View Full Version : Nie pali na rezerwie
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku więc tutaj kilka słów. Przedwczoraj po przejechaniu kilkuset metrów (silnik był już rozgrzany) Afryczka zakrztusiła się i zgasła. Zmieniłem ustawienie kranika na rezerwę i tu zaczęły się schody. Najpierw nie chciała zapalić. Po kilku próbach zaskoczył jeden cylinder, zakręcił kilka razy i gasł, przy odkręconym ssaniu chodził chwilę dłużej. Ponieważ moto ma dopiero 32 tkm i niedawno było na przeglądzie założyłem że nic poważnego się nie mogło stać. Zresztą i tak nie wiedziałbym co, a jakbym wiedział to nic bym nie zrobił. Postanowiłem dopchać do najbliższej stacji (na szczęście nieopodal), zalać i wtedy spróbować odpalić. Pchając pod lekką górkę doświadczyłem ile to bydlę waży. Po zatankowaniu odpaliła normalnie. I teraz pytanie dla wtajemniczonych. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy odpływ rezerwy może być zasyfiony? Odkręcić bak i wyczyścić? Może inne pomysły? Będę wdzięczny za rady.
Jakby był tam syf który przytkał filtr albo się przedostał to chyba problemu nie rozwiązałoby zatankowanie. Chyba, że woda ci się zebrala po prawej stronie baku :D
Możliwe że rezerw jest przytkana. Spuść paliwo wykręć kranik i przedmuchaj
Pozdro
Transglobal
16.05.2010, 17:16
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)
Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)
A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?
Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)
A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro
Dubel, jeżeli jest tak jak mówisz, to teraz powinna palić na ON i na RES. Sprawdzę jeszcze dzisiaj.
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro
Ja mam dwa kraniki więc u mnie powinno zadziałać. Tylko jak ja położe tego potwora to wacha mi nie pomoże bo już nie podniosę :D
ojtam ojtam... twardym cza być nie mietkim:)
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam
Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole:D
Pozdro
Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole
Pozdro
Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?
Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?
A przy zdejmowaniu baku zawsze trzeba odkręcić te pokrętło a jak wiadomo gdzie się człowiek śpieszy ....
I w ten oto prosty sposób przykreciłem sam sobie odwrotnie :mur:
Pozdro
banditos
19.05.2010, 09:26
A co jesli Off jest na gorze, a komarek nadal na rezerwie sie dusi?
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.
Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys
Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.
:)Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.
Było brać Afrę u mnie :p
Gmole mają wszystkie, nawet te które nie miały :)
Przy okazji mała reklama:
Afra 1996 32Tkm ; zakładanie gmoli, kontrola wałka zdawczego-wymiana zębatek, wymiana oleju itd
Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys
Haha, zaledwie 30tys no ale to tylko 07a ;)
Oskar_z tak dla pewności dotknij pompy i sprawdź czy prawidłowo rytmicznie puka.To samo w czasie jazdy, będziesz miał pewność czy nie ma arytmi membrany czyli migotania przedsionków co oznacza np klejenie styków.
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.
Padła gościowi w Austrii. Jako ,że nie był Czarnuchem a tylko użytkownikiem
nic nie wiedział o awaryjności.
Do domu wrócił pociągiem a póżniej z przyczepą po Afrę i nazad .
Była to jedyna awaria motocykla podczas całej eksploatacji.
Gość był dość gadatliwy...:)
Trzeba było, trzeba było... tę biała którą chciałem już zarezerwowałeś, a człowiek niecierpliwy więc poszukał za granicą. Po założeniu gmoli taki ignorant motocyklowy jak ja zaczyna wierzyć w swoje możliwości warsztatowe;) Dzieju, będę sprawdzał.
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.
Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).
Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).
Mówił gość o pompie , a padły zapewne styki.
W serwisie się styków nie wymienia ,tylko pompę :vis:
Dziejowy pompa podcisnieniowa jest lekarstwem na ta chorobę.
Oskar jak masz problem z moto to jestem niedaleko coś poradzimy.
Padły styki (jeden był zupełnie wypalony). Po wymianie przetestowane, wszystko chodzi jak trzeba. Rafałowi dziękuję za pomoc a moderator niech zamknie wątek.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.