PDA

View Full Version : Podwyższenie RD07 by MOTOMYSZ


MOTOMYSZA
27.10.2009, 00:42
Czasem bywa tak:
8031

A wtedy jeśli masz odpowiednio wytrzymałe "sznurówki" a nie masz centrali (tak jak ja) to można np tak:
8032

i tak:
8033

1) wniosek-Wasilczukowy bagażnik=dobry bagażnik, bo można za niego sobie powiesic Africe na choince na Święta:D

2)wniosek-gdybym miał centrale to by było nudno:haha2:

wasilczuk
27.10.2009, 08:03
hhehe motomysza dobry pomysł.
jakby co to stopki centralne jeszcze mam. radzę założyć bo może kiedyś sznurówek brakować.
panowie oczekujący- będę się sprężał jak dam radę. może uda się dla pięknej bagażniczek pod choinkę.

MOTOMYSZA
27.10.2009, 09:45
Wasilczuk, ja to bym nawet i chętny był na Twój produkt tzn centralę, ale w związku z tym że trochę urosłem przez te trzydzieści parę latek do 196cm, to poprzedniej zimy wykombinowałem i zastosowałem sobie podpatrzone na Forum podwyższenia do AT,przez co moja Afri jest teraz +/-8cm wyższa.
8034
8035
8036
I obawiam się, że musiałbym posiadac produkt dorobiony indywidualnie
(tzn z dłuższymi nóżkami).
Ale jeśli kiedyś będziesz się bardzo nudził:D(pewnie niemożliwe!), i byłaby taka opcja na centralkę o +/-7-8cm wyższą, to ja na pewno bym znalazł "wolne" trzy stówki dla Ciebie.
Pozdro

Dzieju
13.11.2009, 15:59
Motomysza, podaj konkretnie w którym miejscu przybyło te 8cm?
Na siedzeniu kierowcy?
Czyli ok 2 cm na amortyzatorze by dawało 8 całkowite.

Artuditu
13.11.2009, 20:09
A jak podniosłeś przód?

chomik
14.11.2009, 13:12
Co masz na reflektorze ? To jakaś osłona ?

MOTOMYSZA
14.11.2009, 19:39
Siemka!

W odpowiedzi dla Chomika:
Na reflektorach mam własny patent, tj osłony zaadoptowane od enerdowskiej ETZetki
8633


Koszt kilka-kilkanaście złotych za sztukę + wkład własny 2 roboczogodziny, przerobiony za pomocą piłki i nożyka do tapet. Mocowanie tego do czaszy motonga to zupełnie inna historia i wydumka( aluminiowe blaszki i malutkie śrubki), ale nie jestem z tego patentu tak do końca zadowolony , więc w jakiś zimowy wieczór cos tam sobie jeszcze poprzerabiam.
Jak dotrę jutro do garażu, to pstryknę foto i wkleję żeby było do podejżenia.


Dla Artuditu i Dzieju:
Przód moto podniosłem poprzez zainstalowanie dotoczonych wyższych korków amortyzatora, które stanowią teraz przedłużenie rur nośnych. Temat wyszukany tutaj na forum (zaadoptowany z Forum Transalpa jeśli się nie mylę). Było o tym już dyskutowane tzn czy to wytrzyma, czy nie zerwie gwintów itd. Też nad tym dumałem. Myślałem, myślałem (...) i wymyśliłem tak:
przedłużyłem jeszcze ten korek o 2cm jeśli dobrze pamiętam, w dół poniżej gwintu a jego zewnętrzną średnicę bardzo dokładnie spasowałem z wewnętrzną średnicą rury amortyzatora. Uzyskałem przez to dodatkowe wzmocnienie i usztywnienie(nie trzyma tylko gwint, ale jeszcze tak jakby teleskopowo jedno w drugim ). Niby te 2cm to niewiele, ale jeżdżę cały sezon i na razie wszystko jest OK. A jeżdżę też poza asfaltem i też nie tylko szutrami.
(zrobię fotki takiego korasa i wkleję może jutro)
Reasumując: korki mają dł dałkowitą ok 10 cm , z czego +/-8cm wystaje ponad rurę przedłużając ją o te 8cm, a reszta jest w kręcona w środek. Straciłem przez to 2cm wewnątrz na długości przez co spręzyna jest wstępnie dodatkowo ściśnięta o te 2cm właśnie.Ale to w niczym mi nie przeszkadza-jest po prostu minimalnie już wstępnie sztywniejsza- ugięta.
Przez te zabiegi tj podniesienie przodu i tyłu (ucho dampera dłuższe o 3cm od oryginału) ogólnie moto jest wyższe o 7-8cm.Więc siedzenie też jest o ok 8cm wyżej. Tylko że to siedzenie które mam teraz ma inny profil (zaadoptowane z kolei z Varadero 125) i jest troszkę niższe od oryginału. Ale o niebo wygodniejsze !!! Przejeździłem na nim ten sezon, ale zimą troszkę znowu je przerobię :podniosę o około 5cm dla kierowcy oraz pewnie przesunę w tył też o kilka centymetrów-przy zachowaniu tego samego profilu i kształtu.Nie jest to może szczyt elegancji w enduraku, ale Pani Dupa mi bardzo za tę przeróbkę podziękowała. Koszt siedzenia na motobazarze 100zł-tyle dałem, resztę robiłem sam. Efekt taki:

8634
8635
8636
Informacyjnie dodam, że Mycha ma jakieś 195cm wzrostu

Afri teraz

8637
8638
8639
Afri przed przeróbkami z podnoszeniem
8640
Zawsze miałem jakieś takie wrażenie ,że jestem trochę ponadgabarytowy w stosunku do większości moto, na wszystkim wyglądam jak na motorynce:D(czy to miałem XTZ ST, czy RD04 czy teraz już RD07a), dlatedo również te przeróbki. Teraz już jest trochę lepiej.Ale jak jeżdziłem kilka razy na LC 8 to było jeszcze wygodniej i to bez przeróbek. Dziwne , co nie? A na LC 8 "S" to dopiero pewnie byłoby fajnie:drif:, już sobie to wyobrażam. I nieomieszkam spróbowac na jakimś Afrykańskim spotkaniu ...gdzieś w Polsce, jeśli ktoś takim przyjedzie. Już dziś się ładnie uśmiecham,he,he:D

zbyszek_africa
14.11.2009, 20:41
Trzeba jeździć po afrykańskich zlotach Motomysza:)
LC8 S było w Miedznej listopad 08 i w Wildze kwiecień 09 i jeszcze na paru pojeżdżawach, ale co się odwecze to nie uciecze:)
Preferuje żoładkówkę:D

pozdr.

MOTOMYSZA
14.11.2009, 20:52
Trochę się muszę powykręcac tzn "nie byłem bo praca, bo kasa, bo córkę mam maleńką ...itd.
Ale córeczka ma już 2 lata to na pewno już mnie na wiosnę na jakiś zlocik puści,he,he.
Zbyszek, żołądkowa już jest jakby Twoja!!!!! Do zobaczonka:)

Kuba
14.11.2009, 21:37
dzieje się...

myku
14.11.2009, 22:54
Zbysiu,ja tez przyjade z zoladkowa:p.Dasz sie przejechac:drif:.

zbyszek_africa
14.11.2009, 23:01
Zbysiu,ja tez przyjade z zoladkowa:p.Dasz sie przejechac:drif:.

Nooo peeewnie:)
Zeby od tej żoładkowej nam się nie pop..ło który jest czyj:D

zdrowia

myku
14.11.2009, 23:05
Nooo..ja przyjade Afryka:p

zbyszek_africa
14.11.2009, 23:20
Nooo..ja przyjade Afryka:p

Wiesz, że mysłałem na ten temat, bo wydaje mi się że te pomarańczowe kolory są źle widziane:mad:
Tak, że chyba będzie trzeba przyjechać jedynie słusznym sprzętem żeby nas nie wzięto za czarne owce i zdrajców:D
Tylko q... żeby znowu nie było, że nie ma organizatora, jak jesienią:Sarcastic:
Oczywiście z szacunkiem dla chomikowej imprezy:Thumbs_Up:

pozdr.

myku
14.11.2009, 23:31
Jestesmy w mniejszosci,a jak mowil nasz wieszcz"...jednoscia silni rozumni...".Nie ma co sie wychylas,bo wpie..dol:D.

JarekAT
15.11.2009, 00:52
MOTOMYSZA ostatnio Zbyszek była całkiem niedalweko nas, ale niestety bez KTMa :D

MOTOMYSZA
18.11.2009, 09:05
Wklejam te zdjęcia. Coś tam widac , można się przyjrzec detalom.

Kratki od ETZetki:
8777
8778
8779
8780

Funkcja bardziej ozdobna niż ochronna,... ale coś tam zawsze też osłaniają :)
Korki =podwyższenie przodu:


8781
8782
8783
8784
8785

Na ostatniej fotce (z suwmiarką) ta odmierzona częśc =19mm to te moje dodatkowe wzmocnienie/usztywnienie

majki
18.11.2009, 09:35
Ciekawie, ciekawie. :drif:

Sam jestem zainteresowany takim patentem. Też mam 195cm bliżej nieba i afri mogła by być trochu wyższa. Te "tulejki" z przodu są nawiercone w środku czy to po prostu odpowiednio stoczony walec? Jaki wyszedł koszt dorobienia takiego patentu?

Co do tyłu to łańcuch nie ścina Ci osłon na wahaczu? Nie zahacza o coś? Zmieniłeś zębatkę z przodu? Zastanawiam się czy lepiej dorobić dłuższe dog bones'y czy mocowanie amorka? Naczytałem się trochę, że takie podnoszenia są nieciekawe dla właściwości jezdnych po czarnym i katują łańcuch? A co zrobiłeś ze stopką? Przerobiona czy od czegoś pasuje dłuższa?

Parę dni temu przymierzałem się do 07 Dandy'ego, wrzucił tam z tyłu amor od kata i przód od huski. Do tego zmienił przełożenie, żeby łańcuch nie darł po wahaczu. Trochę mnie to zainspirowało, ale nie wrzucę takiej kasy w 04.;)

Sam bym robił pewnie trochę mniejszego lifta, powiedzmy z tyłu 2cm, z przodu 5-6 (mowa o przedłużanych elementach)? 04 i tak jest wyższa i mam ori kanapę. ;) Zima idzie, można działać.:D

Ryży Koń
21.11.2009, 13:18
Majki ja tez kompinuje jak Afri podnieść i te korki mnie sie bardzo podobają....... Może cos wspólnymi siłami ?

majki
22.11.2009, 00:55
Why not. W kupie raźniej :lol8:

repsol
22.11.2009, 14:28
Witam, może kolega kojarzy mnie z rajdu "Pyra" byłem na Big'u Repsol. Mam pytanie apropo podwyższenia motocykla. W karierze raz już motor podnosiłem, Big'a nie zdążyłem. Obecnie posiadam RD07A i też zamierzam podnieść. Uważam, że nadaje to rajdowy charakter motocyklowi.Moje pytanie brzmi Co z harmonijkami na lagach?Orginalne zrobiły się pewnie za krótkie?Odnośnie wzmocnienia połączenia korków z lagą myślę, że możnaby dodać zewnętrzne spasowane tuleje.

MOTOMYSZA
17.01.2010, 13:04
Cześć Repsol.
Sorki że tyle czasu to trwało ale wcześniej nie trafiłem na Twoje pytanie.
A do rzeczy: Moje osłony-harmonijki na rurach amora, które mam założone to nie są te oryginalne z Afri jak fabryka dała, tylko akcesoryjne dokupione PROGRIP'y. One wystarczyły o tylo o ile, tzn nie mam ich dosuniętych do samej góry-zostawiłem tak ok 1-2 cm poniżej dolnej półki amortyzatora.Ale wygląda to przyzwoicie.
A co do patentu z samym przedłużeniem rur nośnych przez dłuższe-wyższe korki oraz propozycją zastosowania przez Ciebie dodatkowych wzmacniających zewnętrznych nakładanych rur, to muszę przyznać ,że też o czyms takim myślałem. Tylko najpierw chciałem zobaczyć jak się sprawdzi patent dłuższych korków, a jeśli by nie dał rady to wtedy chciałem zastosować nakładane tuleje. Na szczęście patent się sprawdził :) :Thumbs_Up:
Nic się nie wyluzowało , nic nie cieknie, gwinty OK.
POZDRÓWKO!:D
PS. REPSOLu, a teraz swoją nową Africe będziesz też malował w Repsola? Pytam tylko z ciekawości, ale muszę przyznać że jakiś czas temu też mi bardzo ten pomysł chodził po głowie, i dużo się naszukałem Afric pomalowanych w te barwy na zagranicznych forach

MOTOMYSZA
17.01.2010, 17:48
Siemka Wszystkim!
Myśmy się z Majkim skontaktowali na priv, więc On już te moje odpowiedzi zna na pytania z 19.11.2009, ale uznaliśmy ,że warto to wkleić do FORUM bo się może komuś jakiś szczegół przydać,więc robię: [kopiuj i wklej]

-tak, korki są ponawiercane wewnątrz celem odchudzenia, bo po co takie ciężkie klamoty by miały zostać. Pozostały tylko takie ranty jak w oryginalnych korkach tych z alu, na których opierają się sprężyny.

-pytasz ile mnie to wyniosło? Mi akurat w tych sprawach ostro pomaga mój Ojciec który już co prawda na emeryturze , ale kiedyś pracował w zakładzie na tokarkach -szlifierkach , i pozostały mu jakieś znajomości u ludzi,. Więc jak coś to gadam z nim, robimy wstępny projekt + rysuneczek techn. i reszte to już On załatwia.Mnie więc wyniosło to równe 0 zł :D

-pytasz, czy po podwyższeniu amora coś mi nie haczy? Nic takiego się nie dzieje, a podniosłem sporo bo cały moto o +/-8cm
A elementy ślizgowe na wahaczu to dopiero dokładnie oblookam sobie w najbliższym tygodniu. Ale nic tam nie chałasowało więc powinno też być OK.

-zębatki z przodu nie zmieniłem ,ale jak mi ten kpl napędowy padnie to niewykluczone, że z przodu będzie większa zębatka

-co do bocznej stopki, to nie przypasowywałem od niczego innego. Po prostu przeciąłem i wspawałem odpowiednio długi brakujący kawałek i pomalowałem proszkowo na czarno i spokuj.
Jak jakieś jeszcze pytanka to wal też na priv, bo na forum to czasem jeden temat przysłoni drugi i już można przegapić.

POZDRWÓDKA znaczy się POZDRÓWKA dla WSJECH http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif (http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif)

Artuditu
17.01.2010, 21:25
Dwie kwestie jeszcze. O oryginalnych przewodach hamulcowych zapomnijcie. Nie starczą. Druga sprawa to linki gazu. Też problem będzie. Mam u siebie wstawione podwyższenie kiery i przy skręceniu kiery w prawo nie odbija mi manetka.

majki
17.01.2010, 22:18
Ja mam kierę podniesioną o 35mm i hamulcowy jest na styk (będę zakładał przewody w oplocie niedługo), a linki są ok. Ale ja mam 04. ;)

Natomiast przy podnoszeniu amora przód/tył to tylko hamulcowe na przód będą za krótkie. Nie wiem jak z linką licznika?

Artuditu
17.01.2010, 23:25
Natomiast przy podnoszeniu amora przód/tył to tylko hamulcowe na przód będą za krótkie. Nie wiem jak z linką licznika?
dats rajt

matti
19.01.2010, 21:00
MOTOMYSZA

Hej

W temacie dorabiania dystansu do tylniego zawiasu pojawiła się propozycja, bym pozyczył od Ciebie Korki - przedłużenia lag i na ich podstawie bym je skopiował (znaczy mój spec.).

Daleko do siebie nie mamy.
Co Ty na to?

pzdr

ps. w razie czego namiary moje znajdziesz w moim profilu.

repsol
22.01.2010, 16:57
Witam.
Dzięki za odpowiedź MOTOMYSZA. Lepiej późno, niż wcale.
Zauważyłem, że lubimy podobne klimaty, ja lubię maszynki o charakterze rajdowym - nieważne, że podróbki, byle zrobione z wyczuciem stylu, a nie na przykład wypieszczone oryginały wypuszczone na spacerek, które po nakręceniu kilometrów można puścić za dobrą kasę kolejnemu napaleńcowi.
Co do malowania motocykla w barwy repsol to tak ale raczej ścigacza. Ja myślałem o malowaniu Xerox (biało-czerwony, z czarnymi dodatkami), ale to nie ostateczna koncepcja. Jeśli znalazłeś jakieś ciekawe obrazki z honda w malowaniu repsol to mógłbyś je wrzucić na forum. Może akurat się mylę ale jeśli repsol off road to w Dakarku KTMa jechała.:at:

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem!:)

majki
22.01.2010, 19:49
Co do malowania motocykla w barwy repsol to tak ale raczej ścigacza. Jeśli znalazłeś jakieś ciekawe obrazki z honda w malowaniu repsol to mógłbyś je wrzucić na forum.
Jest na forum przynajmniej jedna repsolowa Afryka: http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=83872&postcount=5 Wygląda całkiem zacnie.;)

repsol
27.01.2010, 20:04
Czołem afrikotłinowicze .Dzięki za fotkę dla kolegi Majki . Szacun dla szczęśliwego posiadacza hondy na focie za inwencję i chęć wyróżnienia się z tłumu , że się tak brzydko wyrażę , niemniej nadal uważam że AT w REPSOLu to ;) nie to . Kiedy ja coś spłodzę to nie omieszkam się zaprezentować , ale to dopiero kiedy śniegi stopnieją i lody puszczą . Pozdrawiam , życzę owocnych fantazji na temat malowania . :lc8:

banditos
12.02.2010, 19:40
Nie chcac poczynic nowego watku, podepne sie tutaj...

Mysle nad podniesieniem motonga o ok 3-5 cm.
Powiem wiecej - mam w kartonie gotowy komplecik taki jak Motomysza.

Jednak poszedlbym troszke dalej i chcialbym wymienic zebatke na wieksza.
Powiedzmy 17-18 ze wskazaniem na ta druga;)

pytanie brzmi;
- o ile zmieni sie charakterystyka przekladni i czy wogole jest sens skubac?
Nie chcialbym zeby komarytek, ktory przyspieszeniami nie powala, potrzebowal pomocy przy starcie.
- no i co z lancuchem? Musialby byc inny?

banditos
26.06.2010, 00:09
Wymieniac ta zebatke czy zostawic loryginal?

Kefir7
24.07.2010, 17:02
Też mam rd 07A i podobnie ze wzrostem 197 obnizales jakos podnozki? Bo ja teraz motam nakladke na siedzenie podwyzszajaca o 3cm chodzi o ugiecie w kolanach- bedzie mniejsze.

MOTOMYSZA
25.07.2010, 16:38
Siema
Pokombinowałem z siedzeniem tzn podniosłem o +/- 5cm i przesunąłem punkt siedzenia kierowcy do tyłu też o jakieś 5cm. Moje siedzenie to składak z plastik-baza oryginał od Afri, gąbka to taka kanapka tzn dolna połowa od Afri a góra od Viaderka 125 oraz poszycie też od Viaderka 125. Jest o wiele lepiej, bez bólu robisz 300km i dupę masz całą i jeszcze możesz później na niej siedzieć np przy ognisku na pieńku :D.
Co poniektórzy powiedzą: -co to jest 300km?! Ale uwierzcie, że jak się ma 195cm lub więcej to pozycja na Afri tj układ kierownica/siedzenie/podnóżki nie jest najszczęśliwsza. Bardziej skrojona jest na niższe osoby, myślę ideał to +/-170-180cm. Więksi już mają problem bo nogi postawione na podnóżkach wzgl. korpusu ustawione są prawie pod kątem prostym , co powoduje bardzo dolegliwe bóle w plechach:(.

U mnie w Afri już jest bardzo dobrze względem tego co było. Jak kto będzie z tych dużych w Tyrawie to się może przysiąść i porównać:Thumbs_Up:
A w kwestii podnóżków to nie obniżałem ale wymieniłem na inne, zdaje się że od XR(sprawdzę to dopiszę)- i sobie chwalę.
A z tym obniżeniem podnóżków to nie mówie tak i nie mówię nie. Sam o tum myślałem też. Zrób, spróbuj będziesz wiedział więcej- kto nie spróbuje ten się nie dowie.
POZDRO
ps Tak sobie teraz wspomniałem jak kiedyś z 7 lat temu mając dopiero co kupioną XTZ750 wybrałem się nad morze do Dąbkowic k/Koszalina. Nie daleko=220km tylko od Bydgoszczy. Po pierwsze to jeszcze nie potrafiłem tak sobie swobodnie pyrkać jak teraz tylko spięty byłem jak baranie jaja a po drugie to jeszce nic w wtedy w mojej Yamyszce nie miałem pozmieniane na wygodniejsze. W każdym razie jak dojechałem , to spadłem dosłownie z moto i na glebie musiałem poleżeć minut kilka bo tak mnie plechy napierd...ły:D

Kefir7
26.07.2010, 22:14
Sprytnie waść to wykombinował :) jak cos wyknuje to dam znac.
pozdro