View Full Version : Zębatka przód
Ma ktoś doświadczenie w zmianie przedniej zębatki na mniejszą. Jak to się ma do osiągów.
Andrzej_Gdynia
25.05.2008, 19:16
Nie kombinuj.
Ma ktoś doświadczenie w zmianie przedniej zębatki na mniejszą. Jak to się ma do osiągów.
Spadnie Ci prędkość maxymalna , wzrośnie przyspieszenie,dzielność terenowa
i zuzycie paliwa ( nieznacznie)
Do Trampka zamiast 15 zębów dałem 14 i jest Ok.
Jeżdżąc jednak tylko asfaltami , nie ruszałbym tego.
W endurkach często zmienia się przełożenia. Można również zmienić na tyle , tylko wtedy trzeba dodać więcej ząbków. Procentowo zmiana przodu ( np z 16 na 15 )daje większe przełozenie, a tyłu procentowo mniejsze mniejsze. ( np 45 na 48)
W tt600 też mam zmienione przełozenia ponieważ jedynka jest zbyt długa. Silnik tt służył w kilku pojazdach Xt,TT,SRX600 , silnik jest taki uniwersalny - przełożenia w skrzyni biegów są we wszystkich pojazdach takie same
a regulowane przełożenia były tylko zębatkami
a slisgacz na wachaczu to masz jeszcze?
co ma piernik do wiatraka
Dałem ciała i dopiero teraz to zauważyłem. Myślę o zmianie zębatki na większą gdyż jeżdże tylko po asfaltach.
Chyba wiem o co Ci chodzi rambo, ale jak zmienię na większą to bedzie tylko lepiej.
Pozdrowienia
jak zmienisz na wiekszą to bedzie tragedia. jesli jakiekolwiek zmiany to raczej tylko tył. generalnie zmiana nic Ci nie da, ale widac sami musimy sie o tym przekonac.
Dałem ciała i dopiero teraz to zauważyłem. Myślę o zmianie zębatki na większą gdyż jeżdże tylko po asfaltach.
Chyba wiem o co Ci chodzi rambo, ale jak zmienię na większą to bedzie tylko lepiej.
Pozdrowienia
Zmiana przodu na 17 ząbków pogorszy komfort jazdy ( przyspieszenie,elastyczność). Silnik jest w AT zbyt słaby by był szybszy. Zużycie paliwka nie zmaleje ponieważ częsciej bedziesz jeździł na biegu nr 4. Można dać trzy oczka wiecej ,ale z tyłu jak pisze Rambo tylko
po co?
Mialem kiedys przez pomylke 45 z tylu zamiast 46. Na 46 jest wprost cudnie na asfalcie a w terenie niezauwazalne. Nie wracam do 45.
Podosku, ja juz zglupialem....to w koncu jaki jest oryginalnie dedykowany zestaw numercji zebow do 7 ??? Zawsze myslalem ze 16/45, a Ty piszesz ze 16/46 ?? :)
Oswiec mnie bo wlasnie zamierzam zlozyc zamowienie na kompletny zestaw :) YO
Oryginał jest 16/45. Podosek napisał , że kiedyś przez pomyłkę załozył oryginalną
16/45 i dla niego było to gorsze. Teraz pociska na akcesoryjnym 16/46 - ciut bardziej terenowe.
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.
PODOSEK ! ORYGINAŁ TO 16/45 124 ogniw
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.
i lepiej idzie na gume..... :D
Na gume to sie z gazu stawia :D bez problemu, na standardowych zebatach
Na gume to sie z gazu stawia :D bez problemu, na standardowych zebatach
musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)
piotr_3miasto
28.05.2008, 23:41
musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)
He he...
Ekspert od jazdy na kole, to był na starym forum.
Pamiętam, że "po dłuższej jeździe w pionie na tylnym kole" narzekał na to, że mu się kontrolka ciśnienia oleju zapalała...:haha2:
Temat zmiany przełożeń był już wałkowany i wyszło że oryginalne są najbardziej trafione, uniwersalne i optymalne pod względem szybkości i zużycia paliwa.
Zmiana pogarsza zamiast poprawiać, ale jak Rambo wspomniał jak ktoś chce po swojemu eksperymentować to czemu nie.....może sobie porzeźbić.
zmniejszenie tylnej o 3 zęby powoduje katastrofę z pełnym ładunkiem ( 2 osoby, kufry itp) przy wyprzedzaniu czy po górkach. AT nie ma czym ciągnąć , spada maksymalna i podskakuje zużycie.
Nie kombinował bym więcej niż 1 ząb mniej na tylnej lub 2 jeśli latamy bez pełnych ładunków , ale czy warto? to już indywidualna sprawa każdego.
Oryginał jest 16/45. Podosek napisał , że kiedyś przez pomyłkę załozył oryginalną
16/45 i dla niego było to gorsze. Teraz pociska na akcesoryjnym 16/46 - ciut bardziej terenowe.
Dodając zęby z tyłu zwiększasz terenowość.
PODOSEK ! ORYGINAŁ TO 16/45 124 ogniw
Francu ty jeden :oldman: czwórka ma oryginał 16/46 :Thumbs_Up: mam gdzies w domu 44 jak ktoś kce, ale z tak jak pisze Dzieju z bagazami pod górke nie idzie a to jeden ząbek. zasada numer dwa: trzy ząbki z tyłu mniej, to jeden z przodu wiecej. czyli tragedia
musisz mi to pokazać jak z samego gazu bez sprzęgła idzie :)
idzie idzie z gazu, na przelotówce szczególnie :)
... wpadnij Chomik do wawy na szkolenie :D sprzęgła szkoda katować :D no chyba że z 0 na gume to innego wyjscia niet :D
Francu ty jeden :oldman: czwórka ma oryginał 16/46 :Thumbs_Up: mam gdzies w domu 44 jak ktoś kce, ale z tak jak pisze Dzieju z bagazami pod górke nie idzie a to jeden ząbek. zasada numer dwa: trzy ząbki z tyłu mniej, to jeden z przodu wiecej. czyli tragedia
Oczywiscie racja Franc z ta terenowoscia, mam przeciez rower i wiem jak dziala:dizzy:, popierdzielilo mi sie w ktora strone ten zabek był. Rambo ma racje to czworka ma 46 zębów
Wiec mialem zalozony zestaw z RD04 16/46 potem zmienilem na prawidlowy do RD07 - 16/45, szybszy, i jest super. Tak zostawiam
zbyszek_africa
31.05.2008, 01:05
To może ja Cię oświecę Ropuszku.
Oryginalne przełożenie jest 16/45 i jest niezłe, ale ja metodą prób i błędów
stwierdziłem, że 16/46 jest lepsze(mnie lepiej odpowiada) motor jest bardziej dynamiczny i dokręca się do odcięcia(ok.185km/h).Natomist 17/45 to porażka
motor wół i jeździ tylko ok.175/h przy trochę mniejszym zużyciu paliwa, oczywiście jadąc po asfalcie bardzo spokojnie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.