PDA

View Full Version : Tuningowa śruba mieszanki


paku
10.10.2009, 21:22
Czy ktoś używa śrubek "bez śrubokrętowych" do mieszanki - jak niżej lub podobnych ?
Może wiecie od jakiego moto/gaźnika będzie pasować?

Dzieju
10.10.2009, 22:11
Generalnie to polega na tym że łatwiej regulować, ale skoro regulujesz raz na 20-30tyskm to zasadność takiego wynalazku jest przeciętna.
No chyba że ktoś lubi raz dziennie sobie przestawiać.

paku
10.10.2009, 22:35
Myślę, że każdy gaźnik się nie obrazi jak mu ustawisz mieszankę.

A dokładność i poręczność tego cuda jest większa niż ciężko dostępnej oryginalnej śrubki.

Ćwierć obrociku lewo lub w prawo i inne moto.

Misza
10.10.2009, 23:55
I to na dwóch garach..., bardziej bym szukał takiej śrubki do ustawiania przepustnic :)

rambo
11.10.2009, 01:17
w AT, jakby używać oryginalnych filtrów powietrza, to skład mieszanki raz ustawić, i zakleić to na amen. Nie wiem po co to ruszać :Thumbs_Up: u mnie kręcenie tym daje różnice owszem, ale zawsze wracam do nominalnych 2,5 obr. Problem stawia tylko filtrowanie

Franz
11.10.2009, 12:41
hmmm, może drz-ta potrzebuje częstych manipulacji w AT tego nie zauważyłem.
Najlepiej wykręć ze swojej jedną śrubkę i zmierz gwint , skok, będziesz wiedział dokładnie.

Nie potrzebuje.
Przez 5 lat gaźniki nie były strojone, czyszczone i regulowane.
Silnik chodzi jak w dniu zakupu :)

paku
11.10.2009, 12:46
Silnik chodzi jak w dniu zakupu :)

Nie ma takiej opcji. Wydaje Ci się.

Franz
11.10.2009, 16:21
ale moja ma JEŹDZIĆ a nie jeździć :)



pku to jest tylko -albo aż drz - soft enduro ( dla takiego starego ramola jak ja)
Do JEŻDŻENIA służą KTM-y poni

Mam zasadę - nie grzebię jak coś poprawnie funkcjonuje.
Silnik dam do naprawy jak się popsuje.
Leję benzynę . Co roku wymieniam olej
Dwa razy w rok - filtr powietrza.
Koniec serwisu.
Raz dałem do fachmana na sprawdzanie luzów zaworowych . Czy były nie wiem. Usłyszałem ze OKI i na tym koniec.

Natomiast kupiłem kiedyś tuningowaną TT600
Oprócz tego że żarła 7 litrów wachy specjalnosci w niej nie było.
Musiałem z powrotem w stawić zwykły gaźnik, zwykły wałek
i motocykl znów poprawnie zaczął pracować

paku
11.10.2009, 19:36
Dla chętnych kilka słów o gaźnikach od firmy Mikuni

ftp://www.4x4.org.pl/enduro/AT/vmmanual.pdf

Będzie to co fabryka miała na myśli produkując urządzenie zwane gaźnikiem - a nie to co się przypadkiem ustawiło :)

PS. Właśnie pokręciłem śrubkami metodą tradycyjną.

Jak się spodziewałem:
-poparzone łapy
-dokładność ustawienia żadna - chyba że ma się ręce z gumy i stali równocześnie.
- efektu nie znam - jutro spróbuje wyjechać.

a ze śrubeczką jak ze zdjęcia, pochodzisz se panie spoko do motonga wkładasz łapkę gdzie trzeba, robisz leciutkie lewo-lub-prawo i wiesz że masz mieszankę jak trzeba. Po prostu elegenckie rozwiązanie.
Właśnie - to taki sam układ jak szczoteczka-spray w stosunku do ojlera :)

kudlacz
11.10.2009, 22:04
Bezlitosna krytyka na tym wątku- chyba z zazdrości heh!
pku -rób co chcesz i się nie przejmuj
P.S sam widziałem jak w wypadzie na AT meeting nad balatonem, kolega z podlasia w czasie postoju podkręcał (odpowiednio powyginanym drutem) owe śrubki i różnice widzał !!!
pozdrawiam.

paku
11.10.2009, 22:28
sam jestem zainteresowany tymi srubkami , więc chcę się podłączyć przy kupowaniu......moszna prosić o namiary sprzedawcy /na priv oczywiście /:bow:

Dlaczego na priv, chłopaki są fajne więc mogę chyba publicznie: www.motox.com.pl (http://www.motox.com.pl).

Ale że śrubeczki drogowe, a cylindry dwa to mogę zaproponować że:

1. Kupie se komplecik na przetestowanie (jest kwestia doboru gwintu i kształtu iglicy wiec raczej nie jest tak że każda robi).
2. Jak będzie chodziło to wynegocjuje złotych kilka rabatu.
lub
3. w stanach są dużo tańsze.

kolega z podlasia w czasie postoju podkręcał (odpowiednio powyginanym drutem) owe śrubki i różnice widzał !!!
pozdrawiam.

Co prawda nie znam wszystkich (na forum) z Podlasia, ale jeden taki to wie co mówi -pisze więc może miał rację ??
A śrubka to po prostu sprytny patent co by się nie narobić.

kudlacz
13.10.2009, 21:32
Pku- może najtaniej cosik dolutować, jakie pokrętło do oryginalnej śrubki i po robocie :]

paku
13.10.2009, 21:43
Pku- może najtaniej cosik dolutować, jakie pokrętło do oryginalnej śrubki i po robocie :]

Jasne że moża tyle że te srubki mają dwie ważne cechy:

1. Kształt iglicy taki że 0-100% otwarcia robi się na 1 obrocie.
2. Te cyferki na boku bardzo pomagają.

Ale rzeczywiście -wystarczy nawet coś wkleić.

rambo
13.10.2009, 23:37
TE ORYGINALNE TO DWA RAZY JUŻ UŁAMAŁEM TAK BTW :Sarcastic:

LukaSS
15.10.2009, 09:24
Z moich doswiadczeń mechanika wynika, że śruba składu mieszanki reguluje wolne obroty i lekko ponad nie. Za resztę odpowiadaja dysze itp.
Więc dla mnie to tylko i wyłącznie zabawa dołem, nie górą.

Zresztą prześledz sobie budowę i działąnie gaźnika.

Ok, w sporcie czy innym wyczynie możesz sobie korygować, bo od tego zależy czas okrążenia czy co tam jeszcze... ale podczas normalnej eksploatacji? Nie wiem czy potrzebne, chyba że ktos chce wiecej kasy na paliwo wydawać.
To taki sam bajer jak wyswietlacz biegów.

paku
15.10.2009, 09:28
Z moich doswiadczeń mechanika wynika, że śruba składu mieszanki reguluje wolne obroty i lekko ponad nie. Za resztę odpowiadaja dysze itp.
Więc dla mnie to tylko i wyłącznie zabawa dołem, nie górą.

wprost to tak jest, ale zauważ że ona jest cały czas otwarta, wiec ma jakieś znaczenie cały czas. Oczywiście np. w porównaniu z całkowicie otwartą przepustnicą to nikłe /stanowi mały procent/. Ma za to znaczenie - oczym sie często zapomina - przy zmianie biegów. Podtrzymuję obroty - dobrze ustawiona pozwala szybciej "wkręcić" następny bieg.

paku
15.10.2009, 09:36
Śrubka mieszanki to "Pilot Air Screw and Jet", widać że pracuje cały czas, chociaż nie zawsze jest "najważniejsza"

rambo
15.10.2009, 09:51
OK, bo mnie wkręciliście:p z moich obserwacji i dłubania przy AT, śrubka składu mieszanki mógłbym nazwać też regulacją dawki paliwa. Tak przynajmniej jest u mnie. I końcowe ustawienie jej dla gaźników z filtrem w airoboxie po 15 000km różnią się nieco od sytuacji typu założyłem nowy filtr. Nie da rady przejechać od 0 do 15 000km na jednym filtrze powietrza bez kręcenia składem. Ale, tez używam podrób filtrów z larsona czy inter motors, wiec zobaczymy na 2010r jak włożę oridzinał jak będzie :Thumbs_Up:
co do zakresu działa tej śróbki. DZIAŁA W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW. Pisałem o tym nie raz. Jak dam dawke pomiedzy 2,3 a 2,5 moto generuje wiecej wibracji, jest elastyczniejsze i lepiej ciagnie ale np powyżej 6000 rpn wkręca się w obroty już w oporem. Analogicznie jak dam 2,6~2,8 moto mniej szarpie, wskazówka od obrotów szybciej reaguje na gaz. Kręci się silnik do odciecia bez oporów, mniej wibruje ale uciag skluteczny zaczyna się dopiero od 3500~4000 rpm. Co przy jeździe po mieście czasem daje sporą zwłoke przy nagłym wyprzedzaniu. Dochodzą jeszcze dwa zjawiska. Pierwsze, jak wykręcam powyżej 2,5 obr to zakres obrotu rolgazem też rośnie (wykonuje większy ruch niż na bogatszej w paliwo mieszance) a drugi że za duża mieszanka, szczególnie na przypchanym filtrze poprostu muli mi sprzęta i nawet jak dam w palnik gazem do końca, jakby ją zalewało i nie idzie jak trzeba.

Dzięńdobry ide po kawe po śpie jeszcze ;):p

paku
15.10.2009, 10:10
wszystko pasuje:

OK, bo mnie wkręciliście:p z moich obserwacji i dłubania przy AT, śrubka składu mieszanki mógłbym nazwać też regulacją dawki paliwa.

bo tak jest


Nie da rady przejechać od 0 do 15 000km na jednym filtrze powietrza bez kręcenia składem. Ale, tez używam podrób filtrów z larsona czy inter motors, wiec zobaczymy na 2010r jak włożę oridzinał jak będzie Oczywiście że nie da, jak zamula się fitr to musisz zmienić mieszankę, żeby utrzymać proporcję paliwo/powietrze. Ale są tacy co uważają że nie trzeba kręcić przez całe życie moto, też można - będzie jeżdził, ale jak to inna sprawa.

DZIAŁA W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW. Pisałem o tym nie raz. Jak widać na obrazku wyżej.


Jak dam dawkę pomiędzy 2,3 a 2,5 moto generuje więcej wibracji, jest elastyczniejsze i lepiej ciągnie ale np powyżej 6000 rpn wkręca się w obroty już w oporem.
typowy objaw ustawienia mieszanki w dolnym zakresie (uboga,bardziej wkręcona śrubka), po prostu jak już nieźle kręci (wieksze obroty) to brakuje trochę paliwka. Dlatego w niektórych silnikach (modelaraskich - nie moto, są dwie jedna do małych obrotów druga do wyższych)


Analogicznie jak dam 2,6~2,8 moto mniej szarpie, wskazówka od obrotów szybciej reaguje na gaz. Kręci się silnik do odciecia bez oporów, mniej wibruje ale uciag skluteczny zaczyna się dopiero od 3500~4000 rpm.
Trochę przelany na wolnych, poprawia się dopiero przy większych obrotach.


jak wykręcam powyżej 2,5 obr to zakres obrotu rolgazem też rośnie (wykonuje większy ruch niż na bogatszej w paliwo mieszance) a drugi że za duża mieszanka, szczególnie na przypchanym filtrze poprostu muli mi sprzęta i nawet jak dam w palnik gazem do końca, jakby ją zalewało i nie idzie jak trzeba.
Oczywiście, bo zapchany filtr daje mniej powietrza, i to pod innym ciśnieniem, efekt - za bogata mieszanka.


DLATEGO BARDZO PRZYDATNA JEST TAKA ŚRUBKA JAK PISAŁEM - łatwo dostępna i do kręcenia co 15 min. jak komuś się chce.

wtedy można szybko i SKUTECZNIE ustawić mieszankę dla każdych warunków: powietrza, paliwa i nawet filtra. amen.

tyle że jak pisałem trzeba wiedzieć jak działa gaźnik żeby to docenić lub olać czy jeździ na przelanym czy za ubogim składzie - jeśli nie ma to dla kogoś znaczenia.

paku
15.10.2009, 17:10
Tak dla edukacji ogólnej