View Full Version : Ocena styków
Witam
od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Africy i mam mały problem.
Jak se pojeżdżę po terenie i wyjadę na asfalt, po daniu gazu po jakimś kilometrze motorek staje jakby mu paliwo się skończyło, po chwili odpala i śmiga jak nowy. Słysząc wiele o błogosławionych przez wszystkich pompach, zajżałem do środka i tu rodzi się moje pytanie ponieważ ja widzę to pierwszy raz, a zdięcia w większości wątków się nie otwierają i nie mam porównania, proszę o pomoc w ocenie stanu styków, czy poza solidnym czyszczeniem powinienem myśleć o zimowej wymianie styków?
Drugie pytanie to sprawa czegoś na kablu wychodzącym z pompy (zdjęcia 4190), czy to oryginalne czy też może wlutowana dioda bo w prawdzie na stykach iskrzy ale nie tak strasznie
Dzięki za pomoc
Sam nalot i rdza może powodować złe działanie pompy , styki wyglądają dobrze ale widzę jakieś patenty.
Oryginalnie do pompy wchodzą 2 przewody , możliwe ze zainstalowana została płytka lub przekaźnik lub jeszcze coś innego.
Elementy które widać na zdjęciu najlepiej wyczyścić mosiężną szczotką drucianą ( tylko nie taką na wiertarkę :) ) i zabezpieczyć specjalnym lakierem izolatory "mostka" , widać że ktoś doprowadził do zalanie pompy wodą i wilgoć zrobiła swoje.
Daj jeszcze fotkę gdzie idą te przewody , a fotę styków zrób bez rozwierania styków.
Widzę że chyba jest tam pogięte lub zdjęcie jest tak zrobione.
ewentualnie zestaw naprawczy - sprzedawam takowe po 65 PLN :)
wtedy jeszcze przekaźnik R2D2 i masz spox na 100 lat :)
R2D2 masz rację po przewodach dotarłem do przekażnika, dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam.
BIZON tu masz link do regeneracji pompy http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=95&highlight=pompa+paliwa
Sprawdź jeszcze odpowietrzenie baku.
Zdjąłem zbiornik przejżałem wszystko i wygląda dobrze. Wczoraj pojeżdziłem trochę i stanęła mi na dobre, pomału sprawdziłe że pompa nie pompuje no to po nitce do kłębka- przekażnik nie cyka, rozebrałem poczyściłem i zadziałało więc to chyba tylko przekażnik do wymiany.
a propos, jakich przekażników używacie bo u mnie siedzi 541, ale on ma 5 wyjść a używanych jest tylko 4, czy to nie ma ujemnego wpływu na jego działanie i żywotność?
Pozdrawiam
Podepnę się do tematu.
Motor jeździ, pali, pompa nie tyka ani nie buczy, wszysko ok.
Po sprawdzeniu i odratowaniu kabla regulatora, uznałem że warto zerknąć do pompki.
Moto pochodzi z Anglii, więc śniedzieje to i tamto.
Pozwoliłem sobie zrobić parę fotek i prosić o ocenę styków.
Nie widać żadnych "upale" lub innych anomalii, ale wolę się upewnić i skorzystać z rad bardziej doświadczonych.
szynszyll
23.07.2016, 10:48
jak dla mnie to ten gorny ma juz dosc. ja bym to wymienil.
Wymień te styki profilaktycznie i na 50K Km będziesz miał spokój.
Oczyścić! Lekko natłuścić wazeliną wodoodporną, założyć przekaźnik i 10 lat spokoju:D:at:
Dzięki Panowie za info.
Pompka w najbliższym czasie otrzyma nowe styki.
Pilnik do paznokci zalatwi sprawe
To i ja podepnę się pod temat. Dziś po raz pierwszy dobrałem się do pompki. Prośba o ocenę czy poza wyczyszczeniem styków papierkiem/pilnikiem trzeba coś więcej robić ? może nadają się już do wymiany? z góry dzięki za wskazówki :bow:
Trochę pewnie jeszcze pociągną, ale ja widzę wypalenie...
Niestety u mnie najpierw poszły styki: wyczyściłem, później wymieniłem, a po kilku następnych miesiącach poszła cała pompa.... kupiłem oryginał od Ramba.
Jakby co to u ArturaS masz zestaw naprawczy http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/zestaw-naprawczy-pompy-paliwowej-tourmax-fps-900
Dzięki za poradę, póki co przeczyściłem te styki pilniczkiem do paznokci i posmarowałem wazeliną techniczną. Wydaje mi się że jeszcze trochę "mięsa" na stykach zostało, więc z kupnem zestawu naprawczego poczekam do pierwszych objawów niedomagania pompy. Pozdr.
Cześć,
Dzisiaj padłem ofiarą pompy w trasie. Zerknijcie fachowym okiem, ale mi się wydaje, że należałoby wymienić na tourmax już.
EDIT: dołączam jeszcze 2 foty, bo tam jest jakiś kabelek, który u mnie puścił w miejscu lutowania. Nie mam pojęcia za co jest odpowiedzialny.
Pozdrawiam,
Marcin
Styki już wypalone, zamawiaj nowe .
Wszystkie kabelki muszą być podłączone/polutowane.
Styki są zużyte znacznie, ale problem wynika z odlutowanego kabla. Wymień styki.
Dzięki serdeczne za fachowe info. Styki Tourmax zamówione.
Pozdrawiam.
Styki w mojej pompie wyglądały jako tako a i tak w Rumuni przestała pompować . Dobrze że woziłem zapasową .
Styki muszą być czyste. Jak ktoś jeździ przez głębokie brody powinien sprawdzać czy woda nie dostała się do pompy. W końcu to tylko zwykłe styki.
A doszczelnienie tego silikonem to byłaby profanacja?
Jeśli jak w ruskim zegarku to tak , wpuści wodę ale już nie wypuści.
Odpowietrzenie służy też wentylacji , szczelnie zamknięte spowoduje wytrącenie się wilgoci przy skokach temperatur np. zimą i styki zgniją.
Zainstalowany wężyk ma ograniczyć dostęp wody a puszczać powietrze.
Oczywiście potrzeba matką wynalazku , zrób doszczelnienie pojeździj po pas w wodzie potem otwórz po paru miesiącach i zdaj relację czy patent działa.
To i ja pozwoliłem sobie na podpięcie po temat, proszę o Waszą opinię odnośnie kondycji styków. Niedługo wybieram się na długą (5k) wycieczkę i muszę wyeliminować wszystkie "możliwości" .
zaczekaj
09.05.2017, 17:39
Gdzie lecisz Wojtek?
Asia lecę do północnej Szkocji, co do styków to już mam zestaw naprawczy więc wymienię dla pewności.
kudlatov
09.05.2017, 22:16
Kurcze ciekawe jak u mnie w pompie styki wyglądają? Drugi rok już jeżdżę i tam nie patrzyłem :-)
Jeszcze jedno pytanie, bo z R2D2 się nie mogę skontaktować - czy ktoś jeszcze ma na zbyciu te płytki stabilizujące?
Pozdrawiam.
jak nie znajdziesz to mnie gdzieś zalega w garażu
Ta pompa wygląda jakby była narażona na dłuższe działanie wilgoci. To niestety drastycznie obniża jej żywotność.
Apex , okolice styków przeczyść i zakonserwuj.
Są równe, nie powypalane. Mogą jeszcze długo podziałać ale jak chcesz się czuć bezpiecznie to zmień lub weź na zapas.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.