PDA

View Full Version : Podejrzane ko³o


Wojak
12.11.2009, 19:03
Siemka Powiedzcie mi koledzy czy to mozliwe zeby tylne kolo
bylo zle osadzone na wachaczu ? tzn jakby bardziej z lewej niz na srodku
Nawet wzgledem blotnika jest cos nie tak :dizzy: Dorzucam fote Pozdro

randal 76
12.11.2009, 19:13
by³o tak zawsze ? czy co¶ kombinowa³es?

Dzieju
12.11.2009, 19:13
Pytanie czy jest równolegle z przednim a przesuniete w bok czy krzywo zamontowane osiowo.
Mo¿e byæ te¿ pokrzywiony wahacz, zniszczone ³o¿yska wahacza lub pokrzywiona rama pod siedzeniem co daje efekt wizualny jak na zdjêciu.
Podczas jazdy czuæ czy jedzie krzywo oraz zerkn±æ na sposób zu¿ywania siê opony.
Z samego zdjêcia niewiele mo¿na wywnioskowaæ.
Mo¿e to ta z tych "co w terenie nie lata³y" i od asfaltu siê pokrzywi³a no albo siê kiedy¶ spotka³a z jak±¶ tward± przeszkod±.
Bez dok³adnych oglêdzin mo¿na sobie gdybaæ.

zombi
12.11.2009, 19:23
Wojak, a jak pu¶cisz kierownicê to moto jedzie prosto? Jak nie to bez dok³adnych oglêdzin lepiej odstaw maszynê na czas serwisu.

Wojak
12.11.2009, 19:25
Kolo w wachaczu niby osadzone jest ok <patrzac na slimaki naciagu> Poprzednia opona zuzyla sie minimalnie bardziej z lewej strony, ta rownomiernie a moto mi minimalnie znosi w prawo - chociaz mysle ze to akurat kwestia lekko tracej prawej tarczy <niestety dalem sie wyrolowac i skapnalem sie dop po wymianie klockow :vis:> Znacie jakis patent zeby to sprawdzic ?

czosnek
12.11.2009, 19:26
Nie chcê tu trywializowaæ problemu...ale mo¿e masz po prostu krzywy b³otnik

Wojak
12.11.2009, 19:30
Niestety to nie kwestia blotnika on wydaje sie byc b prosty wzgledem calego moto za to kolo jakby idealnie w poziomie lekko w lewo przesuniete Dwuslad ? :mur:

zombi
12.11.2009, 20:19
\ Poprzednia opona zuzyla sie minimalnie bardziej z lewej strony, ta rownomiernie a moto mi minimalnie znosi w prawo - chociaz mysle ze to akurat kwestia lekko tracej prawej tarczy <?

Raczej w±tpiê, ¿e powodem jest obcieranie tarczy z prawej strony (to jest jedna o¶ i liczy siê punkt styku z pod³o¿em). Wiêksze u¿ycie opony z jednej strony tylko potwierdza ten fakt - na prostej jedziesz w lekkim skrêcie w lewo (pewnie lewa rêkawiczka od ¶rodka jest bardziej zniszczona i mo¿e rêka lewa szybciej siê mêczy) - Znajd¼ dobrego mechanika

Wojak
12.11.2009, 20:40
Z tym ze liczy sie os w przednym kole przy hamowaniu akurat zgodzic sie nie moge... wysypal mi sie kiedys przedny hamulec i musialem dojechac awaryjnie na jednym... podczas hamowania znosilo mnie na lewa strone - ta gdzie byl sprawny hamulec Znajomy w szlifierce mial podobny przypadek i tak samo mu znosilo... Afryczka niestety stoi juz w garazu i jest przygotowana do zimowania i rozebrana do malowania... takze do warsztatu w ktorym by sprawdzili geometrie ramy nie mam jak jechac :Sarcastic: Znajomy mowil mi kiedys o sprawdzaniu zbierznosci kol za pomoca prosciutkich listewek i sznurka ale niezbyt pamietam o co mu chodzilo Ehh zdejme kolo i oblukam wahacz a przed sezonem itak na geometrie

dery
12.11.2009, 21:35
nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu??

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?

Wojak
12.11.2009, 21:53
No wlasnie do tej pory przy sciaganiu kola nie zwracalem na to uwagi Nie wiem jak to dziala w kazdym razie mnie znosilo Ogolnie po puszczeniu kierownicy moto naprawde b lekko idzie w prawo i w normalnej jezdzie tego niemal nie czuc ale np pare razy pozwolilem sobie wstawic afryczke na kolo i wtedy to juz znosilo mnie ze hej... dodam ze nie mialem nigdy wiekszej gleby Pare razy mi tylko padla na postoju

Lepi
13.11.2009, 03:14
nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu??

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?

No niestety tak jest, ¿e przy jednej tarczy powstaje moment skrêtny na lagach. Jak mocno to czuæ to ju¿ zale¿y od odporno¶ci zawieszenia. Niemniej lekko tr±ca tarcza nie powinna ¶ci±gaæ motocykla.

puntek
13.11.2009, 07:19
mnie siê widzi jakie¶ krzywizny na ramce od b³otnika dokrêcanej do g³ównej ramy ...mo¿e od przewrotek ? ta czê¶æ dokrêcana mo¿e korodowaæ bardziej ni¿ rama bo jest nara¿ona na wiêksze b³otko.

Jak rozbierzesz motonga w pewnym momencie bez b³otników jest takie wra¿enie jak by³oby co¶ krzywe - a nie jest, rama te¿ nie jest idealnie prosta, ona jest lekko asymetryczna.

a ¶ci±ganie ?
minimalne mo¿e byæ na zawieszeniu z przodu, mo¿e ³o¿ysko g³ówki ramy ? mo¿e nierówne ci¶nienie w lagach ?

wasilczuk
13.11.2009, 08:06
siema.
Pamiêtaj, ¿e wahacz te¿ nie jest symetryczny. ramiê od strony ³añcucha jest du¿o mocniejsze i mocniej "wykorbione" ze wzglêdu na tor ³añcucha i zêbatkê. ko³o te¿ osadzone jest bli¿ej tej strony wahacza. mo¿e kto¶ co¶ pomiesza³ z tymi tulejkami dystansowymi po obu stronach? jak co¶ jest ¼le z³o¿one to powinno to wyle¼æ na klockach i tarczy - co¶ by siê gryz³o. zdejmij os³onê przedniej zêbatki, wsad¼ tam jakie¶ ¶wiate³ko i "strzel z oka" od ty³u na równoleg³o¶æ obu zêbatek i ³añcucha.

Pawel
13.11.2009, 14:12
Ja tez bym sprawdzil czy lancuch prosto idzi. Sa do tego laserowe przyrzady.

Wojak
14.11.2009, 11:33
O dobry pomysl Panie Wasilczuk :D A jeszcze mi powiedzcie czy to moga byc
np krzywo przykrecone lagi ? mogly by sie zgiac wzgledem polek po glebie
postojowej ?

LukaSS
14.11.2009, 13:18
Ca³kiem mo¿liwe.
Mia³em kiedy¶ Kawê Vulcana z jedn± tarcz± z przodu. Po pewnym czasie ko³o wraz z lagami w pó³kach siê samo przekrzywia³o wzglêdem kierownicy. Kiere mia³em lekko w prawo.
Pod koniec lipca, kiedy w stolycy szala³y okropne wichury, Tenera zaparkowana pod blokiem przewróci³a siê w przeciwenym kierunku ni¿ pochylona na stopce. Uderzenie by³o tak mocne, ¿e lagi i ko³o przestawi³o lekko w pó³kach - musia³em je¼dziæ przez pewien czas z kierownica skrêcon± leciutko w lewo.l

Wojak
14.11.2009, 15:49
Jest jakis dobry sposob na to zeby sprawdzic i ewentulanie dobrze
ustawic lagi w polkach ? :dizzy: Bo tak na oko to chyba niezbyt sie da co... ?

Misza
14.11.2009, 17:15
Kole¶ ma taki sam efekt u siebie, generalnie krzywy zadupek. Lokalnie nie widaæ ¿adnych wyboczeñ, ale dewiacja globalna jest bardzo wyra¼na :)

Wojak
28.06.2010, 23:37
Temat juz troche stary ale dodam cos dla potomnych... moze ktos bedzie mial
podobny problem
Wiec primo mialem rzeczywiscie skrzywiony zadupek Doszedlem do tego po
zdjeciach z wypadu w teren, wywrocilem sie wtedy na lewy bok na glebokim
piachu jadac z kuframi i pasazerka pod gore Na jednej fotce z tylu blotnik jest
prosty na drugiej juz krzywy Poluzowal sie i skrzywil lekko stelaz, stad tez
znoszenie przy wstawianiu motonga na kolo (z kuframi znosilo mocno w bok)
Duo... co do znoszenia przy lekko tracej jednej przednej tarczy Mialem w
100% racje :oldman: po wymianie tarczy na niemal ze nuwke funkel 3,98mm
idealnie prosciutka :D po puszczeniu kierownicy afri leci idealnie prosto jak z
pi... strzelil i do tego jak haaaaamuje :eek:

Franz
29.06.2010, 08:15
Jest jakis dobry sposob na to zeby sprawdzic i ewentulanie dobrze
ustawic lagi w polkach ? :dizzy: Bo tak na oko to chyba niezbyt sie da co... ?

Na oko 50% a pó¿niej 50% na czucie w ³apach.
Je¶li normalnie wszystko jest proste a tylko teraz lekko przekrzywione :):p
Ustawiasz siê tak, by oprzeæ ko³em o wysoki krawê¿nik czy pieñ drzewa
a pó¼niej sru wprzeciwn± stronê ( to sru- robi siê trzymaj±c obur±cz kierownicê . Nie m³otkiem :haha2: )
Przeja¿dzka 100 metrów i poprawka lub nie.