View Full Version : Roznice 2016/2017 i 2018/2019 wersja
OOT: Wracam na FAT zeby walczyc z szeroko-pojetym pedalstwem, bo sluchy mnie doszly, ze forum spada na ryj przez troli.
W temacie teraz. Kupilem druga NAT z 2019 DCT. Bede tutaj w pierwszym poscie robil dokumentacje wszystkich zmian. Narazie motor kupilem przed tym cyrkiem,, postawilem w robocie i zamkneli dostep do budynku. Wiec material bedzie sie rozwijal w wasza pomoca
:bow:
Zmiany w NAT 2018/2019:
1. Kolor czarny zamieniony, na taki sztuczny karbon.
2. Tylny blotnik zmieniony ksztalt.
3. Gaz na kable, nie na linke.
4. Wydech 2 komorowy i inny ksztalt.
5. Podnozki kierowcy: mocowanie z zelaza, a nie z alu.
6. Podnozki pasazera: inaczej mocowane, od dolu, nie z bokow i inny ksztalt, zeby nogi nie drapac.
6. Inny wyswietlacz.
7. Przesuniety wlacznik kierunkow i pipczaka.
8. Szprychy z nierdzewki.
9. Przedni widelec ma anodowana powloke.
10. Aku Li-On.
11. Zmiany silnika: 25% lzejszy wal korbowy itd.?
12. Mocowanie akcesoryjnej płyty zamiast tylnego siedziska. W modelu 2019 jest tylko jedna śruba do zamocowania tylnej części płyty a nie dwie jak roczniku 2016-2018. [patrz post 10 od Piotra]
Wszystko ok, ale to już wszystko dawno wiadomo...
Wszystko ok, ale to już wszystko dawno wiadomo...Na pewno? Jakoś nie widziałem całej listy. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200411/e8f2e707221724619c7f19621db20ab7.jpg
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Widać bardzo długo cię na FAT nie było. Teraz rozczajamy model 2020.
Nie znam sie na porownaniach tych nowych moto... nie mniej jednak GRATULUJE zakupu ! :) pozdro750
OOT:
W temacie teraz. Kupilem druga NAT z 2019 DCT.
A pierwszej coś dolega, czy po prostu kolekcjonerem będziesz? :-)
Pozdrowienia,
D
A pierwszej coś dolega, czy po prostu kolekcjonerem będziesz? :-)
Pozdrowienia,
DChciałem DCT i odmłodzić rocznik. A mieli dobre oferty na 2019 rocznik. Graty poprzerzucam i Stara tu będzie do sprzedania.
Obywatela Qurczaqa jakby więcej :)
Obywatela Qurczaqa jakby więcej :)
Bo to brojler, nie kijanka ;-)
piotr.dialog
15.04.2020, 10:20
Cześć ja zrobiłem to samo czyli wymieniłem na rocznik 2019 z DTC Oprócz zmian które wymieniłeś jest taka drobnostka w mocowaniu akcesoryjnej płyty zamiast tylnego siedziska. W modelu 2019 jest tylko jedna śruba do zamocowania tylnej części płyty a nie dwie jak roczniku 2016-2018.
A ja pamietam jak w tamtym roku ja i Novy bylismy pedalami na dct :D
Cześć ja zrobiłem to samo czyli wymieniłem na rocznik 2019 z DTC Oprócz zmian które wymieniłeś jest taka drobnostka w mocowaniu akcesoryjnej płyty zamiast tylnego siedziska. W modelu 2019 jest tylko jedna śruba do zamocowania tylnej części płyty a nie dwie jak roczniku 2016-2018.
Dzieki.
A czy nie ma jakichs zmian mocowania GPS? Tych rurek kolo licznika. Bo nie mialem czasu zerknac, ale jakos inaczej to wygladalo.
Wieksza puszka na narzędzia jest w nowej. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/0b6079ae3e4c5a18b9cc38c5a2220a4b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/eb78d3ae6d2fe0ffd0d0882be5ac4782.jpg
A ja pamietam jak w tamtym roku ja i Novy bylismy pedalami na dct :D
Ja się już z DCT, Essów folresów i innych udogodnień wyleczyłem. Tera zbieram kasę na resztę... :D
Africa Tigg
28.05.2020, 20:06
Bo nie jeździłeś z DCT lub bardzo krótko, ja po 4 latach nie mam alternatywy dla zmiany NAT, bo inni producenci nie mają tej skrzyni, a po takim czasie ta wygoda uzależnia...i w terenie też daje radę dla jasności ;-)
Powodem mojego wyleczenia nie jest że to jest be, ale że nie mam kasy na takie luksusy. ;)
Powodem mojego wyleczenia nie jest że to jest be, ale że nie mam kasy na takie luksusy. ;)
Zawsze jeden duperel mniej co się może zepsuć:D
Zawsze jeden duperel mniej co się może zepsuć:D
Można zacząć jeździć rowerem, do zepsucia się jest jeszcze mniej :haha2:
Można zacząć jeździć rowerem, do zepsucia się jest jeszcze mniej :haha2:
A pewnie nikt Ci nie broni.:D
OOT: Wracam na FAT zeby walczyc z szeroko-pojetym pedalstwem, bo sluchy mnie doszly, ze forum spada na ryj przez troli.
hej QrczaQ, minęło trochę już od Twojego zakupu, podzielisz się wrażeniami z jazdy po przesiadce na ten lżejszy wał i kabel zamiast linki pod łapą? Pytam, bo waham się przed zakupem przedlifta/lifta.
Co prawda strona w języku wroga, ale można kliknąć tłumaczenie.
Ciekawe zestawienie, różnice i kolory między modelami NAT.
http://crf1000l-at.blogspot.com/p/blog-page_4.html
hej QrczaQ, minęło trochę już od Twojego zakupu, podzielisz się wrażeniami z jazdy po przesiadce na ten lżejszy wał i kabel zamiast linki pod łapą? Pytam, bo waham się przed zakupem przedlifta/lifta.Hej,
Sorry nie widziałem pytania.
Ja miałem manualną teraz automat to nie wiem czy będę obiektywny. No i zrobiłem tylko 2000km.
Najlepiej jak się wypowiem po sezonie.
Generalnie to są duże różnice w silniku. Jest bardziej sportowy, mniej turystyczny.
Reszta to małe zmiany detali, nawet na minus jak licznik (no ale w 2020 już zupełnie odlecieli...).
Hej,
Sorry nie widziałem pytania.
Ja miałem manualną teraz automat to nie wiem czy będę obiektywny. No i zrobiłem tylko 2000km.
Najlepiej jak się wypowiem po sezonie.
Generalnie to są duże różnice w silniku. Jest bardziej sportowy, mniej turystyczny.
Reszta to małe zmiany detali, nawet na minus jak licznik (no ale w 2020 już zupełnie odlecieli...).
A takie pierwsze wrażenie - odczuwasz różnicę w pracy manetki i reakcji silnika między linkami a ride by wire?
Jak się przesiadłem z Afry na 1290, to denerwowało mnie to opóźnienie do końca jazdy...
Co wy z tym opóźnieniem? Poważnie? RBW to mnie w GS wkurzało bo tam opóźnienie było wyraźne ale w KTM juz było bardzo ładnie i bez zgrzytów. Może to jakiejś kalibracji wymaga czy coś?
Musi wymaga kalibracji/strojenia. Po zrobieniu decata i akcesoryjny wydech również zauważam lekkie opóźnienie w reakcji na gaz. Wcześniej tego nie było...albo nie zwróciłem uwagi :)
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Ja, porównując bezpośrednio obydwa modele, miałem takie wrażenie, że w starszej wersji manetka gazu jest odrobinę bardziej czuła. Obydwa to były DCT. Opóźnienia wg mnie nie ma, ale też nie działa to w 100% identycznie. Jeśli to taka ważna kwestia, to chyba jednak najlepiej samemu wypróbować, bo co dla jednego jest bez znaczenia, dla drugiego może być odczuwalne.
Co wy z tym opóźnieniem? Poważnie? RBW to mnie w GS wkurzało bo tam opóźnienie było wyraźne ale w KTM juz było bardzo ładnie i bez zgrzytów. Może to jakiejś kalibracji wymaga czy coś?
Opinia na podstawie dwóch różnych motocykli - 1290 Adventure i Super Duke 1290. Dla mnie to było odczuwalne jakby trwało pół sekundy. Brak takiej bezpośredniej reakcji manetka ---> silnik.
W Aprilii Dorsoduro było jeszcze gorzej.
Właśnie ostatnio rozmawiałem ze sprzedawcą w salonie Honda i twierdził, że Afra takiego opóźnienia nie ma, ale dokładnie wie o czym mówię podając powyższe przykłady, bo zna temat.
Muszę się kiedyś przejechać CRF1100, bo jestem ciekaw.
radiolog
08.07.2020, 15:45
Mózg musi zarejestrować ze przyspiesza,inaczej dawno ty miałbyś 100, mózg myślałby ze jeszcze stoisz.
Może to mapy? W Street na pewno jest delikatne opóźnienie
Nie wyczułem żadnego opóźnienia w 1100. Jeśli jest to najwyraźniej poniżej mojego progu wykrywalności.
Krótko. Kobieta jest na kupnie. Czy warto dopłacać do wersji 2018 ? Rożnica to jakieś 1000euro lub kilka tysi. Jest sens ?
bukowski
29.07.2020, 10:45
sprawdzilbym lagi. czy w tej 2016 były wymieniane i na jakie. Jeśli nie /nie wiadomo, to brałbym 2018.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
sprawdzilbym lagi. czy w tej 2016 były wymieniane i na jakie. Jeśli nie /nie wiadomo, to brałbym 2018.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Ta anoda jest warta tych kilku tysięcy ?
Według mnie oprócz ch.jowego (gorszego niż w 2015-2017) wyświetlacza w 2018 większość jest zaletą.
Ta anoda jest warta tych kilku tysięcy ?Ja się nie znam ale moje lagi (2016) były rozbierane dwukrotnie (mam obecnie 40 kkm) i żadnych wytarć nie zanotowano a wszystko było w tolerancji fabrycznej.
konrad7005
19.01.2021, 11:53
Witam ,
Zastanawiam się nad zakupem Africa Twin w wersji DCT. Mógłbyś opisać swoje odczucia po jeździe tym motocyklem w sezonie 2020 ? czy DCT jest bezproblemowy ?
Witam ,
Zastanawiam się nad zakupem Africa Twin w wersji DCT. Mógłbyś opisać swoje odczucia po jeździe tym motocyklem w sezonie 2020 ? czy DCT jest bezproblemowy ?
Skoro zarejestrowałeś się tak dawno temu to chyba znasz zasady panujące na naszym forum?
konrad7005
19.01.2021, 15:02
Skoro zarejestrowałeś się tak dawno temu to chyba znasz zasady panujące na naszym forum?
TZN ?
Autor posta napisał , że po sezonie opisze wrażenia z motocykla. Nie zrobił tego więc zapytałem o to... gdzie tu jest jakiś problem ?
TZN ?
Autor posta napisał , że po sezonie opisze wrażenia z motocykla. Nie zrobił tego więc zapytałem o to... gdzie tu jest jakiś problem ?
Proszę...
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=190&postcount=1
...i cały wątek, żebyś nie musiał szukać:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=69
marecki999
29.09.2023, 10:51
Pany - są istotne różnice między rocznikami 16-17' w manualu?
Po mojemu to żadnych nie ma.
marecki999
29.09.2023, 14:37
Po mojemu to żadnych nie ma.
Dzięki
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.