newrom
29.04.2008, 23:56
Problem: GPSMAP 60CS w czasie jazdy, przy zasilaniu bateriami, samoczynnie się wyłącza
Przyczyna: Połączenie pomiędzy pojemnikiem z bateriami, a płytką drukowaną jest realizowane za pomocą blaszek które czasami tracą kontakt.
Potrzebne narzędzia:
1. mały śrubokręt krzyżakowy (onroad&offroad)
2. elastyczny klej (używam butaprenu) (onroad&offroad)
3. lutownica (cyna tez ;>). (offroad)
4. kawałek cienkiego przewodu elektrycznego. (offroad)
Zaczynamy od wykręcenia śrubek zaznaczonych na zdjęciu:
281
Oddzielamy dwie części obudowy
282
Górna część (ta z obudową anteny i włącznikiem) jest po prostu przyklejona, trzeba oderwać (DELIKATNIE!)
Teraz jak możemy zaglądnąć do wnętrza
283
Po prawej zaznaczone są styki którymi po zamknięciu płynie prąd (lub inna magia).
Rozwiązanie tymczasowe lub onroad:
Odgiąć blaszki zaznaczone na zdjęciu powyżej, za jakiś czas trzeba będzie operacje powtórzyć. Złożyć, skleić <patrz niżej> i gotowe
Rozwiązanie offroad:
Trzeba przylutować kabelki z jednej strony bezpośrednio do płyty, a z drugiej do styków pojemnika baterii jak widać na zdjęciach poniżej.
284
286
287
W CZASIE ZABAW Z LUTOWNICĄ UWAŻAĆ!!!!
Można zniszczyć elektronikę, można sobie zrobić kuku, a można też rozszczelnić odbiornik jako i ja zrobiłem :mur:
288
Na koniec składamy zwracając uwagę na uszczelkę, smarujemy klejem górę odbiornika (pod gumą), skręcamy i gotowe :)
I na sam koniec słowo wyjaśnienia.
Zrobiłem rozróżnienie na off i on road bo podginanie blaszek wystarczy do jazdy po czarnym. Ale jak sie wpadnie na jakąś szutrówkę/drogę polna i pojedzie po niech choćby 60km/h to niestety gieps się wyłącza.
Przyczyna: Połączenie pomiędzy pojemnikiem z bateriami, a płytką drukowaną jest realizowane za pomocą blaszek które czasami tracą kontakt.
Potrzebne narzędzia:
1. mały śrubokręt krzyżakowy (onroad&offroad)
2. elastyczny klej (używam butaprenu) (onroad&offroad)
3. lutownica (cyna tez ;>). (offroad)
4. kawałek cienkiego przewodu elektrycznego. (offroad)
Zaczynamy od wykręcenia śrubek zaznaczonych na zdjęciu:
281
Oddzielamy dwie części obudowy
282
Górna część (ta z obudową anteny i włącznikiem) jest po prostu przyklejona, trzeba oderwać (DELIKATNIE!)
Teraz jak możemy zaglądnąć do wnętrza
283
Po prawej zaznaczone są styki którymi po zamknięciu płynie prąd (lub inna magia).
Rozwiązanie tymczasowe lub onroad:
Odgiąć blaszki zaznaczone na zdjęciu powyżej, za jakiś czas trzeba będzie operacje powtórzyć. Złożyć, skleić <patrz niżej> i gotowe
Rozwiązanie offroad:
Trzeba przylutować kabelki z jednej strony bezpośrednio do płyty, a z drugiej do styków pojemnika baterii jak widać na zdjęciach poniżej.
284
286
287
W CZASIE ZABAW Z LUTOWNICĄ UWAŻAĆ!!!!
Można zniszczyć elektronikę, można sobie zrobić kuku, a można też rozszczelnić odbiornik jako i ja zrobiłem :mur:
288
Na koniec składamy zwracając uwagę na uszczelkę, smarujemy klejem górę odbiornika (pod gumą), skręcamy i gotowe :)
I na sam koniec słowo wyjaśnienia.
Zrobiłem rozróżnienie na off i on road bo podginanie blaszek wystarczy do jazdy po czarnym. Ale jak sie wpadnie na jakąś szutrówkę/drogę polna i pojedzie po niech choćby 60km/h to niestety gieps się wyłącza.