PDA

View Full Version : Czy mniejsze spalanie 7A to moduł ECU i TPS?


wieczny
18.08.2009, 21:23
Myly Państwo. 07a pali tak mało dzięki gaźnikom, czy oszczędność zawdzięcza też modułowi zapłonowemu ECU i TPS'owi? Tak jestem ciekaw tylko...

TPS by podpowiadał ECU jaki jest współczynnik napełnienia i tenże ECU zmieniałby kąt wyprzedzenia zapłonu, co zmniejszałoby ryzyko spalania stukowego - dobrze kombinuję? Bo czujników spalania stukowego ni ma, przepływomierza ni ma, katalizatora oczywiście tyż. I tak sobie myślę - ECU pracuje na tę oszczędność, czy w sumie nie...?

Misza
19.08.2009, 00:33
W 07A są zdaje się mocno mniejsze dysze :) kombinujesz czy do nowego silnika ładować tylko nowe gaźniki czy całą elektrykę wymieniać? :)

wieczny
19.08.2009, 01:25
Misza - coś w tym stylu. Chciałbym się dowiedzieć, czy spalanie 07a na poziomie 5,36/100km osiągnę na CDI z 04. Zawsze to taniej, nie ;)?

podos
19.08.2009, 10:09
Throttle Position Sensor = czujnik wychylenia przepustnicy. To z napelnieniem chyba nie ma wiele wspolnego.

nie zrobisz takiego przeszczepu skutecznie - TPS wspolpracuje scisle z modułem ECU (7gregu - to takie CDI ino nowsze) Musialbys całą wiązkę z siódemki A wyrwać.

Tu jest jakis artykuł "trochę" na ten temat. No moze troche nie na temat. Ale da ci pojecia jak to moze dzialać, jub co sie dzieje jak działa źle.
http://faq.africatwin.com.pl/Strzelanie_w_t%C5%82umik_podczas_odj%C4%99cia_gazu _-_TPS

rambo
19.08.2009, 10:21
to wyższe spalanie to nam wyszło że tylko powyżej 5000 rpm. do 5000 rpm nasza AT spalliła na tym samym dokładnie dystansie i drodze tyle samo co AT Olki i Jurka. (różnice 0,1L/100km) a my jechalim we dwójke a oni solo.

Wieczny a Tobie też wali jak się zamknie przepustnice..? moja raz wali całymi seriami a raz cisza. Olki tez wali na african qeens i Jurka na Arrow tak samo :) rd07a

ramires
19.08.2009, 11:32
Wieczny, a może po prostu zaczniesz od zmiany przełożenia na 16/45 :) bo siódemki takie mają :)

wieczny
19.08.2009, 11:58
W sumie spalanie stukowe jakoś bestialsko nie wpływa na apetyt. Na żywotność wpływa. A jak bardzo - dowiemy się za kilka lat, gdy studenci będą dojeżdżać 07a tych którzy latają na LC8 lub F800GS ;).

Lepi
19.08.2009, 12:12
Z mojej niepełnej wiedzy wynika, że TPS ma poprawić reakcję na dodanie gazu poprzez zmianę kąta zapłonu. Nie ma to raczej znaczącego wpływu na spalanie.

podos
19.08.2009, 12:17
Z mojej niepełnej wiedzy wynika, że TPS ma poprawić reakcję na dodanie gazu poprzez zmianę kąta zapłonu. Nie ma to raczej znaczącego wpływu na spalanie.

to by znaczyło (choć moja wiedza też niepełna jest) ze wystarczyło by wsadzić 115ki dysze i powinno być to samo.

wieczny
19.08.2009, 12:40
Dziękuję.


Czyli ECU współpracuje z TPS oraz na podstawie informacji dotyczących prędkości obrotowej silnika i prędkości pojazdu (?) wyprzedza kąt w sytuacji "łycha na wysokim biegi i niskich obrotach silnika". 115 załatwić mogą sprawę bez komplikacji o ile materiał na gniazda i zawory w 04 jest odporny na wyższą temperaturę spalania (jako że będzie ubogo).

podos
19.08.2009, 13:19
No, inne są też nieco iglice. Czyli cały zakres średnich obrotów bedzie miał wpływ na skład mieszanki. Nie sadzę zeby głowice i zawory były zrobione "z czegoś innego" Mysle, ze gra nie warta świeczki ani skórka wyprawki. inwestycja w wymianę gazników raczej ci sie szybko nie zwróci. A i efekt niewiadomy zaś pełen sukces wątpliwy.

Lepi
19.08.2009, 13:43
Dziękuję.


Czyli ECU współpracuje z TPS oraz na podstawie informacji dotyczących prędkości obrotowej silnika i prędkości pojazdu (?) wyprzedza kąt w sytuacji "łycha na wysokim biegi i niskich obrotach silnika". 115 załatwić mogą sprawę bez komplikacji o ile materiał na gniazda i zawory w 04 jest odporny na wyższą temperaturę spalania (jako że będzie ubogo).

Prędkości pojazdu bym w to nie mieszał :) Reszta się zgadza.

newrom
19.08.2009, 14:24
Wieczny, jeden majfriend twierdzi ze motór coś musi palić. Paliwo albo zawory, wybór należy do właściciela (a ukuł to stwierdzenie jak mu się w szadole 1100 zaworek upalił).
Ale jeśli się zdecydujesz to testuj i zeznawaj jakie efekty bo moja smoczyca też ssie chore ilości paliwa :-/

Kazmir
19.08.2009, 22:17
Dziękuję.


Czyli ECU współpracuje z TPS oraz na podstawie informacji dotyczących prędkości obrotowej silnika i prędkości pojazdu (?) wyprzedza kąt w sytuacji "łycha na wysokim biegi i niskich obrotach silnika". 115 załatwić mogą sprawę bez komplikacji o ile materiał na gniazda i zawory w 04 jest odporny na wyższą temperaturę spalania (jako że będzie ubogo).

Bez ECU, ale gaźniory TA Dysze nie 115 spalanie 5,2 - 5,4 trasa min 120km/h i chwilami dużo więcej. Z Motormaniakiem raczej wolno nie pojedziesz :) a odejście też ma przyzwoite - nie jest ustawiona na ubogo.
16/45 of course !!!

R2D2
19.08.2009, 23:23
W Afryce moim zdaniem ECU ( Engine Control Unit ) nie ma znaczącego wpływu na ilość spalanego paliwa ale ma wpływ na krzywą momentu obrotowego poprzez mapowanie zapłonów .
ECU odbiera sobie z TPS'u położenie przepustnicy oraz impulsy z walu i odpowiednio zapodaje iskrę przez co cała regulancja polega na przyśpieszaniu i opóźnianiu zapłonu.
Zazwyczaj ECU są to urządzonka z mikroprocesorem i jakimś tam programem sterującym.
Różnice między ECU a CDI ( Capacitor Discharge Ignition ) są znaczne i zasadniczo zasada działania jest inna.
Przejście producentów z CDI na ECU jest podyktowane kosztami konstrukcji oraz brakiem możliwości sterowania szprycą przez CDI.
Yamaha w modelu YZF-R6 zrobiła ciekawy kompromis ,a mianowicie połączyli oni Modul mikroprocesorowy z CDI , tłumaczyli to tym że dzięki CDI uzyskali większa energie iskry na świecy i układ lepiej się wyrabiał przy dużych obrotach.

Reasumując ,na różnice w spalaniu maja wpływ w większym stopniu gaźniki niż ECU

rambo
20.08.2009, 00:37
a na tych nowsiejszych gaźnikach mniej wali w tłumik..? ;)

podos
20.08.2009, 08:31
Wróc do oryginału jak co to przeszkadza. Wali tak samo. Przynajmniej na Motadzie.

rambo
20.08.2009, 10:15
Właśnie, na oryginale tego nie słyszałem. Ale jak się wydało 300zł na dodatkowego konia mechanicznego, ( w sumie 3 ogiery) to co mam je teraz wolno puścić... :Thumbs_Down:;):D

No dobra, powoli ale do meritum.
Jakby w czwórce, czy starej siódemce podmienić dysze 120 czy 122 na 118, tak by były obie 118, to by to chodziło dalej dobrze..?
Licze na głos Kazmira i Motormaniaka szczególnie :drif:

Kazmir
21.08.2009, 22:54
No dobra, powoli ale do meritum.
Jakby w czwórce, czy starej siódemce podmienić dysze 120 czy 122 na 118, tak by były obie 118, to by to chodziło dalej dobrze..?
Licze na głos Kazmira i Motormaniaka szczególnie :drif:

Nie tylko dysze główne......... Wkraczasz w bardzo tajemnicze tematy. Wolałbym o tym pogadać np. przy grill'u:haha2:

rambo
21.08.2009, 23:04
Mojej AT to już nic nie zaszkodzi ani nie pomoże, ale tak sie zastanawiam jakby dać dwie 118. Będzie OK?