View Full Version : Jak zaradzić rdzy na feldze
Pytanie czysto teoretyczne. Moge nabyć koło ale ma ma skorodowaną felgę. Jak sobie z tym poradzić? Szprychy też dotknęła zaraza ale rozumiem że mogę przełożyć ze swojego starego i będzie cacy.
Pytanie czysto teoretyczne. Moge nabyć koło ale ma ma skorodowaną felgę. Jak sobie z tym poradzić? Szprychy też dotknęła zaraza ale rozumiem że mogę przełożyć ze swojego starego i będzie cacy.
Nieopłacalne jest nabywanie koła ze skorodowaną felgą
Odstępstwa od zasady
- gdy odnawiamy zabytek ( koszta mniej istotne , liczy się efekt)
- gdy zmieniamy felgę na 18" .Kupujemy tylko dla piasty
Przy rozbieraniu koła - szprychy na gwintach z reguły są tak zapieczone
że zostaje tylko cięcie.
Koszt dokupienia nowych szprych + koszt zaplecenia na nowo + dobra felga jest większy niż dobre nieskorodowane koło
Nieopłacalne jest nabywanie koła ze skorodowaną felgą
Odstępstwa od zasady
- gdy odnawiamy zabytek ( koszta mniej istotne , liczy się efekt)
- gdy zmieniamy felgę na 18" .Kupujemy tylko dla piasty
Przy rozbieraniu koła - szprychy na gwintach z reguły są tak zapieczone
że zostaje tylko cięcie.
Koszt dokupienia nowych szprych + koszt zaplecenia na nowo + dobra felga jest większy niż dobre nieskorodowane koło
A ile powinno kosztować dobre koło do RD03? Potrzebuję piasty, w moim kole wszystko poza nią jest ok. Tak kombinowałem czy dałoby się zrobic przeszczep piasty do mojego? Zakładam, że samej piasty nie kupię do RD03?
A ile powinno kosztować dobre koło do RD03? Potrzebuję piasty, w moim kole wszystko poza nią jest ok. Tak kombinowałem czy dałoby się zrobic przeszczep piasty do mojego? Zakładam, że samej piasty nie kupię do RD03?
Jak potrzebujesz tylko piastę to łykaj
Dolicz koszt szprych+ centrowanie
wątpię byś uratował swoje....ale może ;)
Jak potrzebujesz tylko piastę to łykaj
Dolicz koszt szprych+ centrowanie
wątpię byś uratował swoje....ale może ;)
Czemu miałbym nie uratować? Jest 'stosunkowo' proste, szprychy ma OK., nowa piasta powinna zapewnić mu nowe życie. Zakładam, bo nie robiłem takiej operacji nigdy :-)
Ponawiam pytanie, bo będę próbował negocjować - ile tak pi razy oko powinno kosztowac koło tylne do RD03 (w ogóle da się kupić nowe czy tylko używki?) ?
Czemu miałbym nie uratować? Jest 'stosunkowo' proste, szprychy ma OK., nowa piasta powinna zapewnić mu nowe życie. Zakładam, bo nie robiłem takiej operacji nigdy :-)
Ponawiam pytanie, bo będę próbował negocjować - ile tak pi razy oko powinno kosztowac koło tylne do RD03 (w ogóle da się kupić nowe czy tylko używki?) ?
Nowa akcesoryjna felga około 500 zł
Felga+ zaplecenie+ szprychy - około 700/800
nowe koło ma wartość Twojego RD03 ( bez urazy i obrazy)
Najlepiej i najtaniej - używane nieskorodowane koło.
Zanim coś zrobisz , spróbuj odkręcić swoje szprychy
Nowa akcesoryjna felga około 500 zł
Felga+ zaplecenie+ szprychy - około 700/800
nowe koło ma wartość Twojego RD03 ( bez urazy i obrazy)
Najlepiej i najtaniej - używane nieskorodowane koło.
Zanim coś zrobisz , sprubój odkręcić swoje szprychy
Ej, na części moja pantera jest warta co najmniej 1200! :)
No dobra, czyli widzę, że muszę szukać kompletnego koła bez rdzy. Padaka bo tył mi tańczy jak chce. Dzięki za pomoc.
Ej, na części moja pantera jest warta co najmniej 1200! :)
No dobra, czyli widzę, że muszę szukać kompletnego koła bez rdzy. Padaka bo tył mi tańczy jak chce. Dzięki za pomoc.
Czyli nowe oryginalne koło - to około dwie,trzy twoje pantery .Liczyłem wartość RD03 na więcej :haha2:
Ceny , które podałem - to części akcesoryjne.Nieoryginalne ,ale nowe.
U mnie problem był ten sam. skorodowana felga.
Dałem nową felę+szprychy i starą piastę.
Mam teraz nówkę. Felgę zrobiłem na 18"
Pantera jest warta więcej pewnie, ale ja za uczciwy jestem żeby ją sprzedać. W ogóle nie powinienm o tym pisać nawet bo się dowie i przestanie się słuchać.
A nie sprzedają akcesoryjnych kół :D? Pominięcie etapu zaplatania centrowania i hokus pokus pewnie zmniejszyłoby cenę i szansę na to że ktoś coś spierniczy.
Pantera jest warta więcej pewnie, ale ja za uczciwy jestem żeby ją sprzedać. W ogóle nie powinienm o tym pisać nawet bo się dowie i przestanie się słuchać.
A nie sprzedają akcesoryjnych kół :D? Pominięcie etapu zaplatania centrowania i hokus pokus pewnie zmniejszyłoby cenę i szansę na to że ktoś coś spierniczy.
Oczywiście że sprzedają .
około tysiąc euro za szt.:haha2:
Mam koło do RD 03 (tylne) Możesz założyć koło od RD 04 - 07 tylko kilka drobnych zabiegów trzeba zrobić
Oczywiście że sprzedają .
około tysiąc euro za szt.:haha2:
Ja wale! To za dwa koła można kupić sensowną afrykę i za trzecie koło doprowadzić ją do używalności.
Mam koło do RD 03 (tylne) Możesz założyć koło od RD 04 - 07 tylko kilka drobnych zabiegów trzeba zrobić
Można założyć i od trampka.Wszystko da się zrobić :Thumbs_Up:
W jednym trampku mam wahacz RD04 , koło trampka , uchwyt hamulcowy
zacisku Rd03, koło trampek
W hondzi jest tak jak w kostkach Lego
Co do szprych, to cycki zapiekaja sie na amen calkiem szybko :( Wymienialem kilka bo "sie wygly" i mowy nie bylo o odkrecaniu (07A z 2003) Sama wymiana: wyjecie starych, dobranie nowych i instalacja, sa upierdliwe. Sa trzy dlugosci szprych i wcale nie latwo odpowiednio je podociagac!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.