PDA

View Full Version : Podejrzane ko這


Wojak
12.11.2009, 19:03
Siemka Powiedzcie mi koledzy czy to mozliwe zeby tylne kolo
bylo zle osadzone na wachaczu ? tzn jakby bardziej z lewej niz na srodku
Nawet wzgledem blotnika jest cos nie tak :dizzy: Dorzucam fote Pozdro

randal 76
12.11.2009, 19:13
by這 tak zawsze ? czy co kombinowa貫s?

Dzieju
12.11.2009, 19:13
Pytanie czy jest r闚nolegle z przednim a przesuniete w bok czy krzywo zamontowane osiowo.
Mo瞠 by te pokrzywiony wahacz, zniszczone 這篡ska wahacza lub pokrzywiona rama pod siedzeniem co daje efekt wizualny jak na zdj璚iu.
Podczas jazdy czu czy jedzie krzywo oraz zerkn望 na spos鏏 zu篡wania si opony.
Z samego zdj璚ia niewiele mo積a wywnioskowa.
Mo瞠 to ta z tych "co w terenie nie lata造" i od asfaltu si pokrzywi豉 no albo si kiedy spotka豉 z jak捷 tward przeszkod.
Bez dok豉dnych ogl璠zin mo積a sobie gdyba.

zombi
12.11.2009, 19:23
Wojak, a jak pu軼isz kierownic to moto jedzie prosto? Jak nie to bez dok豉dnych ogl璠zin lepiej odstaw maszyn na czas serwisu.

Wojak
12.11.2009, 19:25
Kolo w wachaczu niby osadzone jest ok <patrzac na slimaki naciagu> Poprzednia opona zuzyla sie minimalnie bardziej z lewej strony, ta rownomiernie a moto mi minimalnie znosi w prawo - chociaz mysle ze to akurat kwestia lekko tracej prawej tarczy <niestety dalem sie wyrolowac i skapnalem sie dop po wymianie klockow :vis:> Znacie jakis patent zeby to sprawdzic ?

czosnek
12.11.2009, 19:26
Nie chc tu trywializowa problemu...ale mo瞠 masz po prostu krzywy b這tnik

Wojak
12.11.2009, 19:30
Niestety to nie kwestia blotnika on wydaje sie byc b prosty wzgledem calego moto za to kolo jakby idealnie w poziomie lekko w lewo przesuniete Dwuslad ? :mur:

zombi
12.11.2009, 20:19
\ Poprzednia opona zuzyla sie minimalnie bardziej z lewej strony, ta rownomiernie a moto mi minimalnie znosi w prawo - chociaz mysle ze to akurat kwestia lekko tracej prawej tarczy <?

Raczej w徠pi, 瞠 powodem jest obcieranie tarczy z prawej strony (to jest jedna o i liczy si punkt styku z pod這瞠m). Wi瘯sze u篡cie opony z jednej strony tylko potwierdza ten fakt - na prostej jedziesz w lekkim skr璚ie w lewo (pewnie lewa r瘯awiczka od 鈔odka jest bardziej zniszczona i mo瞠 r瘯a lewa szybciej si m璚zy) - Znajd dobrego mechanika

Wojak
12.11.2009, 20:40
Z tym ze liczy sie os w przednym kole przy hamowaniu akurat zgodzic sie nie moge... wysypal mi sie kiedys przedny hamulec i musialem dojechac awaryjnie na jednym... podczas hamowania znosilo mnie na lewa strone - ta gdzie byl sprawny hamulec Znajomy w szlifierce mial podobny przypadek i tak samo mu znosilo... Afryczka niestety stoi juz w garazu i jest przygotowana do zimowania i rozebrana do malowania... takze do warsztatu w ktorym by sprawdzili geometrie ramy nie mam jak jechac :Sarcastic: Znajomy mowil mi kiedys o sprawdzaniu zbierznosci kol za pomoca prosciutkich listewek i sznurka ale niezbyt pamietam o co mu chodzilo Ehh zdejme kolo i oblukam wahacz a przed sezonem itak na geometrie

dery
12.11.2009, 21:35
nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu??

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?

Wojak
12.11.2009, 21:53
No wlasnie do tej pory przy sciaganiu kola nie zwracalem na to uwagi Nie wiem jak to dziala w kazdym razie mnie znosilo Ogolnie po puszczeniu kierownicy moto naprawde b lekko idzie w prawo i w normalnej jezdzie tego niemal nie czuc ale np pare razy pozwolilem sobie wstawic afryczke na kolo i wtedy to juz znosilo mnie ze hej... dodam ze nie mialem nigdy wiekszej gleby Pare razy mi tylko padla na postoju

Lepi
13.11.2009, 03:14
nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu??

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?

No niestety tak jest, 瞠 przy jednej tarczy powstaje moment skr皻ny na lagach. Jak mocno to czu to ju zale篡 od odporno軼i zawieszenia. Niemniej lekko tr帷a tarcza nie powinna 軼i庵a motocykla.

puntek
13.11.2009, 07:19
mnie si widzi jakie krzywizny na ramce od b這tnika dokr璚anej do g堯wnej ramy ...mo瞠 od przewrotek ? ta cz窷 dokr璚ana mo瞠 korodowa bardziej ni rama bo jest nara穎na na wi瘯sze b這tko.

Jak rozbierzesz motonga w pewnym momencie bez b這tnik闚 jest takie wra瞠nie jak by這by co krzywe - a nie jest, rama te nie jest idealnie prosta, ona jest lekko asymetryczna.

a 軼i庵anie ?
minimalne mo瞠 by na zawieszeniu z przodu, mo瞠 這篡sko g堯wki ramy ? mo瞠 nier闚ne ci郾ienie w lagach ?

wasilczuk
13.11.2009, 08:06
siema.
Pami皻aj, 瞠 wahacz te nie jest symetryczny. rami od strony 豉鎍ucha jest du穎 mocniejsze i mocniej "wykorbione" ze wzgl璠u na tor 豉鎍ucha i z瑿atk. ko這 te osadzone jest bli瞠j tej strony wahacza. mo瞠 kto co pomiesza z tymi tulejkami dystansowymi po obu stronach? jak co jest 幢e z這穎ne to powinno to wyle潭 na klockach i tarczy - co by si gryz這. zdejmij os這n przedniej z瑿atki, wsad tam jakie 鈍iate趾o i "strzel z oka" od ty逝 na r闚noleg這嗆 obu z瑿atek i 豉鎍ucha.

Pawel
13.11.2009, 14:12
Ja tez bym sprawdzil czy lancuch prosto idzi. Sa do tego laserowe przyrzady.

Wojak
14.11.2009, 11:33
O dobry pomysl Panie Wasilczuk :D A jeszcze mi powiedzcie czy to moga byc
np krzywo przykrecone lagi ? mogly by sie zgiac wzgledem polek po glebie
postojowej ?

LukaSS
14.11.2009, 13:18
Ca趾iem mo磧iwe.
Mia貫m kiedy Kaw Vulcana z jedn tarcz z przodu. Po pewnym czasie ko這 wraz z lagami w p馧kach si samo przekrzywia這 wzgl璠em kierownicy. Kiere mia貫m lekko w prawo.
Pod koniec lipca, kiedy w stolycy szala造 okropne wichury, Tenera zaparkowana pod blokiem przewr鏂i豉 si w przeciwenym kierunku ni pochylona na stopce. Uderzenie by這 tak mocne, 瞠 lagi i ko這 przestawi這 lekko w p馧kach - musia貫m je寮zi przez pewien czas z kierownica skr璚on leciutko w lewo.l

Wojak
14.11.2009, 15:49
Jest jakis dobry sposob na to zeby sprawdzic i ewentulanie dobrze
ustawic lagi w polkach ? :dizzy: Bo tak na oko to chyba niezbyt sie da co... ?

Misza
14.11.2009, 17:15
Kole ma taki sam efekt u siebie, generalnie krzywy zadupek. Lokalnie nie wida 瘸dnych wybocze, ale dewiacja globalna jest bardzo wyra幡a :)

Wojak
28.06.2010, 23:37
Temat juz troche stary ale dodam cos dla potomnych... moze ktos bedzie mial
podobny problem
Wiec primo mialem rzeczywiscie skrzywiony zadupek Doszedlem do tego po
zdjeciach z wypadu w teren, wywrocilem sie wtedy na lewy bok na glebokim
piachu jadac z kuframi i pasazerka pod gore Na jednej fotce z tylu blotnik jest
prosty na drugiej juz krzywy Poluzowal sie i skrzywil lekko stelaz, stad tez
znoszenie przy wstawianiu motonga na kolo (z kuframi znosilo mocno w bok)
Duo... co do znoszenia przy lekko tracej jednej przednej tarczy Mialem w
100% racje :oldman: po wymianie tarczy na niemal ze nuwke funkel 3,98mm
idealnie prosciutka :D po puszczeniu kierownicy afri leci idealnie prosto jak z
pi... strzelil i do tego jak haaaaamuje :eek:

Franz
29.06.2010, 08:15
Jest jakis dobry sposob na to zeby sprawdzic i ewentulanie dobrze
ustawic lagi w polkach ? :dizzy: Bo tak na oko to chyba niezbyt sie da co... ?

Na oko 50% a p騜niej 50% na czucie w 豉pach.
Je郵i normalnie wszystko jest proste a tylko teraz lekko przekrzywione :):p
Ustawiasz si tak, by oprze ko貫m o wysoki kraw篹nik czy pie drzewa
a p騧niej sru wprzeciwn stron ( to sru- robi si trzymaj帷 obur帷z kierownic . Nie m這tkiem :haha2: )
Przeja盥zka 100 metr闚 i poprawka lub nie.