PDA

View Full Version : łożyska kół


Mroq
16.04.2008, 10:36
Panowie, jakie łożyska i uszczelniacze przychodzą do kółek RD 07 z 1994r.?przeszukałem wyszukiwarką i niestety...

JANEK
16.04.2008, 12:24
http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2652228&osCsid=6cc92f5627b0ab52488f6908fa9bb1b3

Stolek
16.04.2008, 12:31
a patrzyłeś do naszej Afripedii?
http://faq.africatwin.com.pl/Dane-eksploatacyjne

zrobiłem tą tabelke na podstawie mojej afryki.

hubert
23.04.2008, 08:42
Zgłupieć można z tymi wymiarami ...

Na Afripedii jest :

oring 62x2 (do uszczelnienia piasty)

w katalogu zsf.moto.com:

61x2

Afripedia:
Koło przednie simm: 28x42x7 lewy

zsf:

28x42x8

Jak to jest w końcu bo zgłupiałem ...

Na xrv.org.uk znalazłem takie wymiary jak w zsf:

Front Left: 28 x 42 x 8
Front Right: 45 x 55 x 5

Sprocket Carrier: 28 x 47.2 x 7
Rear left: (O-Ring) 61 x 2 - shouldn't need replacing often

motormaniak
23.04.2008, 15:31
PRZYPUSZCZAM że na afripedii jest wymiar dostępny w sklepie. Ten 1 mm szerokości w przypadku tego uszczelniacza nie robi różnicy.

hubert
23.04.2008, 15:44
Właśnie dziś kupiłem łożyska i przy okazji uszczelniacze awaryjnie na wyjazd i zarówno oring 61x2 jak i sim 28x42x8 był dostępny ... Nie kupiłem tylko oczywiście 28x47,2x7 ( wziąłem 28x47x7)oraz o dziwo również 45x55x5...

Jak by ktoś z Warszawy potrzebował to podaję namiar:

Hurtownia Uszczelnień Gasket-Passerotti
ul. Garażowa 4 (skręcamy w lewo z Wołoskiej zaraz za Woronicza jadąc w stronę Galerii dla Młotów)
22 843-34-54

Pracują do 16.00. Bardzo miła obsługa. Człowiek który tam pracuje (lub jest właścicielem) jest motocyklistą :Thumbs_Up:

Za komplet łożysk na tył i przód + uszczelniacze ( bez 45x55x5) zapłaciłem 72 PLN

Kuba
23.04.2008, 20:48
a czy w RD04 będą takie same?

hubert
24.04.2008, 08:42
a czy w RD04 będą takie same?

Tego nie wiem .... Ale możesz sprawdzić tutaj http://zsf-moto.com/?osCsid=13ac65f6106c85b572272f6812a032a1

wpisujesz nr VIN a potem szukasz na rysunkach koła przód i tył klikasz i szukasz łożysk i simeringów.

Hmmm gdzieś przeczytałem że do kół trzeba stosować łożyska o symbolu luzu C3 czyli luz większy niż normalny. Jeśli założę zwykłe to szybciej je szlag trafi ?

Kazmir
31.08.2008, 21:17
Na czopy wału korbowego faktycznie zakłada się łożyska wyluzowane, ale do kół ?
Sprawdzę na starych może są oznaczenia.

hubert
04.09.2008, 23:02
I co Kazmir, sprawdziłeś te oznaczenia ?

newrom
05.09.2008, 10:17
U mnie na 100% nie były C3. Ale pewnie nie były też oryginalne.

pozdr
newrom

daniel_87
17.09.2008, 22:25
a ja mam pytanko do szanownych Panstwa, jakie łozyska i ewentualnie uszczellniacze ida do tylnej zębatki?


i pytanko do szpecjalistów, jakie sa najlepsze najtrwalsze lozyska ogolno dostepne. nie mowie o hondowskich bo musial bym sprzedac afre zeby kupic komplet lozysk na tylne koło

randal 76
17.09.2008, 22:44
a ja mam pytanko do szanownych Panstwa, jakie łozyska i ewentualnie uszczellniacze ida do tylnej zębatki?


i pytanko do szpecjalistów, jakie sa najlepsze najtrwalsze lozyska ogolno dostepne. nie mowie o hondowskich bo musial bym sprzedac afre zeby kupic komplet lozysk na tylne koło
6204 skf wysoko obrotowe

daniel_87
17.09.2008, 22:50
wysoko obrotowe czyli??
jest jakies dodatkowe oznaczenie? do tego 6204

randal 76
17.09.2008, 22:57
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=pl&newlink=1

motormaniak
18.09.2008, 13:05
Hmmm gdzieś przeczytałem że do kół trzeba stosować łożyska o symbolu luzu C3 czyli luz większy niż normalny. Jeśli założę zwykłe to szybciej je szlag trafi ?
Na ośki, wały "z 1 kawałka" i z 2 punktami podparcia można stosować lożyska nie wyluzowane. Taki wał korbowy nie jest z 1 kawałka - wiadomo przeciwwagi itd więc wyluzowane. Ośka, wał na której siedzi więcej niż 2 lożyska - zaleca sie łożyska z luzem (np. łożyska w skrzyni jednego auta.....)
podsumowując - jak wsadzisz do afryki do kola nie wyluzowane to nic sie nie stanie ale na tył gdzie są 3 sztuki fabryka przezornie podaje z luzem.

Pastor
18.09.2008, 14:04
wysoko obrotowe czyli??
jest jakies dodatkowe oznaczenie? do tego 6204

6204 2RS. Producent dowolny, ale polecam Koyo, SKF, FAG, KFG, NTN (w tej kolejności)
Nie ma czegoś takiego jak "wysokoobrotowe". W tym typie - są tylko wykonania specjalne różniące się materiałem np. koszyka i rodzajem uszczelnienia.
Do przodu i do tyłu dałbym standardy - absolutnie bez kombinacji z powiększonym luzem. Łożyska C3 zwykle daje się w konstrukcjach pracujących w mocno zmiennych temperaturach (na ten przykład moja krowięca skrzynka biegów :) ), albo jak Motormaniak pisał, tam gdzie jest obawa o niewielką (!) nieosiowość, chociaz to już techniczna perwersja trochę :D
Serio w orginałach z tyłu są C3? Cos mi się dowierzać nie kce... ;)
Zdrowia!
:hello:

randal 76
18.09.2008, 14:19
są łożyska wysoko obrotowe przynajmniej nazwy takiej się używa http://www.lozyska.net.pl/index.php?cPath=97

Pastor
18.09.2008, 14:47
są łożyska wysoko obrotowe przynajmniej nazwy takiej się używa http://www.lozyska.net.pl/index.php?cPath=97

No zle się wyrazowałem :) - rozchodziło mnie się o to że u SKFa wszystkie 6204 są tak samo wysokoobrotowe ;) Bo gieneralnie w przyrodzie występują łożyska do b. wysokich obrotów w wymiarówce takiej jak standardy, ale różnią się wtedy oznaczeniem - bo to zupełnie inna konstrukcja jest (zwykle mają więcej kulek, precyzyjniej zamykane koszyki, inne smarowanie itp).
Zresztą z tymi oznaczeniami wykonań specjalnych to tez u różnych wykonawców róznie bywa...
A ide se do domu ;)
Zdrowia
:hello:

daniel_87
18.09.2008, 17:28
to to ja wszystko wiem, ale z wyziu nie spotkalem sie z lozyskami wysokoobrotowymi dlatego pytam, do tej pory dobierajac lozyska do jakich kolwiek urzadzem , badz o bardzo wysokich obrotach, badz o innych przeciazeniach przy obliczeniach wytrzymalosci poprostu dawalem zajebista poprawke i kupowalem wieksze o lepszych parametrach