PDA

View Full Version : Ustawienia zawieszenia do wagi bagażu


jacekk11
13.05.2020, 10:20
Witam,
mam pytanie związane z ustawieniami zawieszenia przy jeździe z kuframi i centralką.
Posiadam zestaw TRAX ADV od SW-Motech i po założeniu kufra centralnego odczuwam wibracje (podobne do shimmy) na kierownicy w zakresie 70-80 km/h.
Po założeniu samych bocznych bez centralki wibracje są dużo mniejsze. Bez wszystkich kufrów oraz stelaży efekt nie występuje.
Czy można zmniejszyć ten efekt regulując zawieszenie lub zmieniając ciśnienie w oponach? Jeśli tak to jak wyregulować? Posiadam zawieszenie Showa EERA i ustawień jest od groma. Nie oczekuję konkretnych wartości tylko wskazówek typu "mniejsze ciśnienie z przodu większe z tył" lub "tłumienie zaw. więcej z przodu mniej tył".
Już myślałem, czy problemem może są turbulencje powietrza, a nie waga ładunku...
Będę starał się zastosować do wszystkich wskazówek.
Z góry dziękuję
JK

radiolog
13.05.2020, 11:52
Jedyne czym bym kręcił przy zmianie obciążenia to tylko napięciem wstępnym , nie mając doświadczenia to jedyne czym kręć

Novy
13.05.2020, 12:26
Radio, w zawieszeniu, które ma kolega raczej nie ma czym kręcić - tam jest mnóstwo guzikowych ustawień :)

jacekk11
13.05.2020, 12:29
Tak, dokładnie. Oprócz predefiniowanych ustawień mam dwa ustawienia użytkownika. Mam plan je wykorzystać.
Rozmyślam również o dodatkowym obciążeniu kierownicy by zwiększyć bezwładność. Nie wiem czy to dobry kierunek.

Novy
13.05.2020, 12:35
Pamiętaj, że do centralnego kufra pakujemy najlepiej powietrze ;)

W każdym motocyklu, którym miałem przyjemność jeździć z centralnym kufrem była shimma.
Pakuj się najlepiej w dwa boczne (i ewentualnie rolkę na miejscu pasażera), jeśli sam jeździsz, bo z centralnym i shimmy możesz oczekiwać i wzrostu zużycia paliwa.

StrzeLuk
13.05.2020, 12:35
Jacek, czy Ty przypadkiem nie masz takiej malutkiej szybki u siebie? Nie jestem ekspertem, ale może masz trochę takiego naked'a i robią się turbulencje na tym całkiem dużym kufrze? Te shimmy to masz na pustym kufrze czy na obciążonym? Sprawdź proszę i jedno i drugie. Jak jest to samo to zawiecha nie ma nic do tego.


Pamiętaj, że do centralnego kufra pakujemy najlepiej powietrze ;)

W każdym motocyklu, którym miałem przyjemność jeździć z centralnym kufrem była shimma.
Pakuj się najlepiej w dwa boczne (i ewentualnie rolkę na miejscu pasażera), jeśli sam jeździsz, bo z centralnym i shimmy możesz oczekiwać i wzrostu zużycia paliwa.

Już tak nie dramatyzujmy. Pół motocyklowego świata jeździ z kuframi z tyłu i jakoś nie narzekają. Od 3 lat jeżdżę z oryginalnym kufrem z tyłu i czasami bardzo obciążony przez sprzęt foto i nic takiego nie odczuwam. Co prawda mam wysoką szybę i może przez to powietrze bardziej opływa mnie i kufer. Nie wierzę, że przy takiej krowie jak ATAS zamocowanie 3kg kufra powoduje zmiany środka ciężkości na tyle, żeby kiera latała. To jakby usiadł pasażer to by się przednim kołem nakrył :dizzy:

jacekk11
13.05.2020, 12:42
Wibracje kierownicy zwiększają się wraz ze wzrostem wagi ładunku. Delikatne wibracje czuć nawet z samą płytą montażową.
Po zdemontowaniu płyty i kufra nie dzieje się nic.
Chciałem traktować centralny jako bagaż podstawowy na wyjazd np na jedną nockę.
Boczne kufry miały być na dłuższe wypady, ponieważ bardzo poszerzają moto, ale rzeczywiście, z samymi bocznym kuframi bez centralki wibracje są ledwie wyczuwalne.
Mam szybę regulowaną. Używam jej w pozycji 1 najniższej lub 2. Spróbuję ustawić pozycję najwyższą 5. Dam znać.
Możliwe, że akcesoryjna - szersza szyba da jakiś efekt?

Novy
13.05.2020, 12:43
Też tak jeżdżę. Mówię, co zaobserwowałem.

radiolog
13.05.2020, 16:02
Radio, w zawieszeniu, które ma kolega raczej nie ma czym kręcić - tam jest mnóstwo guzikowych ustawień :)


To w hondzie?
Jak guziki to proste , nastawy są pewnie na 1 , 1 z bagażem lub 2

jacekk11
13.05.2020, 16:03
Tak, CRF1100D4L

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

DziadekH
24.10.2020, 12:14
Ciekawy jestem czy już opanowałeś te drgania kierownicy i jaka była ich przyczyna.
Ja jeżdżąc z kuframi i plecaczkiem, lub do pracy z torbą na siedzeniu i kupą sprzętu w kufrach nie odczuwam żadnych problemów przy prędkościach o jakich pisałeś.
Czy sprawdzałeś stan przedniej opony i wyważenie koła? nawet z nową oponą (jaką masz?) bywają kłopoty.

radiolog
24.10.2020, 14:17
Ciekawy jestem czy już opanowałeś te drgania kierownicy i jaka była ich przyczyna.
Ja jeżdżąc z kuframi i plecaczkiem, lub do pracy z torbą na siedzeniu i kupą sprzętu w kufrach nie odczuwam żadnych problemów przy prędkościach o jakich pisałeś.
Czy sprawdzałeś stan przedniej opony i wyważenie koła? nawet z nową oponą (jaką masz?) bywają kłopoty.

Zamontuj damper z regulowanym tłumieniem i drgania znikną

szynszyll
26.10.2020, 10:59
Kolega Rambo sie kiedys specjalizowal ustawieniach zawiechy w AT

majki
26.10.2020, 11:08
Teraz to się bardziej specjalizuje w bikefittingu ;)

pałeł
26.10.2020, 11:10
Problem schimy to problem kufra, sam Jacek zauważa ze jak wsadzi kufer to czuje a bez kufra nie, rada moja nie jezdzic z kufrem. Kufer bierz tylko jak jedziesz z pasażerem choć i tak lepiej jest bez.
ps nigdy nie używałem kufra centralnego wiec ja tych problemów nie znam ale jadać z kufrem motocyklem kolegi dla mnie to był koszmar jak sie motocykl prowadził.

jacekk11
27.10.2020, 08:58
Problem schimy to problem kufra, sam Jacek zauważa ze jak wsadzi kufer to czuje a bez kufra nie, rada moja nie jezdzic z kufrem. Kufer bierz tylko jak jedziesz z pasażerem choć i tak lepiej jest bez.
ps nigdy nie używałem kufra centralnego wiec ja tych problemów nie znam ale jadać z kufrem motocyklem kolegi dla mnie to był koszmar jak sie motocykl prowadził.

Hej, podpisuje się pod tym w 100%
Zmieniłem system pakowania na miękkie sakwy boczne.
Na twardym motocykl zachowuje się bardzo przyjemnie. Nie wrócę do kufra.