PDA

View Full Version : Wypadanie zap³onów


Kud³aty Rysiek
20.07.2010, 22:18
Na rogrzanym silniku na wolnych obrotach silnik czêsto tak jakby zatrzymuje siê na u³amek sekundy a potem wraca do swoich obrotów. Wydaje mi sie ze jest to tzw ''wypadanie zap³onów''. Silnik nie kicha w gaznik ani w wydech. Zastanawiam siê gdzie szukaæ przyczyny?. Domy¶lam sie ¿e problemu nale¿y szukaæ w uk³adzie zap³onowym czyli cewki ¶wiece itp ale mo¿e to jaka¶ nieszczelno¶æ miêdzy filtrem powietrza albo miêdzy gaznikami a silnikiem. Mieli¶cie taki problem?

RAFWRO
20.07.2010, 22:46
A ¶wiece i przewody? Mo¿e tylko zawieruszenie iskry a nie "gubienie zap³onów"

bukowski
20.07.2010, 23:12
u mnie co prawda tez tak chodzi, czasem. Czasem od tego tapniecia nawet zgasnie. dzieje sie tak wtedy, gdy wolne ustalaja mi sie duzo ponizej przepisowego 1250 rpm.

Misza
20.07.2010, 23:23
U mnie to samo, ponoæ od zarysowanej dyszy g³ównej. Na wolnych motór co jaki¶ czas przyhamowuje wa³. Mo¿e jest to lekkie czkniêcie w ga¼nik ale nie mam tam ¶ladów ognia.

Nie znam sie, ale chêtnie siê dowiem co to za przyczyna :)

LukaSS
20.07.2010, 23:54
Tak troszkê od tematu, ale mo¿e te¿ z tematem....
Czasami przyczyna le¿y w akcesoryjnym wydechu. Po za³o¿eniu "wolniejszego przelotu" czêsto zapomina siê o przeregulowaniu ga¼nika. Pu¶ciejsza puszka wysysa wiecej mieszanki i ma siê na wolnych obrotach wra¿enie czkawki - jak opisa³e¶.

wieczny
21.07.2010, 15:40
Sprawd¼ czy nie ³apie lewego powietrza. Zauwa¿y³e¶ ¿eby silnik na luzie schodzi³ z obrotów jako¶ wolniej?

U mnie ³apa³a lewe powietrze na króæcach ss±cych. Mia³em te¿ wyt³uczon± o¶kê przepustnicy w ga¼niki, tam te¿ ssa³o lewe powietrze.

Zmieni³em króæce, zmieni³em ga¼niki na zdrowe i silnik chodzi z obrotami równymi stó³.

banditos
22.07.2010, 00:05
Nie sadze zeby Afryka miala tak chodzic.

Moja jak sie nagrzeje to pryka rowniutko, a mam zamontowanego motada i nie regulowalem gaznikow po wymianie.

Ponizej przepisowych 1250 tez graje.
Mam ustawiona na ok 1100.
Bawilem sie ostatnio -zszedlem do ok 800-900 i nie gasla.

Sprawdz gazniki i krucce.

MaRP
22.07.2010, 17:33
Synchronizacja ?

Kud³aty Rysiek
22.07.2010, 19:11
Sprawd¼ czy nie ³apie lewego powietrza. Zauwa¿y³e¶ ¿eby silnik na luzie schodzi³ z obrotów jako¶ wolniej?


Czêsto tak siê u mnie dzieje ze obroty schodz± wolniej

¦wieczki maj± przejechane 8 ty¶ km, wydech mam orgina³ . Objawy o których napisa³em zacze³y sie po synchronizacji i czyszczeniu gazników. Bêdê szuka³ :)

wieczny
22.07.2010, 21:22
No to tak przez internet diagnozuj±c - z³e synchro spowodowane ³apaniem lewego powietrza.

Jaki kolor ¶wiec? Ssanie siê nie podwiesza?

bukowski
22.07.2010, 21:24
¦wieczki maj± przejechane 8 ty¶ km, wydech mam orgina³ . Objawy o których napisa³em zacze³y sie po synchronizacji i czyszczeniu gazników. Bêdê szuka³ :)

a to ciekawe, bo u mnie tez.

Mecia
10.01.2011, 21:21
Jo³. Czy rozwi±zali¶cie ten problem z tym kichaniem, bo mnie ju¿ ch ... strzela? Równie¿ zaczê³o tak siê dziaæ po regulacji i synchro. Do tego chodzi nierówno jak kupa i na niedogrzanym silniku wolne obroty spadaj± a¿ zga¶nie. Kruæce nowe, regulacje jeszcze raz robione, ¶wiece nowe.

rambo
10.01.2011, 22:13
Mo¿e sk³ad mieszanki za ma³y... odkrêæ na 3,5 obrota i wtedy odpal

nicek27
10.01.2011, 22:14
Albo sprawd¼ zawory.

Mecia
10.01.2011, 22:37
Zawory by³y regulowane. Ze sk³adem Rambo mo¿esz mieæ racje z tego wzglêdu , ze gdy j± kupi³em mia³a dosyc sporo te ¶ruby wykrêcone , z tym , ¿e wydech by³ a¿ jasnobr±zowy, a to chyba niezdrowo. Mimo to sprawdze to jeszcze raz. Ponad 2 lata ju¿ tak je¿dzê i trochê mnie to ju¿ irytuje. Dziêki

Dzieju
10.01.2011, 23:21
Zawory by³y regulowane.
Mo¿e nie chodziæ o sam± regulacj± ale równie¿ o ich szczelno¶æ.

Mecia
11.01.2011, 19:48
Zawory by³y docierane bo wymienia³em uszczelniacze i ³añcuchy.

rambo
14.01.2011, 09:26
Skoñczy³y Ci siê ³añcuchy przy 130 000km??

Mecia
14.01.2011, 15:20
130 tys mia³em jak mi licznik 2 lata temu dzia³a³. A ile ona naprawde ma to nie wiem.

rambo
14.01.2011, 17:09
Ile wysuniêty by³ ten szpic od napinaczy..? Ponad 6mm..?

U mnie przy 147 000 by³o na 4,8mm wiec jeszcze zapas niby mam...

Mecia
20.01.2011, 00:02
Na jednym by³ wysuniêty 5mm , na drugim 3mm. Wymienia³em uszczelniacze, a ¿e tanio dorwa³em ³ancuchy to te¿ wymieni³em.

rambo
20.01.2011, 09:08
No nie s± drogie, to fuckt :Thumbs_Up:

Mecia
26.01.2011, 22:23
To wypadanie zap³onu u mnie to by³ z³y sk³ad. Podpi±³em colortune i jest cacy, nic nie kicha, nie pierdzi. Tylko ¶ruby sk³adu sporo s± wykrêcone. We¿ to Kud³aty pod uwagê, moze to samo Twojej dolega.

Mecia
30.01.2011, 19:41
Jak siê okaza³o AT znowu kicha i ju¿ mam dosyæ. Atakuje teraz modu³ i TPS-a

rambo
30.01.2011, 23:35
¶ruby sk³adu sporo s± wykrêcone...

o ile..? je¼dzi³e¶..?

Kud³aty Rysiek
18.04.2011, 08:26
Rozwi±za³em problem kichania i wolnego schodzenia z obrotów u siebie:). Ustawi³em zawory i wykrêci³em ¶ruby sk³adu mieszanki na 3 obroty w ka¿dym ga¿niku a do tej pory mia³em 2,5. Skróci³em te¿ tulejki w opaskach kruæców by mocniej ¶cisne³y. Afri równo pracuje na wolnych a obroty natychmiast wracaj± na ustawione 1200.:at:

rambo
18.04.2011, 11:53
Ja tez cofn±³em z 3,5 na 3,25. Mniej pali i lepiej siê silnik wkrêca w wysokie obroty ale najni¿szy dó³ s³abszy i bardziej pierdzi w t³umik

ziutek2002
01.02.2022, 09:11
Cze¶æ Panowie,

I mnie to dopad³o, pierwszy raz. Doklejam siê do tematu.

W listopadzie 21' zauwa¿y³em, ¿e moto pracuje nieregularnie, obroty faluj± w zakresie +/- 100 rpm (fakt jest te¿ taki, ¿e zaczê³o siê to od ma³ej wywrotki), podczas pracy na biegu ja³owym potrafi jakby na chwilê przygasn±æ i z powrotem o¿ywaj± cylindry. Przy agresywniejszej przygazówce dym z t³umika jest koloru niebieskiego ale moim zdaniem to nie jest temat pobierania oleju tylko wyra¼nie czuæ nie spalon± mieszankê.

Je¿d¿ê kolejny rok na Arrow Paris Dakar bez DB i nigdy nie by³o problemu z prac± silnika przy tym wydechu - ¿adnych strza³ów, silnik pracowa³ równo, ¿adnych potrzeb regulacji ga¼nika itd, moto mia³o ca³y czas takiego samego kopa (odkrêcaj±c manetkê jad±c na trzecim biegu drog± poln± ty³ek Afryki p³ywa³ pozostawiaj±c piêkne ¶lady :)).

Postaram siê opisaæ tutaj swoje dzia³ania w celu rozwi±zania problemu. Nie dotykam na razie nic ze sk³adem mieszanki, bo uwa¿am ¿e jest to temat zwi±zany z nieregularn±, b±d¼ zachwian± prac± cylindrów ale natury elektrycznej. Sprawdzê wszystko, ewentualnie na koñcu podepnê Colortune....

W zesz³ym tygodniu:
- ga¼niki na stó³ (wszystko wymyte w myjce, ich stan przed i po bez zastrze¿eñ)
- nowe ¶wiece wkrêcone
- pompa paliwa podmieniona
- filtr paliwa nowy
- modu³ zap³onowy podmieniony

Bez ¿adnych zmian, nadal to samo, w krótce sprawdzê kolejne rzeczy...

zibiano
01.02.2022, 18:19
Tez mam z tym czasami problem.
Dzieki za rady

Ba³trok
01.02.2022, 18:39
Cze¶æ Panowie,

I mnie to dopad³o, pierwszy raz. Doklejam siê do tematu.

W listopadzie 21' zauwa¿y³em, ¿e moto pracuje nieregularnie, obroty faluj± w zakresie +/- 100 rpm (fakt jest te¿ taki, ¿e zaczê³o siê to od ma³ej wywrotki), podczas pracy na biegu ja³owym potrafi jakby na chwilê przygasn±æ i z powrotem o¿ywaj± cylindry. Przy agresywniejszej przygazówce dym z t³umika jest koloru niebieskiego ale moim zdaniem to nie jest temat pobierania oleju tylko wyra¼nie czuæ nie spalon± mieszankê.

Je¿d¿ê kolejny rok na Arrow Paris Dakar bez DB i nigdy nie by³o problemu z prac± silnika przy tym wydechu - ¿adnych strza³ów, silnik pracowa³ równo, ¿adnych potrzeb regulacji ga¼nika itd, moto mia³o ca³y czas takiego samego kopa (odkrêcaj±c manetkê jad±c na trzecim biegu drog± poln± ty³ek Afryki p³ywa³ pozostawiaj±c piêkne ¶lady :)).

Postaram siê opisaæ tutaj swoje dzia³ania w celu rozwi±zania problemu. Nie dotykam na razie nic ze sk³adem mieszanki, bo uwa¿am ¿e jest to temat zwi±zany z nieregularn±, b±d¼ zachwian± prac± cylindrów ale natury elektrycznej. Sprawdzê wszystko, ewentualnie na koñcu podepnê Colortune....

W zesz³ym tygodniu:
- ga¼niki na stó³ (wszystko wymyte w myjce, ich stan przed i po bez zastrze¿eñ)
- nowe ¶wiece wkrêcone
- pompa paliwa podmieniona
- filtr paliwa nowy
- modu³ zap³onowy podmieniony

Bez ¿adnych zmian, nadal to samo, w krótce sprawdzê kolejne rzeczy...A kable WN i fajki sprawdza³e¶?

ziutek2002
29.03.2022, 06:58
Trochê czasu minê³o ale mia³em wiele innych spraw, które nie pozwoli³y na kontynuacjê tematu, wczoraj wróci³em i dzia³am dalej...

- pomiar impulsatorów (bo to one odpowiedzialne s± za pojawienie siê iskry) - wszystko OK, 2x230 Ohm
- cewki/fajki sprawdzone i pomierzone - OK

Odpali³em po tych czynno¶ciach motocykl, nadal nierówna praca cylindrów - tak jak opisa³em wy¿ej, i tutaj co¶ mnie tknê³o - po³o¿y³em palce na pompie paliwa. Wyczu³em, ¿e membrana pompy paliwa chodzi bardzo nieregularnie, raz czuæ jej ruchy w równych odstêpach czasu, za chwilê przerwa na kilka sekund, potem jeden cykl, w ogóle dziwnie pracuje przy równych obrotach na biegu ja³owym, bez ruszania manetki. Poniewa¿ pompê ju¿ podmieni³em postawi³em na jej sterowanie (ale nie styk w niej, bo obie z tego wychodzi pracuj± tak samo) tylko przeka¼nik pompy paliwa. Wypi±³em go, zbiornik paliwa na drabinkê (powy¿ej ga¼ników) i wszystko pod³±czy³em, na krótko - zasilanie grawitacyjne. Motocykl zacz±³ równiutko pracowaæ, falowania obrotów praktycznie ¿adnego. Motocykl popracowa³ tak dobre 40 min, przy okazji ustawi³em mieszankê po czyszczeniu ga¼ników na Colortune, jak siê dobrze zagrza³a i zacz±³ pracowaæ wentylator ch³odnicy - kontrola synchro. Motocykl ponownie odpalony - pracuje tak jak powinien, po otwarciu ssania podczas pracy zaraz ga¶nie - wszystko OK.

....dzi¶ muszê poszukaæ przeka¼nika pompy i po zmontowaniu wszystkiego porównaæ jej pracê - to przede wszystkim.

Je¿li oka¿e siê, ¿e pompa pracuje prawid³owo (w sensie nieregularna jej praca ma zwi±zek z warto¶ciami ci¶nienia jakie uzyskuje i jakie utrzymuje) muszê poszukaæ co jest odpowiedzialne za jej pracê i sk±d dostaje przys³owiowy ,,impuls''...

Kazmir
29.03.2022, 09:45
Zamontowanie przeka¼nika pompy i rêczne sterowanie w³±cznikiem monostabilnym poprawi komfort odpalania silnika. Nie ma to jednak powi±zania z wydajno¶ci± i ci¶nieniem pompy.

Zacznij od wydajno¶ci pompy, a ta jest podana w serwisówce. Skoro na opadowym zasilaniu jest równa praca to szuka³bym przyczyny w poziomie paliwa i poprawno¶ci dzia³ania zaworków w komorze p³ywakowej. Mozna siê pobawiæ podpinaj±c przewód do komory p³ywakowej i obserwowaæ na "gor±co" poziom paliwa i porównaæ jaki jest na opadowym zasilaniu, a jaki jest na pompie?

Pompa "impuls" dostaje przez elektroniczny przeka¼nik, który jest sterowany impulsem z cewki zap³onowej.

ziutek2002
29.03.2022, 12:41
Zamontowanie przeka¼nika pompy i rêczne sterowanie w³±cznikiem monostabilnym poprawi komfort odpalania silnika. Nie ma to jednak powi±zania z wydajno¶ci± i ci¶nieniem pompy.

Zacznij od wydajno¶ci pompy, a ta jest podana w serwisówce. Skoro na opadowym zasilaniu jest równa praca to szuka³bym przyczyny w poziomie paliwa i poprawno¶ci dzia³ania zaworków w komorze p³ywakowej. Mozna siê pobawiæ podpinaj±c przewód do komory p³ywakowej i obserwowaæ na "gor±co" poziom paliwa i porównaæ jaki jest na opadowym zasilaniu, a jaki jest na pompie?

Pompa "impuls" dostaje przez elektroniczny przeka¼nik, który jest sterowany impulsem z cewki zap³onowej.

Dziêki KAZMIR! Sprawdzê to.

ziutek2002
03.04.2022, 07:45
Przedwczoraj uda³o mi siê za³atwiæ przeka¼nik pompy i go podmieni³em. Po za³o¿eniu i odpaleniu moto, palce na pompê - membrana pracuje regularnie, w równych odstêpach czasu. Zrobi³em wczoraj próbne 80 km, zatrzymuj±c siê kilka razy i kontroluj±c pracê na biegu ja³owym, na razie wszystko ok. Wygl±da na to, ¿e problem opisany przeze mnie w pierwszym moim po¶cie zwi±zany by³ z brakiem dostarczonej odpowiedniej ilo¶ci paliwa. Aby to potwierdziæ w 100% pozwolê sobie jeszcze nawin±æ parê set kilometrów...