PDA

View Full Version : handbary - jak wyciągnąć ciężarki z kierownicy?


zombi
13.02.2010, 13:07
Problem jak w temacie. Jak wyciągnąć ciężarki z kierownicy. Oby było trudniej to mam grzane manetki, raczej ich nie zdejmę bez prucia. A do tego manety wystają poza kierownicę 2-3 cm - tak założyłem bo były dłuższe niż orginały.

Wyciągam manetki aby zrobić miejsce na handbary.
A może dało lepiej ciężarki nawiercić i nagwintować i wtedy przymocować handbary

HRABIA z Krosna
14.02.2010, 20:07
Przy swojej też miałem te "ciężarki" założył je poprzedni właściciel, zdejmowałem je w zeszłym roku bo też zakładałem handbary, i nie miały zbytniej ochoty zejśc , użyłem :oldman:klucza zaciskowego i młotka i zbiłem dziadostwo.

petrosbike
15.02.2010, 14:19
Pytanie zasadnicze- czy chcesz zdjąć ciężarki czy gumki(rozpieracze) z wewnątrz kiery?
Ciężarki to sie po prostu odkreca śrubką. Rozpieracze to już trudniej- tzreba to wyciągac za gumę a nie za gwint w tej gumie. Ja to wyjmowałem takimi długoszpiczastymi kombinerkami chwytając za gumę, która przecież ma jakś tam otwór. Można też wkręcić w te gumę jakis wkret samogwintujacy. Jak bedziesz ciągnął za oryginalną śrube to tylko jeszcze bardziej rozeprzerz i klapa.

podos
15.02.2010, 14:21
znaczy zeby zalaozyc acerbisy to trzeba coś dłubać? a nie klocki, po prostu?

petrosbike
15.02.2010, 15:51
znaczy zeby zalaozyc acerbisy to trzeba coś dłubać? a nie klocki, po prostu?
Jesli nic na kierach nie było to nic nie dłubiesz. Jesli były jakieś ciężarki/korki czy co tam- to pewnie tak , chyba że wykorzystasz istniejące w kierze od starych cieżarków mocowania/rozpieraki; pod warunkiem że jest ten sam gwint. Najczęściej M6.
a nie klocki, po prostu? tego nie rozumiem o co pytasz.

podos
15.02.2010, 15:52
Klocki Lego - proste łatwe i przyjemne. Wszystko pasuje - zero dziergania...

HRABIA z Krosna
15.02.2010, 18:13
Acerbisy czy inne nie ma znaczenia,gdy rozpieracz cięzarka obraca sie razem ze śrubą to raczej jest problem ze zdemontowaniem i trzeba zrobić to nie konwencjonalnie ,napewno są też inne sposoby od tego który zastosowałem ,aczkolwiek ten okazał się skuteczny , a oto przecież chodzi.:)

zombi
15.02.2010, 19:43
ok dzięki, już mam. Problem polegał na tym, że manetki uniemożliwiały dojście do ciężarków obcęgami itp, a nie widziałem jak są ciężarki mocowane. Powoli śrubokrętem wydłubałem.

Izi
15.02.2010, 21:57
i pewnie poniszczyłeś takie zabezpieczjące blaszki :(
aby wyciągnąć ciężarki z kierownicy (mówimy o oryginalnych) nalezy ściągnąć z lewej gumę z prawej manetkę gazu, namierzyć takie małe otwory w kierownicy fi4 wcisnąć blaszki zabezpieczające i wychodzi samo

zombi
15.02.2010, 22:51
O to właśnie chodziło. Przez wysunięte manetki nie widziałem jak to jest mocowane i poniszczyłem te blaszki i trochę lewą manetkę ;( - taka jest cena za głupotę :vis:


i pewnie poniszczyłeś takie zabezpieczjące blaszki :(
aby wyciągnąć ciężarki z kierownicy (mówimy o oryginalnych) nalezy ściągnąć z lewej gumę z prawej manetkę gazu, namierzyć takie małe otwory w kierownicy fi4 wcisnąć blaszki zabezpieczające i wychodzi samo

podos
16.02.2010, 08:41
panjał. dziekuję.

wasilczuk
16.02.2010, 23:37
tak tak izi dobrze gada. ta dziurki są w kierownicy od dołu pod puszkami z przełącznikami. puszkę trzeba rozkręcić i jej dolna część ma taki cycek, który w tej dziurce siedzi. nie pozwala on obracać sie tej całej puszcze na kieronicy. ja kiedyś wyciągnąłem te oryginały długim prętem gwintowanym- jak ściągaczem. gumki poszły w cholere ale i tak do mocowania handbarów to jest za słabe.

Uriel
22.02.2010, 23:13
O, to się przyda bo poprzedni właściciel zostawił mi jeden ciężarek (drugi wywalił jak zmieniał manetkę). Nie za bardzo wiem po co bo na chłopski rozum asymetryczne obciążenie kierownicy to chyba bardzo kiepski pomysł. Właśnie się zastanawiałem jak to cholerstwo zdjąć.

ATomek
23.02.2010, 09:03
Ja na Twoim miejscu poszukałbym drugiego do kompletu bo czasami się przydają. Nie mówiąc o tym, że gdzieś w terenie może Ci niespodzianie wpełznąć wąż do kierownicy. A jak nie będziesz miał żadnego, to i dwa.

Uriel
23.02.2010, 11:34
Ja na Twoim miejscu poszukałbym drugiego do kompletu bo czasami się przydają. Nie mówiąc o tym, że gdzieś w terenie może Ci niespodzianie wpełznąć wąż do kierownicy. A jak nie będziesz miał żadnego, to i dwa.

Do czego się przydają? Z tego co się orientuję to mają 'pomagac przy kręceniu kierownicą' i ewentualnie kontaktować się z glebą zamiast kierownicy.

ATomek
23.02.2010, 12:01
Z glebą też; mniej syfu pod manetką gazu, szlif np. po asfalcie mniej boli, gumy całe na końcach a nie poszarpane

zombi
23.02.2010, 13:29
Podobno niwelują/zmniejszają drgania na kierownicy.

podos
23.02.2010, 13:42
Podobno niwelują/zmniejszają drgania na kierownicy.

no to jest ich podstawowe zadanie. I nie chodzi tylko o te końcówki odkręcane - jest kawał ciezkiego metalu wewnątrz rączki. Jego wyciagniecie musi mieć wpływ na trakcje (łątwosć w padania w shimmy choćby? )

zombi
23.02.2010, 14:50
Podos, ja jestem strasznie ciemny. Co to shimmy ?
Nasunęły mi się jeszcze pytania.

- Handbar`y (te z metalem) mają podobną wagę co ciężarki ( wewnątrzne) i są podobnie mocowane na skraju kierownicy. Myślisz, że mogą trochę zniwelować skutki usunięcia ciężarków?

- I czy zalety z handbarów mocowanych w dwóch punktach warte są ich usuwania?
- A może skrócić ciężarki i wbić je głębiej w kierownice, tak aby było miejsce na mocowanie handbarów?

podos
23.02.2010, 14:54
- Handbar`y (te z metalem) mają podobną wagę co ciężarki ( wewnątrzne) i są podobnie mocowane na skraju kierownicy. Myślisz, że mogą trochę zniwelować skutki usunięcia ciężarków?



no kurde mam nadzieję.

Lepi
23.02.2010, 15:19
Ja na Twoim miejscu poszukałbym drugiego do kompletu bo czasami się przydają. Nie mówiąc o tym, że gdzieś w terenie może Ci niespodzianie wpełznąć wąż do kierownicy. A jak nie będziesz miał żadnego, to i dwa.

Jak nie będzie żadnego to wejdzie i wyjdzie drugą stroną :)
Tak, ciężarki zmniejszają drgania kierownicy. Kierownica w afri jest dość elastyczna co powoduje drgania jej końcówek.

Uriel
23.02.2010, 18:16
Ja mam teraz tylko lewy ciężarek, a że sprzedają pewnie w zestawach to i tak się z nim pożegnam.

Poszukam handbarów z metalem to od razu rozwiąże dwa problemy (bo handabrów też nie mam).

Dzięki za info!

NUROFEN
27.02.2010, 09:19
Witam,
Zimowa nuda zaowocowała zakupem handbarów ACERBIS RALLY II ....i tu pojawiły się wątpliwości ...
Doradźcie proszę jak je prawidłowo założyć.
Dzięki radom IZI'iego nie zabrałem się do ściągania ciężarków za pomocą młotka i przecinaka ;-)
Faktycznie pod rączkami kierownicy są takie wypustki dzięki którym możemy wyjąć wewnętrzny ciężarek / zaznaczam - nie było łatwo /:mur:
Zacząłem od lewej strony...
Czy te ciężarki mają jakaś ważna misję do spełnienia??
Tłumią jakieś drgania?? Na ile to teoria a na ile prawda ?
Czy ktoś z Was jeździ BEZ ciężarków w kierownicy i bez ciężarków na zewnątrz??
Prawego handbara założyłem nie ingerując w ogóle w demontaż ciężarków.
Kłopot był z zamocowaniem tego alu-wspornika do kierownicy. Przewód zbiorniczka płynu hamulcowego "przeszkadza" troszkę.
Wspornik aluminiowy mocujący handbara od środka jest ledwo nad poprzeczką kierownicy.
Ciężko też blokuje sie kierownice stacyjką-hadbar opiera się o szybę.
Gdyby zamontować handbara bez ciężarków listek handbara poszedłby jeszcze dalej w kierunku środka i pewnie w ogóle nie można byłoby zablokować kierownicy.No ale pewnie byłoby luźniej w okolicy zbiorniczka płynu hamulcowego.
To takie wstępne próby montażu. Z ostateczną wersją wstrzymam się jeszcze licząc na Wasze podpowiedzi

Jak to wygląda w Waszych motocyklach?

samul
27.02.2010, 22:56
no kurde mam nadzieję.

Twoja nadzieja jest płona :b Założyłem acerbisy bez ciężarków i dygotało jak ch..
Mialem pod reka pret olowiany,
uklepalem go do odpowiedniej srednicy
i zastapilem nim ciezarki wewnatrz kierownicy.
Teraz nie wiem jak bym mogl to wyjac dla odmiany
:haha2:

W ogole to chyba trzeba sie z tym shimmy polubic ? Po wymianie opony i dokladnym scentrowaniu i wywazeniu nie bylo shimmy przez jakies 2 tys. km. Nastepnie wrocila jak dawniej. Podobno 21no calowe kola tak maja. Duze sa, pracuja i sie "krzywia". Szczesliwie nie jezdzie sie na nich zbyt szybko :D

zombi
28.02.2010, 00:52
Zamocowanie ciężarków wgłębi kierownicy, tak aby je wyciągnąć to mały problem. Ale trzeba je wcisnąć głębiej o długość śruby od manetek. Czyli od krańców kierownicy będzie jakieś 4-5 cm i tu pytanie wciskać całe czy skrócić o ten kawałek ?

NUROFEN
01.03.2010, 16:40
A może ktos napisałby jak to poprawnie założyć?
Może wcale niczego nie trzeba wyciagać...może niczego nie trzeba się pozbywać....

HRABIA z Krosna
07.03.2010, 19:18
Niestety musisz zdemontowac te ciężarki bo inaczej nie założysz handbarów, też mam takie Acerbisy, a żeby nie było problemów z blokowaniem kierownicy i dotykaniem handbara do szyby, musisz przestawic kiere o kilka stopni w stronę siedzenia i będzie ok.

zombi
13.05.2011, 00:58
Ciężarki w kierownicy mam wciśnięte na gumkach (orginalnie). I pytanko.
Aby spełniały swoją rolę muszą być zamocowane elestycznie czy może być na sztywno (w zamian chciałem dać mocowanie handbarów z ciężkim elementem). Jak wstawię hanbary to ciężarek przesuwa się spory kawałek od krańca kierownicy - a to chyba niedobrze??

PS. płyny mnie otumaniły i zapomniałem, że sam wątek o ciężarkach zakładałem - ludziska nie bijta. A admina proszę o przeniesienie posta do http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5656 :p:mur:

Dzieju
13.05.2011, 08:23
Ciężarki mam na sztywno. Odsuniecie nie powinno mieć wpływu na jego działanie generalnie bardziej chodzi o jego masę.
Do tej pory jeździłem z ciężarkami teraz po założeniu grzanych manetek od miesiąca bez , nie odczułem jakiejś konkretnej zmiany , może w długiej trasie różnica była by widoczna.
Będę je ponownie montował ze względu na ochronę kierownicy i manetek.

grucjano
14.10.2011, 15:05
Jak sadzicie czy uda sie wyjąć cieżarki z kierownicy która się zgieła :>? te odważniki są mocowane tylko na blaski? czy jeszcze jakość po coś? czytałem ze jeszcze jakaś guma ale to czy jest? o to pytanie ?

KML
15.10.2011, 11:27
ciężarek jest dość długi i głęboko wchodzi w kierę , na samym końcu jest taka guma aby pewnie nie drgał.

grucjano
15.10.2011, 14:18
noo to będę musiał trochę się na siłować by je wydostać ! boo co prawda kierownica jest ale nie chciałbym musieć jej rozpruć dla tych ciężarków! :D
w sumie logiczne bo jak by gumy nie było to by wpadły w drgania i by stukały ...
a macie jakiś sposób :D na takie wyjmowanie? bo ja to wkręce śrubę i bede walczył :D bo jeden wyjdzie lekko myśle blaszkę sie zwolni zabezpieczającą i sam wyjdzie ale ten drugi to fajt!

Marcin-BB
17.10.2011, 21:12
noo to będę musiał trochę się na siłować by je wydostać ! boo co prawda kierownica jest ale nie chciałbym musieć jej rozpruć dla tych ciężarków! :D
w sumie logiczne bo jak by gumy nie było to by wpadły w drgania i by stukały ...
a macie jakiś sposób :D na takie wyjmowanie? bo ja to wkręce śrubę i bede walczył :D bo jeden wyjdzie lekko myśle blaszkę sie zwolni zabezpieczającą i sam wyjdzie ale ten drugi to fajt!
Nie rozumiem z czym chcesz tak walczyć?? Wykręć śrubę i ciężarek wypadnie- działa to jak kołek rozporowy. No chyba, że Ty masz jakieś inne ciężarki, bo standardowe są raczej mało skomplikowane. W razie czego zapraszam do BB- razem na pewno damy radę!
PozdrawiaM!

grucjano
17.10.2011, 21:37
właśnie ja mam bez śruby jest taka blaszka co się rozpiera i trzyma się to tak ze wychodzą takie ząbki przez te 2 nawierty w kierownicy .... jak będę miał wolniejszy czas to ;D zrobię a wpaść bardzo chętnie wpadnę :)) jak tylko będzie więcej czasu i BB będzie coś organizować :)

Marcin-BB
17.10.2011, 22:10
Zrób jakieś foty i wklej tutaj lub poślij mi mailem. Ni cholery tych blaszek i ząbków nie mogę sobie wyobrazić:D

grucjano
17.10.2011, 22:14
dobra :D zrobię i zapodam :D trzeba sie edukować :D w dziedzinie Afrykańskiej :D

Lepi
18.10.2011, 20:27
Tylko chyba tylko przy Hondzie wątek o wyjmowaniu ciężarków może mieć 4 strony :)

Joncio
19.10.2011, 21:30
no i zakupiłem manety, bo ręce grabieją coraz bardziej podczas porannych przejazdów. Zabrałem się do ich zakładania. Przystawiło mi już na starcie, bo ciężarki stawiały opór, fajnie, że był ten post. Tylko co to za blaszka, którą opiujecie. Kwintesencją 4 stron opisu będzie (mam nadzieję) jedno zdjęcie.
Są blaszki, są ciężarki, są grzane manety :)

grucjano
19.10.2011, 21:43
właśnie tylko ze wiesz :D mi jeden ciężarek wciągło do środka :D i nie wiem jak to będzie :D ale jeszcze sie za to nie brałem ale jak co to to wytargam siłą:D

krzys202
23.02.2020, 11:32
Przypnę się bo lepszego wątku nie znalazłem, NATAS 2019, z grzanymi manetkami ori, wymieniam handbary. W kierownice wkręcona jest długa "śruba" zakończona przewężeniem na końcu którego jest duża gladka powierzchnia. Głębiej jest chyba element grzejacy, który zakończony jest widełkami, w które to wchodzi ten ładny, gładki element. Jaka rolę one pełnią? Ma to coś wspólnego z elektryką?
W nowych handbarach jest zupełnie inna "śruba", da się zamontować ale bez części łączącej się z resztą elementów. Będę wdzięczny za podpowiedź co to i gdzie szukać materiałów do nauki w tym wydawałoby się banalnym temacie. Dzieki

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Cassini
23.02.2020, 14:45
Nie bardzo rozumiem twoje rozterki.
W środku kierownicy masz ciężarek, wyjmujesz go tak samo jak w starej afryce, musisz zdjąć gumy od gripów a z prawej rolgaz, przy brzegu kierownicy masz otworek ok.4mm wciskasz go i odbezpieczasz pierścień sprężysty jednoczenie ciągnąc na zewnątrz ciężarek.

nabrU
23.02.2020, 17:01
Nie bardzo rozumiem twoje rozterki.
W środku kierownicy masz ciężarek, wyjmujesz go tak samo jak w starej afryce, musisz zdjąć gumy od gripów a z prawej rolgaz, przy brzegu kierownicy masz otworek ok.4mm wciskasz go i odbezpieczasz pierścień sprężysty jednoczenie ciągnąc na zewnątrz ciężarek.

Mam zainstalowane Barkbustery i zadnych gum od gripów i rolgazu zdejmować nie musiałem. Poniżej link do manuala do CRF1000, gdzie napisali (szczególnie tekst pogrubiony)
:
Remove original external handlebar end weights and metal clips. NOTE: Retain internal handlebar weights

https://barkbusters.net/wp-content/uploads/INS-BHG-062-03-NP.pdf

Co prawda nie wiem jakie handbary zakłada krzys202, więc to tak dla przykładu.

krzys202
23.02.2020, 18:07
Może to conieco rozjaśni. Z BB to ta srebrna srubahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200223/d1d5696ebdfa697f4260ed840a62731d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200223/e45699ba0300b584f5a9b5fec198701b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200223/cd617ce9e0edc17009390e0a0fcf81f7.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

krzys202
23.02.2020, 18:26
Czy to co jest na fototo to samo co na fragmencie manual? Jeśli tak to sory za namieszane https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200223/b1ece57fcb4a3909990ebfef24d9a814.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

LordCYCU
23.02.2020, 19:57
Tak się zastanawiam o co Ci chodzi (krzys202). To tylko ciężarki, nie ma w nich elementu grzejnego. Grzane manetki mają element grzejny w gumie nic ich nie łączy z ciężarkami (swoją drogą ciekawe - jak na to wpadłeś?). Screen, który wkleiłeś jest nieczytelny...

Tydzień temu montowałem BB do mojej NAT.

"to czarne coś" to śruba mocująca zewnętrzny ciężarek, dodatkowo jest połączona z wewnętrznym ciężarkiem (na Twoim foto ładnie na tym łączeniu wisi) - zastępujesz ją srebrną śrubą od BB. Ciężarek wewnętrzny kierownicy zostawiasz, trzeba go tylko trochę wepchnąć do środka (luźno chodzi).

Reszta zgodnie z instrukcją (polecam przeczytać uważnie instrukcję przy montowaniu BB od strony rolgazu)...

krzys202
27.02.2020, 20:45
Tak, to ciężarki. sorki za zamieszanie. Nat man od niedawna i dałem się wkręcić jak dzieciak w żarcik kolegi.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka