PDA

View Full Version : SAG`i raz jeszcze


zombi
22.08.2010, 11:33
Panowie może ktoś wie, gdzie znajdę zalecany przez producenta SAG statyczny.
Po prawdzie szukam dla Trampka 650, ale.....
Sprawdzałem w Haynes`e i podręcznej instrukcji - brak.

Może z innej, mańki jaki SAG statyczny (tył) przyjmujecie u siebie.

wieczny
22.08.2010, 12:33
Około 30% skoku amortyzatora.

zombi
22.08.2010, 13:02
Około 30% skoku amortyzatora.
Ale to chyba ride SAG :confused:

wieczny
22.08.2010, 14:58
Sprecyzuj o co Ci chodzi :).

zombi
22.08.2010, 16:49
Chodzi mi o SAG statyczny (free sag). Oczywiście na końcu ważny jest ride SAG. Patrząc na obie wartości będę wiedział czy tak schudłem ostatnio, że czas zmienić sprężynę na bardziej miękką :o ;)

wieczny
22.08.2010, 23:11
No to ja mówię o ride SAG, czyli ugięcie wraz z kierowcą.

zombi
22.08.2010, 23:32
No to ja mówię o ride SAG, czyli ugięcie wraz z kierowcą.
A nie wiesz gdzie znajdę informacje o statycznym SAG`u - ten bez kierowcy samo moto. Znalazłem tylko informacje ogólne moto off 30-50mm, moto on koło 5-10mm. Inne źródło OFF 30mm +- 5mm.
Jednak zalecane jest sprawdzenie ustawień dla danego moto. Bo taki trampek to ani on ani off.
W manualach producentów zawieszeń, znalazłem dane dla innych motorów, ale nijak tego nie przemapuję na TA.

Jednakże dzięki za pomoc - sprawdzę w trasie co tam sobie poustawiałem.

Dla porządku może się komuś przyda

źródło 1. ścigacz.pl
SAG statyczny 30-53 off; 5-10mm on

źródło 2. manual producenta zawieszenia
- Manual 1.

Recommendations
Follow the recommendations given in the Setup
data of the Mounting Instructions. If none are
specified there, use the below recommendations.
Free sag: (R1-R2), (F1-F2)
Rear: 30±5 mm
Front: 30±5 mm
Ride height: (R1-R3), (F1-F3)
Rear: 30% of the total stroke (trampek 200mm przód i 172 tył)

- Manual 2.
Without rider (Free sag):
Rear 10 - 20 mm (R1-R2)
Front 20 - 30 mm (F1-F2)
With rider (Ride height):
Rear 25 - 40 mm (R1-R3)
Front 35 - 50 mm (F1-F3)

Front: 80±5 mm

wieczny
22.08.2010, 23:47
Nie zastanawiałem się po co mi SAG bez obciążenia. Ustawiłem z obciążeniem. Ale może to jest błąd - nie wiem. Wiem, ze motocykl w końcu fajnie się prowadzi po nierównych ziemnych drogach (wzdłuż torów kolejowych) przy prędkościach 100-120km/h. Wcześniej była kanapa okrutna. Albo trzęsło. Nigdy akurat.

A tak to się sugeruję że mam dobrze i się fajnie jeździ :).

zombi
23.08.2010, 00:48
SAG statyczny potrzebny jest Ci do tego, aby określić czy twardość sprężyny jest odpowiednia. Jak sprężyna jest za słaba to pomimo, że w statycznym położeniu masz odpowiednie ugięcie przy prędkości masa robi swoje i tu powstaje pytanie czy sprężyna dalej utrzymuje geometrie motoru. Chyba :)

MaRP
23.08.2010, 08:30
Nie zastanawiałem się po co mi SAG bez obciążenia. Ustawiłem z obciążeniem. Ale może to jest błąd - nie wiem. Wiem, ze motocykl w końcu fajnie się prowadzi po nierównych ziemnych drogach (wzdłuż torów kolejowych) przy prędkościach 100-120km/h. Wcześniej była kanapa okrutna. Albo trzęsło. Nigdy akurat.

A tak to się sugeruję że mam dobrze i się fajnie jeździ :).

Ciekawe.
Jak dokonujesz pomiaru?

Sławekk
23.08.2010, 09:08
może się przyda

http://www.motocrossostrow.pl/readarticle.php?article_id=6

wieczny
23.08.2010, 12:08
Czaju był na jazdach doszkalających w Pro-Motor'ze i zaczęli od ustawiania SAG'u.

rambo
23.08.2010, 12:27
SAG podstawa :) bez tego to wuj nie jazda. O ile w AT przód to cięzko jest zmienić raczej napięcie, to w AT SAG tylny na 9cm to minimum od którego AT zaczyna dobrze jeździć. Przy moim 85kg, i seryjnym amorze, ten wymiar osiągam jak sprężyna jest skręcona na max jak się da. i to mnie dziwi bo rd04 ma spory jeszcze zapas