PDA

View Full Version : MANUAL - grubsze przewody fazowe w RD07


RAFWRO
02.11.2009, 02:14
Uznałem, że jednym z powodów uszkodzeń w instalacji, są zbyt cieńkie przewody fazowe od kostki do prądnicy - (3 x żółte).
Wymieniłem dziś całą wiązkę...
Pierwszy Test - po 20 minutach pracy silnika - regulator jak zwykle gorący (mam prawdopodobnie uszkodzony), ale żółte przwody- tylko delikatnie letnie.:Thumbs_Up:
MANUAL:
8251

8252

8253

8254

8255

8256

8257

8258

8259

8260

8261

8262

8263

8264

8265

8266

8267

8268

8269

8270

8271

8272

8273

8274

8275

8276

8277

8278

8279

8280

8281

8282

8283

8284

8285

8286

8287

8288

8289

8290

8291

8292

8293

8294

8295

8296

8297

8298

8299

8300

8301

8302

klanol
02.11.2009, 07:33
super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę. proponuję polutować przewody na stałe zostawiając dolutowane oryginalne kostki na zapas. w razie awarii na odludziu wytnę stary regulator i podepną nowy na szybko w oryginalne złączki. jak będę robił treż podeślę fotki. sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu). też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?

rambo
02.11.2009, 10:36
RAFWRO BRAVO :beer2::friday::zdrufko:

Wnoszę o dodanie funkcji "pomogłem" w profilu użytkowników, wzorem profili na kilku innych forach. 1 punkt należy się RAFWRO :Thumbs_Up: :at:

RAFWRO
02.11.2009, 14:29
super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę.

ODP:
- po kliknięciu obrazy się powiększają (nie chciałem zawalać serwera)

sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu).

ODP;
Ok tak zrobie po wymianie regulatora

też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?

Nowy przewód to 1,5 mm (oczywiście wewnątrz)
Z izolacją (zewnętrzna) to będzie nieco ponad 2,5mm.
To maksymalna średnica jaką można upchnąć w przelotkach bez zbędnego ścisku.
Ponadto to taki sam przekrój jak oryginału wiżaki wychodzącej z regulatora.
Uznałem, że nie ma co przesadzać.
Wymienię regulator i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
(szukam używanego zamiennika od innych moto)
Rafał

klanol
02.11.2009, 17:29
a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?

RAFWRO
02.11.2009, 20:07
a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?

Wyglądają na 1mm.
całe były przegrzane i zaśniedziałe..Pewnie stało się to gdy stopiła się kostka.
To jeszcze bardziej powiększyło ich oporność i kółko się zamyka, bo grzały się przez to jeszcze bardziej.

Może potymalnie będzie dać 2mm, powinny się zmieścić w przelotkach ale trzeba będzie dać nową izlację wiązki.

Efekty całej pracy będzie najlepiej widać gdy wymienię regulator i przejadę z dyżymi obrotami jednostajnie kilkaset kilometrów.

Rafał

klanol
02.11.2009, 21:06
jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).

RAFWRO
03.11.2009, 12:29
jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).

Dzieki, ale tą kostkę sprawdzam regularnie i jest ok.
Styki czyste i temperatura kostki w normie. Po wymianie przewodów właściwie temperatura pokojowa..

wieczny
14.03.2011, 19:44
Również ciemny kolor uzwojeń mam. Nie spalił mi się regler, ale zawczasu wymieniałem kostkę, która zaczynała się topić. Jakieś 25kkm temu.

PS: Na pewno jest wśród nas taki Rychu od przewodów izolowanych. Powiedzcie proszę czy zwykły kabelek w sklepie za 1,5pln za metr ma izolację, która może pracować w oleju silnikowym? Pani za ladą nie wie.

rambo
14.03.2011, 20:02
Ja kupiłem swoje w dziale elektrycznym w leruła merlę i działają.

myku
14.03.2011, 20:20
Rambo ty sam jestes jak lerula merle :p.A na powaznie,to uwazacie,ze naprawde nalezaloby te przewody wymienic,nawet jak regler kostka i cala reszta jest ok?Pytam bo w weekendy sie nudze a troche sie rozochocilem w dlubaniu i moze bym sie tym zajal.Do tego Rafal sie napracowal i nalezaloby to wykorzystac:Thumbs_Up:

wieczny
14.03.2011, 21:00
Wymieniam bo mają 20 lat. Co będzie - się zobaczy :).

rambo
14.03.2011, 21:58
Dałem przewody o dwa razy większym przekroju niż fabryczne, takiego samego przekroju jak te które idą od reglera od vfr800 który mam 3 rok. Skok napięcia na kostach H4 o 1V. Na wolnych mam 14,2Va miałem 13,2V na obu lampach włączonych. Cza pomierzyć u siebie i samemu podjąc decyzje. Dzięki jeszcze raz Szynszyllowi za pomoc :Thumbs_Up: :)

wieczny
14.03.2011, 23:34
Dane te były by dla mnie wartościowe:
-gdybyś miał regulator Shindegena do XRV
-gdybym miał regulator Shindegena do VFR.

Na domiar złego napiszę, że nie sprawdzałem napięcia na H4 więc nie będę miał porównania. Ale od 50kkm nie spaliła mi się żadna z dwóch żarówek Philips +50%. To jest wymowne :).

optimist7
21.02.2019, 20:16
Cześć, odkopię wątek, bo mam pytanie - czy w RD04 będą jakieś istotne różnice? Dzięki z góry :)

R2D2
21.02.2019, 21:13
Nie będzie różnic , no może bardziej się zacznie grzać regler jeżeli masz afrykowy lub inny japoński.

W układzie zasilania ważna jest jego sprawność, utrzymanie złącz w odpowiedniej kondycji , same przewody miedziane się nie zużywają.
W latach produkcji starej afry nikt nie oszczędzał na miedzi w przewodach i nie sądzę żeby trzeba było je wymieniać.
Szczerze mówiąc w dzisiejszych czasach będzie ciężko kupić w "sklepie" przewody o takich parametrach i tej średnicy.

Ciedar71
16.06.2022, 13:16
Nie będzie różnic , no może bardziej się zacznie grzać regler jeżeli masz afrykowy lub inny japoński.

W układzie zasilania ważna jest jego sprawność, utrzymanie złącz w odpowiedniej kondycji , same przewody miedziane się nie zużywają.
W latach produkcji starej afry nikt nie oszczędzał na miedzi w przewodach i nie sądzę żeby trzeba było je wymieniać.
Szczerze mówiąc w dzisiejszych czasach będzie ciężko kupić w "sklepie" przewody o takich parametrach i tej średnicy.

Szacun za to stwierdzenie. Choć sposób w jaki pokazana jest przeprowadzona naprawa jest także mistrzowski.
Jestem z zawodu spawaczem i w mojej pracy jeśli kabel roboczy nie ma dobrego kontaktu ze stołem to grzeje sie do takiej temperatury że wypali się cały zacisk. Utrzymanie połączeń w dobrej kondycji to podstawa.