PDA

View Full Version : Padnięty obrotomierz


maeco
09.07.2010, 13:21
Witam,
Czy znacie jakiegoś magika, który zajmuje się naprawą obrotomierzy? Ewentualnie, czy ktoś ma do sprzedania używkę do RD07 (’94)?
Po przygodzie z padniętym reglerem jeszcze taka pamiątka mi została jak właśnie martwy obrotomierz.
Pozdrawiam
maeco

R2D2
09.07.2010, 14:11
Witam,
Czy znacie jakiegoś magika, który zajmuje się naprawą obrotomierzy? Ewentualnie, czy ktoś ma do sprzedania używkę do RD07 (’94)?
Po przygodzie z padniętym reglerem jeszcze taka pamiątka mi została jak właśnie martwy obrotomierz.
Pozdrawiam
maeco

Jak się da to mogę naprawić , po dane zapraszam na PRIV.

BLOB
13.07.2010, 09:25
W jakiś sposób pośredni interesuje mnie czy wskrzeszony został ten zegar ??
Czasami siada z przyczyny innejjak byśmy chcieli i chciałbym do statystyki.
Pozdrawiam Maciek

R2D2
13.07.2010, 14:35
Kawa wypita , pogawędka ucięta , zegar zrobiony , piwo się chłodzi :)

falcon500
07.02.2011, 17:56
Witam
Nie chcę zakładac nowego posta wiec walę tu !!!
Podczas przegazówki obrotomierz w Afri troszku szaleje. np. gdy przekręce manete i ustawie np .3000 obrotów ,wskazówka obrotomierza przeskakuje co chwilkę o 1000-1500 obotów wyżej. A np. jak ustawie 4000 to potrafi szarpać do 5-6 tyś. Im wyżej tym więcej skacze.
Nadmienie ,że obroty silnika są stałe. Chodzi tylko o wskazanie obrotomierza. Czy ktoś wie co może byc powodem ??
z góry dzieki za info ..
Pozdrawiam

R2D2
07.02.2011, 21:15
Podłącz zegar do innej afryki , jak będzie to samo to można wkładać tam łapki.
Jak będzie ok. to znaczy że masz coś z instalacją , CDI lub napięciem w instalacji nie tak jak być powinno.

LegacySVX
25.02.2011, 23:25
Witam mam male pytanko zauwazylem ze w mojej Afryce obrotomierz kreci sie tylko do ok 3000rpm czy to moze byc wina obrotomierza czy cos z instalacja (a jak z instalacja to mniej wiecej gdzie szukac usterki) ???
Pozdrawiam

yasiu71
27.02.2011, 10:07
Mój kręcił się do 4tys obr. Wymieniłem na nowy (inny) i jest OK.

mirkoslawski
04.08.2012, 10:15
No to tak: wymieniłem obrotomierz na nówkę sztukę, bo od 4 tyś obrotów przeskakiwał do przodu i generalnie szalał i sytuacja bez zmian...mam założony dodatkowo akcesoryjny (elektroniczny) - i ten nie szaleje...przeczytałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi, tzn. gdzie szukać, co sprawdzić, o co generalnie caman???:mur:

Dajcie jakieś wskazówki...dziękuję z góry:)


aaa - mam podłączony woltomierz hondowski (pod pozycyjne) i pokazuje non stop ładowanie na 12 V ale na aku jest 14,1...piszę gdyby to miało jakieś znaczenie przy diagnozie;)

EDIT: to RD07

Podkreślam, że silnik chodzi miarowo, jak skacze obrotomierz, z silnikiem nie dzieje się nic złego (tzn. buja samą wskazówką). Jeśli ktokolwiek ma pomysł - będę wdzięczny bo ja z czymś takim się nie spotkałem jeszcze...

Wojak
05.08.2012, 17:29
W sprawie obrotow nie jestem w stanie Ci nic pomoc ale nie widze sensu podlaczania voltomierza do pozycyjnych skoro tam jest napiecie stale 12v Najbardziej miarodajny jesli sie nie myle jest pomiar bezposrednio z akumulatora, radze to zmienic jesli bedziesz mial chwile na grzebanie ;)

mirkoslawski
22.09.2012, 19:28
Podłącz zegar do innej afryki , jak będzie to samo to można wkładać tam łapki.
Jak będzie ok. to znaczy że masz coś z instalacją , CDI lub napięciem w instalacji nie tak jak być powinno.

Jeśli moduł po regeneracji i załóżmy, że jest ok a obrotomierz skacze (sam obrotomierz jest sprawny) - regler? ładowanie ok ale jak odkręcam manete, napięcie maleje nawet do 12V (mierzyłem miernikiem i na woltomierzu w moto) - to normalne?, aku nowy. Gdzie wsadzać łapy? Styku reglera polutowane, nie grzeją się, wszystkie kostki i styki w instalacji przeglądnięte i "zakontaktowane". Help please bo już mi kuźwa ręce opadają:mur:

R2D2
24.09.2012, 20:37
Jeśli moduł po regeneracji i załóżmy, że jest ok a obrotomierz skacze (sam obrotomierz jest sprawny) - regler? ładowanie ok ale jak odkręcam manete, napięcie maleje nawet do 12V (mierzyłem miernikiem i na woltomierzu w moto) - to normalne?, aku nowy. Gdzie wsadzać łapy? Styku reglera polutowane, nie grzeją się, wszystkie kostki i styki w instalacji przeglądnięte i "zakontaktowane". Help please bo już mi kuźwa ręce opadają:mur:


Jeżeli moduł jest ok. to przyczyna może leżeć po stronie:
- Instalacji
- cewki zapłonowej z której zasilania są pobierane impulsy do obrotomierza
- samego modułu mimo że jest "po regeneracji i załóżmy, że jest ok"

Za niskie napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika ( brak ładowania ) może być spowodowane ( piszę to po raz nie pamiętam który)

1. uszkodzeniem magnesów w kole magnesowym (afry raczej nie dotyczy)
2. uszkodzeniem stojana alternatora
3. uszkodzeniem instalacji elektrycznej
4. uszkodzeniem regulatora napięcia
5. uszkodzeniem akumulatora

szymon25
31.08.2015, 10:46
Co moze byc przyczyna tego, że zaraz po odpaleniu obrotomierz nie dziala?
Zaczyna dzialac po chwili po przygazówce.

wilq.bb
31.08.2015, 10:53
Początek końca modułu zapłonowego tak się objawia....w TA na 100% tak jest, tutaj wnioskuję przez analogię.

szymon25
31.08.2015, 10:59
nieładnie tak straszyc...

wilq.bb
31.08.2015, 11:08
Prawdę i to z autopsji trampkowej piszę....

zaczekaj
31.08.2015, 17:37
Potwierdzam na przykładzie TA.

wytapatalkowano