PDA

View Full Version : JT czy SUNSTAR- podobieństwa i różnice, co wybrać?


Jaro-Ino
13.08.2010, 17:18
Przymierzam się do zmiany napędu w XL 600V, ale nie bardzo wiem co wybrać. Zestawy napędowe oferowane są z zębatkami JT lub Sunstar. Jest zauważalna różnica w cenie. Jakie macie doświadczenia z jedną lub drugą firmą? Co warto wybrać, a czego nie?

motormaniak
13.08.2010, 17:24
sunstar ładniej obrobione i seryjnie wsadzane do wielu maszyn. Ponieważ łańcuch zazwyczaj przewyższa trwałeością zębatki wybrał bym sunstar

Jaro-Ino
13.08.2010, 23:02
Zestaw napędowy DID525 VX 118L + SUNF407-15 + SUNR1-4598-47

Co powiecie o takim zestawie? co to za łańcuch? dobre to to? :D

m_schubert
13.08.2010, 23:09
x-ringowe didy to najwyższa półka, wyżej to już tylko możesz tylko tzw złotego założyć , wejdż na strone motorlandu (bezpośredni importer did-a) i poczytaj folderek o łańcuchach

simi81
18.08.2010, 20:26
Zestaw napędowy DID525 VX 118L + SUNF407-15 + SUNR1-4598-47

Co powiecie o takim zestawie? co to za łańcuch? dobre to to? :D

Na takim łańcuchu przejechałem ponad 40 000 km, prawie się nie rozciągnął, ale strasznie już hałasował. Jeździłem na zębatkach JT i SUN, tył czy JT czy SUN wytrzyma tyle co łańcuch a na przód radzę sunstara żywotność jak jt czyli 15-25tys km, ale sunstar lepiej jest spasowany z wałkiem (kilka mikrometrów, ale zawsze coś jak chcesz przejchać 300 000 na jednym silniku).

Babel
05.10.2010, 09:57
Nale sunstar lepiej jest spasowany z wałkiem (kilka mikrometrów
I tu pewnie zależy bo ja ostatnio miałem Sunstara a i wczoraj odebrałem JT i ku mojemu zaskoczeniu JT wchodzi bardzo scisło na wałek (na tą cześć która jest przed zabezpieczeniem i nie pracuje) a Sunstar tak nie miał.
Dodatkowo jeździłem na róznych zębatkach ale tylko sunstar zostawił ślad na grzbietach wypustów wałka - nic to groźnego ale jednak.

Ja teram mam JT - zobaczymy jak to wyjdzie

solo1972
05.10.2010, 21:24
łańcuch Sunstar,ale zębatka tylko oryginał !!! co by wałek miał komfort na długo,a właściciel spokojna głowę.

banditos
05.10.2010, 22:05
Ja zalozylem DIDa Gold i zebatke JT.
Tez ciasniutko wlazla;)

daniel_87
05.10.2010, 23:40
jesli komus zalezy na dlugowiecznosci lancucha to dokladajcie 5 dych i brac vm2 Did a nie gowno w postaci VX co sprzedawcy wciskaja w cenie VM przymajmniej VX najslabszy tyle ze na x ringach pozniej VM i VM2

szparag
05.10.2010, 23:57
Co do zębatek.
Trampek, nie cierpi tak bardzo na ten problem jak AT.
Mój ma najechane 280 tyś, silnik już ledwo żyje pali ponad 2 l oleju na tysiąc, a wałek w stanie idealnym :)
Ja używam i montuję swoim klientom od ładnych kilku lat JT i nigdy nie miałem z nimi problemu.

daniel_87
06.10.2010, 20:50
ja również uzywam tylko i wylącznie jt, klientom również zakladam jt. Wszyscy zadowoleni. Co do luzu na walku zdawczym nie zgodze się. Trampek rowniez cierpi jak i afryka. jesli sie nie dba o zabezpieczenie antykorozyjne i czeka sie az zębatka wraz z rudą wypilują walek to bedzie lipa ze tak się wyrażę.

szparag
06.10.2010, 21:06
.... jesli sie nie dba o zabezpieczenie antykorozyjne i czeka sie az zębatka wraz z rudą wypilują walek to bedzie lipa ze tak się wyrażę.
No to akurat, to dotyczy każdego motocykla :)
Ale mam takie powiedzenie :
Każdy motocykl ma tak naprawdę tylko jedną wadę.... WŁAŚCICIELA :):)

Wszystkie rzeczy się zużywają i tyle. Jedne szybciej drugie wolniej, a większość tak zwanych wad wynika głównie z zaniedbania właściciela lub mechanika który robi przeglądy. Oczywiście definitywne wady występują, ale te zazwyczaj są usuwane przez producenta w ramach akcji serwisowych.

Dla przykładu: stuknijcie się w pierś i odpowiedzcie sobie jak często zaglądacie do zębatki zdawczej ?? Ja przy każdej wymianie oleju, czyli co jakieś 6 tyś. ale jeśli jeżdżę sporo off, albo zimą to znacznie częściej. zajmuje to jakieś 15- do 30 min i zębatka wyczyszczona i nasmarowana.

wieczny
07.10.2010, 01:04
Robię to co jazdę. Jeżdżę bez osłony :).

Babel
07.10.2010, 07:49
Robię to co jazdę. Jeżdżę bez osłony :).
No właśnie może to off topic ale słyszałem że jak się dużo lata off to lepiej w...dolić osłonę. Ja chyba tak zrobię bo jak patrze jaki się tam syf zbiera to...

Wolo
07.10.2010, 10:52
No właśnie, też mam pod osłoną całe pola uprawne i łąki w miniaturze- jakie są możliwe niedogodności po zdjęciu osłony? Portki wciągnie? pochlapie olejem? Czy to raczej mało prawdopodobne?

majki
07.10.2010, 11:06
Osłona, poza zbieraniem syfu i uniemożliwianiem dostępu do zębatki, osłania też karter przed zerwanym lańcuchem (Siwemu się bodaj w XRce zerwał łańcuch bez tej osłony na rajdzie podlaskim...). Jak wywalać osłonę to zostawić przynajmniej metalowe wzmocnienie ze środka.

rambo
07.10.2010, 11:13
dokładnie

Babel
07.10.2010, 11:38
wywalać osłonę to zostawić przynajmniej metalowe wzmocnienie ze środka.
To tam jest coś takiego ... muszę odkuć z syfu i dokładnie pooglądać :D

majki
07.10.2010, 11:48
W 04 i nowszych jest, 03ce się nigdy tam nie przyglądałem. :D Powinno być. ;)

wieczny
07.10.2010, 11:49
Jeżdżę z blaszką ale bez osłony. Nie zarzygało mi nigdy porcięt, onucy ani nawet gumofilcy ;) a matajasowa oilejarka jest ustawiona na bogato. Często jeżdżę w butach codziennych, trekingowych, sznurowanych i tu akurat chowam sznurówki do buta. Raz żeby nie wciągnęło, dwa - sznurówka może się zahaczyć o podnóżek jak się chcesz podeprzeć nogą na czerwonym świetle i jest wesoło :).

Plusy to takie, że się wygląda rejli i można wydłubać wodorosty oraz łatwiej kontrolować czy już jest luz na wałki czy jeszcze nie.

Minus to to, że codzienny widok luzu na wałku mnie dołuje no i jak jadę przy jakiejś ścianie, tunelu itp to o wiele głośniej hałasuje łańcuch.

szparag
07.10.2010, 12:24
Jedną z metod stosowanych do off-a jest pozostawienie osłony, ale wycięcie w niej dziury o średnicy około 5cm tak by mieć wgląd w stan zębatki.

rambo
07.10.2010, 12:30
Szparag, może być to nie miejsce i czas :) ale jakbyś miał czas ochotę podzielić się z nami twoim życiorysem z TA i AT :at::at::at:
Opisać co którym ile lat ile km, co było robione itd. Trampek piszesz ze 280km to łańcuchy rozrządu już były zmieniane na pewno. Afryka 160 to jeszcze pewnie napinacz na końcu dopięcia :) Pozdro :Thumbs_Up:
Fajnie że do Nas zawitałeś :)

szparag
07.10.2010, 12:52
Afryczkę kupiłem niedawno, ale zdążyłem już rozebrać calutką na części złożyć od nowa, więc chętnie podzielę się spostrzeżeniami, przebieg znam dokładnie, Bo angole jakoś mniej kłamią.
Co do trampka to posiadam go jakieś 7 lat ( kiedyś nawet byłem już na tym forum :), ale z braku czasu mało aktywny ) kupiłem go z przebiegiem 130 tysięcy więc moje jest 150 :). w przyszłym tygodniu jak znajdę więcej czasu to założę wątek i podzielę się spostrzeżeniami z tych kilku lat.

wieczny
07.10.2010, 13:05
Czekamy z niecierpliwością :). Sam mam parę pytań, ale poczekam na ten temat.

Wolo
07.10.2010, 13:14
Tutaj też chętnie posłuchamy opowieści :)

http://forum.transalpclub.pl/index.php

Babel
07.10.2010, 20:28
Jak wywalać osłonę to zostawić przynajmniej metalowe wzmocnienie ze środka.
Wymyłem osłonę ale blachy niet (chyba że poprzedni właściciel mojej 03 ją wydłubał )- osłona na półkę idzie :) i lanserka panie na całego :D.

szparag
07.10.2010, 20:41
Wiesz, jeśli mogę, to raczej nie lanserka, a brak odpowiedzialności :):).
Jak masz osłonę na wierchu to kup w castoramie lub podobnych otwornicę za parę złotych, taką do drewna i wywiertaj otworek dla kontroli, taki byś był w stanie zdjąć zabezpieczenie zębatki. nawet ten kawałek plastiku potrafi uchronić karter przed demolką. Poza tym te osłony są w spół zamienne z RD 04,07, oraz trampkiem, może nie idealnie ale są .
Pozdrawiam

Babel
08.10.2010, 07:47
Wiesz, jeśli mogę, to raczej nie lanserka, a brak odpowiedzialności :):).
Jak masz osłonę na wierchu to kup w castoramie lub podobnych otwornicę za parę złotych, taką do drewna i wywiertaj otworek dla kontroli, taki byś był w stanie zdjąć zabezpieczenie zębatki. nawet ten kawałek plastiku potrafi uchronić karter przed demolką. Poza tym te osłony są w spół zamienne z RD 04,07, oraz trampkiem, może nie idealnie ale są .
Pozdrawiam
Tylko ja mam 03 ...
Moim zdaniem raczej ten kawałek plastiku za bardzo nie ochroni przed niczym ale masz rację, że ochrona karterów się przyda - zrobie sobie taką metalową osłonę zamiast tego plastikowego g...na.

Mod - proszę o przeniesienie postów o osłonie zębatki do nowego wątku

MuSStaFFa
19.11.2010, 00:23
Panowie ja dziś założyłem zestaw ...DID X Ring super wzmocniony 525V + zębatki 16 i 45 ząbków Sunstar --całość za 550zł... i na tych mimosrodach po wymianie.... ogranicznik stoi na punkcie nr.17 (czy to normalne z tą 17 ?? ...myślałem że cofnie się do prawie samego początku... ?? :-?

pozdrawiam.....kubutek..

GrzesiekM
19.11.2010, 08:43
Panowie ja dziś założyłem zestaw ...DID X Ring super wzmocniony 525V + zębatki 16 i 45 ząbków Sunstar --całość za 550zł... i na tych mimosrodach po wymianie.... ogranicznik stoi na punkcie nr.17 (czy to normalne z tą 17 ?? ...myślałem że cofnie się do prawie samego początku... ?? :-?

pozdrawiam.....kubutek..
To normalne. U znajomego na takim samym zestawie start z 22 dołka. U mnie w rd04 przy zębatce 46 start wyszedł z 11 dołka. Serwis przy zmianie napędu zmienia naklejkę na mimośrodzie i widać gdzie ma być start a gdzie przewidywalny koniec zestawu.
Zresztą sporo już było napisane w tym temacie