PDA

View Full Version : Zębatka przód


Pawel
24.05.2008, 22:51
Ma ktoś doświadczenie w zmianie przedniej zębatki na mniejszą. Jak to się ma do osiągów.

Andrzej_Gdynia
25.05.2008, 19:16
Nie kombinuj.

Franz
25.05.2008, 21:54
Ma ktoś doświadczenie w zmianie przedniej zębatki na mniejszą. Jak to się ma do osiągów.

Spadnie Ci prędkość maxymalna , wzrośnie przyspieszenie,dzielność terenowa
i zuzycie paliwa ( nieznacznie)
Do Trampka zamiast 15 zębów dałem 14 i jest Ok.
Jeżdżąc jednak tylko asfaltami , nie ruszałbym tego.
W endurkach często zmienia się przełożenia. Można również zmienić na tyle , tylko wtedy trzeba dodać więcej ząbków. Procentowo zmiana przodu ( np z 16 na 15 )daje większe przełozenie, a tyłu procentowo mniejsze mniejsze. ( np 45 na 48)

W tt600 też mam zmienione przełozenia ponieważ jedynka jest zbyt długa. Silnik tt służył w kilku pojazdach Xt,TT,SRX600 , silnik jest taki uniwersalny - przełożenia w skrzyni biegów są we wszystkich pojazdach takie same
a regulowane przełożenia były tylko zębatkami

rambo
25.05.2008, 23:36
a slisgacz na wachaczu to masz jeszcze?

Franz
26.05.2008, 08:22
co ma piernik do wiatraka

Pawel
26.05.2008, 13:41
Dałem ciała i dopiero teraz to zauważyłem. Myślę o zmianie zębatki na większą gdyż jeżdże tylko po asfaltach.
Chyba wiem o co Ci chodzi rambo, ale jak zmienię na większą to bedzie tylko lepiej.
Pozdrowienia

rambo
26.05.2008, 16:00
jak zmienisz na wiekszą to bedzie tragedia. jesli jakiekolwiek zmiany to raczej tylko tył. generalnie zmiana nic Ci nie da, ale widac sami musimy sie o tym przekonac.

Franz
26.05.2008, 16:33
Dałem ciała i dopiero teraz to zauważyłem. Myślę o zmianie zębatki na większą gdyż jeżdże tylko po asfaltach.
Chyba wiem o co Ci chodzi rambo, ale jak zmienię na większą to bedzie tylko lepiej.
Pozdrowienia

Zmiana przodu na 17 ząbków pogorszy komfort jazdy ( przyspieszenie,elastyczność). Silnik jest w AT zbyt słaby by był szybszy. Zużycie paliwka nie zmaleje ponieważ częsciej bedziesz jeździł na biegu nr 4. Można dać trzy oczka wiecej ,ale z tyłu jak pisze Rambo tylko
po co?

podos
27.05.2008, 09:30
Mialem kiedys przez pomylke 45 z tylu zamiast 46. Na 46 jest wprost cudnie na asfalcie a w terenie niezauwazalne. Nie wracam do 45.

Ropuch
27.05.2008, 11:00
Podosku, ja juz zglupialem....to w koncu jaki jest oryginalnie dedykowany zestaw numercji zebow do 7 ??? Zawsze myslalem ze 16/45, a Ty piszesz ze 16/46 ?? :)
Oswiec mnie bo wlasnie zamierzam zlozyc zamowienie na kompletny zestaw :) YO

Franz
27.05.2008, 13:41
Oryginał jest 16/45. Podosek napisał , że kiedyś przez pomyłkę załozył oryginalną
16/45 i dla niego było to gorsze. Teraz pociska na akcesoryjnym 16/46 - ciut bardziej terenowe.
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.

PODOSEK ! ORYGINAŁ TO 16/45 124 ogniw

chomik
27.05.2008, 13:45
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.



i lepiej idzie na gume..... :D

Mecia
27.05.2008, 14:23
Na gume to sie z gazu stawia :D bez problemu, na standardowych zebatach

chomik
27.05.2008, 14:29
Na gume to sie z gazu stawia :D bez problemu, na standardowych zebatach
musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)

piotr_3miasto
28.05.2008, 23:41
musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)
He he...
Ekspert od jazdy na kole, to był na starym forum.
Pamiętam, że "po dłuższej jeździe w pionie na tylnym kole" narzekał na to, że mu się kontrolka ciśnienia oleju zapalała...:haha2:

Dzieju
29.05.2008, 20:20
Temat zmiany przełożeń był już wałkowany i wyszło że oryginalne są najbardziej trafione, uniwersalne i optymalne pod względem szybkości i zużycia paliwa.
Zmiana pogarsza zamiast poprawiać, ale jak Rambo wspomniał jak ktoś chce po swojemu eksperymentować to czemu nie.....może sobie porzeźbić.
zmniejszenie tylnej o 3 zęby powoduje katastrofę z pełnym ładunkiem ( 2 osoby, kufry itp) przy wyprzedzaniu czy po górkach. AT nie ma czym ciągnąć , spada maksymalna i podskakuje zużycie.
Nie kombinował bym więcej niż 1 ząb mniej na tylnej lub 2 jeśli latamy bez pełnych ładunków , ale czy warto? to już indywidualna sprawa każdego.

rambo
29.05.2008, 23:13
Oryginał jest 16/45. Podosek napisał , że kiedyś przez pomyłkę załozył oryginalną
16/45 i dla niego było to gorsze. Teraz pociska na akcesoryjnym 16/46 - ciut bardziej terenowe.
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.

PODOSEK ! ORYGINAŁ TO 16/45 124 ogniw

Francu ty jeden :oldman: czwórka ma oryginał 16/46 :Thumbs_Up: mam gdzies w domu 44 jak ktoś kce, ale z tak jak pisze Dzieju z bagazami pod górke nie idzie a to jeden ząbek. zasada numer dwa: trzy ząbki z tyłu mniej, to jeden z przodu wiecej. czyli tragedia

musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)

idzie idzie z gazu, na przelotówce szczególnie :)

EGON
30.05.2008, 17:33
... wpadnij Chomik do wawy na szkolenie :D sprzęgła szkoda katować :D no chyba że z 0 na gume to innego wyjscia niet :D

podos
30.05.2008, 20:32
Francu ty jeden :oldman: czwórka ma oryginał 16/46 :Thumbs_Up: mam gdzies w domu 44 jak ktoś kce, ale z tak jak pisze Dzieju z bagazami pod górke nie idzie a to jeden ząbek. zasada numer dwa: trzy ząbki z tyłu mniej, to jeden z przodu wiecej. czyli tragedia

Oczywiscie racja Franc z ta terenowoscia, mam przeciez rower i wiem jak dziala:dizzy:, popierdzielilo mi sie w ktora strone ten zabek był. Rambo ma racje to czworka ma 46 zębów
Wiec mialem zalozony zestaw z RD04 16/46 potem zmienilem na prawidlowy do RD07 - 16/45, szybszy, i jest super. Tak zostawiam

zbyszek_africa
31.05.2008, 01:05
To może ja Cię oświecę Ropuszku.
Oryginalne przełożenie jest 16/45 i jest niezłe, ale ja metodą prób i błędów
stwierdziłem, że 16/46 jest lepsze(mnie lepiej odpowiada) motor jest bardziej dynamiczny i dokręca się do odcięcia(ok.185km/h).Natomist 17/45 to porażka
motor wół i jeździ tylko ok.175/h przy trochę mniejszym zużyciu paliwa, oczywiście jadąc po asfalcie bardzo spokojnie.