PDA

View Full Version : Tenere 1200 - koncept...


sambor1965
28.10.2009, 20:18
Troche future, ale mi sie ten Dakar podoba...
http://www.tokyo-motorshow.com/gallery/photo/120_010_Yamaha/img_s/2R1R6184.JPG

Zoltan
28.10.2009, 20:38
Najsmutniejsze to, że BMW działa pełną parą, GS-ów do wyboru do koloru, Tenera mała jest a duża też powoli się wykluwa, a u pana Hądy cisza, tak naprawdę żadnego enduro, bo nowy trampek też już od enduro daleko. Czyżby taka polityka firmy? Odpuścili ten segment rynku ? smutne :(

puntek
28.10.2009, 20:49
jakaś taka palstikowa ta tenerka - ale to pewnie już taki czas co by palstików wiele dawać
...
gdzie sie podziały stare bryły , ostre rysy i takie starcze takie tam ...

Południowiec
28.10.2009, 21:11
Yamaha idzie tak jak poszła z ST. Czyli coś a'la rajdowego ale w miarę cywilnego. A Hąda "za głosem" użytkowników... czyli sprzęcik po podróżowania (AT->wiadro, TA-> ta) 19", mniejsze zawiechy. Czasem w teren to akurat styka, a normalnie po szosie i może czasem troche gorsze asfalty. Taka prawda, bo tak większość ludzi używa Trampków i Afryk. Do dzidowania w terenie jest CRF :D A tak w ogóle to całkiem fajny koncept, seryjny na pewno nie będzie tak wyglądał hehehe całkiem całkiem, wolałbym taką Yamahę nić BMW

Kuba
28.10.2009, 21:11
jakaś taka palstikowa ta tenerka - ale to pewnie już taki czas co by palstików wiele dawać
...
gdzie sie podziały stare bryły , ostre rysy i takie starcze takie tam ...

ktoś się nie bał i... nie ma :D

szymek
29.10.2009, 00:53
Niezły koncept - taki "beduin" :)

siwy
29.10.2009, 08:35
niedługo japończycy przestaną w ogóle robić rasowe enduro, rządzić będzie KTM. już się z tym pogodziłem i coraz częściej się rozglądam za katami.

Marcin SF
29.10.2009, 08:50
bardzo ciekawy projekt, ciekawe co z tego wyjdzie ostatecznie :)

tom64
30.10.2009, 18:17
A ja myślę, że w cywilizowanych krajach (a w takich jest produkcja motocykli) nie ma takich dróg jak w Polsce, na Ukrainie czy w Rumunii. Dla tego produkują albo "szosowe enduro" albo takie już tylko w krzaczory. Uniwersalnych jak Afri albo stary TA nie robią bo myślą, że już takich moto już nie potrzeba.

andrzej 76
30.10.2009, 23:04
- zgodzę się z przedmówcą !

NUROFEN
01.11.2009, 13:38
właśnie chyba taki trend jest ....coraz mniej dróg takiego typu...coraz wiecej zakazu wjazdu...

nicek27
02.11.2009, 22:12
Dla mnie nie wygląda na coś wygodnego. Z wyglądu niezły, na pewno wyróżniałby się z tłumu.

motoartur
04.11.2009, 16:51
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/10/yamaha-tenere-tokyo_0007.jpg (http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/10/yamaha-tenere-tokyo_0007.jpg)

http://www.autoblog.com/2009/10/22/tokyo-2009-yamaha-super-tenere-doesnt-panic-always-knows-wher?icid=sphere_blogsmith_inpage_autoblog

Lepi
04.11.2009, 17:35
W sumie nie ma się jeszcze co podniecać. Z krawcową i kowalem to byśmy na wiosce coś takiego w 2 dni odstawili :D

LukaSS
05.11.2009, 11:52
Silnik ma być rzedowy, ale wykorbienia jak w silniku V... podobnie było w TRX i ostatnich TDM 850. Czyli większy moment i lepszy dół niż w zwykłej rzedówce.

rambo
05.11.2009, 12:11
Super tylko czemu ku..a 1200cc, czy to nie mogło by mieć 900 z TDM900 i jego mase..? przeca lekki gaz na błocie i jedziemy bokiem lub leżymy :Sarcastic: przy takim momencie jakim generuje duży silnik.

Losiu
05.11.2009, 12:45
niedługo japończycy przestaną w ogóle robić rasowe enduro, rządzić będzie KTM. już się z tym pogodziłem i coraz częściej się rozglądam za katami.

Zgadzam się z Tobą Siwy- Mechaniczna Pomarańcza rządzi.
No ale to czysta spekulacja. jak chcesz mam 3 sztuki LC 4 640 Adventure na sprzedaż.

Jak coś odezwij sie na priva lub podaj kom to zadzwonię i pogadamy.

Pozdr. Paweł.

sambor1965
05.11.2009, 13:05
Zgadzam się z Tobą Siwy- Mechaniczna Pomarańcza rządzi.
No ale to czysta spekulacja. jak chcesz mam 3 sztuki LC 4 640 Adventure na sprzedaż.

Jak coś odezwij sie na priva lub podaj kom to zadzwonię i pogadamy.

Pozdr. Paweł.

Siwy raczej nie potrzebuje 3 LC4 ADV.
Zapraszamy Losiu z ta oferta do wlasciwego dzialu. Albo w kupie/sprzedam albo do dostawcow. W zaleznosci od tego czy robisz to dla kasy czy pozbywasz sie nadwyzek z garazu ;)

siwy
05.11.2009, 19:58
Losiu, jak byś pisał z rok temu to może bym się zainteresował. Na razie nie planuję zmiany, chyba że wygram jakiś szmal i kupie nowy 690 enduro

Losiu
05.11.2009, 23:23
chyba że wygram jakiś szmal i kupie nowy 690 enduro


Bardzo dobry wybór. O wiele mniej wibracji i lepsza krzywa momentu, ale brak tylnego subframe'u to poważny minus...jak zwykle nie można miec wszystkiego.

Pozdr.

Marcin SF
06.11.2009, 08:52
temat o terefere nie o KTM

ogladałem te fotki z linkacza, koncept zajebisty, ale błyszczy się jak czoper :D

sambor1965
12.11.2009, 22:04
tak dla podgrzania emocji...

http://www.motorrad-news.com/wp-content/uploads/2009/09/Honda-XLV-1200.jpg

fxrider
12.11.2009, 22:27
następca varadero ?
Nowa XTZ z pojemnością 1200 też będzie szła w tą stronę, niestety.
Trochę szkoda, że japończycy bez walki oddają ten segment lc8 i f800gs (bo już chyba nie ma żadnego japońskiego twina enduro z 21" kołem).

pzdr, Adam

zombi
12.11.2009, 22:41
następca varadero ?
Nowa XTZ z pojemnością 1200 też będzie szła w tą stronę, niestety.
Trochę szkoda, że japończycy bez walki oddają ten segment lc8 i f800gs (bo już chyba nie ma żadnego japońskiego twina enduro z 21" kołem).

pzdr, Adam

Racja i wszystko wisi na plastikach, jedna wywrotka i lampa, migacze w worku - na wyprawy/szuterki kiepski pomysł. Ja zaczynam zerkać na KTM`a

czosnek
12.11.2009, 22:53
następca varadero ?


No jakie Varadero? Toć przecie zamiast Wiadra ma być nowa Afryka. Może to właśnie ona :haha2:

szynszyll
13.11.2009, 12:17
yo!

z tego co wyczytalem na jednej z niemieckich stron to w tym "koncepcie" zawieraja sie glowne zalozenia motocykla, ktory zaprezentowany zostanie w lipcu 2010 tj. 21 cali z przodu, 1200 ccm r2 z wykorbieniami walu i kardan. jesli to prawda bedzie milo i pojawi sie powazna konkurencja dla GS - cena pewnie w okolicach 50 tys ;(

Lepi
13.11.2009, 18:02
yo!

z tego co wyczytalem na jednej z niemieckich stron to w tym "koncepcie" zawieraja sie glowne zalozenia motocykla, ktory zaprezentowany zostanie w lipcu 2010 tj. 21 cali z przodu, 1200 ccm r2 z wykorbieniami walu i kardan. jesli to prawda bedzie milo i pojawi sie powazna konkurencja dla GS - cena pewnie w okolicach 50 tys ;(


Poważna konkurencja? Teoretycznie tak. Ale wątpię, żeby przekonała beemwuowców. Więc poważna nie będzie. Okaże się jak zawsze, że zbyt za mały i produkcja nie ruszy albo na chwilę tylko.

Jeśli chcą znaleźć niszę to muszą się czymś więcej wyróżniać.

rambo
13.11.2009, 18:23
No tak jak w viadrem, niby 95 koni i 98Nm a ledwo 210kmh jedzie :D żenada :p

szynszyll
15.11.2009, 11:10
cyt.

Jeśli chcą znaleźć niszę to muszą się czymś więcej wyróżniać

zasadniczo wyrozniaja sie... wszystkim ;) zaden z japonskich producentow nie ma w ofercie czegos takiego jak 21 cali, wal i 2 cylindry - kiedys byla honda xlv750r ktora mialem przyjemnosc jezdzic 3 lata. sadze, ze na rynku jest wieeeeeeeelka nisza ktora nowe xtz zapelni. najlepszym przykladem tego jak wielki jest glod takich konstrukcji jest sukces rynkowy nowej 660.

pzdr

p.s. czekamy teraz na ruch pana ondy.
p.p.s. kolega w rozmowie z jednym z dilerow dowiedzial sie, ze motocykle maja byc w polsce juz koncem maja. ile w tym prawdy? zobaczymy.

Cibor klv
20.11.2009, 18:20
Nowa Tenerka fajna jest, a jeszcze fajniejsza może być ... trochę szkoda tylko, że na tle konkurencji brakuje jej trochę jadu...

http://i492.photobucket.com/albums/rr289/JMoandpiglet/Tenere%20RR%20project/DSCF2893.jpg

LukaSS
20.11.2009, 22:46
No i chyba wszystko wyjaśnione :)


Fota z przed miesiaca zrobiona z ukrycia:
http://img20.imageshack.us/img20/4905/super20tenere2020101.jpg (http://img20.imageshack.us/img20/4905/super20tenere2020101.jpg)


A tu fota wersji koncepcyjnej, zrbiona max 3 tyg. temu:

http://img59.imageshack.us/img59/8306/06jpg700.jpg (http://img59.imageshack.us/img59/8306/06jpg700.jpg)


A tu engine:

http://dallastx.smugmug.com/Motorcycles/Super-Tenere/yamaha-super-tenere-2010-2/691628495_SMs8b-M.jpg (http://dallastx.smugmug.com/Motorcycles/Super-Tenere/yamaha-super-tenere-2010-2/691628495_SMs8b-M.jpg)


Zagadką jest jeszcze przenie koło: 19 czy 21 cali. Wiadomo że silnik bedzie miał pojemność 1200 cm3.

NUROFEN
20.11.2009, 23:24
A mi się wydaje ze nic z tego nie wyjdzie....
Takich motocykli juz chyba nie będzie....prostych ..trwałych ...nie przekombinowanych ....
Inna jest widać koncepcja konstruktorów spod znaku ryżowej miseczki...

Rasowych podróżników coraz mniej...a i ilość zakazów wjazdu tu i tam przybywa.....więc koncepcja rasowego podróżnego enduro zawisła na kołku

Nie znam się na motocyklach , a i wiedza moja skąpa...ale na moje oko KTM konsekwentnie realizuje swój pomysł "enduro".....

Takie coś jak 690 R w wersji ADV mogłoby być strzałem w 10-tkę.
Nie wiem jak z serwisowaniem , dostępnoscią w części....ale gdyby było np tak jak u Pana HĄDY ;-) ze zamawia się cokolwiek i pojawia sie w 48 h ....

Nie widząc innego rozwiązania oraz dysponując pewnymi zasobami gotówki sprawiłem sobie AT...

graphia
21.11.2009, 15:13
to zdjęcie z ukrycia? to co oni tam z ukrycia sfotografowali? model Matchboxa w skali 1:18? Bo nijak mi tu sie nie widzi prawdziwego moto na tym spy photo ;-)

Cibor klv
21.11.2009, 15:31
to zdjęcie z ukrycia? to co oni tam z ukrycia sfotografowali? model Matchboxa w skali 1:18? Bo nijak mi tu sie nie widzi prawdziwego moto na tym spy photo ;-)

Pewnie jakiś szpieg z Krainy Deszczowców zrobił tę fotkę drewnianym fotoaparotem...

czosnek
23.12.2009, 11:45
Ładnie się zapowiada. Wersja podróżna mnie urzekła

j-3comFtE_0&

Roberth71
23.12.2009, 12:26
Ładnie się zapowiada. Wersja podróżna mnie urzekła

j-3comFtE_0&



Mnie rowniez urzekla ta historia Czosnek:drif:
a tak przy okazji Spokojnych Radosnych Świąt i Szczęśliwego NR.

graphia
23.12.2009, 12:28
Każda ładna....
Oby tak wyglądała na żywca.... pikny motócykl by był.

majki
23.12.2009, 12:54
Zapowiada się coraz ciekawiej!:drif: Mała tenerka jest całkiem, całkiem, to może i duża będzie ciekawa. Oby tylko nie stało się to co z większością prototypów w wersji produkcyjnej:vis:

ferdek
23.12.2009, 13:50
Z wyglądu zajebista, full profeska. Tylko po co te 1200 :mur: Nie mogłoby być 800 lub 900?
P.S. Czy malowanie "ubłocone" będzie ekstra płatne? hehe

Misza
23.12.2009, 13:56
Jeśli silniczek będzie lekki i kompaktowy to te 1200 naprawdę przeszkadzać nie będzie... Jeśli dodatkowo będzie zasilany mądrym wtryskiem to podobnie jak 12GS palić będzie tyle co nic i będzie znacznie bardziej trwały od podobnego silnika 900 tylko mocniej wyżyłowanego.

Lepi
23.12.2009, 14:41
Ta stopniowana kanapa w wersji rejli to się chyba grafikowi pomyliła.

Misza
23.12.2009, 14:50
Grafik sie może znać na photoshopie i na tym żeby motór rejli wyglądał

Sławekk
23.12.2009, 16:13
Prezentuje się cudnie . Stylistyka na bdb +
Kilka patentów na offa . Jeśli wytrzuma dużo , to napewno prędzej czy później zyska wielu fanów .

Wesolych , zdrowych i pogodnych świąt dla całego forum AT :oldman:

P.S
A jak byście widzieki gwiazdkę z tym moto , to niech do mnie śmiało wali ....czekam ;)



j-3comFtE_0&

ENDRIUZET
23.12.2009, 17:07
Co tu dużo gadać. Śmigałem mniejszą czyli XT 660Z ... taki śmieszny jednocylindrowy , który 120 km/h na zegarze ma NAGLE nie wiadomo skąd ... z bajeranckim czerwonym wyświetlaczem. Jeśli cena tego 1200 będzie dla "ludu pracującego" to pozostaje mi wybrać kolor i z tym mam największy problem teraz :D ... nie wiem jak technicznie ale wizualnie można się posikać .... bajer wygląd :D

myku
23.12.2009, 17:11
bardzo ladna stylistyka i wypasione malowania:drif:.Ciekawe jak w pryktyce bedzie.No i jak przyjmie sie w Niemczech??

rambo
23.12.2009, 18:20
Spoko, tylko po co komu ciężki kardan i ważący pewnie z 90kg silnik 1200, jakby nie starczyły 90 koni i 900cc i silnik lżejszy pewnie z 15kg.

Poza tym OK :)

Patiomkin
30.12.2009, 15:59
Zgadzam sie z ENDRIUZETEM, jest piękna!!! Jeśli do tego koncepcja nie zakładała by pozycjonować ja obok GS'a i viadra (1200?) to może namieszać. Pobadają mi sie dwa kolory - biały i brudny.

Zazigi
31.12.2009, 10:44
przecież to tylko wizja jakiegoś szalonego grafika

podos
31.12.2009, 10:44
A honda jak spała tak spi....

jochen
31.12.2009, 10:48
przecież to tylko wizja jakiegoś szalonego grafika

Oby takich szaleńców było więcej... :Thumbs_Up:

Adagiio
01.01.2010, 11:56
Dopatrzyłem się podobieństwa .

plaku
15.01.2010, 15:57
Do salonów ma trafić w maju, cena około 50.000 za podstawowa wersja. Z tego co wiem MOTOR ''DZIKUS'' (słowa właściciela salonu) i dla wysokich czarnuchów....poczekamy zobaczymy....pozdro!!!....:rules:

zagon
15.01.2010, 16:24
Okiem malkontenta.
http://www.motogen.pl/aktualnosci/freshair/yamaha-super-tenere-2010-kolejne-szczegoly,art354.html

Za pewnym serwisem:
UBS (?), system kontroli trakcji, ABS, YCCT (elektronicznie ster. przepustnica).

...Cena? Klient zapłaci za elektronikę.
Jednego laptopa już mam...:D

tomekc
17.01.2010, 16:33
Juz sie teraz sprzetu bez elektroniki nie produkuje niestety...............

baransky
19.01.2010, 23:36
Okiem malkontenta.
http://www.motogen.pl/aktualnosci/freshair/yamaha-super-tenere-2010-kolejne-szczegoly,art354.html

Za pewnym serwisem:
UBS (?), system kontroli trakcji, ABS, YCCT (elektronicznie ster. przepustnica).

...Cena? Klient zapłaci za elektronikę.
Jednego laptopa już mam...:D

Muszą to wrzucić, bo inaczej obsmarowaliby ich choćby w gazetach.
Że to panocku sprzęt archaiczny bo BMW ma te pierdoły, a Yamaha nie ma.
Wszystko kwestia jak to będzie działać, jak będzie pozabezpieczane,
czy np. nie będzie strachu wjechać takim moto do rzeki żeby czegoś nie usmażyć.
BMW'owców tych co już kupili to i tak nikt do Yamahy nie przekona.
Ale tych jeszcze niezdecydowanych... kto wie.

lukasz_vip
19.01.2010, 23:38
Muszą to wrzucić, bo inaczej obsmarowaliby ich choćby w gazetach.
Że to panocku sprzęt archaiczny bo BMW ma te pierdoły, a Yamaha nie ma.
Wszystko kwestia jak to będzie działać, jak będzie pozabezpieczane,
czy np. nie będzie strachu wjechać takim moto do rzeki żeby czegoś nie usmażyć.
BMW'owców tych co już kupili to i tak nikt do Yamahy nie przekona.
Ale tych jeszcze niezdecydowanych... kto wie.


Pewnie większość czarnuchów się nawróci na jedyną sprawiedliwą markę:hehehe::lol8::lol8:

tomekc
19.01.2010, 23:40
Pewnie większość czarnuchów się nawróci na jedyną sprawiedliwą markę:hehehe::lol8::lol8:

TEREFERE!

rambo
19.01.2010, 23:52
Dobrze że jeszcze można kupić normalny sprzęt czyli XTZ super tenere + silnik od TDM :) i niech sie yamaha z tym klamotem pcha na drzewo :Thumbs_Up:

lukasz_vip
19.01.2010, 23:57
XTZ z silnikiem od TDM900 to normalnie ogień z d....:Thumbs_Up:

Ta nowa ST1200 coś mi się wydaje, że to będzie coś pokroju GS1200, Viadra, Caponarda. Szkoda, że nie pójdą w stronę LC8:drif:

graphia
20.01.2010, 00:11
Mnie się marzy LC8 wymyślony przez japończyków (i tam też składany), ale tak to chyba tylko w pewnej sieci komórkowej... :D

lukasz_vip
20.01.2010, 00:29
http://picasaweb.google.com/juhana.ladau

XTZ900 -> 72KM i 88Nm
V-max 241km/h

rambo
20.01.2010, 00:58
Łukasz, ale silnik TDM900 w TDM900 generuje 86 koni. I to na wtrysku a ty masz pewnie na gaźniku wiec jeszcze ze 3 wiecej powinno być.
Gdzie się podziało 20 koni..? Jakie masz przełożenie..?
Weź no wogóle napisz coś chopie :Thumbs_Up: :)

Mirek Swirek
20.01.2010, 03:25
Pewnie większość czarnuchów się nawróci na jedyną sprawiedliwą markę:hehehe::lol8::lol8:

Powiadasz, skad pomysl na sprzedaz tej miarki ?!:Thumbs_Up: Chcesz kupic AT?
Swoja droga chcial bym sie mylic, lecz podejrzewam, ze nowa Terefere utrze nosa fanom marki, a juz napewno jesli bedzie konkurentem dla duzego Gs-a.
Pan Hunda niech sie budzi olśniony !

Lepi
20.01.2010, 04:47
Mnie się marzy LC8 wymyślony przez japończyków (i tam też składany), ale tak to chyba tylko w pewnej sieci komórkowej... :D

A tym wymyślonym przez Austriaków i tam składanym już próbowałeś? :D

graphia
20.01.2010, 08:56
A tym wymyślonym przez Austriaków i tam składanym już próbowałeś? :D

No właśnie nie.... ani na chwilę ani na dłuższą metę.... :D ale dużo czytam ;-). Taki teoretyk ze mnie :D

randal 76
20.01.2010, 09:08
Graphia a co w tych japońcach takiego dobrego ? cały czas na forum ich poprawiacie

regle,moduły, pompy.kanapy,szyby,lampy,zawieszenie itd;)

graphia
20.01.2010, 09:48
randal to tuning :D

lukasz_vip
20.01.2010, 09:56
Łukasz, ale silnik TDM900 w TDM900 generuje 86 koni. I to na wtrysku a ty masz pewnie na gaźniku wiec jeszcze ze 3 wiecej powinno być.
Gdzie się podziało 20 koni..? Jakie masz przełożenie..?
Weź no wogóle napisz coś chopie :Thumbs_Up: :)


Ja nie mam ;] Ten link jest do kolesia z finlandii, który włożył do swojej ST silnik z TDM900. Te pomiary KM i Nm, które dałem są z pomiarów tej ST na hamowni. Gdzieś był filmik jak to zapier***** ale nie umiem go teraz znaleźć. On z tego co pamietam to on miał ją na wtrysku ale komputer był jakiś programowalny a nie oryginał z ST. Jak znajdę temat na forum www.xtz750.com (http://www.xtz750.com) to napiszę co jak dokładnie.




Tutaj filmik jak to lata:
http://www.vimeo.com/4572190

Ogólnie to w PL nie ma jeszcze XTZ z silnikiem 900, są jedynie z silnikiem TRX 850. Jedna jeszcz XTZ 900 jest w Czechach i możliwe, że w tym roku będzie na zlocie XTZclub w PL.

ST z silnikiem od TRX czy od TDM900 ma jedną wadę. Pękają w niej ramy od nadmiaru mocy. Ale już widziałem jak wzmocnić te ramy, żeby wytrzymywały tę moc.

XTZ z silnikiem od TRX850 idzie na gumę z gazu z drugiego biegu.

Tutaj wykres z tej niebieskiej XTZ900.
http://lh4.ggpht.com/_Jktx5KCjav8/SiaZU-4SdgI/AAAAAAAAA3U/dqtSwwsntDw/s640/scan0000.jpg (http://lh4.ggpht.com/_Jktx5KCjav8/SiaZU-4SdgI/AAAAAAAAA3U/dqtSwwsntDw/s640/scan0000.jpg)

Bonjour
20.01.2010, 10:25
zegary też chyba od tdm-a

rambo
20.01.2010, 10:51
Wykresy jak od ścigacza

tu masz od AT bez tuningu.

http://farm4.static.flickr.com/3637/3477569240_c1af819069.jpg

Mhv
20.01.2010, 11:53
Wykresy jak od ścigacza
tu masz od AT bez tuningu.

Trochę w tym prawdy, ale tylko trochę (wszak układ cylindrów inny). Skala mili państwo, skala..krzywe sens porównywać jedynie na identycznej skali.

rambo
20.01.2010, 12:26
No racja. Czy teraz jest lepiej czy dalej błądzę..? :)

Widać ze yama ma wyjebanie jak 150 :drif:


http://farm5.static.flickr.com/4063/4289723639_93b8537fbf_o.jpg

Lepi
20.01.2010, 12:35
http://picasaweb.google.com/juhana.ladau

XTZ900 -> 72KM i 88Nm
V-max 241km/h

Trochę za słaba jak na taką prędkość maksymalną.

rambo
20.01.2010, 12:40
No tam jest jakiś błąd. Bo do rozpędzenia ponad 200kg motocykla z paliwem do 240kmh to cza wiecej jak 72 konie, ba nawet wiecej chyba jak 90 tak mi sie zdaje.
Na początku pomyślałem, że może gość dał silnik tdm a zostawił fabryczne przełożenie (zębatki) od 750 ale to by nie bylo znowu takiego vmaxa.
Dziwne

lukasz_vip
20.01.2010, 15:06
No tak. Oryginalna ST przy 69KM rozpędza się do 190-195km/h... przynajmniej tyle moja pokazuje. Ta niby te 241km/h według tych testów ma przy ponad 9tys obr., czyli pewnie w rzeczywistości do około 220km/h poleci tak myśle.

Mhv
20.01.2010, 18:38
No racja. Czy teraz jest lepiej czy dalej błądzę..? :)
Widać ze yama ma wyjebanie jak 150

Wybacz, ale jeszcze chyba trochę błądzisz;). Skala obrotów (obrazki góra-dół) jest ok, ale skala pionowa (KM) wymaga modyfikacji. Wykres AT ma zakres 0-100 KM, wykres ST ma 0-85 więc trzeba go bardziej 'spłaszczyć'.

rambo
20.01.2010, 18:43
0-100 to dla Nm, dla mocy jest taka sama. 0 i np 80 koni jest na tej samej wysokości. Skala od ST jest na jednej skali (Nm i KM) a AT na dwóch odzielnych. W sumie chyba tego nie da się nałożyć ale różnice tak czy siak widać gołym okiem. Mam też skale dla ST 750 na tej samej hamowni co AT :Thumbs_Up:

Mhv
20.01.2010, 18:48
faktycznie, czyli tzw. racja połowiczna:D

wieczny
20.01.2010, 20:27
Zaraz wstanę, pójdę do lodówki i pewnie tam tez znajdę ten wykres Afryki ;).

Cibor klv
20.01.2010, 20:40
Jakby się uprzeć to do Afry też można endżyn od cbr wsadzić i będzie 300 zapylać... wrażeń byłoby co nie miara...

graphia
20.01.2010, 20:48
Jakby się uprzeć to do Afry też można endżyn od cbr wsadzić i będzie 300 zapylać... wrażeń byłoby co nie miara...

... szczególnie branie 21 calowym przednim kołem łagodnych winkli 190 km/h :at: :haha2:

Cibor klv
20.01.2010, 20:59
Ale tak na serio to nawet byłoby to wykonalne... oczywiście prędkość nie jest tu celem... ale kołyskowa rama Afry daje trochę możliwości pokombinowania z różnymi silnikami... oczywiście wymagałoby to jednak sporych przeróbek i dobrego zaplecza technicznego włącznie z obrabiarkami itd itp... pomijam kwestię opłacalności, bo nie w tym rzecz... ale na ostatnim Rajdzie Podlaskim z zazdrością patrzyłem na Batmana który przy dźwięku rzędowej trójki swojego Tigera latał bokami wzbijając pióropusze spod tylnego koła... no ale tak ze 90 koni w Afrze .. ło Chryste Panie... masz pojęcie ???

lukasz_vip
20.01.2010, 21:05
0-100 to dla Nm, dla mocy jest taka sama. 0 i np 80 koni jest na tej samej wysokości. Skala od ST jest na jednej skali (Nm i KM) a AT na dwóch odzielnych. W sumie chyba tego nie da się nałożyć ale różnice tak czy siak widać gołym okiem. Mam też skale dla ST 750 na tej samej hamowni co AT :Thumbs_Up:


Zapodaj mi jak możesz ;] Z chęcia obadam sobie ten wykres w stosunku do Afri bo mi wiecznie brakuje dołu w ST :D

graphia
20.01.2010, 21:50
Eee... tam. Wystarczy 50 koników w singlu i też można bokami latać. Ale fakt to zapas mocy to zapas mocy i to uczucie odchodzenia przy każdym drgnięciu manety. No ale chyba bardziej opłacalne było by po prostu kupienie mocniejszego moto niż rzeźba z ramą afri i silnikiem z czego tam innego.....

rambo
20.01.2010, 22:40
Rzeźby z Afrą to kosmos, ale ST poddaje się dość łatwo takim zabiegom :)

lukasz_vip
20.01.2010, 23:19
W ST wystarczy tylko przepiąć silnik ;]

tomekc
20.01.2010, 23:55
Ale tak na serio to nawet byłoby to wykonalne... oczywiście prędkość nie jest tu celem... ale kołyskowa rama Afry daje trochę możliwości pokombinowania z różnymi silnikami... oczywiście wymagałoby to jednak sporych przeróbek i dobrego zaplecza technicznego włącznie z obrabiarkami itd itp... pomijam kwestię opłacalności, bo nie w tym rzecz... ale na ostatnim Rajdzie Podlaskim z zazdrością patrzyłem na Batmana który przy dźwięku rzędowej trójki swojego Tigera latał bokami wzbijając pióropusze spod tylnego koła... no ale tak ze 90 koni w Afrze .. ło Chryste Panie... masz pojęcie ???


To chyba lepiej szczepic wysoka zawieche przednia do ramy z cebra, takie sprzeta z dlugimi tylnymi wahaczami jezdza z powodzeniem w hillclimbach

LukaSS
21.01.2010, 10:12
Zapodaj mi jak możesz ;] Z chęcia obadam sobie ten wykres w stosunku do Afri bo mi wiecznie brakuje dołu w ST :D

To pobaw się śrubami skałdu mieszanki, tylko nie przesadz by nie zalewało silnika paliwem na niższych obrotach.

Silnik z quada Rafała Sonika: TDM 900 na gaźnikach, z dodatkową chłodnica oleju, wydech z kolektorami akcesoryjny.

lukasz_vip
21.01.2010, 10:21
To nic nie da bo mi się ta charakterystyka tego silnika nie podoba ;] Gaźniki już regulowałem ;]

lukasz_vip
28.01.2010, 18:36
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1703100

Kto chce kupić XTZ1200 ?

ferdek
28.01.2010, 18:58
261 kg to porażka. Cruiser a nie enduro. Może te liczby są wyssane z palca?

rambo
28.01.2010, 19:21
A ile według Ciebie to ma ważyć. Od początku wiadomo że to będzie klamot anie moto :D Wiadro z paliwem waży tyle samo. Sam kardach waży tyle pewnie co 10 zestawów łańcuch+ 2 zębatki.

ferdek
28.01.2010, 19:55
Właśnie dlatego według mnie to jest criuser stylizowany na modne teraz podróżne enduro ;)
Ja się za bardzo nie znam, jeździec też ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale waga Afryki to dla mnie dopuszczalne maximum. Jako, że technologia idzie naprzód, są kosmiczne materiały i inne super duper ultra-lekkie stopy, turystyczne enduro powinno ważyć zalane 200 kg. Kiedy Honda coś takiego wypuści? :lc8:

czosnek
28.01.2010, 20:06
Ale tą informację to gość sobie chyba tak troszke z dupy wyczarował. Nigdzie nie udało mi się znaleźć podobnej informacji.

rambo
28.01.2010, 20:26
Właśnie dlatego według mnie to jest criuser stylizowany na modne teraz podróżne enduro ;)
Ja się za bardzo nie znam, jeździec też ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale waga Afryki to dla mnie dopuszczalne maximum. Jako, że technologia idzie naprzód, są kosmiczne materiały i inne super duper ultra-lekkie stopy, turystyczne enduro powinno ważyć zalane 200 kg. Kiedy Honda coś takiego wypuści? :lc8:

Przeca jest BMW. Tam masz wszytsko super, tylko czasem coś padnie.
Afryka waży dokładnie tyle ile ma ważyć taki sprzęt. Tak samo jak ST. Przecież zółtki nam na złość nie dociążyli maszyn, tylko wyliczyli wszystko perfekt :) choć mogła by mieć te 20kg mniej ;)

Wolo
24.02.2010, 23:32
Już jest
http://www.yamaha-motor-europe.com/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp

http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2010-yamaha-XT1200Z-Super-Tenere_VPBC5_studio_006_tcm26-356221.jpg

Mirek Swirek
25.02.2010, 01:00
Łoooooo jakaa pieeeekna maszynaaa... i kola ma szprychowe. Chyba se taka kupie. Najbardziej w niej podoba mi sie kolor, niebieski:drif:

ramires
25.02.2010, 08:28
jak dla mnie ma narazie dwie wady:
- masa
- cena

Do kardana pewnie z czasem bym sie przekonal, powalił mnie rozmiar tylnej tarczy ;) - jest ogromna - większa niż w AT na przodzie.

podos
25.02.2010, 08:29
19-ka z przodu. Umowmy sie ze to szosa i spuśćmy zasłonę milczenia.

ramires
25.02.2010, 08:31
no ok, zapomniałem o 19" ... a więc ma trzy wady.
Podos - to inny target klienta - nawet cena wskazuje, że to półka Premium - chcą nawiązać walkę z GS/multistrada/stelvio i innymi.
nie mam zamiaru komentowac do czego sie nadaje, ale to po prostu japonski GSA jest i tyle (w dodatku z bulimią)

Lepi
27.02.2010, 13:56
Wypatrzyłem przyzwoite podnóżki. Kierownica za to o stałym przekroju i do tego cienka jak parówka :)
http://i47.tinypic.com/2rc3cdz.jpg http://i48.tinypic.com/i5q45y.jpg http://i45.tinypic.com/21l2334.jpg http://i45.tinypic.com/6zmszn.jpg http://i47.tinypic.com/261niq0.jpg http://i48.tinypic.com/2z8sqh4.jpg http://i50.tinypic.com/27yxx75.jpg http://i46.tinypic.com/yc8j8.jpg http://i46.tinypic.com/2l8g1th.jpg http://i45.tinypic.com/2n9jdsp.jpg http://i50.tinypic.com/2ltk1a0.jpg http://i49.tinypic.com/2j5ci1z.jpg http://i50.tinypic.com/1enk1j.jpg http://i48.tinypic.com/wsjswx.jpg http://i48.tinypic.com/mjtg2b.jpg http://i48.tinypic.com/x2up3o.jpg http://i47.tinypic.com/24ljy9t.jpg http://i49.tinypic.com/20qhrd.jpg http://i46.tinypic.com/30cbu35.jpg http://i46.tinypic.com/2i13e0.jpg http://i47.tinypic.com/296dkdc.jpg http://i48.tinypic.com/efnya8.jpg http://i48.tinypic.com/2ev96it.jpg http://i46.tinypic.com/wj7t79.jpg http://i48.tinypic.com/316nrz7.jpg http://i50.tinypic.com/s6nhw4.jpg http://i45.tinypic.com/33o7k1y.jpg http://i46.tinypic.com/2e0jqyo.jpg http://i47.tinypic.com/2u4inw8.jpg http://i50.tinypic.com/2po4och.jpg http://i46.tinypic.com/2w23sk7.jpg http://i49.tinypic.com/33avsqq.jpg

rambo
27.02.2010, 15:03
Podoba mi się tylna tarcza hamulcowa :)

Cibor klv
27.02.2010, 16:35
No ciekawe jak ta chłodnica zniesie paciaki na lewą stronę ?? Bez konkretnego gmola ni czorta..

nicek27
27.02.2010, 18:12
http://www.motogen.pl/aktualnosci/freshair/art376.html
Mnie to jakoś szczególnie nie ujęło.:Sarcastic:

myku
27.02.2010, 19:05
Przy niej nowy GS to nudziarz.Takie jest moje zdanie.Jak dla mnie ta nowa ST jest coraz ladniejsza

MaRP
27.02.2010, 21:40
"...Konkurentka BMW R1200GS, dysponująca sześciostopniową skrzynią biegów, otrzymała także wał kardana..."

To GS też dostał wał? No, no...

"...Motocykl, którego największymi konkurentami są BMW R1200GS i Ducati Multistrada 1200, ma być doskonałą propozycją turystyczną, zapewniającą komfort i zachęcającą do wypraw w każdy rodzaj terenu..."

Bez komentarza...
:mur:

Gawień
27.02.2010, 21:49
"...Konkurentka BMW R1200GS, dysponująca sześciostopniową skrzynią biegów, otrzymała także wał kardana..."

To GS też dostał wał? No, no...


:mur:

Tutaj raczej chodzi że Tenere jako konkurentka BMW dostała wał , a nie BWM dostało wał::p

No ale z tym terenem to przesadzili :)

MaRP
27.02.2010, 22:03
Trochę inaczej dla mnie to zabrzmiało :).
Generalnie jest to ładny motocykl i mając wybór pomiędzy GS12, Multistradą, Varadeo, i nową ST chyba wybrałbym ST.

Tylko ta chłodnica po lewej stronie... Ale Varadeo (duże), jak się nie mylę też ma chłodnice ustawione po bokach.

Cena powala...:dizzy:

myku
27.02.2010, 22:08
Nie wczowajcie sie w to co pisza jakies tam nieobyte pazdzierze.To ze siedza w jakiejs redakcji nie swiadczy o tym ze maja pojecie o czym pisza i sa obiektywni.W polskich czasopismach czesto spotykam sie z taka zasciankowoscia.Jakby ktorys z nich napisal,ze nowa ST jest np swietna alternatywa dla BMW 1200LT pewnie wszyscy wysmiali by Yamahe placzec ze smiechu,jaki to zjebany motocykl.Uwazam,ze w swojej klasie napewno wyroznia sie bardzo dobrym wygladem i dopracowaniem detali.Czas pokaze,czy przelozy sie to w praktyce.Mysle,ze tak.Jak dla mnie ma jeden ogromny minus-cene.

ENDRIUZET
27.02.2010, 23:15
BoRZe jaki tani. Jóż zamówiłem 2 sztuki :D

myku
28.02.2010, 02:34
A gdzie sa migacze z przodu??Czy to te pomaranczowe naklejko-wstawki na owiewce??

Gawień
28.02.2010, 10:08
http://www.motogen.pl/aktualnosci/freshair/yamaha-super-tenere-1200-edycja-specjalna-jedynie-w-tym-roku,art378.html

Wychodzi na to że w tym roku można będzie kupić tylko z akcesoriami :)

Misza
28.02.2010, 10:30
...niższe o 35 mm siedzenie...

Czyli, że niby po co robią normalne siedzenia skoro od razu dodają akcesoryjne niższe?

tomekc
28.02.2010, 17:26
W uk jedyne 13500 gbp.............wersja ta z akcesoriami wlasnie

wojtek II
01.03.2010, 10:52
http://www.yamaha-motor.pl/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp

Było czy nie było - nie wiem. Ktoś mi przesłał więc klejam

jorge
01.03.2010, 11:15
Tu polska cena:

http://www.scigacz.pl/Yamaha,XT1200Z,Super,Tenere,pustynna,burza,12127.h tml