View Full Version : brak iskry na świecy, moto nie gada
piszę na forum bo może ktoś to przerabiał i nie będę musiał od zera szukać.
Chodzi o to że moto chodziło idealnie jak normalna afryka:D
Aż pewnego razu po parunastu minutach postoju nie chciała zapalić. Pokręciłem trochę i nagle silnik zagadał jakby nigdy nic..........
Taka sytuacja powtórzyła się dwa razy na przestrzeni ok miesiąca.
Kilka dni temu, rano, wyprowadziłem Królową z garażu, myśląc że poadję do roboty. Ale Afryczka myślała chyba inaczej - silnik kręcił ale nie dał się uruchomić.
Szybkie sprawdzenie - brak iskry na świecy - na jednej bo innych nie udało mi się na szybkiego odkręcić bez zdejmowania baku i kranika.
No i w końcu pytanie do was - czy to mogą to być tylko przewody wysokiego napięcia czy moduł, czy może coś jeszcze innego?
Jeżeli nie ma iskry na jednej świecy to na innych też chyba nie będzie, czy lepiej to sprawdzić?
Jakie są objawy padniętego modułu?
Artuditu
13.08.2009, 23:11
Miałem dziś zakładać podobny temat więc się podepnę.
Czy przy braku iskry na jednej świecy zmienia się kultura pracy motóra? Dziś jakby lżej wszystko chodziło, mniejsze wibracje na niskich obrotach i dźwięk jakby bardziej regularny.
Kumpel kilka dni temu sprawdzał w TA to samo i okazało się że ma padnięty moduł. Po naprawie/wymianie motor chodził znacznie "fajniej". Zrywniejszy, lepiej się wkręcał.
Miałem dziś zakładać podobny temat więc się podepnę.
Czy przy braku iskry na jednej świecy zmienia się kultura pracy motóra? Dziś jakby lżej wszystko chodziło, mniejsze wibracje na niskich obrotach i dźwięk jakby bardziej regularny.
Kumpel kilka dni temu sprawdzał w TA to samo i okazało się że ma padnięty moduł. Po naprawie/wymianie motor chodził znacznie "fajniej". Zrywniejszy, lepiej się wkręcał.
Moduł steruje dwoma cewkami (jeden gar) Jeśli nie ma iskry na jednej ze świec to nie koniecznie może być uszkodzony moduł tylko cewka zapłonowa.
piszę na forum bo może ktoś to przerabiał i nie będę musiał od zera szukać.
Chodzi o to że moto chodziło idealnie jak normalna afryka:D
Aż pewnego razu po parunastu minutach postoju nie chciała zapalić. Pokręciłem trochę i nagle silnik zagadał jakby nigdy nic..........
Taka sytuacja powtórzyła się dwa razy na przestrzeni ok miesiąca.
Kilka dni temu, rano, wyprowadziłem Królową z garażu, myśląc że poadję do roboty. Ale Afryczka myślała chyba inaczej - silnik kręcił ale nie dał się uruchomić.
Szybkie sprawdzenie - brak iskry na świecy - na jednej bo innych nie udało mi się na szybkiego odkręcić bez zdejmowania baku i kranika.
No i w końcu pytanie do was - czy to mogą to być tylko przewody wysokiego napięcia czy moduł, czy może coś jeszcze innego?
Jeżeli nie ma iskry na jednej świecy to na innych też chyba nie będzie, czy lepiej to sprawdzić?
Jakie są objawy padniętego modułu?
Jasne, że lepiej sprawdzić. Zanim wymienisz moduł to posprawdzaj wszelkie masy czujniki - stopka, klamka, bieg jałowy itp.....
Moduł steruje dwoma cewkami (jeden gar) Jeśli nie ma iskry na jednej ze świec to nie koniecznie może być uszkodzony moduł tylko cewka zapłonowa.
przy jednej padniętej cewce, z czterech świec dwie powinny świecić i teoretycznie co któryś obrót wału powinien zagadać.
A nie dzieje się nic...
Masy posprawdzam.
Jakie sa ceny przewodów, cewki i modułu?
Ma ktoś dostępne?
Cewki masz zintegrowane z kablami, w sklepie dwa-kola kosztują prawie 500zł za sztukę, moduł 2700. Używki na ebay 40-50eur za 2szt. W razie 'W' mogę pożyczyć/sprzedać bo mam dodatkowy komplet.
Jak to, przewody WN nie są odkręcane od cewek? Przyznam się, że nie sprawdzałem, bo byłem pewien, że da się wymienić sam kabel WN odczepiając od niego cewki i fajki.
Właśnie mnie zabiłeś pytaniem bo byłem pewny że nie, może będę dziś w garażu to sprawdzę :)
Fajki się winno wykręcać, a w cewce powinna być nakrętka dociskająca przewód WN do korpusu cewki. Ale nie wiem, nie rozbierałem.
Tak to było w czasach słusznie minionych, później zaczęli zalewać kabel WN w cewkach (da się wydłubać, ale to rzeźba no i pojawią się problemy z uszczelnieniem). A niedawno spotkałem się ze zintegrowanymi fajkami z cewkami - bez kabla (triumph).
z TEGO (http://zsf-motorrad.de/en/Spares/XRV750R-G-50P/F-28-WIRE-HARNESS-IGNITION-COIL-1) obrazka wynika że cewka WN i kabel stanowi jeden element.
Jak to, przewody WN nie są odkręcane od cewek? Przyznam się, że nie sprawdzałem, bo byłem pewien, że da się wymienić sam kabel WN odczepiając od niego cewki i fajki.
Jak chcesz koniecznie odkręcić to wpadnij mam WSK 125 to możesz potrenować:haha2::haha2::haha2:
Masz słuszną rację. A cewki w fajkach są w CBR600F4 na przykład :).
Kolega w Bandicie 600 wymieniał same przewody, dało się, szpej demontowalny. Liczyłem, że w AT to samo.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.