PDA

View Full Version : Czy to padnięty przekaźnik rozrusznika?


wojtekm72
17.05.2008, 21:59
dzisiaj po przejechaniu 150 km moja afri -99 rok , 55 tyś padła. A dokładnie to po właczeniu stacyjki i naciśnięciu startera słychać klekotanie pod lewą pokrywą .Proszę o pomoc .

R2D2
17.05.2008, 22:31
jak klekocze to aku slaby , albo nie masz ladowania ( uszkodzony regler ) albo gdzies styki slabe.
podladuj aku i sprawdz ladowanie .

wojtekm72
18.05.2008, 10:57
jak klekocze to aku slaby , albo nie masz ladowania ( uszkodzony regler ) albo gdzies styki slabe.
podladuj aku i sprawdz ladowanie .
Między biegunami akumutatora są trwałe znaki :090997LC.- czy to oznaczenie roku produkcji aku , jesli tak to dla mnie jest on cholernie stary . Rok 1997 , lub 1999 . Czy to mozliwe aby aku tak długo pracował :confused:
Własnie się ładuje , potem zobacze czy afri odpali jesli tak to zamawiam nowy akumulator .
Dzięki .

szwedzkikucharz
18.05.2008, 12:22
Własnie się ładuje , potem zobacze czy afri odpali jesli tak to zamawiam nowy akumulator .

Jeśli uda Ci się naładować aku tzn. z nim jest wszystko oki i w motocyklu także powinien się ładować. Czyli, że bardziej - tak jak sugerował R2D2 - chodzi o regler. Trza prawdzić jakie jest napięcie przy pracującym silniku, światełka też można włączyć sobie na te pomiary

wojtekm72
18.05.2008, 14:39
Jeśli uda Ci się naładować aku tzn. z nim jest wszystko oki i w motocyklu także powinien się ładować. Czyli, że bardziej - tak jak sugerował R2D2 - chodzi o regler. Trza prawdzić jakie jest napięcie przy pracującym silniku, światełka też można włączyć sobie na te pomiary
Co to ten regler i w jak prosty sposób czy mozna samemu sprawdzić czy ładowanie jest OK .

Zapaliła bez problemu po naładowaniu aku . czyli problem z ładowaniem , jak to sprawdzić w domowy sposób ? czy lepiej odwiedziny u mechanika - elektryka ?

szwedzkikucharz
18.05.2008, 17:45
Zapaliła bez problemu po naładowaniu aku . czyli problem z ładowaniem , jak to sprawdzić w domowy sposób ? czy lepiej odwiedziny u mechanika - elektryka ?

Regler - w narzeczu afrykańskim (ale chyba nie tylko) to regulator napięcia.
Na początek wystarczy woltomierz. Podepnij się pod klemy akumulatora, zapal sprzęta, włącz światła. Jeśli napiecie przy różnych obrotach silnika będzie w przedziale normalnego ładowania akumulatora (13,5-14,5V) tzn. to małe urządzonko jest w porzo. Wygląda mniej więcej tak:
http://allegro.pl/item364778054_regulator_napiecia_xrv_750_africa_tw in.html

Tak myślę sobie, że gdyby ładowanie było prawidłowe, to trzeba by jednak przyjrzeć się bliżej akumulatorowi. W moim Nissanie jeśli sprzęta używałem, wszystko grało, ale jak odstawiłem na 2 tygodnie to już był problem z zapaleniem. Akumulator słabo magazynował energię, cóż po 9 latach miał do tego pełne prawo

Ropuch
18.05.2008, 19:14
Obstawiam na padniety regulator bez mała na 100% !!!
Ma za duze ladowanie przez co elektrolit sie gotuje i paruje - stad brak siły na krecenie (rozładowanie). Jesli laduje za duzo slychac wyraznie bulgotanie w aku !!!!!!!!
Mysle ze nie masz zelowki bo w tej powyginaly by sie cele i niebyloby szansy na naladowanie (zwarcie).
Po tym naladowaniu posmigasz znowu ok 100-300km i padnie ponownie.
Sprawdz ladowanie jw. normalnym voltomierzem na klemach !!!!! sprawdz wtyczke z trzema żółtymi kablami (czy nie jest zapieczona/zweglona).
Powodzonka....w razie W Wal jak w dym :)

wojtekm72
18.05.2008, 22:34
Ale ze mnie dupa mogłem się domyślić że chodzi o reulator napięcia , co za wstyd.
We wtorek sprawdzę ładowanie , bo jutro muszę na cału dzień do roboty .
Nurtuje mnie jeszcze jeden problem - w samochodzie kiedy włączy się kontrolka ładowania to na światłach pojadę kilka , może kilkanaście kilometrów , a dzisiaj zrobiłem 200 i nic , To jak to jest gdy aku nie jest ładowany ?????

deptul
18.05.2008, 23:09
Wojtekm72,
miałem dokładnie takie same objawy. Przyczyną był regler, który dawał za małe napięcie - zawsze to lepiej niż za duże :) Sprawdź napięcie woltomierzem, jak radzi Szwedzki, i jeśli klemy masz dobrze dokręcone a napięcie niskie to kupuj nowy. 5 minut roboty i wszystko wróci do normy.

podos
19.05.2008, 11:24
Obstawiam na padniety regulator bez mała na 100% !!!
Ma za duze ladowanie przez co elektrolit sie gotuje i paruje - stad brak siły na krecenie (rozładowanie). Jesli laduje za duzo slychac wyraznie bulgotanie w aku !!!!!!!!
Mysle ze nie masz zelowki bo w tej powyginaly by sie cele i niebyloby szansy na naladowanie (zwarcie).


A nie odwrotnie Ropuszku?

Raczej za male ładowanie, naladowanym aku mozna i z 500 km przejechac bez ladowania, Jedzie dopoki nie zgasisz. potem nie zapalisz bo za malo prundu... Ladowanie za duzym pradem konczy sie bardziej ekstremalnie...

Takie stukanie to tez zasniedziale styki i klemy aku. Albo poluzowana sruba klemy. tak jak wspomnieliscie.

Ropuch
19.05.2008, 11:39
...w sumie moze i tak.....tylko u mnie w BMW F650 mialem takie objawy przy aku z elektrolitem....w AT braklo pradu ale skonczylo sie stopionymi kostkami i padnietym aku (żel)
Rzadko zdarza sie ze niedoladowuje przy padnietym regulatorze...raczej przeladowuje !!!!
Jesli laduje kolo 20V to elektrolit mega szybko wyparuje....
Nadal pytanie: jaki masz akumulator-zelowy czy z elektrolitem ????
Hej
Podos jak zwykle uważny i skoncentrowany:) Dzięki za to że jestes :)

Bałtrok
25.07.2021, 21:45
Odkopie tego kotleta :)
Ostatnio kilka razy przy próbie odpalenia 07a słychać tylko cyknięcie.
Po którymś z koleii naciśnieciu startera odpala.

Klemy na aku skręcone dobrze.
Kable na przekażniku też dokręcone.
Minus do rozrusznika jest na miejscu.
Wtyczka przekaźnika przepsikana szprajem do styków.
Ładowanie wg chińskiego wskaźnika między około 13,5-14,5 V.

Jak sprawdzić czy to przekaźnik czy może przycisk startera (ale wtedy by pewnie nie cykał nawet).

dawid8210
25.07.2021, 22:33
Sprawdzisz omijając interesujący element. Przekaznik zwierając przewody rozruchowe, starter zwierając przewody od startera.

Bałtrok
25.07.2021, 22:41
Poprostu zewrzeć grube kable przykręcone do przekaźnika? Brzmi sensownie

dawid8210
26.07.2021, 08:01
Tak. To one są zwierane przekaznikiem przy uruchamianiu i rozwierane gdy puścisz starter. To jak odpalnie na krótko przez zwieranie bendiks-a przy rozrusznika z cewką za pomocą klucza:)

Bałtrok
27.07.2021, 20:41
Przy braku chęci na odpalenie, zwarłem przewody i kręci jak trzeba.

Na szczescie mialem chiński przekaźnik więc od razu go zamontowałem 👍

Niestety nie działa 😂 nawet kontrolki się nie zapalały 👎

Bałtrok
17.08.2021, 20:10
C. D.
Zamówiłem kolejny przekaźnik, tym razem z gmoto i ta sama historia. Prądu brak. Jako pechmen kupiłem dwa razy złom chyba.

Ma ktoś zapasowy w WWA, żeby na próbę podstawić?

dawid8210
18.08.2021, 10:06
Ja bym zrobił taką testową instalację dla tych przekaźników. Parę kabelków, jakiś wlacznik imitujący starter, żarówka pod wyjście gdzie podłączony jest rozrusznik by sprawdzić te przekaźniki. Może masz gdzieś przerwę w instalacji. Warto by w schemat spojrzeć

Bałtrok
18.08.2021, 10:26
Pokombinuję, ale po podstawieniu starego wszystko gra z prądem tylko kreci za którymś wciśnięciem startera. Wiec z instalacją raczej ok.

dawid8210
18.08.2021, 12:32
To pecha masz z tymi przeknikami.

Bałtrok
14.09.2021, 09:38
Update. Zamiennik z larssona działa