View Full Version : Regulatory napięcia łańcucha
Marcin-BB
28.06.2010, 15:28
Witam! Potrzebuję coś takiego jak na załączonym zdjęciu. Prawy napinacz łańcucha- nie wiem czy to fachowa nazwa?:-) Moje ma trochę już wytarte ząbki i przy dokręcaniu nakrętki na ośce obraca się razem z nakrętką!:confused: Teoretycznie powinno pasować od innych modeli, ale 100 % pewności nie mam! Proszę Czarną Brać o pomoc!Z góry dziękuję!!:) Do Pana Hądy nie mam śmiałości uderzyć z pytaniem- może ktoś wie ile kosztuje w serwisie- tak z czystej ciekawości??
Pozdrawiam!
a pilniczkiem okrąglaczkiem?
15 minut na stronę i kilka kalorii mniej.
Możesz obrócić napinacz na drugą stronę i bedzie się zaciskało
z dokręcaniem nakrętki ,a nie odkręcało
Napinacz identyczny jest również w Trampku
daniel_87
28.06.2010, 18:32
ja poprawialem pilniczkiem bo wydalo mi sie za drogo 65 i 35 za blaszki, ta od strony lancucha jest duzo grubsza.
Napinacz identyczny jest również w Trampku
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem
W trampku 650 napinacz jest zrobiony jak w normalnym;) motocyklu.
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem
Sorry
Nie dodałem że transalp 600
Koło jest zamienne z TA 600 i przypasi
z małymi modyfikacjami
chyba w frazalpie ale tam wahacz afry jest w trampkach jest inaczej :)
daniel_87
28.06.2010, 21:34
we wszystkich trampkach od 600-700 sa napinacze wykonane ze zwyklej sruby z odlewem na ktory zostala naniesiona podzialka
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem
Siur . Przecież mam Wahacz z afry :mur: .Paweł dobrze gada
Wystarczyło spojrzeć na Trampka zwykłego który stał 10 m od komputera :Sarcastic:
Marcin-BB
29.06.2010, 11:57
Dzięki za podpowiedzi. Spróbuje zamienić stronami. Pilniczek to wolałbym w ostateczności bo to wydaje mi się mało precyzyjne rozwiązanie:) Franz czy we wszystkich Twoich afrach ta duża nakrętka na ośce jest z prawej strony (przeciwnej do łańcucha) czy tylko w tej co mnie sprzedałeś??;)
Domyślam się, że to nie ma większego znaczenia- tylko ciekawość!
Prawidłowo z prawej.
W moim Trampku i w afryce na focie - z lewej
Praktycznie nie ma znaczenia.Pasuje tak i tak . Ważniejsze by dystansów na osi nie pomylić.
Większy z lewej.
Pilniczek to wolałbym w ostateczności bo to wydaje mi się mało precyzyjne rozwiązanie:)
Dziwne rzeczy piszesz, składasz razem obydwa regulatory i pogłebiasz dołki w 2 jednoczesnie.
Co w tym nieprecyzyjnego? Czy wytarte są bardziej precyzyjne?
No a przy montarzu ( jak Franz wspomniał) ustawiasz "pod włos" i nie ma prawa się luzować i przestawiać.
A zaoszczedzoną kasę na kupno nowych regulatorów wlej do zbiornika :D
daniel_87
29.06.2010, 19:37
po 1 nie powinno sie zamieniać stronami regulatorow napiecia lancucha, różnią się gruboscią.
Ten od strony napędu jest grubszy i ma wytrzymywac wieksze sily wywierane przez napęd.
Co do strony położenia nakrętki, nakrętka na osi kola tylnego w aferce powinna byc zawsze z przeciwnej strony niz zębatka, ma to znaczenie glownie podczas ewentualnego odkręcenia się nakrętki. Tutaj również chodzi o bezpieczenstwo, podczas jazdy, napięty łancuch mogl by wygiąc oske, Ta druga informacja jest wyniesiona również z tego forum , mozliwe ze jeszcze z archiwum.
po 1 nie powinno sie zamieniać stronami regulatorow napiecia lancucha, różnią się gruboscią.
Ten od strony napędu jest grubszy i ma wytrzymywac wieksze sily wywierane przez napęd.
Ciekawe , przecież regulatory nie służą do przenoszenia sił a tylko do regulacji, skręcona ośka przejmuje na siebie obciążenie.
A jeśli chodzi o rozkład sił to zastosowano dodatkowe łożysko pod zembatką oprócz łożysk piasty koła.
Ale regulator jako element przenoszący siły? Poproszę jakieś opracowanie naukowe potwierdzające tą tezę.
Dzieju kolega daniel ma niestety ale racje:) a bo to raz się coś samo odkręciło
co prawda tłumaczenie tego nie jest może w 100% trafne ale tak ma być i basta
daniel_87
29.06.2010, 21:55
ojj Pałeł odczep się :) nie wiedzialem jak ubrac to w slowa a skoro regulatory naciągu nie przenoszą zadnych sil to sobie przekladajcie przeciez to wasze motocykle, prawda? Tak na prawdę tarcie wywołane po miedzy powierzchnią wahacza, a dystansami kola jak i nakrętki tudzież łba osi nie jest na tyle duże aby zabezpieczyć oś przed samoczynnym przesuwaniem się w stronę silnika. Niedowiarkom i tym gardzącym moimi wypowiedziami proponuję zdjąć regulatory ustawić na suwmiarkę i karnąć się kilkanascie km nie zamulając. Wtedy sami dojdziecie do wniosku ze napinacze dzialają również jako podpora dla osi
banditos
29.06.2010, 22:38
I to jest ich zadanie- mozliwosc regulacji lancucha i utrzymanie tej wartosci.
No to kto sie pisze na experymenta?
AnubisXRV
30.06.2010, 10:57
Marcin ! Dwie blachy w imadło, pilnik i wio ... Nie róbmy kina :) Jeździć panowie jeeeeździiiić !!!:at:
Jakby co to nowe kosztują:
1 Regulator, Lancuch 002 53,68 PLN
I w katalogu są dwa takie same, jeden nr mają.
ojj Pałeł odczep się :) nie wiedzialem jak ubrac to w slowa a skoro regulatory naciągu nie przenoszą zadnych sil to sobie przekladajcie przeciez to wasze motocykle, prawda? Tak na prawdę tarcie wywołane po miedzy powierzchnią wahacza, a dystansami kola jak i nakrętki tudzież łba osi nie jest na tyle duże aby zabezpieczyć oś przed samoczynnym przesuwaniem się w stronę silnika. Niedowiarkom i tym gardzącym moimi wypowiedziami proponuję zdjąć regulatory ustawić na suwmiarkę i karnąć się kilkanascie km nie zamulając. Wtedy sami dojdziecie do wniosku ze napinacze dzialają również jako podpora dla osi
Nie chodzi o to że nie przenoszą zupełnie żadnych , mają pilnować naciągu łańcucha ale robić "zamieszanie" o to że któryś koniecznie musi być z jednej/własciwej strony?
W 03 są identyczne, kiedyś miałem zdjęte obydwa i założyłem jak leci nie zwracając uwagi który na którą stronę raz "w prawo" raz "w lewo" ..... no i nigdy się nic nie poluzowało.
Ale macie rację jak ktoś lubi niech sobie pilnuje a reszta jak chce.
Tak czy inaczej nie dostałem jakiś wyliczeń naukowych czy innego podparcia technicznego w temacie.
Nie ma w takim razie sensu dalej ciągnąć dyskusji , dla mnie strony są obojetne.
Zdrówka i nie odkręcających się osiek życzę ;)
Marcin-BB
30.06.2010, 23:03
Jakby co to nowe kosztują:
1 Regulator, Lancuch 002 53,68 PLN
I w katalogu są dwa takie same, jeden nr mają.
Aż z tego wszystkiego podjechałem do "Sikory", Są dwa różne "nastawiacze łańcucha" tańszy- ten szczuplejszy na prawą stronę kosztuje 42 zł.
Opcja pilnika wydaje się coraz bardziej kusząca!!!:)
daniel_87
30.06.2010, 23:12
a ten grubszy cos kolo 65 stoi, na dnach sam pytalem ale tez doszedlem do opcji w imatlo i iglaczkiem poprawic :P
Fucktycznie, w 04 jest to samo z obu stron na schematach, a w nowszych dali już dwa różne:
1 Regulator, Prawy Lancuch 001 41,48 PLN
2 Regulator, Lewy Lancuch 001 58,56 PLN
Proszę osoby twierdzące, że napinacze nie przenoszą obciążeń o ustosunkowanie się do wprowadzenia dwóch napinaczy o różnej grubości. Wiadomo przecież, że to komplikuje (podraża) produkcję.
Warto zauważyć, że konstrukcja napinacza w motocyklach o większej mocy jest znacznie wytrzymalsza.
Nie będę się wypowiadał ...ale...
w 03 i 04 są takie same a w 07 wydumali grubsze i tyle....
Co do droższej produkcji to chyba nie ma znaczenia bo i tak kupujacy za to zapłaci.
Szkoda tylko że wprowadzając np taką nowinkę ogólna wytrzymałość nowszych Afryk spadła.
Chyba nie ma sensu się dalej nad tym rozwodzić i nabijać postów, wszystko co istotne w temacie zostało powiedziane.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.