PDA

View Full Version : Przewody hamulcowe oplot-zmiana


calgon
31.08.2009, 13:49
No w koncu sie zdecydowałem bo cos zaczeło szwankowac.Objaw był taki ze dzwignia zaczeła chodzic z jakim jak to okresliłem gumowym odgłosem i hamulec reagował skokowo.W kazdym razie padło na wymiane płynu bo niewiadomo kiedy był zmieniany.(obawiałem sie takze ze moze pompka cos nie tak)W trakcie jednak pogadałem z tym i tamtym i mówie a co mi tam- zmiana na przewody HEL w oplocie no i oczywiscie płyn rowniez.Poprawa wyraznie odczuwalna szczegolnie w dozowaniu siły hamowania.Jestem bardzo zadowolony i uwazam ze nie sa to zbednie wydane pieniazki.Pomijam fakt tej całej plataniny i trójnika w oryginale co w tym momencie wydaje sie dziwne ze tak to zaprojektowano ,ale pewnie tak byc musiało.Dodatkowo mozna zamówic w tej samej cenie lanserski kolorek przewodu.Zrobilem 500 km na nowych przewodach czyli niewiele ale wybieram sie do Austrii we wrzesniu to moze cos sie nasunie-napewno napisze.

Vooytas
31.08.2009, 14:21
A możesz napisać jaki jest koszt orientacyjny operacji?
pozdro!

podos
31.08.2009, 14:27
Jak ktoś pragnie, to oddam swoje gumowe przewody (wiek lat 6, wiem ze wielu ma starsze) Warunek, ze se sam odbierze przejeżdzając przez KRK. Tez se zalozylem stalówki i nie zauwazyłem najmniejszej róznicy. O tym ze mam pamietać zauwazyć roznice przypomnialem sobie po tym jak wrocilem do domu.

calgon
31.08.2009, 15:08
z tego co porównywałem to u Ramiresa najtaniej koszt przewodów ok 300 zł.
Odnoszac sie do tego co napisał Podos jest mozliwe ze moj hamulec był zapowietrzony i płyn byl stary .Jednak likwidacja srubek złaczek i srubeczek przemawia za wyzszoscia oplotu dodatkowo przy wciskaniu dzwigni hamulca w gumowych wyraznie czulem jak pecznieja pomijajac ze miały 18 lat.Byc moze jak zaserwisowałbym stary uklad byłoby podobnie ale co zaszalałem;-) i nie załuje to najwazniejsze.

podos
31.08.2009, 15:33
No to mój był nowy w porównaniu z Twoim. Wierzę, że mogłeś poczuć róznicę.
Moja afri miała dwa razy nowy płyn (zalecana wymiana co 2 lata)

Marcin SF
31.08.2009, 15:42
przewody w stalowym oplocie są do pupy, generalnie są do lansu i łatwiej je zniszczyć, a teraz żeby nie być gołosłownym wyjaśnienie:

Większość tzw "gumowych" przewodów hamulcowe jeżeli nie wszytkie mają też stalowy oplot tyle że w środku. Przez, że jest w środku nie uszkodzimy go byle czym przedzierając się przez krzaki, dostając kamykami spod kół, czy przy glebie, a przewody w stalowym oplocie uszkodzimy. Mają niestety mniejszą trwałość. Za to, co niektórzy bardzo lubią fajnie się błyszczą i można kupić pod kolor motocykla

Wielu osobom wydaje się, że przewody w stalowym oplocie są lepsze, lepiej się hamuje bo po prostu zmienili płyn hamulcowy ... w końcu :)

calgon
31.08.2009, 15:50
Nie przecze odnosnie płynu, ale zakladam ze miałes i "gumowe" i takie w oplocie- nie zaprzeczysz chyba ze jest tam zbyt duzo elementów łaczacych.Ciekaw jest jak uszkodziłes swoje i pytam powaznie bo ja nie widziałem uszkodzonych przewodów.Ja miałem raptem ze 4 moze 6 wywrotek i nie udało mi sie zepsuc tych poprzednich.
pozdrawiam

podos
31.08.2009, 15:56
no własnie ja nie widziałem awarii starych gumowców nigdy, a stalowek niestety tak...

rambo
31.08.2009, 16:18
Nie no to jakaś demagogia. Stalówki też sa w osłonie, chyba że ktoś kupuje w markecie. Gumiaki mają osłonę z jakiegoś włókna, a nie stalową. Praca stalflexów, różni się przede wszytkim skokiem klamki. Ale jeśli Podos nie wyczuł różnicy to świadczyć tylko może że dbane 6 letnie hamulce mogą być zupełnie dobre :) ale 12 letnie już raczej nie koniecznie :)

Marcin SF
31.08.2009, 16:28
Sam nie uszkodziłem przewodów w stalowym oplocie, ale widziałem uszkodzone. Nie mówię też ze stalowe są tragicznie złe i od razu sie niszczą, ale trwałość szacował bym raczej na 2 - 3 lata i polecam je regularnie sprawdzać.

Niestety przewody u olków w stalowym oplocie są gołe, nie mają żadnej osłony.

Odnośnie elememtow łączących to zamierzam się o tym przekonać niedługo. Niestety o większości wad, zalet, różnic dowiedziałem sie po tym jak kupilem przewody w stalowym oplocie i jak już znajdę coś czym mogę moje przewody osłonić to prawdopodobnie je założę.

puntek
31.08.2009, 18:17
Napiszę jak jeden z moich współpracowników podczas telekonferencji i wypowiedzi wobec dwóch się kłócących:

Pani ma rację i Pani też ma rację !

Różnica jest wyczuwalna, co nie oznacza, że przenosi się to na szybkość wyhamowania :)

Lepiej znacznie hamulce działają przy delikatnych naciśnięciach, przy wciskaniu na pałę żadnej różnicy raczej się nie zauważy.
Oczywiście podstawą dobrych hamulców jest płyn, ale także i klocki, tarcza.
Ja założyłem do swojej królowej oploty i twierdzę, że różnica jest i basta.

ramires
31.08.2009, 20:17
tanie przewody nie są powlekane na zewnątrz, mają tylko barwiony drut i tyle. Hel dajmy na to, nawet przezroczysty ma dodatkową powłokę ...
Fren Tubo (Olek Motocykle) i w sumie większość pochodnych ma TYLKO stalowy oplot bez utwardzanego silikonu na zewnątrz. Brembo jeszcze robi fajne swoje przewody. Co do afrykańskiego ma on dodatkowy pancesz i tyle.

Kazmir
31.08.2009, 21:04
Ja mam Goodridge'a

cyt ze strony:
http://www.inter-rally.pl/index.php?d=katalog&k_id=428

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym GOODRIDGE

"Przewody wykonane z najwyższej jakości materiałów. 3 Warstwy: teflon, który stanowi warstwę wewnętrzną przewodu, oplot stalowy, odporny na korozję i ciepło, oraz gumowy przewód zabezpieczający.

Zastosowanie przewodów w stalowym oplocie powoduje przekazanie całej siły wywieranej na pedał hamulca bez większych strat na tłoczki w zaciskach. Hamowanie staje się tym samym bardziej efektywne i precyzyjne."

Lepi
31.08.2009, 23:06
" ...

Zastosowanie przewodów w stalowym oplocie powoduje przekazanie całej siły wywieranej na pedał hamulca bez większych strat na tłoczki w zaciskach. Hamowanie staje się tym samym bardziej efektywne i precyzyjne."

Co znaczy całej siły? To gumowe przekazują niecałą? A co na to fizyka i rozkład ciśnienia w cieczy? W katalogach to można cuda przeczytać.

rambo
31.08.2009, 23:10
Ci co mają staflexy w lepszych brykach, po zmianie z gumowych mowią że hebel na jeden palec :)

Lepi
31.08.2009, 23:19
To jakieś nieporozumienie. Po zmianie na stalowe polepsza się dozowalność czy jak chcą inni modulowanie siły. Skraca się na pewno skok klamki. Ale sama zmiana przewodów nie zmniejszy siły potrzebnej do hamowania. Oczywiście mniejszy skok pozwala na zastosowanie innej pompy, dźwigni itd.

rambo
31.08.2009, 23:45
Sam jesteś nieporozumienie :p skoro cześć siły szła na rozprężanie gumowego przewodu... a tu nie idzie. 100% idzie prosto w zacisk bez strat :Thumbs_Up: i to jest dożywotnie, a nie jak gumy co 4 lata zmiana. O czym tu jeszcze dumać o wadach..?

Ja znalazłem jedną. Mniejszy skok, gorsza dozowalność. Reszta same plusy dodatnie :)

Vooytas
01.09.2009, 06:29
Podos a czy oferta odsprzedaży gumnianego zestawu jest aktualna?
Ja mam już przewody siedemnastoletnie więc troszke się nadymają przy hamowaniu i troszke im nie ufam. :cold:
Mam rd04 czy będzie to pasować?

Pozdrawiam!

Lepi
01.09.2009, 08:34
Sam jesteś nieporozumienie :p skoro cześć siły szła na rozprężanie gumowego przewodu... a tu nie idzie. 100% idzie prosto w zacisk bez strat :Thumbs_Up: i to jest dożywotnie, a nie jak gumy co 4 lata zmiana. O czym tu jeszcze dumać o wadach..?

Ja znalazłem jedną. Mniejszy skok, gorsza dozowalność. Reszta same plusy dodatnie :)

Niestety mylisz siłę z pracą. Humanista?? :D

Marcin SF
01.09.2009, 10:05
Sam jesteś nieporozumienie :p skoro cześć siły szła na rozprężanie gumowego przewodu... a tu nie idzie. 100% idzie prosto w zacisk bez strat :Thumbs_Up: i to jest dożywotnie, a nie jak gumy co 4 lata zmiana. O czym tu jeszcze dumać o wadach..?

Ja znalazłem jedną. Mniejszy skok, gorsza dozowalność. Reszta same plusy dodatnie :)

Stawiam piwo jak mi pokarzesz stalowe przewody które pojeździły w afryce 10 lat i jeszcze działają, w szczególności gdy użytkownik nie jeździł 1000 km rocznie i tylko po asfaltach. No chyba, że pisząc, że to jest dożywotnie miałeś co innego na myśli.

Co do dozowalności się zgodzę, to że łatwiej naciskać i krótszy skok wcale nie znaczy, że lepiej. Trzeba się jeszcze umieć z tym obchodzić :) dla wielu ze zbyt "gorącą ręką" (nie nie chodzi o walenie konia :haha2:) będzie to wręcz niebezpieczne

Lepi
01.09.2009, 10:15
No tak, do stalówek trzeba mieć wyczucie w ręce. Z przodem nie mam problemów ale nożny jest u mnie "za ostry". Łatwiej było w trampku.

Co do trwałości stalówek to może mieć to związek z tym, że kupując akcesoryjne często kierujemy się ceną. Przewody bez osłony zewnętrznej to już w ogóle nieporozumienie. Kat zawsze wkładał stalówki a najstarsze egzemplarze nadal mają oryginalne. Ja dwa razy wyrwałem kierownicę a przewody przetrwały :)
Według mnie jeśli wymieniać to na stalowe. Zresztą oryginalne byłyby i tak droższe :)

podos
01.09.2009, 10:58
Podos a czy oferta odsprzedaży gumnianego zestawu jest aktualna?
Ja mam już przewody siedemnastoletnie więc troszke się nadymają przy hamowaniu i troszke im nie ufam. :cold:
Mam rd04 czy będzie to pasować?

Pozdrawiam!

to nie jest odsprzedaż tylko oddanie. Aktualne. Nie wiem czy będzie pasować. Półki takie same są?


Według mnie jeśli wymieniać to na stalowe. Zresztą oryginalne byłyby i tak droższe :)

100% się zgadzam. Nasto letnie przewody to przegięcie - choć nikomu jeszcze nie pękły. Ale wymiana znów na oryginał to przesada.

Babel
02.09.2009, 13:42
Stawiam piwo jak mi pokarzesz stalowe przewody które pojeździły w afryce 10 lat i jeszcze działają, w szczególności gdy użytkownik nie jeździł 1000 km rocznie i tylko po asfaltach.
Oj bo sprawdzę u siebie (a mam wpisane w szwajcarski dowód kiedy były wymienione) a Afri minimum 5 lat jest w Polsce i pifko będę pił :D.
Może przebiegów dużych nie robię, ale do kościoła to ja raczej nie jeżdżę motorkiem :D
Nie wypowiadam się co do róznic - oplot w Afri miałem zawsze - poza tym to RD03 - a przecież to nie tylko przewody ale płyn , klocki (ich rodzaj) stan tarcz hamulcowych itp wpływają na jakość hamowania moto

rambo
02.09.2009, 17:44
Najlepiej było by Samula zapytać, założył nowe tarcze oryginalne i ORYGINALNE klocki NISSIN, i z tego co pisał wiara mu wróciła :p

Babel
02.09.2009, 22:11
Oj bo sprawdzę u siebie (a mam wpisane w szwajcarski dowód kiedy były wymienione) a Afri minimum 5 lat jest w Polsce i pifko będę pił :D.

No kurde daty wymiany nie ma - ech a już się oblizywałem:zdrufko:.
Ale doczytałem się że mam moc 26 kW - no to teraz dopiero będę miał doła :haha2:

samul
04.09.2009, 13:18
Oj bo sprawdzę u siebie (a mam wpisane w szwajcarski dowód kiedy były wymienione)

Ze co? Gdzie ty je masz wpisane? ? ?


Zmienilem, 3 tarcze i komplety klockow na oryginaly, bo akurat dostalem za interesujaca cene, a poprzednie klocki Ferodo Platinium nie wprawialy mnie w zachwyt. Potwierdzam, ze jestem z efektow bardzo zadowolony. Hamuje! Oczywiscie nie ma co porownywac z jakimkolwiek nowym turystykiem albo sportem.

Rzecz jasna plyn tez zmienilem, przeplukujac przy tym przewody nadmiarem nowego plynu. Sporo syfu wylecialo.

Osobnym tematem jest odpowietrzanie hamulcow w AT. Przez ten podzielnik trzeba wszystko robic po kilka razy, bo sie powietrze bawi w chowanego :/

Ze zmiana przewodow sie nosze, ale nie ze wzgledu na ich stan, tylko na w/w i dlugosc.

samul

Vooytas
08.09.2009, 06:21
Na fiszkach wygląda na to że początkowy przewód jest identiko, pozostałe różnią się w symbolach literką. Gołym okiem wyglądają na te same:confused:
Jeżeli można się umówić Podos w ten sposób że bym je odebrał, jak nie będą pasować to odwiozę lub odeśle.
Jeżeli aktualna propozycja to napisz proszę gdzie i kiedy Ci pasuje i jakie lubisz piwo ;)

podos
08.09.2009, 08:32
priv zatem

Babel
08.09.2009, 09:13
Ze co? Gdzie ty je masz wpisane? ? ?


samul

No jest tam wpisane mogę skan tego ichniego dowodu i tłumaczenia (bo z tłumaczenia to przeczytałem bo w germańskim cienki jestem ) zrobić że przewody hamulcowe marki .... nie pamiętam z głowy.

Vooytas
09.09.2009, 13:08
Dzięki Podos za przewody:Thumbs_Up:

samul
09.09.2009, 14:21
No jest tam wpisane mogę skan tego ichniego dowodu i tłumaczenia (bo z tłumaczenia to przeczytałem bo w germańskim cienki jestem ) zrobić że przewody hamulcowe marki .... nie pamiętam z głowy.

Nie, nie, tylko mnie zaskoczylo, bo mi w "wydziale komunikacji" powiedzieli, ze jak jest homologacja, to nie chca nic ogladac. Co kanton to obyczaj widac.

Dzięgiel
24.04.2010, 15:31
Witam,

Zakładam przewody w oplocie, ale niestety stare zdjąłem i zapomniałem jak były prowadzone, może ktoś wrzucić jakąś fotkę jak te przewody biegną? Chodzi mi zwłaszcza o przewód idący do lewego zacisku?

Dzięki!

misiak
24.04.2010, 21:53
Z oplotami to kombinuj aż Ci podejdą.
Sam miałem ciut krótkawe ,motocykl na centralkę i kombinacja żeby wystarczyły przy max wyciągniętych lagach.
I przy skręcaniu kierownicą nie mogą się obcierać ani przygniatać nigdzie.
Dasz radę :Thumbs_Up:

Dzięgiel
26.04.2010, 09:23
Z oplotami to kombinuj aż Ci podejdą.
Sam miałem ciut krótkawe ,motocykl na centralkę i kombinacja żeby wystarczyły przy max wyciągniętych lagach.
I przy skręcaniu kierownicą nie mogą się obcierać ani przygniatać nigdzie.
Dasz radę :Thumbs_Up:

Dzięki, rzeczywiście taka metoda najlepsza. Odkręciłem przewody od zacisków i kombinowałem. Oglądając dokładnie stare przewody zauważyłem na nich obejmę która mocowana była na dolnej półce w miejscu gdzie przykręca się oryginalny gumowy przewód. Taki montaż umożliwia swobodną pracę przewodu i powoduje że nie jest on zupełnie nigdzie przygniatany. W każdym razie jestem przekonany że tak miałem wcześniej i na działanie hamulców nie narzekałem :)

Wrzucę fotkę jak tylko doczłapie sie do garażu z aparatem.

Obiecane fotki poniżej:
11331
11332
11333
11334

podos
27.04.2010, 09:13
natrafilaem jeszcze na jeden plusik stalówek - nie przeszkadzają przy montażu pasów transportowych za dolną półkę, na przyczepę. :)

Tymon
14.04.2012, 11:29
Czy ktoś zna długość przewodów hel'a (tych co eliminują trójnik na półce).
Zakupiłem przewody - ale tak na nie patrząc wydają mi się trochę krótkie - przymierzyłem do Afry i cały czas mi się takie wydają... :/

panzer
14.04.2012, 12:00
Ja montowałem HEL'A tydzien temu. Poprosiłem o zestaw do afryki (ten bez trójnika) i bez problemów starczyły, mimo podwyższenia kierownicy.

Mam też pytanie w związku z montażem... Nie dostałem w zestawie dodatkowych podkładek, w związku z tym przy kierownicy w miejscu stykania sie (bokami) końcówek przewodów, nie dałem żadnych podkładek, jedynie mocno skręciłem. Nić nie przecieka, nic nie leci. Teraz dołożenie podkładek wiązałoby się z wymianą płynu i odpowietrzaniem na nowo całego układu. Czy mimo to powinienem te podkładki koniecznie dołożyć?

Tymon
14.04.2012, 13:17
Panzer - a możesz zapodać zdjęcia jak je poprowadziłeś?
-jedno zdjęcie z widoku kierowcy
-jedno z widokiem jak one idą koło półek
-jedno z każdej strony patrząc na zaciski cobym zobaczył ile luzu mam im dać...

Oczywiście - jeśli to nie byłby problem...

P.S. - ja dostałem w zestawie 11miedzianych podkładek (mam zestaw na przód i tył)
- po co ich aż tyle??

panzer
14.04.2012, 18:02
Tymon, jutro postaram się pocykac foty. Generalnie idą dwa kable od kierownicy, w miejscu mocowania trójnika przytroczyłem oba kable tretytka. Dalej już idą luzem, oddzielnie do zacisków.

Co do potkladek to widać ty dostałeś te moje ;) Z moich wyliczeń potrzebujesz 7. Zakładasz po obu stronach każdej końcówki (-1 bo przy kierownicy jest jedna oddzielająca 2 końcówki)

raf
14.04.2012, 19:18
Tymon, możesz mi podać długość swoich przewodów?

Odnośnie prowadzenia przewodów, mam tylko takie fotki

https://lh4.googleusercontent.com/-DE5HFuWFqmk/T0yeAEdjCSI/AAAAAAAABGs/7BI7wTjJRyA/s640/20120228050.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-XlUa__lR0rs/T0yeJLDtLyI/AAAAAAAABHM/9_SEcc2HTPA/s640/20120228054.jpg

Tymon
14.04.2012, 20:26
@Raf
Ja teraz w pracy, rano jak wroce do domu to pomierze i Ci napisze...

Tymon
15.04.2012, 14:45
Ok jestem - pomierzyłem:
110cm
107cm
78cm

raf
15.04.2012, 15:21
Masz podwyższenie kierownicy? U mnie przy 110 i 100 jest na styk przy maksymalmie wysuniętych lagach. No chyba że mozna jakoś inaczej lewy poprowadzić?

Tymon
15.04.2012, 15:29
Jeszcze nie mam podwyższenia - cały czas zastanawiam się czy to się przydaje... (ale to nie wątek na ten temat).

Jak na razie to przymierzałem "na oko" ;)
Takie prowadzenie jak Ty masz to ma sens - ja myślałem, że przewody się mają rozdzielać pod półkami - a nie od razu przy stacyjce...

Skoro pasują Ci z podwyższeniem - to i mi przypaszą - tylko (jak to już ktoś tu napisał) muszę pokombinować... ;)

raf
15.04.2012, 15:33
No właśnie nie mam podwyższenia, a chciałbym. Przydaje się jak jeździsz na stojąco.

Tymon
15.04.2012, 15:50
A te zdjęcia to Twoje co zapodałeś??
Faktycznie nie ma na nich podwyższenia - ale chyba masz trochę luzu na przewodach...
Pożycz od kogoś podwyższenie i przymierz...

raf
15.04.2012, 15:58
Jest luz gdyż, ponieważ,ależ, bo moto stoi na bocznej stopce. Na centralnej już luzu nie ma(lagi max wyciągnięte). A ja czase jeżdże po takich drogach że zawias pracuje w pełnym zakresie. Dlatego wiem że przy takim prowadzeniu przewodów i takiej długości podwyższenia nie włożę.

Tymon
15.04.2012, 16:23
Rozumie...
Myślałem, że przewody przy kierownicy są "na sztywno"...
Jak myślisz ile dodatkowo centymetrów by się przydało??
Pewnie za dużo nie można dać coby się nie przycierały...

raf
15.04.2012, 16:31
Przy tym położeniu przewodów które mam, to myślę że 5 cm to max. No chyba żeby wpuscić lagi w półki.

panzer
15.04.2012, 23:15
U mnie przewody ida razem pod półkę potem jeden idzie prosto do zacisku a drugi odbija luzem po skosie do drugiego zacisku. Moze nie wyglada to najlepiej bo jak patrzec od przodu to pomiedzy lagami na skos idzie przewod. Ale taczej ten lewy przedwód bedzie za krótki zeby go pod półką pod kątem prostym pociagnąć.

I obiecane fotki:


http://desmond.imageshack.us/Himg708/scaled.php?server=708&filename=przewody1.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg37/scaled.php?server=37&filename=przewody2.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg818/scaled.php?server=818&filename=przewody3.jpg&res=landing

raf
16.04.2012, 18:07
Panzer, mógłbyś zmierzyć przewód który idzie do lewego zacisku? Ile ma to podwyższenie? 3 cm?

Tymon
21.05.2012, 00:48
OK - uprzejmie donosze, ze przewody Hel'a o dlugosci 110(lewa) i 107(prawa) zamontowalem w sposob pokazany przez kolege Panzera. I pragne oswiadczyc, ze bez podwyzszenia kierownicy jest duzo zapasu, ich dlugosci.
Stwierdzam zatem, ze dlugosc ta jest odpowiednia dla kierownicy z podwyzszeniem (ktorego nie mam)

panzer
21.05.2012, 13:17
raf - sorry ze nie udzielilem odpowiedzi, przegapilem twoje pytanie. Post TyMona odpowiada na to pytanie. Standardowe przewody Hela, dedykowane do afryki, zamontowane w sposób jak na foto starczaja (z zapasem) do kierownicy z podwyższeniem (centymetr w tą czy w tamtą podwyższenia nie robi różnicy).

ferolo
31.10.2015, 13:52
Hej panowie dałby ktoś radę powstawiać więcej zdjęc prowadzenia tych przewodów hella z podwyższeniem kiery bo nie bardzo wiem jak poprowadzić swoje aby nic nie obierało.

KORNIK
31.10.2015, 15:08
Wprawdzie to czwórka ale może pomoże.

Tymon
06.11.2015, 01:48
Panowie a ja mam inne pytanie...
Mam zmote lekką zawiasu ale mam oryginalne zaciski i pompę hamulcową od afry, przewody mam poprowadzone jak w afri. Niestety brak uchwytów i nie podoba mi sie to za bardzo jak idą te przewody, wiec kombinuje czy by nie zrobić tak jak jest w duzym kacie (990).

I tu właśnie rodzi się moje pytanie - zanim zacznę z dorabianiem takowych muszę się zapytać czy może ktoś z Was wie czy oryginalne przewody od KTM LC8 990adventure przypaszą do pompy i zacisków w Afri Rd07a?

Głównie mi chodzi o te śruby które się wkręca w pompę i w zaciski niestety nie mam jak tego pomierzyć...

spider2you
28.08.2017, 12:20
Odkopuję, bo mnie na wymianę Szynszyl namawia.
Chciałbym dopytać o długość przewodów do RD04 z podwyższeniem kierownicy. Jaka powinna być dla każdego z zacisków.
Wiem, że są gotowce z Hella, ale znalazłem kilka firm, co mają równie dobre, ale tańsze.
Ktoś co ma 04, pomoże, podpowie?
Z góry dzięki za pomoc.

KORNIK
28.08.2017, 15:26
Podwyższenie 3 cm - przewody lewy 113 cm prawy 110 cm, to są przewody Hell i jak zamawiałem to nie brałem przedłużanych.

spider2you
28.08.2017, 17:34
Dzięki Kornik. Rozumiem, że nie masz problemu przy pełnych skrętach?

KORNIK
28.08.2017, 22:22
Żadnych, nawet powiedziałbym że jest jaszcze trochę zapasu.

szynszyll
28.08.2017, 23:43
jakie mozna miec problemy z pelnymi skretami...? :)

jaka firme znalazles i w jakiej cenie za komplet?

sam sobie odpowiem. Heel gdy jest montowany przeze mnie kosztuje 250pln za przod - dwie tarcze.
w zestawie sruby, uchwyty, podkladki. kolor przewodu i zlaczek do sporego wyboru.