PDA

View Full Version : Zabytkowe meble - co z nimi zrobić?


Poncki
24.02.2020, 19:57
Znajomi poprosili mnie o pomoc w opróżnieniu mieszkania po zmarłej starszej osobie. Oczywiście największy problem dotyczy gabarytów. Z tego co wiem, część mebli ma ponad 100 lat. Niektóre mogą być faktycznymi zabytkami, inne są tylko stare. Nie znam się na tym zupełnie.
Wszystkie są ładne i chciałbym je zostawić, ale nie mam gdzie...
Jeśli ktoś podpowie co z tym zrobić, to będę wdzięczny.
Wiem, że mogę wystawić na portalach aukcyjnych, ale nie wiem za ile.

Przykładowo ten mebel jest bardzo ciekawy, ponieważ ma mnóstwo szufladek i skrytki, które można otworzyć tylko znając określony "myk".

93960

93961

Stół jest rozkładany

93962

Komoda z wysuwanym blatem

93963

Inne wynalazki:

93964

93965

93966

93967

93968

Nie wrzucam do działu sprzedam, bo nie potrafię oszacować wartości.
Jeśli coś ruszy w temacie, to wrzucę.

duzers04
24.02.2020, 20:25
Podobny mebel z 1 zdjecia widzialem w muzeum w Kozłówce.

lotnik
24.02.2020, 20:30
Piękne ! To może być sporo warte. Proponuję zrobić dobre zdjęcia i dać gdzieś do wyceny, może zapytać w muzeum, galerii sztuki, domu aukcyjnym, antykwariacie.

Novy
24.02.2020, 20:32
Myślę, że DESA dałaby Ci jakieś odniesienie.

Neo
24.02.2020, 21:03
Roześlijcie fotki po muzeach ulokowanych w pałacach i dworkach w jakiejś sensownej odległości. Mogą szukać mebli >>z epoki<<do wystroju. Zdecydowanie nie wystawiaj na OLX i podobnych bo spora szansa że właściciela zwyczajnie okantują.

Poncki
24.02.2020, 21:16
Właściciele gdzieś tam już napisali, ale podobno nikt nie chce brać mebli, bo nie mają gdzie tego magazynować.
Ten pierwszy mebel ponoć kilkanaście tysięcy, ale obstawiam, że tylko na papierze.
No głupi problem, ale jednak problem...

mygosia
25.02.2020, 09:03
Piękne są.

Może spróbuj oddać do jakiegoś komisu z antykami?

wojtekk
25.02.2020, 09:28
Bardzo polecam komisy z dwóch podowdów: