View Full Version : jak długo się nagrzewa?
witam!:)
Jaki czas lub ile km trzeba aby ruszyła wskazówka od temp. w afri?... mi szczerze mówiąc dzieje się to nad wyraz powoli i czasem mam wrażenie że coś jest nie tak z termostatem choć jak zostawię na "chodzie" ale bez ruchu to wzrasta do połowy skali i zaczynają pracować wiatraczki... jak to najszybcie sprawdzić... podajcie jakąś ilość km, czas lub coś w tym stylu aby na razie nie bawić się w rozkręcanie... dzięki.:Thumbs_Up:
mrdracul
26.04.2008, 16:22
u mnie w ogole nie ruszala sie (padniety termostat), chyba, ze na postoju (tak jak piszesz). Przeslonilem chlodnice taktura (chwilowo) i potrzebuje 2-3 km i jest cieplo.
Jak nie trzyma 1/4-1/3 skali podczas jazdy to termostat do wymiany. Na szczęście wymiana jest już opisana na forum :).
u mnie tez jak nie jade to sie powoli nagrzewa ale w czasie jazdy spada prawie do minimum cholera jedna :mur:
No to już wiesz o co cho :). Na szczęście za grosze masz zamiennik.
a ze tak glupio zapytam czym grozi jazda ze spie... termostatem..:confused:
Niedogrzanie silnika, ponoć wyższe spalanie.
Termostat pilnuje by silnik pracował utrzymując okolice optymalnej temperatury. A jeśli pracuje w warunkach innych niż fabryka przewidziała to można się domyślić, że prędzej skończy pracować :).
Dzisiaj zapakowałem termostat od Tico, kupiony w pokomunistycznym Polmozbycie za 15 zł. Pasuje idealnie, strzałeczka termometru ożyła. Czas wymiany 1,5 godziny ( w tym 20 minut oglądania gaźników i innych bebechów których nie widać przed zdjęciem zbiornika)
Hmm ja dzis wymienilem termostat i wskazowka nadal leniwie sie porusza dziwna ta afryka :) chyba jest przystosowana na 60 stopniowe upały ;)
moze byc nie sprawny. Dzieju wymieniał 5 sztuk zanim dostał działający poprawnie
daniel_87
02.06.2008, 22:57
Heya, na jakim poziomie powinna sie trzymac wskazowka temp. przy sprawnym termostacie?
1/3 jak jest ze 30*C, 1/4 jak jest poniżej 10*C. Mniej więcej takie coś. Oczywiście podczas jednostannej jazdy, a nie w mieście w korkach.
daniel_87
05.06.2008, 23:24
dzieki za info
1/3 jak jest ze 30*C, 1/4 jak jest poniżej 10*C. Mniej więcej takie coś. Oczywiście podczas jednostannej jazdy, a nie w mieście w korkach.
czyli w trasie jak jest ok 20*C to powinna byc ponad bialym kwadracikiem ?
u mnie lezy w trasie ,a w miescie cos tam sie podnosi , w korkach idzie do polowy.
Widze ze mnie tez czeka wymiana termostatu.
ile kosztuje oryginalny termostat i czy sie ładować w jakiś od Tico jak ktoś pisał???
Zakładaj od Tico 16 PLN wiele osób to przetestowało (jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać)
cichylublin
17.09.2008, 21:16
Sprawdźcie najpierw termostaty, bo może się okazać, że są całkowicie sprawne. W moto tak już jest, że podczas jazdy wskazówka nie wychyli się zbyt daleko na 1/3 to wszystko, ale podczas postoju na chodzie (korki itp.) nagrzewa się dość szybko i włączają się wiatraczki.
Tutaj pewnie włączą się Ci, którym At się nigdy nie dogrzewa na postoju - potrzeba ciorać w błocie żeby nabrała temperatury. U mnie sytuacja jest taka, że gdy jadę spokojnie to trzyma 1/3 wzorowo. natomiast jak się nagrzeje w korku (nie do wiatraka, ale tak na 3/4, no 4/5) to długo oddaje ciepło gdy wyskoczę na kawałek prostej. Czyli winne są elementy oddające ciepło. Pokombinujemy, zadziałamy, będzie lepiej.
odgrzebie kotleta, a co :D
moja afra na postoju dajmy na to garaż... w miarę szybko łapie temp. do załączenia wiatraka, natomiast w trasie (temp. ok. 20 stopni) wskazówka leży, dodatkowo mam wskaźnik temp. oleju wsadzony w korek spustowy, i podczas jazdy temp buja się w okolicach 60-70 stopni. Ponadto jak już się zagrzeje to momentalnie wytraca tą temperaturę, spalanie w granicach 5L. Wypruwać termostat czy nie :D ?
lortprodisz
30.05.2013, 01:40
u mnie to samo z nowym termostatem - minimalnie wskazówka wstaje , w terenie normalnie do połowy i wiatrak
Wskazówka powinna być w 1/4 skali panowie, macie niedogrzane silniki. Temp oleju powinna być też bliżej 90 stopni.
Jeśli macie termostaty od Tico to na 99% one zamiast się otwierać w 82 stopniach, robią to w 50 np :Thumbs_Down:
lortprodisz
30.05.2013, 08:07
Wskazówka powinna być w 1/4 skali panowie, macie niedogrzane silniki. Temp oleju powinna być też bliżej 90 stopni.
Jeśli macie termostaty od Tico to na 99% one zamiast się otwierać w 82 stopniach, robią to w 50 np :Thumbs_Down:
znaczy ze mam ołrajt :) rózna interpretacja minimum bywa
no i jestem po wymianie termostatu... i co ... i niepotrzebnie bo stary był sprawny
nowy i stary zagotowałem w garnku - otwarły się w tym samym czasie...
ale jak już miałem moto w częściach to wsadziłem nowy i zalałem świeży płyn.
Morał z tego taki, że afry to zimne suki są :D
lortprodisz
01.06.2013, 17:24
przysłoń chłodnice oleju to temperatura podskoczy :)
przy aktualnych temperaturach i po remoncie silnika, zmianie oleju i wogole zrobieniu już kurdeeee wszystkiego mam tak (temperatury w dzien pow. 25 stopni):
przeciskanie się w korku - do 3/4 skali, bez wiatraka
jazda autostradą - troszkę poniżej połowy
jazda krajówką (wolniej) - troszkę poniżej połowy
postój - do 3/4 skali
wiatraka jeszcze nie uświadczyłem :)
Chyba mam podobną sytuację z termostatem choć muszę sprawdzić. U mnie wskazówka w jeździe ledwo sie podnosi, powiedzialbym 1/8, 1/6 skali. W korkach rozgrzewa sie do wiatraka.
Ile kosztuje oryginalny termostat?
mishieck
23.06.2013, 09:29
Zimny, dużo za dużo. Ja kupiłem termostat od tico, ale ten z tych lepszych (vernet - 38 zł). Działa jak marzenie ;) 1/4 skali i tylko przy wyjątkowym upale podnosi się do połowy (wtedy włącza się wiatrak).
Podstawa to sprawdzić termostat przed założeniem - jak się otwiera, czy domyka. Kolega zmieniał w tym samym czasie, ale założył ticowy za 15 zł - który najprawdopodobniej nie domyka się do końca.
Zimny ja miałem podobnie, a termostat był dobry, trochę grzebania jest więc jak uważasz...
sorki jeśli było ,ale ile kosztuje oryginał?
tak po pamięci czujnik wentylatora to pasuje idealny z fiata seicento 1.1 sporting czy coś takiego... w sklepie z częściami w każdym bądź razie idzie dobrać. Dane odpalenia, wyłączenia takie same jak oryginalny afrykański i nawet na jeden pin. Troszkę dłuższy ale się mieści i gwint ma taki że nie trzeba uszczelki :)
mishieck
24.06.2013, 21:52
sorki jeśli było ,ale ile kosztuje oryginał?
200-240 zł w zależności od sklepu.
200-240 zł w zależności od sklepu.
o faaakkkk
mishieck
24.06.2013, 22:14
Nooooooo :D:D
Zimny ja miałem podobnie, a termostat był dobry, trochę grzebania jest więc jak uważasz...
Ano właśnie, w trampku 600 zmieniłem dwa termostaty i jak się okazało - oba były dobre. Może ten typ tak ma ;)
Dlatego za bardzo się nie śpieszę z tym tematem. Raczej posprawdzam dokładnie.
Pozdrawiam
zimny
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.