PDA

View Full Version : KTM 990 - temperatura


szynszyll
25.10.2023, 10:40
yo!

ogarnalem zawias i walcze dalej z 990SM 2011. klient zglasza, ze motocykl bardzo szybko sie nagrzewa i doslownie w kilka minut plyn osiaga 95 stopni C i zalacza sie wentylator. przeplukalem chlodnice stosownym preparatem, nalalem nowy plyn, sprawdzilem termostat i czujnik wentylatora. termostat ksiazkowo 75 st. czujnik wiatraka ksiazkowo 95 st. wykrecilem swiece i jak dla mnie wygladaja zbyt 'ubogo'. przywyklem do lekkiej 'kawy z mlekiem' a tu mamy wlasciwie kolor sniezno bialy. klient twierdzi, ze motocykl w cyklu mieszanym pali 6-7 litrow.
i teraz pytania:

- czy 990 sie faktycznie tak intensywnie grzeja? tam wchodzi 2,3 litra plynu i chlodnica jest naprawde spora
- czy ta swieca nie powinna miec nieco brazu na sobie? nie jest za ubogo wiec moze i za goraco? tak to u Was wyglada?
- czy moze to byc wynik grzebania przy mapach? w KTM wyjatkowo latwo to zrobic.

dzieki za rzeczowe odpowiedzi

p.s. klasycznie przy 50 tys km pociekla pompa sprzegla i silownik ;)

lukasz_vip
25.10.2023, 11:12
Czy odpowietrzyłeś układ z kołem w górze?
Mapy też mogą być dobrym tropem. Trzeba by zerknać co tam siedzi, czy sondy są włączone czy wyłączone, itd.

szynszyll
25.10.2023, 11:18
Czy odpowietrzyłeś układ z kołem w górze?
Mapy też mogą być dobrym tropem. Trzeba by zerknać co tam siedzi, czy sondy są włączone czy wyłączone, itd.

odpowietrzania jeszcze nie robilem. procedure znam. weszlo 2L na 2,3L z instrukcji. bede mial pomoc to to zrobie bo sam tego nie wtargam na 50 cm po rampie. to odpowietrzanie z tego co widze robi sie przy wykreconej srubie po lewej stronie chlodnicy. korek ma byc zakrecony, bak zdjety. dlugo tak to trzeba trzymac na pochylni? kilka minut? korek chlodnicy zalozony nowy OEM.

zbyszek_africa
25.10.2023, 11:37
Witaj
Pompa wody już była wymieniana?
Czy klient miał już inne motory i jak długo ma kata?
U mnie w aktualnej temperaturze otoczenia potrzeba mu ok. 10-12 minut na biegu jałowym żeby wentylator się włączył. W jeżdzie miejskiej w gorący dzień praktycznie wentylator chodzi non-stop.
Po starej afryczce gdzie wentylator rzadko kiedy się włącza, po przesiadce na kata długo nie mogłem się przyzwyczaić.
Może mu tylko powiedz że tak ma być.:)
Odpowietrzenie sprawdź.
pozdr.

lukasz_vip
25.10.2023, 11:39
Ja trzymałem kilka minut. Powietrze uciekło i tyle.

szynszyll
25.10.2023, 11:54
Witaj
Pompa wody już była wymieniana?
Czy klient miał już inne motory i jak długo ma kata?
U mnie w aktualnej temperaturze otoczenia potrzeba mu ok. 10-12 minut na biegu jałowym żeby wentylator się włączył. W jeżdzie miejskiej w gorący dzień praktycznie wentylator chodzi non-stop.
Po starej afryczce gdzie wentylator rzadko kiedy się włącza, po przesiadce na kata długo nie mogłem się przyzwyczaić.
Może mu tylko powiedz że tak ma być.:)
Odpowietrzenie sprawdź.
pozdr.

witaj Zbyszku! kope lat :D odpowietrzenie zrobie, zobacze czy potrzebna bedzie dolewka. pompa nie wiem czy byla wymieniana - motocykl ma 50 tys km a w rekach klienta jest od 8 tys km. to wogole Jego pierwszy motocykl. wtargamy motocykl na pochylnie i potrzymamy z 10 minut z odkrecona lewa sruba na chlodnicy.

ile plynu musiales dolac Łukasz po odpowietrzeniu? jaki to rzad wielkosci? 100-200mln? więcej? na forach kata ludzie pisza o montazu dodatkowego wiatraka.

Conorian
25.10.2023, 11:58
Sprzedałem przedwczoraj swojego 990 ale trochę zdążyłem się poznać.
Motocykl w serii czy wydech/filtr akcesoryjny?
Powiedział Ci, że spalanie 6-7 ale nie wiesz jak gość jeździ.

Mój 990 z otwartym układem wydechowym 2-1 i standardowym airboxem na seryjnej mapie przy prędkości 115 km/h palił 4,2l na mapie Akrapovic w tych samych warunkach palił 5,1 l.

Przy mapie akrapa świece wzorowe natomiast na standardowej lekko białawe ale nie tak jak te z Twojego zdjęcia.

W mieście przy normalnej jeździe na standardowej mapie 6-7 na akrapie 8-9.

Moto ogólnie szybko łapie temperaturę w moim były dwa wentylatory ale i czujnik miałem z załączeniem od 88 stopni.

lukasz_vip
25.10.2023, 12:01
Oj nie pamiętam. Ostatnie odpowietrzanie robiłem z 3 lata temu.
Ogólnie LC8 się grzeje ale niektóre szybciej z powodu: brudnej chłodnicy wewnątrz i na zawnątrz, braku odpowietrzenia, starego kapsla, za ubogiej mieszanki itd. ja jeżdze od lat na jednym wiatraku i daję radę ale wszystkie powyższe tematy mam ogarnięte. Uważam, że nie trzeba drugiego wiatraka.

Jakie ma wydechy? Bo jak seryjne to grzeje się bardziej przez katalizatory i KTM sam zalecał wymianę na przeloty.

szynszyll
25.10.2023, 13:42
wydechy zapewne seria. filtr zwykly papierowy Mahle. pewno taki daja OEM. chcialem podlaczyc OBD2 ale wujki sobie wymyslili przelotke na zlacze Sumitomo 6pin. nie wiem czy stare darmowe TuneEcu na Windowsa zobaczy mi motocykl 2011. nowe TE jest juz tylko na androida i w wersji open jest płatne. koles pewno za ostro nie jezdzi bo pewno jeszcze nie umie - tak jak pisalem - absolutnie pierwszy jednoslad w Jego karierze. zaczniemy od odpowietrzenia jak przyjdzie nowy silownik ( Sigutech) i kupienia przelotki OBD2-6pin.

p.s. spoko, ze firma informuje klientow, ze ich wydechy sa do dupy i zeby sobie zalozyli lepsze :D

lukasz_vip
25.10.2023, 13:56
Seryjne wydechy. Będzie gorąco w 4 litery, do tego widzę jeszcze SAS. Także pełna seria wg. mnie.

szynszyll
25.10.2023, 14:15
Seryjne wydechy. Będzie gorąco w 4 litery, do tego widzę jeszcze SAS. Także pełna seria wg. mnie.

motocykl - a rozdarlem go dosc dokladnie - bardzo ladny. nie widac sladow grzebania, patentow, urwanych srub, nieoryginalnych czesci itd. itp. sladow wypadku czy nawet wywrotki. zaniedbany byl zawias o czym juz bylo, pociekla pompa Magura i silownik tej firmy. jedyna rzecz, ktora wylapalem to jakas wada materialowa na szczycie walka wlotu na tylnym cylindrze. po 8 tys km nie powiekszyla sie. luzy rowniez nie ulegly zmianie bo mam stare notatki.

lukasz_vip
25.10.2023, 14:21
Już wiem czyje to moto. Sam chyba dałem mu namiar na ciebie :D

szynszyll
25.10.2023, 15:02
Już wiem czyje to moto. Sam chyba dałem mu namiar na ciebie :D

no widzisz. swiat jest maly i dlatego nie nalezy na najebce wywijac fajfusem tanczac na stole :D

Conorian
25.10.2023, 15:39
Seria, seria. Załóż mu nowe i nich śmiga. W moim 1290 mają podobny kolor i nic się nie dzieje. Jak wgrasz mu bogatszą mapę to nie wyrobi na paliwo :P

Zmyler
25.10.2023, 17:01
Szynszyl - łatwiej odpowietrzyć na centralnej stopce ze zdjętym tylnym kołem w (przynajmniej ADV ją ma) wahacz opierając o podłogę. Mój 950 ale i kilka 990tek kumpli też b szybko łapią temp. W terenie w lecie wiatraki robią non- stop. Mycie chłodnicy obowiązkowo jak najczęściej, po błocie - po każdej jeździe. Ogólnie b gorący motocykl nawet na przelotowych akrapach i poprawnie wyregulowanych gaźnikach (950) czy bogatych mapach (990).

szynszyll
25.10.2023, 17:53
o! super pomysl z ta centralka i kolem. ten SM centralki nie ma ale jest wpiety w stojak wahliwy w osi wahacza. wyjme kolo, podstawie podnosnik pod kolektor i moge go nawet na cala noc tak zostawic. pstrykne jutro fotke jak to zmotam. o grzaniu sie KTM slyszalem ale robilem 90% japonii a tam takie cuda sie nie dzieja. ciekawe z czego to wynika. duzo plynu, wielka chlodnica. pompa malo wydajna? Tiger 1050 ma podobnie - blyskawicznie lapie temperature i byle swiatla w lecie wlacza wiatrak i podobno tak ma byc. rzeszowska policja ma Tigery 1050 i kumpel ich kiedys zaczepil popytac. potwierdzili, ze tak wlasnie jest - po miescie w T1050 wiatrak nie zatrzymuje sie.
dzis fajrant - jutro bedziemy huśtać maszyną :D

Zmyler
25.10.2023, 18:08
Cieszę się że coś pomogłem.

szynszyll
26.10.2023, 09:39
dupa z króla :( w tej konfiguracji go nie podniose na tyle, zeby tylny wahacz dotknal posadzki bo mi prostuje podnosnik w osi wahacza i cala konstrukcja j... a tego bysmy nie chcieli. trzeba bedzie aluminiowa rampe oprzec o podnosnik stołowy, uniesc na 50cm i wjechac. ale to juz nie samemu.

szynszyll
26.10.2023, 11:09
i cyk! przelotka obd2 - KTM zrobiona. zlacze sumitomo 6pin takie samo jak do CRF1000 pod siedzenie do akcesoriow.

https://www.batpol.shop/gniazdo-hm-6-pin-sumitomo-motocykle-kostka-zlacze-p-1279.html

Wegrzyn
26.10.2023, 11:29
szkoda, ze nie wymysliles tego jak mialem jeszcze dzika ;) Ja za kabel kilka late temu cos kolo 170 zl zaplacilem.

szynszyll
26.10.2023, 11:55
kabelek rozrysowany prawidlowo - motocykl 'widzi sie' z programem TuneEcu. niestety wersja niezarejestrowana/nieoplacona ma ograniczona funkcjonalnosc. trzeba bedzie to zalatwic. tak czy inaczej - z TuneEcu sie paruje :Thumbs_Up: mam tez numery mapy: KM626EU1102001

mialo by sens, ze to seria bo jest EU i 11 a moto jest 2011. jeszcze posprawdzam.

p.s. dla potomnych. mapa: KM626EU1102001 jest mapą fabryczną dla KTM SMT990 ABS 2011