PDA

View Full Version : Scottoiler- zrób to sam - Montaż


podos
25.04.2008, 15:13
Poniżej znajdziecie opis montażu scottoilera do afryki. Jest to wersja z montazem "pod ręką" umozliwiająca regulację w czasie jazdy wraz ze zmieniającymi się warunkami terenowymi lub atmosferycznymi.

1. Odkręcamy owiewki boczne, dekiel filtra powietrza (RD07) sciagamy kanapę i odkrecamy mocowanie baku do ramy (pod siodlem). Nastepnie odkręcamy kranik długim śrubokętem i wyciągamy go.
254

2. Unosimy bak i wstawiamy stelażyk montażowy. (oryginalnie zainstalowany pod kanapą) Odpinamy przewody przelewu (grubszy) i odpowietrzenia (cieńszy)
256

3. Odręcamy czachę, będzie łatwiej) i nawiercamy otwór (6mm) w uchwycie kierunkowskazu. Ma być z boku jak na zdjęciu, wtedy bedzie wszysko ładnie pasować. Otwór zamalowujemy, żeby nie rdzewiało.
257

4. Lakier wysycha a my obcinamy piłką do metalu zbędny kawałek uchwytu dyszy scotoilera. Nawiercamy w nim otwór 6mm.
258

5. Przykręcamy scotta za pomoca dostarczonego w zestawie kompletu szpejów i uchwytów.
260261

6. Prowadzimy przewód olejowy pod ramą mocując opaskami zaciskowymi gdzie trzeba. W celu uniknięcia zaciśniecia przewodu stosujemy załaczone plastikowe uchwyty do węzyka. Mozna dorobić kawałek z blaszki mocujący wężyk do uchwytu ślizgacza łańcucha, na boku wahacza.
259264

265

7.Wciskamy czarny cienki przewód podciśnieniowy w Scotta, oraz montujemy przewód odpowietrzający z boku korpusu. (z końcówką z filtrem-gąbką, z zestawu)
261

8. Odkręcamy śrubkę zaślepiającą podciśnienie i w jej miejsce wkręcamy mosiężny grzybek (dostarczony z zestawem). Przeprowadzamy przewód podciśnieniowy od Scotta w okolice otworu podciśnienia i montujemy końcówkę(dostarczona z zestawem), którą następnie nasadzamy na mosiężny grzybek. Sprawdzamy czy czarny przewód nie jest nigdzie zagięty i nie grozi mu uszkodzenie, stopienie itd.
262

9. Do wnętrza przewodu olejowego wprowadzamy stalowy drut (w zestawie) i profilujemy go w sposób jak pokazano na rysunku.
266

10. Na końcu zestawu montujemy dyszę olejową, do jednej ze śrub osłony zębatki. Srube nalezy wymienić na dłuższa (nie ma w zestawie) i zastosować nakrętkę samokontrującą. Nie dokręcać, zanim nie założymy koła i nie umieścimy odpowiednio dyszy względem zębatki.
263

11. Prawidłowo zainstalowana dysza na zębatce względem łańcucha.

1847

Kontroli poprawności połączenia podciśnieniowego dokonujemy przez odpalenie silnika i jednoczesną obserwację zółtej membrany wewnątrz Scotta. Równo z ruchem cylindra powinna się ona podnieść otwierając zawór ilglicowy z którego juz grawitacyjnie bedzie wyluwał olej z taka prędkościa jaką ustawimy na Scottcie. Ale o tym w innym rozdziale.:)

podos
31.10.2008, 14:25
Zaktualizowałem powyższe zdjęcia o tekst, moze sie komuś przyda.

Reinchardt
31.10.2008, 15:31
Wszystko ok tylko ze to jest miejsce w którym najczęściej montuje sie gniazdo zapalniczki.... No chyba że scott po drugiej stronie

PARYS
01.11.2008, 09:04
Ja niedawno widziałem u jednego kolesia też w tym samym miejscu. Pochwalnie.

podos
03.11.2008, 09:50
Osobiście mam tez po przeciwnej stronie - ze wzgledu na gniazdo.
Teraz jednak zamontowałbym tak jak Krystkowi - po lewej stronie bo po prawej jest wiatrak i nawiew z chlodnicy i niepotrzebne nagrzewanie oleju - przez co trudno wyregulować ilosc kropli na minutę.

Kotrrin
03.11.2008, 10:24
"do jednej ze śrub osłony tarczy hamulcowej"
Albo zdjęcie kłamie albo opis...;)

tomekc
03.11.2008, 10:58
u mnie siedzi pod siedzeniem pasazera (nieuzywane zreszta) a w miejscu podosa scott-a mam uchwyt gps........
powiedzmy ze nie zjadzie potrzeba regulowania przeplywu w trakcie jazdy mam nadzieje bo pod siedzenie nie siegne - no i nie za czesto wybieram sie w teren (na szosowych gumach)

podos
03.11.2008, 11:31
u mnie siedzi pod siedzeniem pasazera (nieuzywane zreszta) a w miejscu podosa scott-a mam uchwyt gps........
powiedzmy ze nie zjadzie potrzeba regulowania przeplywu w trakcie jazdy mam nadzieje bo pod siedzenie nie siegne - no i nie za czesto wybieram sie w teren (na szosowych gumach)

szybkosc wypływu jest zalezna od temperatury zewnętrznej: im zimniej tym wolniej leci. Zatem regulacja jest konieczna niezaleznie od tego czy jezdzisz w terenie czy nie.

"do jednej ze śrub osłony tarczy hamulcowej"
Albo zdjęcie kłamie albo opis...;)

Przeczytaj jeszcze raz. Po-wo-li. ;) Dobrze jest.

deptul
03.11.2008, 11:38
U mnie pod siodłem, ale rozważam przeniesienie w miejsce proponowane przez Podosa.
Zastanawia mnie jednak dlaczego ciągle mam jedną stronę łańcucha suchą?? Scottoiler ładnie podaje olej na zębatkę i pięknie smaruje łańcuch, ale tylko z jednaj strony. Zwiększenie przepływu skutkuje czarnymi kropkami na feldze, plastikach itp. a prawa strona łańcuch dalej sucha!

PawelZDR
03.11.2008, 11:56
szybkosc wypływu jest zalezna od temperatury zewnętrznej: im zimniej tym wolniej leci. Zatem regulacja jest konieczna niezaleznie od tego czy jezdzisz w terenie czy nie.



Przeczytaj jeszcze raz. Po-wo-li. ;) Dobrze jest.

To jest szczegół ale to jest osłona zębatki a nie tarczy hamulcowej-ta jest z drugiej strony.

podos
03.11.2008, 13:08
mozna kupic podwojna dyszę za 20 funtów. Bedzie sikać na dwie strony.

tomekc
03.11.2008, 13:08
[quote=podos;30003]szybkosc wypływu jest zalezna od temperatury zewnętrznej: im zimniej tym wolniej leci. Zatem regulacja jest konieczna niezaleznie od tego czy jezdzisz w terenie czy nie.



[quote]

sa dwa rozne smary scott-a jeden zielony/niebieski kawestia czy ciemnozieolny czy ciemnoniebieski(yhyhyhyhhy) i czerwony do nizszych temp (rzadki jak g.....o) mozna je mieszac jak sadze

podos
03.11.2008, 13:11
To jest szczegół ale to jest osłona zębatki a nie tarczy hamulcowej-ta jest z drugiej strony.

O ja durny , co jo godom, juz poprawiam.

"do jednej ze śrub osłony tarczy hamulcowej"
Albo zdjęcie kłamie albo opis...;)

sorki masz racje. calkiem zdurnialem...

Miklaz
12.02.2010, 14:23
Witam, odkopię dawny temat. Jestem na etapie montażu scottoilera, co prawda nie w afryce a w trampku,ale to szczegół.

Pytanie brzmi czy może być on zamontowany w poziomie??

Chce go umieścić pod bagażnikiem/stelażem. Jest tam sporo miejsca i bez problemu się mieści, tylko właśnie poziomo. Na upartego da radę lekki skos wymusić ale nic więcej.

podos
12.02.2010, 14:32
http://www.scottoiler.com/tools/write_media_resource.asp?id=982

kumasz czy tłumaczyć?

Miklaz
12.02.2010, 14:39
Kumam, dzięki wielkie. Wniosek-miejsce pod bagażnikiem jest dobrą lokalizacją.

matjas
12.02.2010, 17:32
yhy... opis piękny i zdjęcia takoż ale,
jako, że jestem trochę świnia ;) to wrzucę pytanie - co z olejem w RMV i rurce biegnącej podciągiem ramy kiedy i jedno i drugie rozgrzewa się od chłodnicy i pieca w piękne Polskie lato???
sam testowałem motooilera z podobnym umiejscowieniem zbiornika i zrezygnowałem z tego miejsca - niestety przy wjechaniu 'w miasto' olej był podawany zbyt intensywnie bo robił się jak woda.
konia z rzędem temu kto będzie pamiętał o regulacji i kto osiągnie na pewno pożądany efekt.
wiadomo z drugiej strony - nie apteka niemniej na koniec na poparcie swoich słów dodam, że Scott nie zaleca instalowania elementów zestawu w okolicy chłodnic, silnika i innych, które bywają ciepłe. tak czytałem u nich w handbooku, stąd w większości są one wrzucane pod siodło właśnie itede. zwróćcie zresztą uwagę na wszystkie instrukcje, które są na stronie Scotta - takiego rozwiązania się raczej nie spotka.
zanim jednak dostanę od Podosa w ryi skręcę lekko w prawo:
jestem zachwycony ostatnią frekwencją w zrobionym jesienią karmniku wobec czego powiem: każda pliszka swój ogonek chwali ;) ;) ;)

PAX
matjas

p.s. jeszcze inni mówią: jeśli Ci koszula pasuje to ją noś ;)

Miklaz
12.02.2010, 18:34
Jeżeli ktoś ma możliwość montażu pod siedzeniem to super. W trampku, żeby tam się dostać 4 śrubki trzeba odkręcić więc miejscówka niezbyt funkcjonalna. Wróciłem właśnie z garażu i montażu urządzonka. Pod lekkim kątem jest przytwierdzone do bagażnika za pomocą paru "trytytek", muszę jeszcze dokupić trójnik żeby podłączyć wężyk ciśnieniowy.

deptul
12.02.2010, 19:10
Jeżeli ktoś ma możliwość montażu pod siedzeniem to super. W trampku, żeby tam się dostać 4 śrubki trzeba odkręcić więc miejscówka niezbyt funkcjonalna. Wróciłem właśnie z garażu i montażu urządzonka. Pod lekkim kątem jest przytwierdzone do bagażnika za pomocą paru "trytytek", muszę jeszcze dokupić trójnik żeby podłączyć wężyk ciśnieniowy.

Nie nie i jeszcze raz nie. Nie masz żadnej możliwości reagowania na zmieniające się otoczenie i nie wiesz kiedy kończy się olej.

Miklaz
12.02.2010, 23:09
Nie, nie,nie:) będzie pretekst do ćwiczenia pamięci:) Oprócz miejsca pod bagażnikiem, jedyną lokalizacją na montaż jest kierownica. A to tak niezbyt mi pasuje. Życie zweryfikuje,uczymy się w końcu na błędach.

AWOBIALY
13.02.2010, 08:55
Hej
Ja zamontowałem forumowy produkt pojemnik umiesciłem za zbiorniczkiem płynu do chłodnicy daje fotki moze komus sie przyda
http://picasaweb.google.com/awobialy/OLEJARKA#5436358237978778258

myku
14.02.2010, 22:02
Ja moj zamontowalem tak jak Podos mowi,po prawej stronie kierownicy.Jednak troche inaczej poprowadzilem wezyk do dyczy.No i nie musialem nic pilowac.W moim wykonaniu w ogole nie widac,ze jest Scottoiler.Nie wiem dlaczego z uporem wszyscy montuja go tak,ze widac go na wachaczu.Bardzo mi sie to nie podoba i moim zdaniem szpeci caly wachacz.Polecam moj patent.
http://lh5.ggpht.com/_gPoCWrHGiWQ/S1xj5OiUYCI/AAAAAAAAMts/RBy2DZYvR8k/s800/DSCF2100.JPG (http://lh5.ggpht.com/_gPoCWrHGiWQ/S1xj5OiUYCI/AAAAAAAAMts/RBy2DZYvR8k/s800/DSCF2100.JPG)

Tutaj widac tylko koncowke dochodzaca do zebatki.

http://lh3.ggpht.com/_gPoCWrHGiWQ/S1xj8VSh9lI/AAAAAAAAMtw/zqkH_9l50dg/s800/DSCF2101.JPG

rambo
14.02.2010, 23:56
Myku, gdzie robią takie wsiowe osłonki z alu na łańcuch..?

:D:D:D:p:p:p;););)

podos
15.02.2010, 09:18
Myku postaraj sie, gówno widać na Twoich zdjeciach.

e wiem dlaczego z uporem wszyscy montuja go tak,ze widac go na wachaczu

Wahacz :) Ja, to nie wszyscy. Każdy montuje jak chce, a jak sie przyjeżdza do mnie to ma zamontowane tak ja ja chcę. A przewod sie daje od góry nie dla "ładności" tylko zeby go pierwszy lepszy patyk czy kamień nie oberwał.

:hehehe:

endurance
16.02.2010, 21:38
co do montażu to regulacja powinna być dostępna pod ręką i jednym rzutem oka powinniśmy wiedzieć ile mamy oleju. Montaż przewodu od gaźnika do dyszy moim zdaniem powinien być poprowadzony po wahaczy od góry ponieważ jest to jedyne miejsce, które nawet przy głębokim brodzeniu przez błoto, kamienie nie jest narażone na zerwanie. Kolejną kwestią dla ludzi lubiących rozwiązania heavy duty jest wymiana oryginalnego przewodu na pancerny. Moim pomysłem z przed wielu lat było zastosowanie przewodu w stalowym oplocie od hamulców (Goodricha), który bardzo ładnie pracuje razem z ugięciem wahacza. Z tak zamocowanym scotoilerem powstały dwie africzki teraz Podosa i jeszcze jedna africzka, która była moja, a spotkałem ją w Bieszczadach zdjęcia tu http://www.polkasteam.pl/africatwin/at_po_latach.html
I jak widać po latach wszystko się trzyma na swoim miejscu, po za moją łezką ... ale to ze wzruszenia na spotkanie po latach:)

Pozdrawiam
wojciech endurance
www.polkasteam.pl (http://www.polkasteam.pl)

R2D2
06.03.2010, 14:29
Wznowię chwilowo temat bo mam wyjęty wahacz i widzę w nim jakieś otwory technologiczne pod koniec profilu aluminiowego przy mocowaniu koła.
tak sobie myślę czy by nie wywiercić otworu z przodu wahacza i nie puścić rurki wewnątrz.
Dało by to najlepszą ochronę przewodu olejowego przed ew. uszkodzeniem.
Patrząc na ilość otworów w profilu miedzy innymi na te w których mocowane są "grzybki" ślizgacza łańcucha chyba jeden dodatkowy otwór nie pogorszy właściwości mechanicznych wahacza.

Co wy na to ?

paku
07.03.2010, 00:15
Korozja ??

żuczek
07.03.2010, 11:35
Jaka korozja ?-wahacz jest aluminiowy :D

PawelZDR
07.03.2010, 11:46
Czy coś się w przyrodzie zmieniło i korozja aluminium nie dotyczy?Co do pomysłu R2D2 to myślę ,że możesz śmiało to wykonać nie powinno być żadnych problemów.

R2D2
07.03.2010, 13:14
Korozja ??

Napisałem że są już w wahaczu otwory technologiczne i korozji jakoś nie widać.
W następnym tygodniu będę działał to zrobię foty i wrzucę tutaj.

sebol
19.09.2010, 10:51
odgrzeję temat
kupiłem używanego scottoilera ( wersja pod rejestrację z dodatkowym zbiorniczkiem ) . Jak sprawdzić czy działa ? wszystkie wężyki są poobcinane . Czy wężyk podciśnienia musi być oryginalny ( mam na myśli końcówkę montowaną do silnika )

sebol
09.10.2010, 15:58
R2D2 możesz wrzucić fotki jak i gdzie wprowadziłeś przewód olejowy w wahacz i którędy wychodzi ?

sebol
07.09.2011, 18:11
z dyszy scottoilera leci olej i nic w tym nie było by dziwnego gdyby nie to , że leci on nawet jak jest wyłączony silnik . W garażu po wyłączeniu motocykla było czysto natomiast na drugi dzień była plamka oleju tama 5x3 cm. Co może być przyczyną , że olej sam zlatuje z dyszy ? Skala nastawiona na jakieś 2,5

hans
07.09.2011, 18:21
W garażu po wyłączeniu motocykla było czysto natomiast na drugi dzień była plamka oleju tama 5x3 cm. Co może być przyczyną , że olej sam zlatuje z dyszy ? Skala nastawiona na jakieś 2,5

w którym miejscu jest ta plama?

Jesli gdzies na wysokosci zebatki zdawczej to sie nie przejmuj. Olej wyrzucony sila odsrodkowa na blok scieka przez noc i kapie. tez tak mam.

z dyszy scottoilera leci olej i nic w tym nie było by dziwnego gdyby nie to , że leci on nawet jak jest wyłączony silnik.
a tak to juz nie powinno byc.
rozbierz, przeczysc, poskladaj i zobacz jak bedzie

Moto-Bandit
08.11.2011, 18:51
Odkręcamy śrubkę zaślepiającą podciśnienie i w jej miejsce wkręcamy mosiężny grzybek (dostarczony z zestawem).
Odświeżę trochę temat, chcę kupić używanego Scotta, ale nie wiem gdzie można kupić te "grzybki wkręcane na króćce" do podciśnienia, lub jak je prawidłowo nazwać?

randal 76
08.11.2011, 19:48
hmm a jaki tam jest gwint ?
http://allegro.pl/krociec-do-kolektora-ssacego-do-lpg-sekwencja-i1910594179.html

Moto-Bandit
08.11.2011, 19:53
hmm a jaki tam jest gwint ?
http://allegro.pl/krociec-do-kolektora-ssacego-do-lpg-sekwencja-i1910594179.html

Mówisz, że będą pasować? Ja niestety należę do osób, które jeżdżą na synchro i regulację gaźników do serwisu:mur:
Ale dzięki za info, juro zmierzę śrubę zaślepiającą.

banditos
08.11.2011, 20:58
RD02 wierciles te otwory?
Tez mysle o takim rozwiazaniu na kolejny sezon:)

Gawień
29.05.2012, 20:45
Panowie , noszę się z zakupem używanego scotta , tylko mam pytanie czy przewód od podciśnienia można wymieniać ? Chodzi o to że obawiam się że może być za krótki , i nie wiem czy to problem ?

Pozdrawiam!

matjas
30.05.2012, 08:02
przewód od podciśnienia możesz wymienić ale pamiętaj, że musi to być dość sztywna rurka - to ważne. podciśnienie pod przepustnicą osiąga taką wartość, że jakakolwiek rurka, która zmięknie od ciepła silnika, a dzieje się to w mgnieniu oka, zostanie zasklepiona przez podciśnienie.
na pewno nie może to być żaden badziew z kroplówki czy inne g.
jeśli masz oryginał to po prostu dobierz coś równie sztywnego.

matjas

Gregor_L
17.06.2012, 21:45
Taką sztywną rurkę o której mówi MatjaS można dostać w prawie każdym sklepie z częściami do samochodów (bodajże bakelitowa)- wykorzystywana jest do sterowania podciśnieniami m.in. w silnikach diesla. Dosyć prosto łączy się ją z innymi elementami przy wykorzystaniu wężyka gumowego o średnicy wewnętrznej równej średnicy zewnętrznej tej właśnie rurki - jak to ma miejsce również w elementach sterowania podciśnieniowego w opisanych wyżej silnikach.

Rychu72
19.06.2012, 07:41
Ponawiam pytanie z 4 strony odnośnie śruby do podciśnienia (link nieczynny). Gdzie można dostać takową śrubkę? Wszystkie używane scotty na alledrogo nie mają jej :-(

EDIT:

Coś znalazłem tylko który?

http://nagaz24.pl/krocce-podcisnienia,c,695,p,pl.html

MaRP
20.06.2012, 21:31
Ponawiam pytanie z 4 strony odnośnie śruby do podciśnienia (link nieczynny). Gdzie można dostać takową śrubkę? Wszystkie używane scotty na alledrogo nie mają jej :-(

EDIT:

Coś znalazłem tylko który?

http://nagaz24.pl/krocce-podcisnienia,c,695,p,pl.html

Chyba żaden...
Tam jest M5, wykręć sobie jedną śrubkę i sprawdź.

M.

matjas
20.06.2012, 22:41
Taką sztywną rurkę o której mówi Matjas można dostać w prawie każdym sklepie z częściami do samochodów (bodajże bakelitowa)

Gregor - z bakelitu to się robiło telefony... ;)
A na poważnie to ta rurwa ma być sztywna ale i elastyczna, która to ostatnia cecha jest bakelitowi obca jak talent piłkarski naszej narodowej reprezentacji...

Co do króćca to może można dokupić gdzieś króćce do synchro gaźników? Ew weź znajdź jakiegoś tokarza to dorobi sztukę za parę zeta i wszystko. 5 minut roboty max.

matjas

deptul
20.06.2012, 22:57
Ponawiam pytanie z 4 strony odnośnie śruby do podciśnienia (link nieczynny). Gdzie można dostać takową śrubkę? Wszystkie używane scotty na alledrogo nie mają jej :-(

EDIT:

Coś znalazłem tylko który?

http://nagaz24.pl/krocce-podcisnienia,c,695,p,pl.html

Możesz ją dostać tutaj: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDIwNA==&t=m5

Rychu72
21.06.2012, 07:04
Dzięki za podpowiedzi:Thumbs_Up:, ale ......

Wzięłem kalkulator do łapy i znalazłem jakiś nowy zestaw za 415 zeta z przesyłką. Mam moto na firmę, więc po odjęciu podatków wychodzi 262 złocisze. Kupując używkę za 200+adapter do synchro + dwie przesyłki wychodzi 263. Do używanego trzeba jeszcze dokupić parę szpejów do mocowania i olej, więc wyjdzie kolejne 20-30 plnów.

MarP

Faktycznie jest 5 mm.

hans
21.06.2012, 11:28
Możesz ją dostać tutaj: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDIwNA==&t=m5

mozna i tak - 28,30 pln brutto



Choc z drugiej strony, można i tak - za 2,71pln/brutto :)

http://sklep.variant.pl/Nypel_gz_6mm%2Am5.html,s,pr,29777,15581

deptul
21.06.2012, 14:04
mozna i tak - 28,30 pln brutto



Choc z drugiej strony, można i tak - za 2,71pln/brutto :)

http://sklep.variant.pl/Nypel_gz_6mm%2Am5.html,s,pr,29777,15581

Ale ten za 28,30 to adapter do H O N D Y !!!
a ten za 2,71 to zwykły nypel :haha2:
aaa i do tego za 28,30 jest jeszcze podkładka;)

majo
31.07.2012, 23:07
Hejka mam pytanie do osób które rozkładały scotta, mianowicie zakupiłem używkę i w celu poprawy działania rozebrałem ją na części pierwsze. Możecie mi podać ile powinien wystawać trzpień śrubowy regulujący ustawienie natężenia smarowania od wewnątrz? Chodzi mi o ten element do którego dochodzi przewód podciśnieniowy. Jak jest wysunięty za dużo wtedy po złożeniu zestawu i przekręcaniu do nr 1 wieko się odkształca, przy zbyt małym wysunięciu mam wrażenie że regulacja jest zachwiana i nie powoduje odp ustawienia mocowania membrany.

Włóczykij
01.08.2012, 00:07
Możesz ją dostać tutaj: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDIwNA==&t=m5

A ja powiem jeszcze tak! Nagwintowałem sobie przewód hamulcowy z Alfy Romłeo z drugiej strony rozprężyłem go i jest idealny, prowizoryczny pomysł, ale najlepszy w moim przypadku... bo za nyplem tydzień latałem i nic

majo
01.08.2012, 00:26
I jeszcze jedno pyt: czy ten przewód którym się wprowadza olej do zbiorniczka powinien być na stałe zaślepiony podczas jazdy? u mnie obecnie jest wstawiona gąbeczka w szerszej rurce którą zasysa powietrze.

Miklaz
14.08.2012, 12:58
Maju, nie powinien być zaślepiony, ta gąbeczka pełni rolę filtra. Ja mam zwykłą rurkę wsadzoną prosto do skota, nie mam oryginalnej rureczki z gumowym elementem, który łączy rurkę z zasobnikiem. A może ma ktoś jakieś fotki dyszy, już tu przy zębatce? oryginału już nie mam, na razie zrobiłem prowizorkę z dogiętego przewodu hamulcowego ale nie wiem jak to zda egzamin.

majo
15.08.2012, 22:26
Są na alledrogo za 5pln(2szt). Zrobiłem na olejarce 3 tys km i jest dla mnie genialna:)

skarp
15.08.2012, 22:59
Maju, nie powinien być zaślepiony, ta gąbeczka pełni rolę filtra. Ja mam zwykłą rurkę wsadzoną prosto do skota, nie mam oryginalnej rureczki z gumowym elementem, który łączy rurkę z zasobnikiem. A może ma ktoś jakieś fotki dyszy, już tu przy zębatce? oryginału już nie mam, na razie zrobiłem prowizorkę z dogiętego przewodu hamulcowego ale nie wiem jak to zda egzamin.
http://images35.fotosik.pl/1567/72d333584da3963agen.jpg
niektórzy dyszę robią z wkładu od długopisu, ale nie wiem jak to się sprawdza.

Miklaz
16.08.2012, 08:44
Czyli kawałek dogiętej blaski, jakaś rureczka i cybant. Te oryginalne plastikowe rureczki jakoś do mnie nie przemawiają, ale zobaczymy.

Moto-Bandit
25.08.2012, 13:27
Jakoś dziwnie rozpadła mi się końcówka zakładana na podciśnienie.
Wiecie może jak się to fachowo nazywa i gdzie ją można kupić?

Edit:Dodam tylko, że założona była dobrze na grzybek,rurka nie dotykała cylindra i scoot działał sprawnie, a zauważyłem dopiero gdy łańcuch zrobił się suchy :(

MaRP
25.08.2012, 14:47
W sklepie motoryzacyjnym, np. w tym, gdzie są części od Seicento.

karol88888
27.01.2016, 23:37
Panowie po zakupie używki scottoilera i po zainspirowaniu się tymi o to fotami-jedna strona mokra druga sucha :Sarcastic:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4e14285b951d.jpg (http://naforum.zapodaj.net/4e14285b951d.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8f0506de00fd.jpg (http://naforum.zapodaj.net/8f0506de00fd.jpg.html)

wymyśliłem z gratów walających się po garażu takie coś : podróba dual injector :haha2:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f5cb901e3fd3.jpg (http://naforum.zapodaj.net/f5cb901e3fd3.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9e0ba3c76955.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9e0ba3c76955.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/03ac1c1110f0.jpg (http://naforum.zapodaj.net/03ac1c1110f0.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/155b164e13c8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/155b164e13c8.jpg.html)


http://naforum.zapodaj.net/thumbs/009a2c9eeb72.jpg (http://naforum.zapodaj.net/009a2c9eeb72.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3688bb1fb351.jpg (http://naforum.zapodaj.net/3688bb1fb351.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/99e1a803d3ef.jpg (http://naforum.zapodaj.net/99e1a803d3ef.jpg.html)


Pozostało mi tylko zamontować sposobem Podosa zbiornik RMV na uchwycie kierunku :drif:

matjas
28.01.2016, 08:34
Brawo Ty :D

Obczaj tylko czy po zatrzymaniu nie będziesz miał zjawiska, ze z tych dwóch rurek będzie podciekał olej. Zawór RMV będzie rzecz jasna zamknięty ale od konca jednej rurki do końca drugiej robi się syfon i ten olej będzie wyciekał przy jakiejkolwiek różnicy poziomów wylotów - zwłaszcza latem.

Próbowałem robić DInjector do Motooilera na wyraźną prośbę niektórych klientów ale zrezygnowałem - jedna strona naprawdę wystarczy a dwa... jeden z tych klientów zapłacił chyba z 500KC mandatu za zaolejenie chodnika. Było z nim trochę zabawy i dałem sobie spokój.

Na końcówki podające polecam mosiądz. Testowałem różne plastiki w tym i gruby teflon ale nic nie jest tak trwałe jak rurka mosiężna.

trochę zębów na tym temacie zjadłem
matjas

igi
28.01.2016, 15:15
ja na dysze do scotoilera używam patyczków z lizaków .... dzieci mi zbieraja ;)

karol88888
28.01.2016, 22:25
Dzięki Matias za sugestie widać ze trochę zębów zostało zjedzone :)
Zobaczmy co to z tego będzie jazda próbna wszytko pokaże. Jeśli cos będzie nie tak wykręcę jedną z dysz zaślepię otwór i będzie jedna podawać oliwę :haha2: .Kombinuje jeszcze z poprowadzeniem wężyka do RMV (mocowanie sposobem Podosa do stelaża kierunku) idzie przez całe moto i martwię się o to żeby w okolicy silnika i chłodnicy nie nagrzewał się. Puściłem go w takim czarnym peszlu zobaczymy czy to coś da może choć trochę zmniejszy wpływ ciepła na płynący w nim olej :)