View Full Version : Rurka do Scottoilera
Dzisiaj zgubiłem podczas jazdy ostatni element Scottoilera. Taka tą rurkę co puszcza olej na łańcuch.
Czym to zastąpić? No i jak potem nie zgubić?
Dzisiaj zgubiłem podczas jazdy ostatni element Scottoilera. Taka tą rurkę co puszcza olej na łańcuch.
Czym to zastąpić? No i jak potem nie zgubić?
Zgubiłem 3 razy wreszcie olałem temat i mam tą grubą rurkę za osłoną łańcucha blisko zebatki i dziala.....
solo1972
21.04.2008, 18:51
miales chyba za dluga ,mi tez wyrwal lancuch jak toczylem motor do tylu,wtedy sie zawinela i wyrwala . skrocilem i po problemie ,sama nie ma mozliwosci zeby wyleciala podczas jazdy.
Krotka, dluga w blocie i tak pojdzie w cholere.... uwierz probowalem wszystkie opcje, metalowe opaski, krotka i ukryta koncowka... nic nie dalo... w koncu zniknela... chyba ze mi UFO ukradlo hmmm:mur:
W którym miejscu Chomik masz ja zamontowaną? Bo widziałem na rys montażowych, że zalecają na zewnętrznej stronie zębatki. Może jakaś fota?
W którym miejscu Chomik masz ja zamontowaną? Bo widziałem na rys montażowych, że zalecają na zewnętrznej stronie zębatki. Może jakaś fota?
Nie mam zdjęciu :(, Idę wężykiem wzdłuż wahacza i wychodzę za osłoną łańcucha tuż na zębatkę. Ten bajer metalowy do mocowania co daja w zestawię mam przykręcony właśnie śrubą od osłony, do tego bajeru przywaliłem opaską metalową wężyk (ten co ma drut w środku) i to wszystko obciera lekko o zębatkę... i tak se kapie za nią bezpiecznie....
A ta zębatka nie wyciera tej rurki?
A ta zębatka nie wyciera tej rurki?
Już nie :) teraz jest blisko a olej leci sobie tam gdzie trzeba ;)
co prawda nie jestem podos ;) ale ta końcówkę kiedyś zrobiłem z patyczka od lizaka ogrzałem zapalniczką koniec i sie zrobił fajny kołnierzyk i tym właśnie końcem wcisnąłem w wężyk działało.
druga opcja to wkład od długopisu ale jest trochę miękki
co prawda nie jestem podos ;) ale ta końcówkę kiedyś zrobiłem z patyczka od lizaka ogrzałem zapalniczką koniec i sie zrobił fajny kołnierzyk i tym właśnie końcem wcisnąłem w wężyk działało.
druga opcja to wkład od długopisu ale jest trochę miękki
Mądrego to i miło posłuchać :oldman:
7greg : a nie da sie tej koncowki zrobic z rurki miedzianej ?
w sklapach z aksesoriami chlodniczymi mozna kupic miedzianke fi 2 mm , mozna do niej dolutowac np fi 4 i na nia zalozyc wezyk .
nie wiem dokladnie jak instalacja scota wyglada bo w swojej afryce doslownie wyrwalem ta instalacje i mam gdzies w kartonie , a mam jeszcze nowke komplet w pudeleczku ktora gdzies kiedys tam dostalem od kolegi.
prosze bardzo:
http://i41.photobucket.com/albums/e262/podosek/dysza_2624.jpg
Rurka powinna byc lekko stopiona, jak pisze chinol, na tym koncu ktory wkladamy w przewód. potem zacisnieta opaską, nie ma prawa zginać. Jesli zahacza sie o zebatke na "wstecznym biegu" to znaczy ze jest zle ustawione ramię.
Mam zdjecia z zakladania ustroistwa u Krystka, zaloże kiedys odp watek.
prosze bardzo:
Rurka powinna byc lekko stopiona, jak pisze chinol, na tym koncu ktory wkladamy w przewód. potem zacisnieta opaską, nie ma prawa zginać. .
Tak miałem zrobione obejma metalowa + zgrzanie i znikneła... podejrzewam, że błoto skutecznie manewruję nią tak że w końcu odpada. Fakt, że błoto było po tłumik.... jak ktoś tak nie jezdzi to pewnie nie ma się czego obawiać...
http://lh6.ggpht.com/hamsterpl75/R_Kf44AUJ6I/AAAAAAAACIE/HflrpgLC9WY/DSC00802.JPG?imgmax=512
prosze bardzo:
Rurka powinna byc lekko stopiona, jak pisze chinol, na tym koncu ktory wkladamy w przewód. potem zacisnieta opaską, nie ma prawa zginać. Jesli zahacza sie o zebatke na "wstecznym biegu" to znaczy ze jest zle ustawione ramię.
.
Rozumiem, że rurka "trze" o zębatkę. A jaka jest jej odległość do łańcucha ??
Trze, trze. I nie przeszkada jej to. Sila odsrodkowa i tak rozrzuci olej na łancuch, A odległość? 3-5mm od łancucha? Odpowiednio daleko zeby nie kolidowałao. Ale naprawde to nie jest apteka...
Trze, trze. I nie przeszkada jej to. Sila odsrodkowa i tak rozrzuci olej na łancuch, A odległość? 3-5mm od łancucha? Odpowiednio daleko zeby nie kolidowałao. Ale naprawde to nie jest apteka...
To po ch.. ta cienka rurka ogólnie ? Bo jak generalnie, wężyk będzie blisko zębatki to efekt ten sam a nie trzeba się bawić w mocowanie rurki wkłady od długopisu, lizaki... liczy się efekt w końcu....
a na ile ci starcza 1 zbiornik? mi zostalo 1/4 po 1250 km.
Dziś zamontowałem lizaka :) Trochę miałem problem bo mam oryginalna zębatkę z rantem i od góry ciężko dojść. Zobaczymy ile wytrzyma :)
a na ile ci starcza 1 zbiornik? mi zostalo 1/4 po 1250 km.
Mam zwykły zbiornik bez dodatkowego i starcza na 1000 km ale nie mam rozkręcone na najmniejsze dawkowanie tylko na 65%. Mniejsze moim zdaniem powoduje zbyt suchy łańcuch szczególnie w deszcz. A raz na 1000 km napełnić to dla mnie nie problem... Im lepiej smarowany łańcuch tym dłużej żyje....
to znaczy ze zwykla rurka tez wystarcza, w koncu dozujesz 1-2 krople na minutę. srednica wyplywu nie powinna ty specialnie znaczyc. PS: Na afrykanskim piachu wiesz oczywiscie ze nie wolno smarowac?
Na afrykanskim piachu wiesz oczywiscie ze nie wolno smarowac?
Nie wiem, dlaczego ?
bo sie piasek przykleja do oleju i robi wiecej szkód niz pożytku.
nie wiem jednak czy w praktyce, jest to do zrealizowania. Ale raczej nie bedziecie wiele dni pod rząd jechac po piachu ? Na drodze smaruj - po piachu na suchym lancuchu.
I zamow wreszcie sobie Chrisa Scotta "Sahara overland" :)
bo sie piasek przykleja do oleju i robi wiecej szkód niz pożytku.
nie wiem jednak czy w praktyce, jest to do zrealizowania. Ale raczej nie bedziecie wiele dni pod rząd jechac po piachu ? Na drodze smaruj - po piachu na suchym lancuchu.
Z tego co czytałem to scotoiler dość skutecznie powoduje czyszczenie z piachu.... to wynalazki sprayowe nie sa wskzane bo sa klejące....
Także mam inne zdanie na ten temat....
no to moze i racja, nie bede sie upierał. Wrocisz to opowiesz :)
myślałem ze chodzi o ekologie bo jedna kropla oleju zatruwa 1m3 ziemi gdzie spadała na wile lat.:mur:
chomiku ale ty chyba musisz wziąć czerwony olejek do scotta a on jest zupełnie inny niż zielony o wiele mniej się klei patrzyłem na twój i mój łańcuch na trasie powrotnej z Agro
ooo, to są czerwone i zielone?
A czym się różnią?
A z innej beczki. Jak nalewacie oleju do scotta?
Przez górny dekielek czy też przez rurkę od odpowietrznika ??
ooo, to są czerwone i zielone?
A czym się różnią?
A z innej beczki. Jak nalewacie oleju do scotta?
Przez górny dekielek czy też przez rurkę od odpowietrznika ??
Jest czerwony i niebieski, różnią się temperaturą w jakiej pracuje, czerwony jest letni , niebieski na chłodniejsze dni... Używałem obu generalnie różnicy jakieś nie zauważyłem....
Ja zdejmuje tą gumkę od wlewu i butelką z końcówka napełniam. Przez rurkę odpowietrzająca nie radzę bo tam jest filtr gąbkowy...
piotr_3miasto
22.05.2008, 18:41
Tak się zastanawiam...
Mając jedną dyszę, ustawioną zgodnie z instrukcją, łańcuch wygląda tak, że jest z jedej strony wilgotny, a z drugiej suchy.(patrząc od tyłu - połówki ogniw od strony dyszy) Czy też tak macie? Próbowałem zwiększyć dawkę, ale wówczas zaczyna "rzucać" olejem po oponie, a łańcuch i tak pozostaje półsuchy.:confused:
Tak się zastanawiam...
Mając jedną dyszę, ustawioną zgodnie z instrukcją, łańcuch wygląda tak, że jest z jedej strony wilgotny, a z drugiej suchy.(patrząc od tyłu - połówki ogniw od strony dyszy) Czy też tak macie? Próbowałem zwiększyć dawkę, ale wówczas zaczyna "rzucać" olejem po oponie, a łańcuch i tak pozostaje półsuchy.:confused:
Też tak mam ale po tym jak wyjadę z terenu i łańcuch jest generalnie suchy, potem już na asfalcie jakoś się samo przenosi na całość łańcucha.
piotr_3miasto
24.05.2008, 23:48
Też tak mam ale po tym jak wyjadę z terenu i łańcuch jest generalnie suchy, potem już na asfalcie jakoś się samo przenosi na całość łańcucha.
Jako, że mieszkam i jeżdżę bardziej "w terenie" :Sarcastic: uznaję, że wszystko jest OK. ;)
Niemniej jednak skorygowałem troszkę ujście dyszy (przyśpieszyłem niejako moment podania oleju przed stykiem łańcucha z zębatką tylną) i wygląda teraz dużo lepiej! Teraz po kilku km widzę, że rolki są wilgotne! SCOTT RULEZ! :Thumbs_Up:
ooo, to są czerwone i zielone?
A czym się różnią?
A z innej beczki. Jak nalewacie oleju do scotta?
Przez górny dekielek czy też przez rurkę od odpowietrznika ??
Ja zdejmuje tą gumkę od wlewu i butelką z końcówka napełniam. Przez rurkę odpowietrzająca nie radzę bo tam jest filtr gąbkowy...
A Wam to instrukcji do scottów nie dali;) Po angielsku przeciez banglacie...
Oczywiscie, ze sie napelnia przez odpowietrznik tylko sie samą rurke odpina i ustawia na PRIME. Do butelki jest w zestawie rurka z koncowka co na to pasuje.
Mozna tez napelniac przez ten boczny otwor ale wtedy
1. Nie bedzie do pelna
2. jak masz gdzie pochowane ustrojtwo to nie ma dostepu (ja przynajmniej nie mam jak przez ta dziurkę.
366
A Wam to instrukcji do scottów nie dali;) Po angielsku przeciez banglacie...
Mozna tez napelniac przez ten boczny otwor ale wtedy
1. Nie bedzie do pelna
2. jak masz gdzie pochowane ustrojtwo to nie ma dostepu (ja przynajmniej nie mam jak przez ta dziurkę.
Dali, dali, ale wisz polak swoje wie :)....
Ta rurką mnie wkur... bo lejesz i lejesz a tak w 10 sekund jest pełny scoot i mi tam sie do pełna tankuje. Dostęp to fakt, ale myślę, że wcelować wężykiem do dziurki wielu potrafi :D
a bo u Ciebie lezy dziurka do góry? He he ;)
ooo, to są czerwone i zielone?
A czym się różnią?
[...]
A nie można używać zwykłego oleju SAE 80 lub 90 tak jak instrukcja hondy zaleca?
Niestety nie mam instrukcji do tego ustrojstwa.
A nie można używać zwykłego oleju SAE 80 lub 90 tak jak instrukcja hondy zaleca?
Niestety nie mam instrukcji do tego ustrojstwa.
Mozna ale chu... sie dozuje i wszystko jeszcze mocniej uj... wokol
wasilczuk
08.07.2008, 12:21
dlatego lepiej działają samoróbki (koszt 15zł) na zwykłym hipolu po 9zł za litr SAE80W90.
u mnie scott na hipolu zaczynał cieknąć po 200km. na oryginalny olej mnie nie stać.
no i w samoróbce można wstawić baniak pół litra a nie 50 ml.
scott leży na półce bo nie mam do niego cierpliwości.
dodam jeszcze że w starej afryce łańcuch był smarowany hipolem i przez 20 tys km naciągnąłem go o 2 ząbki.
Odświeżam temat, bo właśnie zgubiłem końcówkę. Na allegro mają tylko jakąś dual za ponad 100 zeta :0.
Ma ktoś namiar, gdzie coś takiego można dokupić albo patent z czego można by to dorobić?
Na allegro ostatnio znalazłem ale czekają na dostawę (Grewel Moto).
Wrzuc no ktory zblizenie poszukiwanego elementa oraz najlepiej jego wymiary. Zobacze, co tam jeszcze w kartonach sie wala ;)
Odezwij sie w poniedzialek na PW, Mi po Varadero zostało sporo czesci. Dwie nowe dysze i caly przewód poczawszy od tej czarnej koncowki co leje na lancuch przez tą sztywna rurke która konczy sie miekkim przezroszystym wezykiem. Jak nie zapomne pstrykne foty i jak podasz maila wysle co mam.
Scottoiler końcówka Injector Tube NOWE FA
http://allegro.pl/scottoiler-koncowka-injector-tube-nowe-fa-i2674032886.html
Pasuje! Po 5 zeta za 2 sztuki to nie bede kartona odkurzal ;)
Dzięki. W niedziele znalazłem na allegro i zamówiłem.
wasilczuk
01.10.2012, 17:34
Średnica nie ma znaczenia. Dozujesz i tak zaworkiem. Wkład od długopisa albo rurka z flaszki perfum itd..
Końcówki są wykonane z wężyka do pneumatyki z materiału TEKALAN bodajże średnicy 3mm. Ceny za 1 mb w hurtowniach pneumatyki ok 3 PLN.
ja proponuję odwiedzić sklep modelarski są tam różnego przekroju rurki miedziane (1m )
można je wyginać dowoli i formować. cena nie wielka w porównaniu ze scootem :Sarcastic:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.