PDA

View Full Version : Regulatory napięcia łańcucha


Marcin-BB
28.06.2010, 15:28
Witam! Potrzebuję coś takiego jak na załączonym zdjęciu. Prawy napinacz łańcucha- nie wiem czy to fachowa nazwa?:-) Moje ma trochę już wytarte ząbki i przy dokręcaniu nakrętki na ośce obraca się razem z nakrętką!:confused: Teoretycznie powinno pasować od innych modeli, ale 100 % pewności nie mam! Proszę Czarną Brać o pomoc!Z góry dziękuję!!:) Do Pana Hądy nie mam śmiałości uderzyć z pytaniem- może ktoś wie ile kosztuje w serwisie- tak z czystej ciekawości??
Pozdrawiam!

Franz
28.06.2010, 15:33
a pilniczkiem okrąglaczkiem?
15 minut na stronę i kilka kalorii mniej.
Możesz obrócić napinacz na drugą stronę i bedzie się zaciskało
z dokręcaniem nakrętki ,a nie odkręcało
Napinacz identyczny jest również w Trampku

daniel_87
28.06.2010, 18:32
ja poprawialem pilniczkiem bo wydalo mi sie za drogo 65 i 35 za blaszki, ta od strony lancucha jest duzo grubsza.

torak
28.06.2010, 19:17
Napinacz identyczny jest również w Trampku
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem

Lepi
28.06.2010, 20:07
W trampku 650 napinacz jest zrobiony jak w normalnym;) motocyklu.

Franz
28.06.2010, 21:03
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem
Sorry
Nie dodałem że transalp 600
Koło jest zamienne z TA 600 i przypasi
z małymi modyfikacjami

pałeł
28.06.2010, 21:07
chyba w frazalpie ale tam wahacz afry jest w trampkach jest inaczej :)

daniel_87
28.06.2010, 21:34
we wszystkich trampkach od 600-700 sa napinacze wykonane ze zwyklej sruby z odlewem na ktory zostala naniesiona podzialka

Franz
28.06.2010, 21:58
Jesteś pewien? Bo w moim (650) i 600 nie widziałem

Siur . Przecież mam Wahacz z afry :mur: .Paweł dobrze gada

Wystarczyło spojrzeć na Trampka zwykłego który stał 10 m od komputera :Sarcastic:

Marcin-BB
29.06.2010, 11:57
Dzięki za podpowiedzi. Spróbuje zamienić stronami. Pilniczek to wolałbym w ostateczności bo to wydaje mi się mało precyzyjne rozwiązanie:) Franz czy we wszystkich Twoich afrach ta duża nakrętka na ośce jest z prawej strony (przeciwnej do łańcucha) czy tylko w tej co mnie sprzedałeś??;)
Domyślam się, że to nie ma większego znaczenia- tylko ciekawość!

Franz
29.06.2010, 12:22
Prawidłowo z prawej.
W moim Trampku i w afryce na focie - z lewej
Praktycznie nie ma znaczenia.Pasuje tak i tak . Ważniejsze by dystansów na osi nie pomylić.
Większy z lewej.

Dzieju
29.06.2010, 18:42
Pilniczek to wolałbym w ostateczności bo to wydaje mi się mało precyzyjne rozwiązanie:)
Dziwne rzeczy piszesz, składasz razem obydwa regulatory i pogłebiasz dołki w 2 jednoczesnie.
Co w tym nieprecyzyjnego? Czy wytarte są bardziej precyzyjne?
No a przy montarzu ( jak Franz wspomniał) ustawiasz "pod włos" i nie ma prawa się luzować i przestawiać.
A zaoszczedzoną kasę na kupno nowych regulatorów wlej do zbiornika :D

daniel_87
29.06.2010, 19:37
po 1 nie powinno sie zamieniać stronami regulatorow napiecia lancucha, różnią się gruboscią.
Ten od strony napędu jest grubszy i ma wytrzymywac wieksze sily wywierane przez napęd.
Co do strony położenia nakrętki, nakrętka na osi kola tylnego w aferce powinna byc zawsze z przeciwnej strony niz zębatka, ma to znaczenie glownie podczas ewentualnego odkręcenia się nakrętki. Tutaj również chodzi o bezpieczenstwo, podczas jazdy, napięty łancuch mogl by wygiąc oske, Ta druga informacja jest wyniesiona również z tego forum , mozliwe ze jeszcze z archiwum.

Dzieju
29.06.2010, 20:45
po 1 nie powinno sie zamieniać stronami regulatorow napiecia lancucha, różnią się gruboscią.
Ten od strony napędu jest grubszy i ma wytrzymywac wieksze sily wywierane przez napęd.
Ciekawe , przecież regulatory nie służą do przenoszenia sił a tylko do regulacji, skręcona ośka przejmuje na siebie obciążenie.
A jeśli chodzi o rozkład sił to zastosowano dodatkowe łożysko pod zembatką oprócz łożysk piasty koła.
Ale regulator jako element przenoszący siły? Poproszę jakieś opracowanie naukowe potwierdzające tą tezę.

pałeł
29.06.2010, 21:38
Dzieju kolega daniel ma niestety ale racje:) a bo to raz się coś samo odkręciło
co prawda tłumaczenie tego nie jest może w 100% trafne ale tak ma być i basta

daniel_87
29.06.2010, 21:55
ojj Pałeł odczep się :) nie wiedzialem jak ubrac to w slowa a skoro regulatory naciągu nie przenoszą zadnych sil to sobie przekladajcie przeciez to wasze motocykle, prawda? Tak na prawdę tarcie wywołane po miedzy powierzchnią wahacza, a dystansami kola jak i nakrętki tudzież łba osi nie jest na tyle duże aby zabezpieczyć oś przed samoczynnym przesuwaniem się w stronę silnika. Niedowiarkom i tym gardzącym moimi wypowiedziami proponuję zdjąć regulatory ustawić na suwmiarkę i karnąć się kilkanascie km nie zamulając. Wtedy sami dojdziecie do wniosku ze napinacze dzialają również jako podpora dla osi

banditos
29.06.2010, 22:38
I to jest ich zadanie- mozliwosc regulacji lancucha i utrzymanie tej wartosci.

No to kto sie pisze na experymenta?

AnubisXRV
30.06.2010, 10:57
Marcin ! Dwie blachy w imadło, pilnik i wio ... Nie róbmy kina :) Jeździć panowie jeeeeździiiić !!!:at:

majki
30.06.2010, 13:51
Jakby co to nowe kosztują:
1 Regulator, Lancuch 002 53,68 PLN

I w katalogu są dwa takie same, jeden nr mają.

Dzieju
30.06.2010, 19:30
ojj Pałeł odczep się :) nie wiedzialem jak ubrac to w slowa a skoro regulatory naciągu nie przenoszą zadnych sil to sobie przekladajcie przeciez to wasze motocykle, prawda? Tak na prawdę tarcie wywołane po miedzy powierzchnią wahacza, a dystansami kola jak i nakrętki tudzież łba osi nie jest na tyle duże aby zabezpieczyć oś przed samoczynnym przesuwaniem się w stronę silnika. Niedowiarkom i tym gardzącym moimi wypowiedziami proponuję zdjąć regulatory ustawić na suwmiarkę i karnąć się kilkanascie km nie zamulając. Wtedy sami dojdziecie do wniosku ze napinacze dzialają również jako podpora dla osi
Nie chodzi o to że nie przenoszą zupełnie żadnych , mają pilnować naciągu łańcucha ale robić "zamieszanie" o to że któryś koniecznie musi być z jednej/własciwej strony?
W 03 są identyczne, kiedyś miałem zdjęte obydwa i założyłem jak leci nie zwracając uwagi który na którą stronę raz "w prawo" raz "w lewo" ..... no i nigdy się nic nie poluzowało.
Ale macie rację jak ktoś lubi niech sobie pilnuje a reszta jak chce.
Tak czy inaczej nie dostałem jakiś wyliczeń naukowych czy innego podparcia technicznego w temacie.
Nie ma w takim razie sensu dalej ciągnąć dyskusji , dla mnie strony są obojetne.
Zdrówka i nie odkręcających się osiek życzę ;)

Marcin-BB
30.06.2010, 23:03
Jakby co to nowe kosztują:
1 Regulator, Lancuch 002 53,68 PLN

I w katalogu są dwa takie same, jeden nr mają.

Aż z tego wszystkiego podjechałem do "Sikory", Są dwa różne "nastawiacze łańcucha" tańszy- ten szczuplejszy na prawą stronę kosztuje 42 zł.
Opcja pilnika wydaje się coraz bardziej kusząca!!!:)

daniel_87
30.06.2010, 23:12
a ten grubszy cos kolo 65 stoi, na dnach sam pytalem ale tez doszedlem do opcji w imatlo i iglaczkiem poprawic :P

majki
30.06.2010, 23:19
Fucktycznie, w 04 jest to samo z obu stron na schematach, a w nowszych dali już dwa różne:
1 Regulator, Prawy Lancuch 001 41,48 PLN
2 Regulator, Lewy Lancuch 001 58,56 PLN

Lepi
01.07.2010, 06:47
Proszę osoby twierdzące, że napinacze nie przenoszą obciążeń o ustosunkowanie się do wprowadzenia dwóch napinaczy o różnej grubości. Wiadomo przecież, że to komplikuje (podraża) produkcję.
Warto zauważyć, że konstrukcja napinacza w motocyklach o większej mocy jest znacznie wytrzymalsza.

Dzieju
01.07.2010, 20:47
Nie będę się wypowiadał ...ale...
w 03 i 04 są takie same a w 07 wydumali grubsze i tyle....
Co do droższej produkcji to chyba nie ma znaczenia bo i tak kupujacy za to zapłaci.
Szkoda tylko że wprowadzając np taką nowinkę ogólna wytrzymałość nowszych Afryk spadła.
Chyba nie ma sensu się dalej nad tym rozwodzić i nabijać postów, wszystko co istotne w temacie zostało powiedziane.