PDA

View Full Version : Nie pali na rezerwie


oskar_z
16.05.2010, 16:58
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku więc tutaj kilka słów. Przedwczoraj po przejechaniu kilkuset metrów (silnik był już rozgrzany) Afryczka zakrztusiła się i zgasła. Zmieniłem ustawienie kranika na rezerwę i tu zaczęły się schody. Najpierw nie chciała zapalić. Po kilku próbach zaskoczył jeden cylinder, zakręcił kilka razy i gasł, przy odkręconym ssaniu chodził chwilę dłużej. Ponieważ moto ma dopiero 32 tkm i niedawno było na przeglądzie założyłem że nic poważnego się nie mogło stać. Zresztą i tak nie wiedziałbym co, a jakbym wiedział to nic bym nie zrobił. Postanowiłem dopchać do najbliższej stacji (na szczęście nieopodal), zalać i wtedy spróbować odpalić. Pchając pod lekką górkę doświadczyłem ile to bydlę waży. Po zatankowaniu odpaliła normalnie. I teraz pytanie dla wtajemniczonych. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy odpływ rezerwy może być zasyfiony? Odkręcić bak i wyczyścić? Może inne pomysły? Będę wdzięczny za rady.

Uriel
16.05.2010, 17:10
Jakby był tam syf który przytkał filtr albo się przedostał to chyba problemu nie rozwiązałoby zatankowanie. Chyba, że woda ci się zebrala po prawej stronie baku :D

Dubel
16.05.2010, 17:15
Możliwe że rezerw jest przytkana. Spuść paliwo wykręć kranik i przedmuchaj
Pozdro

Transglobal
16.05.2010, 17:16
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Uriel
16.05.2010, 17:50
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?

Dubel
16.05.2010, 18:02
Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

oskar_z
16.05.2010, 18:38
Dubel, jeżeli jest tak jak mówisz, to teraz powinna palić na ON i na RES. Sprawdzę jeszcze dzisiaj.

Uriel
16.05.2010, 19:01
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

Ja mam dwa kraniki więc u mnie powinno zadziałać. Tylko jak ja położe tego potwora to wacha mi nie pomoże bo już nie podniosę :D

JuIo
16.05.2010, 21:55
ojtam ojtam... twardym cza być nie mietkim:)

oskar_z
17.05.2010, 11:11
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam

Dubel
17.05.2010, 11:15
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam
Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole:D
Pozdro

oskar_z
17.05.2010, 12:06
Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole
Pozdro
Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?

Dubel
17.05.2010, 12:11
Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?
A przy zdejmowaniu baku zawsze trzeba odkręcić te pokrętło a jak wiadomo gdzie się człowiek śpieszy ....
I w ten oto prosty sposób przykreciłem sam sobie odwrotnie :mur:
Pozdro

banditos
19.05.2010, 09:26
A co jesli Off jest na gorze, a komarek nadal na rezerwie sie dusi?

oskar_z
20.05.2010, 11:15
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.

Franz
20.05.2010, 13:35
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.

Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys

oskar_z
20.05.2010, 13:46
Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.

Franz
20.05.2010, 14:38
:)Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.

Było brać Afrę u mnie :p
Gmole mają wszystkie, nawet te które nie miały :)

Przy okazji mała reklama:
Afra 1996 32Tkm ; zakładanie gmoli, kontrola wałka zdawczego-wymiana zębatek, wymiana oleju itd

Dzieju
20.05.2010, 15:14
Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys
Haha, zaledwie 30tys no ale to tylko 07a ;)
Oskar_z tak dla pewności dotknij pompy i sprawdź czy prawidłowo rytmicznie puka.To samo w czasie jazdy, będziesz miał pewność czy nie ma arytmi membrany czyli migotania przedsionków co oznacza np klejenie styków.

Franz
20.05.2010, 15:37
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.
Padła gościowi w Austrii. Jako ,że nie był Czarnuchem a tylko użytkownikiem
nic nie wiedział o awaryjności.
Do domu wrócił pociągiem a póżniej z przyczepą po Afrę i nazad .
Była to jedyna awaria motocykla podczas całej eksploatacji.
Gość był dość gadatliwy...:)

oskar_z
20.05.2010, 16:30
Trzeba było, trzeba było... tę biała którą chciałem już zarezerwowałeś, a człowiek niecierpliwy więc poszukał za granicą. Po założeniu gmoli taki ignorant motocyklowy jak ja zaczyna wierzyć w swoje możliwości warsztatowe;) Dzieju, będę sprawdzał.

Dzieju
21.05.2010, 09:21
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.
Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).

Franz
21.05.2010, 12:38
Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).

Mówił gość o pompie , a padły zapewne styki.
W serwisie się styków nie wymienia ,tylko pompę :vis:

majo
22.05.2010, 16:13
Dziejowy pompa podcisnieniowa jest lekarstwem na ta chorobę.

rafcio
04.06.2010, 23:01
Oskar jak masz problem z moto to jestem niedaleko coś poradzimy.

oskar_z
19.06.2010, 23:07
Padły styki (jeden był zupełnie wypalony). Po wymianie przetestowane, wszystko chodzi jak trzeba. Rafałowi dziękuję za pomoc a moderator niech zamknie wątek.