PDA

View Full Version : luz łańcucha?


kamol
14.05.2008, 13:15
witam!
:bow:
pewnie banał ale w moim manualu piszą tylko ile ma być a nie jaki kiedy mierzyć... więc czy sprawdzać naciąg siedząc na maleńkiej... czy jak stoi na sucho.

michoo
14.05.2008, 14:15
Ja stosuje patent piotra3miasto

http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=166&highlight=lancuch%2A

kamol
14.05.2008, 14:41
... dobry patent:brawo:... dzięki...:Thumbs_Up:

deptul
14.05.2008, 15:08
Kamol,
ostrożnie z tym patentem. Zastosowałem go u siebie i zaczęły się jakby z przedniego koła dziwne dźwięki wydobywać. Pomyślałem - przypadek. Może tarcza albo klocki tak trą? Pojechałem do mechaniora. Ten przejechał się, popatrzał na mnie tak jakoś dziwnie :), poluzował o dwa ząbki i nieprzyjemny dźwięk ucichł. Na odchodne dodał, że jeśli chcę sobie zdupczyć wałek zdawczy to dalej mam stosować 7cm patent... Mam RD07, patyczek przyciąłem właściwie itd.

smigacz
14.05.2008, 15:28
Ja tyż za mocno naciągnąłem ostatnio łańcuch 7 cm to min. a patent z klockiem 7cm na centralce się i mnie akurat sprawdza.:)
Przy 5-6 cm na centralce łańcuch za mocno naszpanowany i trzeszczy .

Misza
14.05.2008, 15:41
z xrv.org.uk chyba... 7cm deseczek ma być użyty przy Afryczce niczym nie obciążonej, na bocznej stopce, usadowiony w okolicy początku opony. Ma wchodzić lekko ale niezbyt lekko :). W ten sposób mam ustawiony łańcuch iii... nic nie trze, nic nie chrobocze. Przy obciążeniu jedną osobą jest luz na tyle duży, że wahacz ma jeszcze sporo do dobijania, ale na tyle mały że nie wisi...

Gdyby ktoś wsadzał 7cm klocek na centralce automatycznie ustawi zbyt mocny naciąg przy obciążeniu moto

michoo
14.05.2008, 16:21
No to w końcu jak to się ma do RD07a?!?!? Bo co wątek to inny luz "kloceczkowy"?

Czaju
14.05.2008, 18:55
W instrukcji jest napsiane iż :luz łańcucha mierzy sie na bocznej stopce bez obciążenia mierzac w polowie odleglóści między zębatkami . Ja wykorzystuje do tego suwmiarke. Informacja jaki ma byc jest na naklejce na wachaczu. W RD 03 35-45 mm.

wieczny
14.05.2008, 19:49
W RD04 tyle samo.

Dzieju
14.05.2008, 19:52
Taaaa, żeby wam te kołeczki i patenty bokiem nie wyszły.Jak wcześniej wspomniałem stosuję pomiar przy obciążeniu 1 osobą ( jak jestem sam to obciążam barkiem siedzenie)
i łańcuch ma na styk dotykać samej końcówki ślizgu wahacza od dołu oczywiście.
Na potwierdzenie słuszności koncepcji mam duże przebiegi nawet na nie firmowych produktach.
A ostatnie dane to przebieg po założeniu DID 4900km i tylko jeden dołek ruszony z 7 na 8.
Łańcuch cichutki , jak by go nie było, pracuje miękko nawet z 2 tys obr na 5biegu ( oczywiście unikam schodzenia poniżej 3 tysobr.)

Misza
14.05.2008, 20:00
Taaaa, żeby wam te kołeczki i patenty bokiem nie wyszły.Jak wcześniej wspomniałem stosuję pomiar przy obciążeniu 1 osobą ( jak jestem sam to obciążam barkiem siedzenie)
i łańcuch ma na styk dotykać samej końcówki ślizgu wahacza od dołu oczywiście.


No i dokładnie... to co napisałem powoduje dokładnie taki efekt który opisał Dzieju, łańcuch obciążony mną :D plus plecak na plecach :D plus zestaw narzędzi w schowku :D i łańcuch na styk dochodzi do dolnego ślizgacza. Efekt? 2500km na jednym ząbku łańcucha RK (ale to RK, i raczej sporo jeżzony w syfie :D)

dj.1
14.05.2008, 23:53
Juz to bylo tu walowane , na centralce ma byc 5cm do 6cm w srodku lancucha . na bocznej bez obciarzenia ma byc 4 do 5. Tak pisze w orginalnej hondowskiej ksiazce i tak mam od 93.000km . :oldman:
Ale uwaga (wlasne doswiadczenie) przy calkiej nowej tylnej oponie luz powinny byc minimum na centralce 5.5

Dzieju
16.05.2008, 23:25
Niby wszystko fajnie , tylko że przy takich pomiarach ( jak chcesz być dokładny) trzeba brać pod uwagę wysokość centralki ( czy opona jest w powietrzu czy oparta na podłożu )
czy jest to 07 czy np 03 ......
W przypadku bocznej stopki , czy zawieszenie tylne jest nisko ustawione czy np sprężyna wzmocniona( ma to wpływ na ustawienie wahacza a tym samym na zwis łańcucha) można by też wziąć pod uwagę pochylenie( długość stopki) im bardziej moto na boku tym bardziej zawieszenie odciążone i wahacz niżej......wreszcie czy jedziesz sam czy z większym ładunkiem istotniejsze w 03 niż 07.....
Wiem że zaraz powiecie że wymyślam i po to jest tolerancja w naciągu żeby się w niej zmieścić....ale skoro tak czytałem o tych różnych sposobach to postanowiłem nieco uściślić dane pomiarowe i czynniki majce na nie wpływ.
A jako że nie lubię sobie życia utrudniać to tylko obciążam AT jedną osobą i sprawdzam czy dotknę końcówki ślizgu ,przy pełnym załadunku o dołek luźniej i koniec pomiaru, żaden inny czynnik nie jest do tego potrzebny.
Pozdrawiam i życzę długich przebiegów łańcuchowych.