PDA

View Full Version : Pierburg - zamienik pompy


Lepi
03.07.2009, 14:30
A tu pompa która wystarczy do AT :)

http://www.pompy.net/sklep,2130,,,03,,pl-pln,360770,0.html

Chyba jednak nie, na stronie jest podane "Podstawowymi wymogami umożliwiającymi jej zastosowanie jest m.in. posiadanie odpływu paliwa w gazniku"
Jest cos takiego w Afri??

chomik
03.07.2009, 14:42
Chyba jednak nie, na stronie jest podane "Podstawowymi wymogami umożliwiającymi jej zastosowanie jest m.in. posiadanie odpływu paliwa w gazniku"
Jest cos takiego w Afri??
Moim zdaniem będzie działać, ale ja tylko gryzoń, nie mechanik...

ramires
03.07.2009, 15:30
Może nie działać, bo to pompa jak na mój gust jest "przelewowa" z układem zwrotnym paliwa. Pompa w AT jest ciśnieniowa - pracuje tylko do dobijania ciśnienia w układzie paliwowym, mam na myśli ciśnienie paliwa a nie kompresję jakąś.

Tak więc jak ktoś podepnie zwrotny przelew paliwa to pompa się nada, jeśli nie ... bogaty człowiek, bo paliwo jak już "wypłynie z baku" to już nie wróci. Tak ja przynajmniej to rozumiem :)

Lepi
03.07.2009, 18:46
Może nie działać, bo to pompa jak na mój gust jest "przelewowa" z układem zwrotnym paliwa. Pompa w AT jest ciśnieniowa - pracuje tylko do dobijania ciśnienia w układzie paliwowym, mam na myśli ciśnienie paliwa a nie kompresję jakąś.

Tak więc jak ktoś podepnie zwrotny przelew paliwa to pompa się nada, jeśli nie ... bogaty człowiek, bo paliwo jak już "wypłynie z baku" to już nie wróci. Tak ja przynajmniej to rozumiem :)

W praktyce bedzie wygladać to tak, ze albo zaworki pływaka będę trzymac i pompa bedzie pracować caly czas przeciażona albo puszcza i bedzie sie przelewalo paliwo. Raczej to pierwsze.

Kuba
03.07.2009, 21:52
tu mam coś ciekawego:
http://www.andreeweb.de/Motorrader/Einbau__der_Pierburg-Pumpe_der/einbau__der_pierburg-pumpe_der.html

+

http://www.andreeweb.de/Motorrader/Notabschaltung_Pierburg_Pumpe/notabschaltung_pierburg_pumpe.html

i powinno być git! :Thumbs_Up:

hero
04.07.2009, 23:59
To po to nasi dziadkowie walczyli z faszyzmem a potem z rusycyfikacją by teraz przyszło kupować nam pompy od gebelsów?
A teraz świat schodzi na ewropę i język królowej.

A co do tematu to wynika z pisma obrazkowego i części pisanej (nie wszystko zakumałem) , że bedzię dzialac po dodaniu przekaznika , zmianie wtyku i kilu innych robotach ślusarsko - elektrycznych. Tyle czy warto?
Bo pompa nowa niewiele droższa od tej, a czas i mordowanie sie z materia myśle że tez sie liczą

PawelZDR
05.07.2009, 01:55
Warto bo ten Pierburg będzie żył o wiele dłużej niż oryginał.Pompy te są bez problemu dostępne w Polsce i jest to o wiele lepsza opcja niż pompy FACET które przy Pierburg-u są jak maluch przy Mercedesie.

chomik
06.07.2009, 09:40
W praktyce bedzie wygladać to tak, ze albo zaworki pływaka będę trzymac i pompa bedzie pracować caly czas przeciażona albo puszcza i bedzie sie przelewalo paliwo. Raczej to pierwsze.
A w praktyce, jadę już 15k na pompie, która tak działa i niech sobie będzie przeciążona... a AT pali 5-6 litrow....

Vooytas
06.07.2009, 10:49
A co sądzicie o tym żeby:

jeden kranik traktować jako dolot do pompy a drugi jako powrót nadmiaru z pompy?
Można dać jakiś odcinek mniejszej średnicy żeby jakieś ciśnienie w układzie utrzymać. Pompa powinna mnieć mniejszy wysiłek i będzie chłodzona paliwem non stop.

Dzieju
06.07.2009, 11:01
Generalnie powinno zdać egzamin, pozostaje tylko kwestia doboru średnicy powrotu, ale wydajności są na tyle duże że powinno wystarczyć na gaźniki.
Pozostaje spróbować.

Vooytas
06.07.2009, 11:10
Jeszcze myślałem o czasówce, ale myśle że takie przerywanie pracy mogłoby więcej zaszkodzić niż pomóc, w końcu w autach pompy chodzą non stop i auta po 250 tysi robią na 1 pompce.

randal 76
08.10.2009, 19:33
ktoś lata na tym Pietburgu?

Robert Movistar
08.10.2009, 20:49
ktoś lata na tym Pietburgu?

Z tego co sobie przypominam, to MaRp ma tą z linku na początku posta i chyba nie dawała rady. Ale to moje chyba niech jednak MaRp potwierdzi. Ja mam tą:

http://www.autosklep.istore.pl/sklep,1970,,,03,,pl-pln,277355,0.html

Przekaźnik jest potrzebny, co by ją rozłączyło po zgaszeniu sprzęta, bo by napitalała cały czas. Kolega Maciek kupił AT od szwaba na tej pompie. Jeździ już 2 rok. Problemów nie stwierdzono. A jako że nie stwierdzono poszedłem na skróty i zakupiłem to samo.
W moim przypadku na początku przelewało paliwo z gaźników, ale Izi się na nie odlał i przelewanie ustąpiło (w pompie oczywiście). Pompa jest zamontowana prowizorycznie na 2 trytki na ramie, a że działa i prowizorki są skuteczne to nie tykam (po co coś zje...ć jak funkcjonuje).

Izi
08.10.2009, 21:38
potwierdzam że po wielu browarach i innych takich nawet cięższych trunkach, udało się zamontować coś takiego
http://www.autosklep.istore.pl/sklep...,277355,0.html (http://www.autosklep.istore.pl/sklep,1970,,,03,,pl-pln,277355,0.html) królikiem doświadczalnym była AT Movistara, ale wcześniej żeby to zamontowac ze schematu gebelsów, zajrzeliśmy do AT Macka, coby się zbytni nie narobić, okazało sie że tam jakieś przekaźniki z Saba pomontowane są (Saab takie auto :)), no to zrobiłem po swojemu,
stan na dzisiaj, mam nadzieję że dwie AT wrócą o własnych siłach do domu, chociaż na to się nie zanosi, a i piwo sie już kończy

PawelZDR
08.10.2009, 22:56
Ja latam na Pierburgu :) I działa bez problemów.Przejechała do tej pory ok.10 tyś.Jeden warunek to ma być oryginał bo wcześniej testowałem takie które wyglądają identycznie i niby parametry te same ale jedna przelewała gaźniki na wolnych a druga ryczała podczas pracy tak ,że zagłuszała silnik.

Vooytas
09.10.2009, 06:28
Nie wiem czy dobrze kumam, ta pompka ma w sobie wyłącznik ciśnieniowy? Jak jest ciśnienie (brak ujścia) to przerywa prace?:confused:

Lepi
09.10.2009, 07:27
Nie ma.

randal 76
09.10.2009, 09:06
:Dtu znalazłem opis obrazkowy w którym miejscu ma być pompa:haha2:
http://www.andreeweb.de/Motorrader/Einbau__der_Pierburg-Pumpe_der/einbau__der_pierburg-pumpe_der.html

a tu jak sobie założyć przekażnik :D

http://www.andreeweb.de/Motorrader/Notabschaltung_Pierburg_Pumpe/notabschaltung_pierburg_pumpe.html

jeszcze tylko jakiś geniusz musi zapłacić za pompe;)