PDA

View Full Version : Wskaźnik paliwa / rezerwy


jorge
25.04.2010, 23:51
Jako, że mam sklerozę i zapominam zalać czasem do pełna, mam pytanie - czy ma ktoś coś opcjonalnego zamontowane (rd07a)? Czy np. z trampka da się przeszczepić?

PawelZDR
26.04.2010, 00:01
Mam wskaźnik w 7-ce.Otwór w zbiorniku,wspawana tuleja z gwintem wew. w to wkręcony sztyft z dwoma termistorami od Suzuki Sv czy jakoś tak.Termistory połączone w szereg z oryginalnym Fuel Light Checker z RD04 i panel z dwoma kontrolkami poniżej zegarów na stelażu.Temat raczej na zimę i to długą...lub zakup kranika z African Queens z pływakiem.

jorge
26.04.2010, 09:04
Mam wskaźnik w 7-ce.Otwór w zbiorniku,wspawana tuleja z gwintem wew. w to wkręcony sztyft z dwoma termistorami od Suzuki Sv czy jakoś tak.Termistory połączone w szereg z oryginalnym Fuel Light Checker z RD04 i panel z dwoma kontrolkami poniżej zegarów na stelażu.Temat raczej na zimę i to długą...lub zakup kranika z African Queens z pływakiem.

Wiercić nic nie chcę - więc kranik to jest to ;)

Uriel
26.04.2010, 12:03
Rób jak ja - na światłach pukasz w bak coraz niżej i słuchasz kiedy dzwięk się zmienia. Pozwala się zorientować ile zostało i wszyscy od razu myślą że jesteś niepczytalny więc zostawiają ci dużo miejsca na jazdę.

MOTOMYSZA
26.04.2010, 16:28
Siema! Juz się tłumaczyłem niedawno w sprawie kranika/rezerwy, więc tylko sobie skopiowałem i wklejam:
Kranik kupiłem ze stronki AfricanQueens (http://www.africanqueens.de/index.html),, się to nazywa po ichniemu :
Benzinhahn Kit mit Reserve- Anzeigleuchte za 79,90 Euro + przesyłka = 102 Euro (jeśli dobrze pamiętam).
Ale jako że chyba jako pierwszy przetarłem ten szlak, to teraz już jestem mądrzejszy i kupiłbym zestaw który tam jest nazywany:
Benzinhahn Kit mit Reserve- Anzeigleuchte .
Zestaw który ja kupiłem 80 Euro, a ten 42 Euro a różnica tylko taka że dotoczona jest z nierdzewki tuleja przejściowa pomiędzy tym kranikiem a zbiornikiem paliwa w AT. Oprócz tego jest to dokładnie taki sam zestaw. Każdy tokarz za 50 złociszy Ci dotoczy takie "gówienko" a szkopy liczą sobie za to 40 Euro:dizzy:.
Swój zestawik dopiero teraz zimą założyłem i mało przejechałem(+/- 3tyś km), ale daje radę zajebiście. Co prawda ta żaróweczka /kontrolka mogłaby świecić troszkę jaśniej bo w duże słońce to trzeba się dobrze przypatrzeć czy już rez czy jeszcze nie.
POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja jestem BBBBBBBBBardzo zadowolony!!!!!
POZDRO i jak jeszcze coś , to pytaj.
Krzychu - MOTOMYSZA (Bydgoszcz)

jorge
26.04.2010, 20:56
Mysza - zajebiste rozwiązanie, ino troszkę kosztowne - może coś innego zaadaptować lekko tańsze ?

jack72
05.02.2015, 19:00
Fakt, dosyć kosztowna inwestycja jak na rezerwe, faktem jest tez ze dobre rozwiązanie kosztuje. No i co tu jeszcze wykombinować z tą rezerwą ?

Dzieju
05.02.2015, 22:23
Zawsze możecie kupić te prawdziwsze modele Afryk które miały seryjnie kontrolki :)

slafo
05.02.2015, 22:41
:hehehe:

dobrze prawisz !!!!

Dzieju
05.02.2015, 22:57
Wiem , wiem.
Gdybym z jakiegoś powodu musiał jeździć 07 to pierwszą rzeczą zrobioną by była właśnie kontrolka rezerwy.
Nie wyobrażam sobie mańdrowania kranikiem w poszukiwaniu resztek paliwa.
Także rozumiem właścicieli ubogich Afryk że próbują je wyposażyć w tak ważny wskaźnik.
A swoją drogą kiedyś podczas jakiś przejażdżek widziałem czym może się skończyć brak paliwa w najmniej odpowiednim momencie. To były oczywiście zerosiudemki.
Obyło się na szczęście bez strat ale to co widziałem mi wystarczy.

jorge
06.02.2015, 02:23
Wiem , wiem.
Gdybym z jakiegoś powodu musiał jeździć 07 to pierwszą rzeczą zrobioną by była właśnie kontrolka rezerwy.
Nie wyobrażam sobie mańdrowania kranikiem w poszukiwaniu resztek paliwa.
Także rozumiem właścicieli ubogich Afryk że próbują je wyposażyć w tak ważny wskaźnik.
A swoją drogą kiedyś podczas jakiś przejażdżek widziałem czym może się skończyć brak paliwa w najmniej odpowiednim momencie. To były oczywiście zerosiudemki.
Obyło się na szczęście bez strat ale to co widziałem mi wystarczy.

Przerabiałem to 2 razy. Od tamtej pory mam full bak. Tylko teraz nie wiadomo czemu kranik mi się odkręca. Ale póki co na rezerwę nie liczę - tripem się ratuje. Czekam do 250 km i tankuję.

NUROFEN
06.02.2015, 11:33
ja do 350 km ale wtedy już modlę się by była stacja z benziną ;-)

A tak w sumie to w Varadero SD01 też skośni zaoszczędzili 3 kilka misek ryżu na wskaźniku poziomu paliwa ;-)

Turystyczny motocykl bez takiego udogodnienia to lekka przesada

bicio
06.02.2015, 12:06
Bez przesady, zawsze przekręcam na rezerwę jak czuję pierwsze symptomy zduszenia konia i jeszcze mi nigdy nie padł przy wyprzedzaniu. Nie widzę najmniejszego sensu w zakładaniu czujników. W tym przypadku kierownik robi za czujnik :)
Ponoć lipa jest tylko przy założonej mikuni, bo ciężko się ją odpowietrza.

Dzieju
06.02.2015, 12:43
To czucie zależy od paru czynników , czasem komuś może się nie udać na czas przekręcić.

jorge
06.02.2015, 13:08
Bez przesady, zawsze przekręcam na rezerwę jak czuję pierwsze symptomy zduszenia konia i jeszcze mi nigdy nie padł przy wyprzedzaniu. Nie widzę najmniejszego sensu w zakładaniu czujników. W tym przypadku kierownik robi za czujnik :)
Ponoć lipa jest tylko przy założonej mikuni, bo ciężko się ją odpowietrza.

Poczujesz takie kłucie, gdzieś w okolicy mostka, jak ci zabraknie w trakcie wyprzedzania dwóch tirów... A jak załadujesz osiołka to i inaczej Ci pokaże. Dzieju dobrze prawi choć doświadczenia nie ma bo kontrolki ma. Ale już pompa to też potrafi zaskoczyć - prawda ;) ??

fassi
06.02.2015, 13:15
Jakbym czytal niemieckie Forum afrykanskie sprzed kilku lat. :D Aktualnie montuja w swoich afrykach oslony na przycisk klaksonu, aby ow przycisk mial ochrone przed tankbagiem i niepotrzebnie klakson zadzialal :fool2:

Ci co nie umia sie poradzic z brakiem czujnikow, systemow niech se kupia Beemwe 12ste :D

Jorge, przy tankowaniu ustaw tripa na Zero i przy 250kilometze przelacz na rezerwe i sukaj stacji, napewno Ci nie zabraknie ;)

bicio
06.02.2015, 13:20
U mnie trip nie działa więc zawsze jak wsiadam to usiłuję sobie przypomnieć kiedy ostatnio tankowałem i ile już mogłem przejechać km, lubię te kalkulacje w głowie :D

fassi
06.02.2015, 13:28
Bicio, tez nie mam tripa i jak dluzej maszyna stoi to robie stara metode, czyli otwieram bak, trzese moturem i na sluch okreslam litry. czasami kumple sie pytaja co ja robie.....

Niestety metoda zawodna czasami i widok czlowieka ktory pcha afryke chodnikami berlina nalezy do mnie :D

jorge
06.02.2015, 13:33
Jakbym czytal niemieckie Forum afrykanskie sprzed kilku lat. :D Aktualnie montuja w swoich afrykach oslony na przycisk klaksonu, aby ow przycisk mial ochrone przed tankbagiem i niepotrzebnie klakson zadzialal :fool2:

Ci co nie umia sie poradzic z brakiem czujnikow, systemow niech se kupia Beemwe 12ste :D

Jorge, przy tankowaniu ustaw tripa na Zero i przy 250kilometze przelacz na rezerwe i sukaj stacji, napewno Ci nie zabraknie ;)

Germaniec - czytaj, przecie napisałem, że tak robię :D. A niemce montują bo mają za dużo kasy :D

fassi
06.02.2015, 13:48
Niemcy dbaja aby przypadkowym klaksonem nie zaklocac ruchu drogowego.... w Mongolii (serio).

Pozatym polowa Forum ma zaklejone zebatki zdawcze, nawet te co Maja dopiero po 20tys przebiegu ;)

Adampio
06.02.2015, 13:54
W Trampku jest rezerwa rezerwy czyli prawe zagłębienie baku, z którego można na postoju przelać jeszcze trochę benzyny nad kranik. Królowa tego nie ma?

jorge
06.02.2015, 15:47
Pozatym polowa Forum ma zaklejone zebatki zdawcze, nawet te co Maja dopiero po 20tys przebiegu ;)

że po co ?

fassi
06.02.2015, 15:58
No jak to po co? Zeby walek sie nie wyjechal ;)

Jeden popelnil tutorial i sie zaczelo

Fizolof
06.02.2015, 18:53
Nabijacie się z Niemców, a funkiel nówkę trzymaną pod kocem w garażu z przebiegiem 30tyś km to każdy by później chciał odkupić :osy:

Dzieju
06.02.2015, 22:25
W Trampku jest rezerwa rezerwy czyli prawe zagłębienie baku, z którego można na postoju przelać jeszcze trochę benzyny nad kranik. Królowa tego nie ma?
Oczywiście że ma, w 03 i 04 są nawet 3 rezerwy.
Pierwsza wskazuje ok 8-8.5 ltr, druga ok 5 ltr a trzecia ma ok 1.5 ltr :)
Także Królowa daje sobie radę ...... eeeeeee znaczy wspomniane królowe 03 i 04 bo te młodziutkie siksy 07 już nieeeeee :haha2:

No jak to po co? Zeby walek sie nie wyjechal ;)

Jeden popelnil tutorial i sie zaczelo
Ale bądź szczegółowy które modele są najczęściej tak profanowane.
Czy przypadkiem nie te nowsze/młodsze?
Mój ma ponad 200tys i spokojnie może się równać z niektórymi sztukami mającymi do 100tys przelotu i mniejszymi.
Ale może te z małymi przebiegami mają 2 z przodu :)

fassi
06.02.2015, 22:39
Dzieju, przewaznie afryki 7mki sa zaklejone. 3jek tam juz malo na forum, jak juz to sa picowane jak rolsrojsy. No oldtajmery ida za 2 lata.

Jest jeszcze czesc ludzi ktorzy maja afryke z salonu i na niej pyrkaja do dzis. Wspomniany przezwmnie mcGyver (na IM byl) ma na liczniku pol miliona oryginalne. Pisalem gdzies o tym tutaj.

Kwestia walka na niemieckim forum jest taka. Ci co jezdza afrykami z salonu zauwazyli niejednakowe zuzycie przy tym samym uzytkowaniu. Czyli jednym walek siadal przy 50, innym przy 100 a inni krecili po 250tys km i nic. Pytali w hondzie dlaczego toto i kitajce powiedzieli ze zmienili wtedy dostawce czesci (lata 90te) i walki tez sie zmienily. Im starsza afryka tym lepszy walek.

Kilka lat temu ktos znalazl hiperduper klej na zebatki, zrobil tutorial i wszyscy zaczeli kleic.

Ogolnie na forum AT niemieckim jest nudno. Sa tylko ortodoksyjni posiadacze afryk co je ujezdzaja od wielu lat. Ale grono stale, bo Ci co poszli na KTM i Bemwe sa juz dawno na innych forach ;)

Lepi
06.02.2015, 22:52
Widzem ze jakosc japonii niestala..

Dzieju
06.02.2015, 22:53
To kiepsko im wyszła zmiana dostawcy.
Lepi a kto jest teraz stały w jakości?
W robocie dostaliśmy nówkę DAFa w styczniu zrobił 8 tyskm i już naklejki schodzą, był na akcji serwisowej bo jakaś partia miała wadę grożącą podobno zapaleniem.
Za to stare Iveco mimo swoich bolączek zrobiło na razie 600tyskm i turla się dalej.
Wszystko stare jeszcze długo pojeździ, nowe zdechnie a staruszki będą nadal sobie jeździć.

Artek
01.01.2017, 15:40
W zbiorniku paliwa zamontowałem termistor ( czujnik paliwa od Tico), oryginalnie w afryce jest podłączona żarówka 12v 3W. Z pewnych względów nie chcę żarówki a w liczniku mam możliwość zamocowania diody led. Wydaje mi się, że muszę obciążyć rezystorem zastosowaną diodę. Jaką diodę kupić i jaki rezystor? Jak to podłączyć(łopatologicznie)?

Kazmir
02.01.2017, 09:06
I=P/U I= 3W/14,5V= 0,2A
R=U/I R=14,5V/0,2A= 72,5Om
Zamiast żarówki podłączasz rezystor, a na tym rezystorze równolegle led'a. Są led'y już z wbudowanym rezystorem na 12V. Nie robiłem takiej rzeźby. Możesz zostawić żarówkę i ją schować, a do żarówki równolegle podłączyć led'a zachowując odpowiednia biegunowość. Nie wiem? Trzeba poeksperymentować ze względu na zupełnie inne właściwości żarówki i led'a.:confused: Najlepiej pobaw się z tym "pająkiem" na stole, zanim coś namotasz w instalacji;)

Artek
02.01.2017, 20:55
Kazmir-dziękuję. Półprzewodniki mnie przerastają.
Pomysł ze schowaną żarówką odrzucam. Interesuje mnie tylko led w liczniku (transalp 700).
Trza więc zakupić garść rezystorów i testować (oczywiście na stole). Wyniki przedstawię wkrótce.

Artek
09.01.2017, 16:17
Lipa. Obciążyłem diodę rezystorem i świeci. Dołożyłem rezystor 1k om i też nie przestaje świecić.
Znalazłem kiedyś na forum taki schemat i spróbuję to odtworzyć.

Gruby23
09.01.2017, 19:20
Ja w swojej byłej 7 miałem kontrolkę rezerwy, w założeniach podłaczenie podobne, tzn. termistor w baku, dioda przy kontrolkach. Podłączyłem w oparciu o kontrolkę z żarówką (12V3W Ursus C330 :), schowana pod boczkiem przy bezpiecznikach. Działało bez zarzutu. Taki poglądowy schemat jeszcze znalazłem:

68238

Kazmir
09.01.2017, 19:41
schowana pod boczkiem przy bezpiecznikach.
A nie mówiłem;) To najłatwiejsza droga.
Lipa. Obciążyłem diodę rezystorem i świeci.
Normalne. Prąd to taki mądry jest i po co ma się przeciskać przez rezystor, jak może przez diodę bez ścisku.
To co zrobiłeś to podświetlenie wyłącznika światła w domu z tym, że za żarówkę robi rezystor.
Podpinałeś Led'a równolegle pod rezystor? Zanurzasz termistor w wodzie podczas prób?

Artek
10.01.2017, 20:01
A nie mówiłem;) To najłatwiejsza droga.

Normalne. Prąd to taki mądry jest i po co ma się przeciskać przez rezystor, jak może przez diodę bez ścisku.
To co zrobiłeś to podświetlenie wyłącznika światła w domu z tym, że za żarówkę robi rezystor.
Podpinałeś Led'a równolegle pod rezystor? Zanurzasz termistor w wodzie podczas prób?
Podpinanałem, zatapiałem.
Rozwiązanie z żarówką gdzieś schowaną odrzucam ponieważ będę musiał ciąc kable lub kłaść dodatkowe:/ Jest to rozwiązanie skuteczne i "rolnicze".
Wierzę, że jest jakieś rozwiązanie mojego problemu po zastosowaniu prostego układu złożonego z półprzewodników i takiego rozwiązania szukam.
Jest różnica w jasności świecenia diody podczas zmiany temp. termistora zimny/ciepły. W normalnym układzie z żarówką termistor znacząco się grzeje, natomiast z rezystorem 680 om jest tylko lekko wyczuwalnie ciepły. Różnica jest także w szybkości działania tj. termistor zanurzony natychmiast przygasa led-a, wyciągnięty z wody natychmiast led świeci mocniejszym światłem.

Artek
10.01.2017, 20:16
Taki układ jeszcze znalazłem.
http://www.technologystudent.com/images2/therm4.gif

R2D2
10.01.2017, 20:29
Taki schemat gdzieś kiedyś pobrałem ...
Trzeba tylko sprawdzić wartość termistora czy oscyluje w podobnych wartościach.

northb
10.01.2017, 22:33
Witam Panowie.

Przyznam szczerze że spędziłem sporo godzin na dopasowaniu rozwiązania, które idealnie wpasowywało by się do afryki, bez ingerencji w bak. W przyszłym miesiącu rozpocznę budowę wskaźnika ultradźwiękowego. Znalazłem podobne rozwiązanie zastosowane w ciężarówkach i poniżej wklejam krótkie info :

Maksymalna grubość zbiornika 8mm, a minimalna wartość poziomu 15mm od dna zbiornika. Dokładność sondy na postojach dochodzi do 0.5%, a w warunkach jazdy 3%. Duża dokładność sondy na postojach umożliwia bardzo dokładne określanie tankowań, oraz upustów paliwa.

Główne zalety tej sondy to:

- bezinwazyjny i prosty montaż
- nadają się do każdego zbiornika niezależnie od jego umiejscowienia
- odporność na sabotaż i prosty serwis

Całość chciałbym zmontować w niewielkiej centralce max 2x4-6 cm + analogowy wskaźnik paliwa pasujący do oryginalnych zegarów.

Kazmir
10.01.2017, 22:57
Ja tak Ci kibicuje. Jak się podzielisz wiedza to może się uda go zainstalować na jachcie motorowym. Pomiar wody pitnej w zbiorniku.

northb
10.01.2017, 23:00
Witam jasne. To tylko inny rodzaj cieczy :) podaj objętość zbiornika i z jakiego materiału został wykonany + temp wody. Chciałbym zrobić coś uniwersalnego. Są pewne ograniczenia ale postaram się wam wszystko opisać jak już uda mi się przeprowadzić kilka doświadczeń :)

Kazmir
11.01.2017, 20:43
Proszę bardzo:)
60 -100L Laminat 5mm (żywica + mata szklana);) temperatura wody = temp. otoczenia.

vtwin90
17.01.2017, 20:08
coś takiego znalazłem
https://pl.aliexpress.com/item/Integrated-Ultrasonic-Fuel-Level-Sensor-With-Display-For-Water-Diesel-Petro-Palm-Oil-Generator-Fuel/32762140370.html?spm=2114.56010208.4.140.P6LDX5

northb
18.01.2017, 01:32
Witam

Też własnie się zastanawiałem nad tym chińskim rozwiązaniem :). I niestety ale żeby zobaczyć co i jak to pasuje mieć to w łapie. Pytanie czy ktoś już próbował sił w zew. pomiarach ultradźwiękowych z podobną sondą, i z jakim efektem.
Wstępnie z możliwych problemów :
- Ciepło od silnika może wpływać na pomiar
- Generowane zakłócenia w okolicach 10-40-50khz mogą wpływać na pomiar.
- Fikuśny bak Afryki.

jorge
18.01.2017, 10:40
Panowie - nie wiem czy pisałem wcześniej - pewnie tak, może nie. Jako, że to moje poszukiwania rozpoczęły dywagację powiem jak rozwiązałem temat. Kupiłem Garmina Zumo + dedykowaną stację. Wklepałem dystans na baku - i podłączyłem nawigację. W navi masz ustawienie wyświetlenia rezerwy - daje to zastępcze rozwiązanie.

ferolo
18.01.2017, 18:49
A ja rozwierciłem zbiornik w miejscu gdzie jest kranik po środku pan starej daty dorobił mi tulejkę metalową zalutował mosiądzem i trzyma jak głupie czujnik mam od varadero zegary od kawy zx i chodzi to super mistrzostwem byłby całkowity wskaźnik paliwa ale to już za dużo roboty i za dużo modzenia. Ogólnie uważam że najlepszym modem jaki może być do afryki to jest właśnie ten wskaźnik pierdoła bo pierdoła a cieszy aż miło

Dzieju
18.01.2017, 21:31
Chyba największą wadą 07 i wszelkich innych motocykli "kranikowych" jest brak kontrolki poziomu paliwa.
Gdybym miał mieć taką AT to pierwszą rzeczą by była instalacja tejże kontrolki na poziomie ok 5 ltr.

Artek
21.01.2017, 01:07
Jeszcze czekam na półprzewodniki do testów.
Znalazłem jeszcze takie rozwiązanie: http://advrider.com/index.php?threads/honda-thermistor-fuel-light-to-led.954021/
Przekaźnik. Ale obawiam się, że to bardziej złożony dynks niż zwykła żarówka.:vis:

Artek
15.02.2017, 17:49
Testowałem wszystkie układy złożone z półprzewodników, które pojawiły się w tym temacie. Nadmienię, że żadnego z nich nie modyfikowałem (jak już wspomniałem słaby w półprzewodnikach jestem). Jeden z tych układów spalił nawet termistor.
Podłączyłem led równolegle z żarówką 2,3W i żarówkę schowałem w licznik.

Kazmir
15.02.2017, 19:48
Stawiasz browara (najmarniej) Nie mówiłem.....:haha2:

Artek
15.02.2017, 21:57
Stawiasz browara (najmarniej) Nie mówiłem.....:haha2:
Będę miał z tyłu głowy tę potknięcie;)
Dowiedziałem się także przy okazji, że suzi sv650 ma jeden czujnik rezerwy z dwoma termistorami. Być może niedługo(moja doba powinna mieć co najmniej 30 h.) także znajdę(przetestuję) termistor o właściwościach oryginału i zepsuję komuś z alle... biznes, bo cena 38 zł jest deko z kosmosu.:vis:
Kazmir-Jeśli zejdą się nasze drogi to z przyjemnością bym z Tobą wychylił kielicha.

Kazmir
16.02.2017, 14:56
Czemu nie napisałeś:mur:Mam termistory, które kiedyś założyłem do swojej babci. Po 6-latach nadal działa, bo zostawiłem tylko jedną kontrolkę na 5L.
Kosztował niecałą złotówkę, a nie 38zł;) Gorzej tylko byłoby je teraz odszukać:dizzy:

Widmo80
16.08.2017, 17:39
Takie pytanie .. Ile jest jeszcze paliwa w baku , w RD03, jak zaświeci się juz czerwona kontrolka ? Chciałbym wiedzieć ile mogę jeszcze na tym zrobić . Nie liczę tego zo zostało w jednym zakręconym cycku , tj ostatecznej rezerwy , gdy odkręcę drugi kranik .

MaRP
16.08.2017, 18:15
Pomarańczowa: 8,5l.
Czerwona: 4,3l.

ArtiZet
16.08.2017, 20:41
Pomarańczowa: 8,5l.
Czerwona: 4,3l.

Pomarańczowa mi się zapaliła po 300km (czujnik jest od Daewoo wiec troche niższy niż oryginał).
Po 350km weszło mi 21L wiec spalanie równo 6 przy ostrym zapi...niu.
Tak wiec po zapaleniu Pomarańczowej było jeszcze 7L.

Mirek Swirek
16.08.2017, 22:45
Takie pytanie .. Ile jest jeszcze paliwa w baku , w RD03, jak zaświeci się juz czerwona kontrolka ? Chciałbym wiedzieć ile mogę jeszcze na tym zrobić . Nie liczę tego zo zostało w jednym zakręconym cycku , tj ostatecznej rezerwy , gdy odkręcę drugi kranik .

Wytlumacz mi, jesli mozesz po co zakrecasz ten kranik? Chce to zrozumiec.
Odkad mam swoja Afre, zawsze mam otwarte dwa kraniki. Tak juz ja kupilem i zadnego z nich nie zakrecam. Dzieki.

Widmo80
17.08.2017, 19:51
Dzięki MaRP .

Mirek - ciężko mi idzie tłumaczenie , ale się postaram .
Są w baku 2 kraniki . Prawy i lewy . Lewy mam cały czas odkręcony a prawy zakręciłem, jakiś rok temu i jest zakręcony do dzisiaj . I tak jężdżę z jednym zakręconym cały czas . I w offie i po czarnym . Dlaczego tak zrobiłem ? W baku trójki ( nie wiem jak ma 4 ) są 2 zagłębienia , najgłębsze miejsca i mozna je nazwać cyckami . W tych zagłębieniach są te 2 kraniki o których pisałem wyżej . Jak paliwo zaczyna się juz w baku kończyć całkowicie ( po wypaleniu czerwonej rezerwy ) silnik zacznie przestawać pracować i zgaśnie w końcu . I w tym momencie ( gdyby czasem zawiodła czerwona lampka albo termistor) zamiast pchać afryke i się pocić ,przychodzi czas na odkręcenie prawego kranika . Po jego odkręceniu mam jakieś 1.5 litra paliwa już ostatecznej rezerwy na którym zrobię ok 20-30 km . To całkiem dużo . W RD07 , którą tez mam , nie ma już tak fajnie . W ogóle trójka fajniejsza :P

Mirek Swirek
17.08.2017, 20:30
Rozumiem i nie.
Odkrecone mam dwa krany. Po to sa te dwie rezerwy, zebym wiedzial ile paliwa mi zostalo. Nigdy mnie nie zawiodly, podobnie jak mechaniczna rezerwa w siodemkach, ktore mialem ;)
W moim przypadku, jesli ganiam po miescie i dojazdy peryferyjne, nie tankuje wiecej jak 15 litrow. Moto lzejsze i draznilo by mnie gasniecie motka z tytulu zakreconego kranu.
Zakrecam krany tylko wtedy, gdy zrywam zbiornik.

Widmo80
17.08.2017, 21:38
Kranik drugi tez zakręcam tylko do zdjęcia baku :) Nie zakręcam go za każdym razem np na noc. Tankuję zazwyczaj za 50 zł , bo tez nie chcę wozić ciężaru niepotrzebnie , robię jakieś 220 km , zaświeca się czerwona lampka i jadę dolać i to tyle . Gdy jauż na czerwonej rezerwie zacznie mi zdychać , to wiem że jest poważna sytuacja , odkręcam wtedy ( i tylko wtedy) prawy zakręcony i jadę prosto, na najbliższą stację tankować . I to w teori też bo jeszcze nigdy mi rezerwy nie zabrakło ;)

Dzieju
23.08.2017, 23:54
Można tak robić , tylko po co?
Można też i butelkę z benzyną w kufrze wozić , też 1.5 litra będzie jako rezerwa.
Ja się zapala żółta to wiadomo ile jest , jak czerwona też to po co jeszcze te kombinacje.
No ale to twój kranik i możesz nim kręcić jak chcesz.

kdf
26.04.2020, 10:28
Wiem, wiem, złota łopata itd ale temat kontrolki rezerwy w RD07 jest jak dla mnie dość pilny.
Wielu z nas chce uniknąć dziurawienia zbiornika, więc trzeba wykombinować coś innego.
Gdy zaczyna brakować paliwa podczas jazdy przekręcenie kranika nie stanowi problemu, gorzej gdy (jak pisał jorge) dzieje się to podczas wyprzedzania.
I tu moje przemyślenia. Jak wiadomo gdy zaczyna brakować paliwa do pompy zaczyna dostawać się powietrze i ta zaczyna pracować z dużo większą częstotliwością. Jeżeli podłączymy do niej częstotliwościomierz który będzie nam pokazywał ilość "pąpnięć" na minutę, wystarczy przed wyprzedzeniem zerknąć czy nie zaczęła czasami szybciej pracować. Być może jest na forum magik potrafiący zbudować licznik impulsów, który po przekroczeniu granicznej częstotliwości załączał by kontrolkę lub brzęczyk.
Rozwiązanie wydaje się dość proste i tanie.
Coś takiego: https://www.electro24.pl/strona-glowna/186-czestotliwosciomierz-cyfrowy-0-99hz-10-480v-ac-22m.html
Na Alledrogo kosztuje kilkanaście złotych. Napięcie 10-480V więc OK. Niestety zasilanie AC.
Będę szukał dalej, ale jeżeli by ktoś coś widział lub wiedział......

dawid8210
26.04.2020, 11:07
Któryś z chlopaków miał podlaczoną diodę led która zapalała się w rytm pipnięć pompy. Gdzieś na forum to bylo...

kdf
26.04.2020, 11:11
Można również zastosować licznik rowerowy ale.......brak podświetlenia.

sizyrk
26.04.2020, 13:03
Wiem, wiem, złota łopata itd ale temat kontrolki rezerwy w RD07 jest jak dla mnie dość pilny.
Wielu z nas chce uniknąć dziurawienia zbiornika, więc trzeba wykombinować coś innego.
Gdy zaczyna brakować paliwa podczas jazdy przekręcenie kranika nie stanowi problemu, gorzej gdy (jak pisał jorge) dzieje się to podczas wyprzedzania.
I tu moje przemyślenia. Jak wiadomo gdy zaczyna brakować paliwa do pompy zaczyna dostawać się powietrze i ta zaczyna pracować z dużo większą częstotliwością. Jeżeli podłączymy do niej częstotliwościomierz który będzie nam pokazywał ilość "pąpnięć" na minutę, wystarczy przed wyprzedzeniem zerknąć czy nie zaczęła czasami szybciej pracować. Być może jest na forum magik potrafiący zbudować licznik impulsów, który po przekroczeniu granicznej częstotliwości załączał by kontrolkę lub brzęczyk.
Rozwiązanie wydaje się dość proste i tanie.
Coś takiego: https://www.electro24.pl/strona-glowna/186-czestotliwosciomierz-cyfrowy-0-99hz-10-480v-ac-22m.html
Na Alledrogo kosztuje kilkanaście złotych. Napięcie 10-480V więc OK. Niestety zasilanie AC.
Będę szukał dalej, ale jeżeli by ktoś coś widział lub wiedział......

Jak masz "zbedna" :) stowke ojro to moze takie cos :

http://www.africanqueens.de/EN/MOTORCYCLES/shop-conversions.html

CzarnyCzarownik
26.04.2020, 13:25
Odkrywacie koło na nowo :D

Na afripedii był gdzieś pdf z modyfikacjami. Było tam coś na temat podpięcia się do styków pompy i dioda LED zapalała się, gdy pompa miała cykl. Pomagało też to określić spalanie, im częściej miga to motor wiecej spala :) Oczywiście jak brakowało paliwa to dioda zaczynała migać jak wściekła. Miało to właśnie zapobiegać wypalaniu się styków, bo szybciej mogliśmy zareagować na brak paliwa w pompie, a nie dopiero jak braknie w gaźniku.


Miałem plan zrobić czujnik, co by się nawijało kabel na przewód od pompy paliwa (podobnie jak są liczniki obrotów silnika nawijane na kabel od świecy, bez ingerencji w układ elektryczny) - ale jakoś brakło czasu. W sumie projekt nadal mam z tyłu głowy bo chciałem sam sobie zrobić licznik obrotów do XR. Uklad eleltryczny to praktycznie to samo w obu przypadkach.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Kazmir
26.04.2020, 17:00
http://150.254.222.97/wikiafri/index.php/Plik:1maleb.jpg

kdf
26.04.2020, 19:53
Faktycznie dioda LED jest najprostszym i najtańszym rozwiązaniem.

Kazmir
26.04.2020, 23:35
/-6mzTf9uRZs

kdf
27.04.2020, 06:08
Piękna sprawa. Czy to mruganie jest aż tak wkurzające po zmroku że zastosowałeś wyłącznik?

Kazmir
27.04.2020, 09:55
Nie. To kozacko w nocy wygląda, bo kierowcy stojący w mieście na światłach nie bardzo wiedzą czemu to mruga tak nieregularnie:) Bardziej to było podyktowane na okoliczność długiej jazdy w nocy złej widoczności itp. Barwę Led'a i jasność świecenia można dobrać pod siebie.

Przy okazji. Ta migająca czerwona lampka to kontrolka rozłożonej "kosy"
Celowo zrezygnowałem z kontrolki poziomu paliwa tej jakby pośredniej (10L) W obecnej chwili stacje benzynowe są co krok i spokojnie wystarczy ta druga zapalająca się po około 320km.

kdf
27.04.2020, 10:07
Też na początku nie mogłem zakumać o co chodzi z tymi kontrolkami, a że z trójką nie miałem do tej pory kontaktu to nie zajarzyłem.