PDA

View Full Version : Różnice między Garmin 60csx a 60cs


werzaba
06.04.2010, 12:30
Witam
Jaka jest różnica między 60csx a 60cs??
Czy jedyna to brak wskazań wysokości w cs?
Czy cs ma slot na kartę pamięci
Czy warto kupować używanego cs?
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedz

JarekAT
06.04.2010, 12:36
Nazywacie tematy, że nie wiadomo o co chodzi. A do tego dział też by wypadało wybrać odpowiedni, bo o GPSach już istnieje.

wojtalski
06.04.2010, 12:37
W CSx masz slot karty pamięci w CS dosępna jest tylko niewielka pamięć wewnętrzna - na CSx zmieści się więcej map.

7Greg
06.04.2010, 12:38
NIe wiem czy było dość szybko ale starałem się.
http://www.patrick-roeder.de/reviews/garmin_gpsmap_60CSx.htm

werzaba
06.04.2010, 12:53
dzięki za super szybkie odpowiedzi
Wychodzi mi na to że jednak nie warto inwestować w cs mimo że to chyba przyzwoite urządzenie
Pozdro

newrom
06.04.2010, 18:35
Jeśli nie będzie to na Ciebie zarabiało to nie inwestujesz tylko sobie kupujesz gadżet. Bierz CSx. Mam starszego CS i czesto brakuje mi pamięci (bo ja mam takie dokładne plany że jak jadę na Słowację na wyprażany syr to przydaje mi się mapa Węgier ;>).

NaczelnyFilozof
06.04.2010, 20:09
Witam
Jaka jest różnica między 60csx a 60cs??


Ja mam model posredni miedzy nimi

60CX

laska
07.04.2010, 09:39
Ja mam model posredni miedzy nimi

60CX

I Twój ma mniej czuły odbiornik, taki jak moja Vista a nie SIRFIII, tak jak prawie wszystkie teraz.
Tu jest link, gdzie jest opis 60CSX (i porównanie do Visty): http://gpsmaniak.com/new/gps-60csx.htm
pozdr,
laska

Michal
07.04.2010, 09:50
Witam
Mam 60cs, wszystko z nim ok, ale mi tez brakuje pamięci, jeśli jednak potrzebujesz tylko do kręcenia się wokół komina to powinna Ci wystarczyć pamięć wew.

werzaba
07.04.2010, 13:14
A jak waszym zdaniem ma się oregon 450 topo w stosunku do 60csx bo byłem dzisiaj w garminie i cenowo już niewielka różnica a jednak większy ekranik, tylko nie umiem w sumie stwierdzić czy to że dotykowy to lepiej czy gorzej

newrom
07.04.2010, 13:24
Załóż rękawice i sprawdź sam jak Ci się będzie obsługiwało gdy będzie tak ustawiony jak na motocyklu. Stawiam że do bani, ale mogę się mylić :)

werzaba
07.04.2010, 13:29
No niby tak aczkolwiek wydaje mi się (bo pewności ani praktyki nie ma) że używanie klawiszy w 60 lub otykowca w czasie jazdy jest raczej niemożliwe wogóle. Facet w garminie twierdził że 60csx tylko w teren się nadaje bo jak do miasta wjadę to słabo się sprawdzi, że tym jojstikiem wpisywać nazwy ulicy np to tez porażka. Ale mi się wydaje że to i tak na postoju człowiek sobie wpisze do kąd ma jechać i tyle z tego klikania. Jak nie mam racji to mnie sprostujcie

laska
07.04.2010, 13:52
Nie żebym się jakoś mocno na tym znał ale jak chcesz często jeździć po mieście do różnych adresów, klepanych raz po raz to lepiej PDA.
60 ma tą zaletę, że jest w miarę odporna na jazdę na moto. W nawigacji drogowej jest gorzej bo wolno przelicza i ma mały ekranik.
Ogólnie to nie wiemy po co potrzebujesz GPSa :), sam mam dwa (nie licząc telefonu) i w autku używam PDA (bo gada i wielki ekran, szybko liczy) a na moto VistaCx bo toporny, wodoodporny (już teraz prawie) i ogólnie głównie po to, żeby ustalić szybko gdzie mniej więcej jestem i w którą stronę się kierować.

Poza tym, Rambo do tablicy :) nasz nawigacyjny guru :)

pozdr,
laska

werzaba
07.04.2010, 14:03
Nawi chcę używać zarówno na moto (ale nie tylko typowy teren) jak i w aucie czyli w mieście (czasem człowiek musi zlokalizować jakiś konkretny adresik). Wim że nie ma nawi wystarczająco uniwersalnej ale jak mam dać te 1200 PLN to chciałbym ieć urządzenia jak najbardziej uniwersalne.

rambo
07.04.2010, 14:10
Pisałem już o tym. Dla panienek i do auta są zumo :p
Cena w PL lekko zawyżona, bo w hurcie u producenta kosztują 145$ :Thumbs_Up:
Ja też mam dwie navi ( a nawet wiecej :p) na moto tszododporne, do auta z wiekszym lcd i takie tam.
60 na moto jest bardziej niż ok, ale ma swoje + dodatnie i + ujemne.
I proszę mnie nie przeceniać, jestem tylko rambo :at:

NaczelnyFilozof
07.04.2010, 19:08
I Twój ma mniej czuły odbiornik, taki jak moja Vista a nie SIRFIII, tak jak prawie wszystkie teraz.



Ja też błądziłem zanim zdecydowałem się na 60tke.

Bo chciałem początkowo jakiś telefon z nawigacją. Jakies SPV albo coś. I na to automapę. Ale... Używałem na moto archaicznej nawigaci na smartphonie motoroli A925. Ale porażka. Na otwartym polu satelity szukał 5 min :haha2: No i nie wiedziałem czy pakowac się w nowszy tel czy nawigacje.

Zabtałem 60tke :)

Zarąbista zaleta. Baterie paluszki. 10h spokojenie wytrzymuje. W telefonie wieczne waliki z kablami i ładowarkami. Descz. Wodoodporne. Nie trzeba sie martwic że zamoknie. W zimie wedrowałem po górach, więc urządzenie jak znalazł do pieszych wedrówek gorskich.

Wady ma. Juz pisano. Ciezko wpisuje sie adresy, ale mi to nie potrtzebne bo nie mam potrzeby latania na wsp. adresowe :)

Ten słabszy odbiornik. Jeszcze nie zgubiłem zasiegu. A wedrowałem po lasach i chaszczach. Byłem w szoku jak sprzet znalazł sygnały satelit na parapiecie. Karte mam tylko 256MB. Miałem kupic wiekszą, ale na tym pół Polski sie miesci mi spokojnie :)

werzaba
08.04.2010, 11:03
No to napiszcie mi może jeszcze jak jest z tą 60csx jeśli chodzi o nawigowanie po mieście, po czarnych ulicach. Rozumiem że problemem jest wpisanie adresu jak również niektórym przeszkadza brak komend głowowych. Ale czy po za tymi niedogodnościami daje radę?, znajduje to co się chce - bo wydaje mi się że w jakiś dłuższy wyjazd zabieranie ze sobą 2 navi to też słabe rozwiązanie a czasem szuka sie jakiegoś konkretnego hotelu czy innego adresu kolegi itp?

newrom
08.04.2010, 12:00
Jeżdzę z palmtopem mio550 (najczęściej garmin mobile xt) i 60cs. Smiało mogę stwierdzić że wygodniej wprowadza mi się adresy w 60.

plakiet
08.04.2010, 14:14
To od mapy zależy czy znajdziesz adres którego szukasz, a nie od urządzenia.
Jeździłem przez jakiś czas z 60tką w samochodzie i nie mogę powiedzieć żeby to było bardzo męczące. Trzeba częściej spoglądać na wyświetlacz bo to potrafi tylko zapiszczeć przed manewrem a nie powiedzieć co masz robić.
Wpisywanie adresów - robi się to przeważnie raz, w domu, a potem tylko wybiera z ulubionych lub POI :)

Ale i tak garmina zostawiłem już tylko na motocykl. W aucie lepiej jak gada :)

laska
08.04.2010, 15:20
No to napiszcie mi może jeszcze jak jest z tą 60csx jeśli chodzi o nawigowanie po mieście, po czarnych ulicach. Rozumiem że problemem jest wpisanie adresu jak również niektórym przeszkadza brak komend głowowych. Ale czy po za tymi niedogodnościami daje radę?, znajduje to co się chce - bo wydaje mi się że w jakiś dłuższy wyjazd zabieranie ze sobą 2 navi to też słabe rozwiązanie a czasem szuka sie jakiegoś konkretnego hotelu czy innego adresu kolegi itp?

Mam nadzieję, że jakoś sensownie odpowiem. Jeśli jedziesz na Zachód i będziesz szukał hoteli to PDA, jeśli na Wschód i gorsze drogi, spanie w krzakach to 60tka. Można jej używać w mieście ino nie jest to tak wygodne jak w przypadku PDA.
pozdr,
laska

7Greg
08.04.2010, 17:03
Tak jak napisał Plakiet, a Laska to rozwinął ;)

Nie urządzenie, a mapy świadczą o przydatności.

Możesz mieć sprzęt za grubą kasę i gówniane mapy. Wtedy mamy do czynienia z ludźmi , którzy narzekają na garmina czy tomtoma.

W pierwszej kolejności należy obejrzeć soft danej navi. Intuicyjność, wygodę, interfejs itp. Ważną rzeczą jest wodoodporność. Jedni jej potrzebują inni nie. Dalej obsługa podczas jazdy w rękawiczkach itp. Jeszcze są amatorzy dźwięków i bluetootha.

Jeżeli na tej podstawie dokonasz wyboru urządzenia to wtedy zabierasz się za mapy.

Na temat legalności się nie wypowiadam. Ale zakładając, że już masz mapę danego rejonu to i tak zawsze NALEŻY ją wspomóc o dodatkowe punkty POI. (darmowych w necie jest cała masa). Można dograć radary, hotele, ciekawe punkty, trasy itp itd.

Dopiero wtedy jest szansa, że urządzenie spełni pokładane w nim nadzieje.

Nie będę tu faworyzował żadnej marki (ja już swoją wybrałem), ale jak zawsze każda z nich ma swoje wady i zalety ;)

Nie da rady mieć jednego do wszystkiego, bo wtedy ciągłe marudzenie i smęcenie :D

JareG
08.04.2010, 17:38
(..)
Nie da rady mieć jednego do wszystkiego, bo wtedy ciągłe marudzenie i smęcenie :D
:Thumbs_Up: Otoz to. Prawie zawsze zabawa o nazwie 'nawigacja/GPS' konczy sie posiadaniem 2 (albo i wiecej) zabawek :D

KML
07.04.2013, 21:19
Ktoś wie czym różnią się te żółte 60-ki bez żadnych literek?
Widziałem też 62-ki bez literek , czy to jakieś słabsze modele?

matjas
07.04.2013, 22:11
62 bez literek nie ma slotu na kartę - zmusza to do posiadania jakiegoś urządzenia z większą pamięcią jeli chcesz wyjechać z PL w EU i mieć wszystko ze sobą. mapy EU 62 nie przyjmie po prostu. w razie W przerzucasz pliki z mapami.
nie wiem czy to tak naprawdę jest jakieś ograniczenie - ale jest to zasadnicza różnica.
tuż po sprzedaży swojego 60Cx testowałem 62 bez literek i w kwestii szybkości działania to jest po prostu WARP7 w porównaniu z 60tką. ma kilka funkcji mniej ale w sumie nic wielkiego tam nie wycięli.
JEŚLI kiedyś będę kupował znowu Garniaka na moto to będzie to 62 - najpewniej bez literek. mam smarkfona więc nie będzie problemu z przerzuceniem mapy choćby i miała ze 2Gb.
matjas

fxrider
08.04.2013, 19:14
Naprostowania odnośnie 60Cx, która ponoć
ma mniej czuły odbiornik, taki jak moja Vista a nie SIRFIII, tak jak prawie wszystkie teraz.


60Cx ma taki sam odbiornik jak 60CSx, czyli SiRF III. Nowsze odbiorniki, tzn. te z ostatnich lat produkcji (ostatnie 60CSx'y i Visty HCx też) mają już chipset MTK, który jest bardziej czuły, ale śmiem twierdzić, że dla potrzeb moto owa różnica jest pomijalna.
Jedyna różnica pomiędzy 60Cx a CSx to brak w tym pierwszym barometru ciśnieniowego (który koryguje wysokość wyliczaną z GPS) i elektronicznego kompasu. Moim zdaniem na moto obie te rzeczy są zupełnie zbędne.

Z tego co wyczytałem to 60CS nie ma SiRF i tam może być już odczuwalna różnica.

laska
09.04.2013, 10:00
Naprostowania odnośnie 60Cx, która ponoć


60Cx ma taki sam odbiornik jak 60CSx, czyli SiRF III. Nowsze odbiorniki, tzn. te z ostatnich lat produkcji (ostatnie 60CSx'y i Visty HCx też) mają już chipset MTK, który jest bardziej czuły, ale śmiem twierdzić, że dla potrzeb moto owa różnica jest pomijalna.
Jedyna różnica pomiędzy 60Cx a CSx to brak w tym pierwszym barometru ciśnieniowego (który koryguje wysokość wyliczaną z GPS) i elektronicznego kompasu. Moim zdaniem na moto obie te rzeczy są zupełnie zbędne.

Z tego co wyczytałem to 60CS nie ma SiRF i tam może być już odczuwalna różnica.

Pewnie pomyliłem te nieszczęsne literki, przepraszam :)

Michal
10.04.2013, 09:17
JEŚLI kiedyś będę kupował znowu Garniaka na moto to będzie to 62 - najpewniej bez literek. mam smarkfona więc nie będzie problemu z przerzuceniem mapy choćby i miała ze 2Gb.
matjas

Matjas, czy smartfona traktujesz tylko jako nosnik mapy na karcie pamieci i poprostu zamieniasz karty czy masz jakis inny sposób ?

matjas
10.04.2013, 14:08
jako nośnik mapy- nie wiem natomiast czy w praktyce da sie przerzucać ze smyrofonu pliki na garmina - ale FXrider pisał kiedyś zdaje się, ze to mozliwe.
nie mam niestety na stanie teraz żadnej 60tki żeby to zweryfikować.
PCet widzi smafrtfona i 60tkę jako usb, czy tam nośnik pamięci ale nie wiem jak te dwa urządzenia widziałyby się nawzajem.
tak więc mój post można traktować tok trochę 'bożożyczeniowo' :D

matjas

fxrider
10.04.2013, 15:47
Prawdopodobnie pisałem o przerzucaniu map za pomocą karty MicroSD, bo tak w praktyce to robiłem.
Pewnie da się też podpiąć garmina jako Mass Storage do różnych wynalazków, ale tego (oprócz PC) nie testowałem.

Michal
11.04.2013, 09:34
Fajnie by bylo gdybo chociaz jakiegos BaseCampa zrobili na Androida lub jakiegos Iphona/Ipoda.