View Full Version : Padnięty obrotomierz
Witam,
Czy znacie jakiegoś magika, który zajmuje się naprawą obrotomierzy? Ewentualnie, czy ktoś ma do sprzedania używkę do RD07 (’94)?
Po przygodzie z padniętym reglerem jeszcze taka pamiątka mi została jak właśnie martwy obrotomierz.
Pozdrawiam
maeco
Witam,
Czy znacie jakiegoś magika, który zajmuje się naprawą obrotomierzy? Ewentualnie, czy ktoś ma do sprzedania używkę do RD07 (’94)?
Po przygodzie z padniętym reglerem jeszcze taka pamiątka mi została jak właśnie martwy obrotomierz.
Pozdrawiam
maeco
Jak się da to mogę naprawić , po dane zapraszam na PRIV.
W jakiś sposób pośredni interesuje mnie czy wskrzeszony został ten zegar ??
Czasami siada z przyczyny innejjak byśmy chcieli i chciałbym do statystyki.
Pozdrawiam Maciek
Kawa wypita , pogawędka ucięta , zegar zrobiony , piwo się chłodzi :)
falcon500
07.02.2011, 17:56
Witam
Nie chcę zakładac nowego posta wiec walę tu !!!
Podczas przegazówki obrotomierz w Afri troszku szaleje. np. gdy przekręce manete i ustawie np .3000 obrotów ,wskazówka obrotomierza przeskakuje co chwilkę o 1000-1500 obotów wyżej. A np. jak ustawie 4000 to potrafi szarpać do 5-6 tyś. Im wyżej tym więcej skacze.
Nadmienie ,że obroty silnika są stałe. Chodzi tylko o wskazanie obrotomierza. Czy ktoś wie co może byc powodem ??
z góry dzieki za info ..
Pozdrawiam
Podłącz zegar do innej afryki , jak będzie to samo to można wkładać tam łapki.
Jak będzie ok. to znaczy że masz coś z instalacją , CDI lub napięciem w instalacji nie tak jak być powinno.
LegacySVX
25.02.2011, 23:25
Witam mam male pytanko zauwazylem ze w mojej Afryce obrotomierz kreci sie tylko do ok 3000rpm czy to moze byc wina obrotomierza czy cos z instalacja (a jak z instalacja to mniej wiecej gdzie szukac usterki) ???
Pozdrawiam
Mój kręcił się do 4tys obr. Wymieniłem na nowy (inny) i jest OK.
mirkoslawski
04.08.2012, 10:15
No to tak: wymieniłem obrotomierz na nówkę sztukę, bo od 4 tyś obrotów przeskakiwał do przodu i generalnie szalał i sytuacja bez zmian...mam założony dodatkowo akcesoryjny (elektroniczny) - i ten nie szaleje...przeczytałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi, tzn. gdzie szukać, co sprawdzić, o co generalnie caman???:mur:
Dajcie jakieś wskazówki...dziękuję z góry:)
aaa - mam podłączony woltomierz hondowski (pod pozycyjne) i pokazuje non stop ładowanie na 12 V ale na aku jest 14,1...piszę gdyby to miało jakieś znaczenie przy diagnozie;)
EDIT: to RD07
Podkreślam, że silnik chodzi miarowo, jak skacze obrotomierz, z silnikiem nie dzieje się nic złego (tzn. buja samą wskazówką). Jeśli ktokolwiek ma pomysł - będę wdzięczny bo ja z czymś takim się nie spotkałem jeszcze...
W sprawie obrotow nie jestem w stanie Ci nic pomoc ale nie widze sensu podlaczania voltomierza do pozycyjnych skoro tam jest napiecie stale 12v Najbardziej miarodajny jesli sie nie myle jest pomiar bezposrednio z akumulatora, radze to zmienic jesli bedziesz mial chwile na grzebanie ;)
mirkoslawski
22.09.2012, 19:28
Podłącz zegar do innej afryki , jak będzie to samo to można wkładać tam łapki.
Jak będzie ok. to znaczy że masz coś z instalacją , CDI lub napięciem w instalacji nie tak jak być powinno.
Jeśli moduł po regeneracji i załóżmy, że jest ok a obrotomierz skacze (sam obrotomierz jest sprawny) - regler? ładowanie ok ale jak odkręcam manete, napięcie maleje nawet do 12V (mierzyłem miernikiem i na woltomierzu w moto) - to normalne?, aku nowy. Gdzie wsadzać łapy? Styku reglera polutowane, nie grzeją się, wszystkie kostki i styki w instalacji przeglądnięte i "zakontaktowane". Help please bo już mi kuźwa ręce opadają:mur:
Jeśli moduł po regeneracji i załóżmy, że jest ok a obrotomierz skacze (sam obrotomierz jest sprawny) - regler? ładowanie ok ale jak odkręcam manete, napięcie maleje nawet do 12V (mierzyłem miernikiem i na woltomierzu w moto) - to normalne?, aku nowy. Gdzie wsadzać łapy? Styku reglera polutowane, nie grzeją się, wszystkie kostki i styki w instalacji przeglądnięte i "zakontaktowane". Help please bo już mi kuźwa ręce opadają:mur:
Jeżeli moduł jest ok. to przyczyna może leżeć po stronie:
- Instalacji
- cewki zapłonowej z której zasilania są pobierane impulsy do obrotomierza
- samego modułu mimo że jest "po regeneracji i załóżmy, że jest ok"
Za niskie napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika ( brak ładowania ) może być spowodowane ( piszę to po raz nie pamiętam który)
1. uszkodzeniem magnesów w kole magnesowym (afry raczej nie dotyczy)
2. uszkodzeniem stojana alternatora
3. uszkodzeniem instalacji elektrycznej
4. uszkodzeniem regulatora napięcia
5. uszkodzeniem akumulatora
szymon25
31.08.2015, 10:46
Co moze byc przyczyna tego, że zaraz po odpaleniu obrotomierz nie dziala?
Zaczyna dzialac po chwili po przygazówce.
Początek końca modułu zapłonowego tak się objawia....w TA na 100% tak jest, tutaj wnioskuję przez analogię.
szymon25
31.08.2015, 10:59
nieładnie tak straszyc...
Prawdę i to z autopsji trampkowej piszę....
zaczekaj
31.08.2015, 17:37
Potwierdzam na przykładzie TA.
wytapatalkowano
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.