PDA

View Full Version : Jak powinna działać pompa w AT


rambo
03.09.2009, 16:19
Zauważyłem że moja pompa chodzi non stop :Sarcastic:

Czy to jest wina gaźników, czy samej pompy..? :confused:

ramires
03.09.2009, 16:36
Dobić ciśnienie i się wyłączyć.

hubert
03.09.2009, 17:17
Co to znaczy chodzi non stop ?? Terkocze ??

rambo
03.09.2009, 17:22
tak, tyka cały czas, na wolnych obrotach cały czas terkocze. sie zastanawiam gdzie to paliwo pompuje :)

bigos
03.09.2009, 18:47
Kiedy debiutancko dłubałem przy babcince zdejmując kilkukrotnie zbiornik zauważyłem, że pompka naparzała kiedy nie odkręciłem kraników. Miała cynka, że trza dymać, a nie było czym. Po odkręceniu paliwka cykała pojedyńczymi cyknięciami co kilkanaście sekund.

rambo
03.09.2009, 22:03
OK, to na podsumawie starczy. Ma cyknąć na wolnych obrotach co kilka sekund. Moja tryka cały czas. Dobrze że pada pompa a nie gaźniki

Dziękuje Deremu, jego czołówce i całej załodze za pomoc. Sam to bym nie zdziałała :)

Henryk-Knox
23.09.2009, 11:36
Dobić ciśnienie i się wyłączyć.
czyli nie wiem czy dobrze kumam , spadek cisnienia w przewodzie paliwowym miedzy pompa a gaznikami włacza pompe ? bo ja juz myslałem wprowadzic mała inowacje i zastosowac reczny włacznik zasilania pompy zeby przed uruchomieniem podpompowac gazniki poprawiajac tym samym start silnika , prosze o opinie.

Xargo1
23.09.2009, 11:55
czyli nie wiem czy dobrze kumam , spadek cisnienia w przewodzie paliwowym miedzy pompa a gaznikami włacza pompe ? bo ja juz myslałem wprowadzic mała inowacje i zastosowac reczny włacznik zasilania pompy zeby przed uruchomieniem podpompowac gazniki poprawiajac tym samym start silnika , prosze o opinie.

Spadek ciśnienia powoduje włączenie pompy, to fakt, ale w instalacji jest jeszcze fajny modulik który odcina zasilanie pompy, gdy z modułu zapłonowego nie przychodzą impulsy. Tak więc gdy chcesz odpalić moto po dłuższym postoju to pompa zaczyna działać dopiero, gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem. Paten na włącznik jest od dawna znany i stosowany. Przepis na niego jest tutaj: http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=37882&postcount=6

Henryk-Knox
23.09.2009, 23:46
Czy w RD07 to ten modulik sterujacy pompą jest nad reglerem jak zaznaczyłem na foto ponizej ? w tym opisie z linku mowa jest ze kostka jest pod czachą blisko przekaznika pompy ?

Xargo1
24.09.2009, 01:13
U mnie w RD03 jest po czachą, ale to nie znaczy, że w RD07 nie mógł powędrować gdzie indziej. W każdym bądź razie w AT nie ma chyba innego tak małego modułu z czerwoną kostką na 3 piny, także raczej to będzie to.

Henryk-Knox
24.09.2009, 01:19
Spadek ciśnienia powoduje włączenie pompy, to fakt, ale w instalacji jest jeszcze fajny modulik który odcina zasilanie pompy, gdy z modułu zapłonowego nie przychodzą impulsy. Tak więc gdy chcesz odpalić moto po dłuższym postoju to pompa zaczyna działać dopiero, gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem. Paten na włącznik jest od dawna znany i stosowany. Przepis na niego jest tutaj: http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=37882&postcount=6

U mnie w RD03 jest po czachą, ale to nie znaczy, że w RD07 nie mógł powędrować gdzie indziej. W każdym bądź razie w AT nie ma chyba innego tak małego modułu z czerwoną kostką na 3 piny, także raczej to będzie to.
OK. DZIEKI.

Szaman
30.11.2009, 18:10
mam male pytanie .... gdzie podlaczyc 3 wezyk z pompy paliwa ?? wejscie i wyjsice jest podpiete, kostka tez... ale ten waski z trojnikiem?? tj jakies sterowanie czy jak???

rambo
30.11.2009, 18:16
Pewnie pod podciśnienie ;):p

Szaman
30.11.2009, 18:21
jak gdzie to podpiac?? wychodzi 1 wezyk rozdziela sie na trojniku ....z trojnika idzie dlugi wezyk i 1 jest puste....

podos
30.11.2009, 21:04
IN oraz OUT to wiadomo paliwo, a ten trzeci cienki to spust kondensatu czy wody która ewntualnie dostałaby sie pod dekiel styków. Jest wyprowadzona pod motocykl i nie ma być zaslepiona niczym. Trójnika nie pamietam zeby tam był.

Szaman
30.11.2009, 21:17
wszystko ok juz dziala.... dostalem paczuszke z pompa i byl trojnik... myslalem ze ma byc ale juz wszystko wiem.... Rambo mnie naprowadzil troszke =) dzieki za pomoc panowie

podos
03.12.2009, 14:45
Ja tez dosyałem paczke z pompą elekrtuczną i trójnikiem faktycznie. W 07a jest to inaczej troche rozwiazane. Na pewno idzie to pod motor a ta druga to chyba spust spod korka, spust z gazników albo odpowietrzenie baku (w czwórkach to jest tak samo?)

Szaman
04.12.2009, 02:23
niewiem jak ma byc oryginalnie... w kazdym razie reszta spustow jest... wiec zamiast 2 w 1 i dalej na dol to mam poprostu 2 oddzielnie...

materna
19.07.2016, 16:41
Odświeżam temat bo zmieniłem styki w pompie na nowe i mam pytanie bo w postach piszecie, że powinna pykać co kilkanaście 20 sekund a moja pompuje co jakies 4 s na wolnych obrotach. Tak jest ok?��

materna
19.07.2016, 17:58
Wklejam link z filmem jak chodzą te styki. One chyba żyją swoim życiem:)

https://picasaweb.google.com/115345989123562918750/ProfilePhotos#6309063904976364354

rambo
19.07.2016, 18:19
100% prawidłowo

materna
19.07.2016, 18:31
Nie wiem czy chodzi ten filmik poprzedni więc wklejam drugi
https://youtu.be/K_xRhMEOdLo

Na pewno ta praca jest prawidłowa Rambo? chodzą te styki jak chcą:) nie ma równomiernych odstępów i czasami wali seriami jakimiś. Trzeba obejrzeć filmik do końca. W sumie ja się nie znam

Kazmir
19.07.2016, 20:52
One chyba żyją swoim życiem
Nic tutaj niepokojącego nie widzę. Jak nie zapomnę to zrobię jutro na swojej próbę.

Maupa
19.07.2016, 21:07
A ja pamiętam , jak zaglądałem ostatnio jak chodziła i powiem, że odstępy między pompnięciami były raczej regularne.
Pulsowanie wzrastało wraz ze wzrostem obrotów... ;)

materna
20.07.2016, 11:47
Kazmir, jak mógłbyś sprawdzić na swojej pompie, to byłoby super,bo nie wiem czy skręcać swoją.

materna
20.07.2016, 12:09
I jeszcze jedno pytanie:) -zaznaczam,że na elektryce się nie znam- mianowicie, czy podczas pracy tych styków, ma się pojawiać jakaś iskierka między nimi? Bo u mnie się pojawia:)

dawid8210
20.07.2016, 13:37
Tak ma być. Przez styki przepływa "duży" prąd to i iskra ma być :)

Kazmir
21.07.2016, 23:26
Iskierka spora, która wypala te styki:( Dlatego warto założyć przekaźnik pompy paliwa.
https://www.youtube.com/watch?v=JEZmfhZJgDg&feature=youtu.be

materna
21.07.2016, 23:36
Czyli co? Te moje nowe styki ok:) tak ma być? Nie sprawdzałeś kazmir pracy swoich.

Kazmir
21.07.2016, 23:50
Sprawdzałem -film wyżej;)

materna
22.07.2016, 00:24
Ok,wszystko jasne:)

materna
22.07.2016, 00:33
Wydaje się jakby Twoja "równiej" chodziła:)

Kazmir
22.07.2016, 13:55
Moje robi wszystko, a mojsze chodzi najrówniej:D;)

adoado0
02.11.2016, 15:15
A u mnie z kolei pompa co jakis czas dziwnie pracuje.
Cyknie sobie raz na kilka sekund, co jest zupełnie prawidłowe.
No ale czasami jakby jej odbije i zaczyna pompowac jak wściekła. Ciśnienie nie ucieka, przełącze parę razy między rezerwą, a normalnym, i działa poprawnie.
Nie mam pojęcia z czego to wynika - jak zdejmę wężyk dolotowy to paliwo leci, także nic przytkane nie jest, a ewidentnie jest to związane z dolotem. Jak przy nim pogrzebię to przechodzi. Jak to 'przejezdzę' to też przejdzie.
Sorry, wiem że w mojej Afryce dużo rzeczy chodzi dziwnie.

szymon25
02.11.2016, 18:47
lusterkiem ją :)

Kici
03.11.2016, 08:35
lusterkiem ją :)
Lusterkiem to jak przestanie działać!!!