PDA

View Full Version : Ró¿nice oko³osilnikowej elektryki 07 i 07a


newrom
29.06.2009, 15:13
Hejka. Poszukuje informacji czy co¶ siê zmieni³o miêdzy tymi wersjami je¶li chodzi o elektrykê wychodz±c± z silnika. Knujê przek³adkê silnika 07a do 07, a je¶li kupiê ten silnik to bêdê musia³ zamianê zrobiæ 'w locie' czuj±c na plecach wzrok mojej kochanej Inkwizycji i nie chcia³bym ¿eby operacja siê przed³u¿y³a bo mnie jaki¶ kabelek zaskoczy ;) TIA pozdr newrom

Misza
29.06.2009, 15:48
Ró¿nice w elektryce silnika: inne ko³o magnesowe, ró¿nice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko. Co siê sta³o w starym silniku?

newrom
29.06.2009, 18:10
Hmm, ko³o magnesowe nie powinno mieæ wp³ywu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy siê mylê i wymiana silnika nie spowoduje konieczno¶ci prucia instalacji i szukania modu³u od 07a?
Z silnikiem siê sta³o ¿e zêbatka lata 'jak ¯yd po pustym sklepie', skoñczy³ siê czujnik luzu i silnik przejecha³ X00*ty¶ km. Krótka kalkulacja i mi wychodzi ¿e koszty zakupu lub remontu silnika bêd± porównywalne o ile nie wyskoczy mi jakie¶ uszkodzenie o którym teraz nie mam pojêcia (jak np ogl±dany na forum wa³ z ukruszonym zêbem).
No i ci±gle bêdzie to silnik z przebiegiem X00ty¶.
Dziêki za info i proszê o jeszcze ;)

* - za X podstaw sobei dowoln± cyfre >= 1 ;)
pozdr
newrom

Misza
29.06.2009, 18:16
Ko³o magnesowe jest inne - impulsy inaczej podawane. Trzeba prze³o¿yæ ze starego silnika - potrzebny ¶ci±gacz (do dorobienia przez tokarza).

Jaka¶ plaga remontów/wymian silnika nasta³a :)

newrom
29.06.2009, 18:56
Dziêki raz jeszcze. No to teraz pozostaje mi wyja¶niæ lepszej po³ówce dlaczego nie pojedziemy na wakacje i mogê siê braæ za zakupy ;)

Xargo1
29.06.2009, 20:00
Trzeba prze³o¿yæ ze starego silnika - potrzebny ¶ci±gacz (do dorobienia przez tokarza).

A ja mogê jedynie podpowiedzieæ, ¿e ¶ci±gacz pasuje od ko³a magnesowego od... komara :p. ¦ci±ga³em nim ko³o u siebie w 03 i w dwóch silnikach NTV - o dziwo daje radê:)

Jaka¶ plaga remontów/wymian silnika nasta³a :)
To ja zg³aszam jeszcze jeden przypadek - mój - panewka na korbie siê obróci³a... :mad:

newrom
30.06.2009, 09:03
¯eby nie zak³adaæ nowego w±tku, kto¶ zrobi³ remont silnika i podsumowa³ koszty ? :)

Misza
30.06.2009, 10:28
Materia³y:
-t³oki+pier¶cienie 1200z³
-uszczelniacze zaw 32z³x6
-komplet uszczelek 330z³
-³añcuch rozrz±du 200z³x2

Robota:
-szlif cylindrów 70z³x2
-regeneracja g³owic 120z³
-roz³o¿enie/z³o¿enie silnika - zale¿nie :)
-wyjêcie/w³o¿enie silnika - zale¿nie :)

Do tego:
2x wymiana oleju z filtrem

Wiêcej grzechów nie pamiêtam aktualnie...

ramires
30.06.2009, 11:31
AT i generalnie te silniki nie maj± nikasilu - jest tuleja ¿eliwna.

newrom
30.06.2009, 11:51
No i nicasilu siê nie szlifuje tylko odsy³a do firmy które siê zajmuj± nak³adaniem takiej powierzchni. Dla crossów 125-250 to koszt bodaj 600z³ i czasami jeszcze trzeba sporo czekaæ bo AFAIK w .pl siê tego nie robi i wszystkie zlecenia lec± do CzechóS³owacji. Dla afri (gdyby tam by³ nicasil) pewnie by³oby spooooro wiêcej :( Misza, na razie wygl±da nie¼le, ja wczoraj podliczy³em na zsf-moto.de czê¶ci i wysz³o mi sporo wiêcej (ale przyj±³em ¿e jak ju¿ robiæ to wszelkie ³o¿yska, uszczelniacze, napinacze trzeba wymieniæ) i podsumowanie mnie trochê zabi³o (bez wymian t³oków, cylindrów ok 1k eur). A jakby co¶ mi jeszcze mia³o wyskoczyæ to bym siê chyba poci±³ szarym myd³em w p³ynie ;) Dlatego siê zastanawiam czy ktokolwiek zrobi³ taki remont na nowych czê¶ciach z za³o¿eniem ¿e silnik ma siê przekulaæ kolejne 200kkm bez ruszania.

newrom
14.07.2009, 09:04
Ró¿nice w elektryce silnika: inne ko³o magnesowe,

Te ró¿nice to pewna sprawa ? Bo ja za cholerê nie mogê znale¼æ ró¿nic w kole magnesowym.
http://picasaweb.google.pl/n3wrom/Temp#

sambor1965
14.07.2009, 13:16
Hmm, ko³o magnesowe nie powinno mieæ wp³ywu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy siê mylê i wymiana silnika nie spowoduje konieczno¶ci prucia instalacji i szukania modu³u od 07a?


Modul na bank jest inny w rd07a. Gazniki zreszta tez...

newrom
24.07.2009, 08:53
A to nie rozbiera³em do ¶rodka, acz dziwno¶æ mnie ogarnia bo przecie¿ tam s± tylko magnesy. A gdyby mia³a byæ ró¿nica to by³aby równie¿ w tym co jest zamontowane na deklu. A nie ma.
Sambor, o module wiem, ga¼niki nie maj± znaczenia bo ró¿ni± siê TPSem (powi±zanym z modu³em) i rozmiarami dysz (powi±zane z TPSem). Poza zasilaniem to taki sam silnik.

czosnek
24.07.2009, 11:35
Dodam, ¿e 07a przeznaczona na rynek szwajcarski ma elektrykê identyczn± z 07

newrom
27.07.2009, 10:06
Dzizas, dziêki za info. Czyli podsumowuj±c, ¿eby ustaliæ czy do przeszczepu konieczne bêd± jakie¶ podmiany nale¿y porównaæ u siebie bo nigdy nic nie wiadomo ;)

podos
03.08.2009, 11:12
Nie no, impulsatory tylko potrzebujesz prze³o¿yæ ze swojej 07 do nowego silnika 7a. I tyle. Jesli chcialbys tp[s to musialbyc przelozyc tez kompletn± wi±zke z modulem w³±cznie. Byc moze tez z cewkami.

newrom
03.08.2009, 11:47
Nie prze³o¿y³em, silnik bangla. Na razie zrobi³em testowe 500-600km. Poza ci±gle wysokim spalaniem wszystko piêknie dzia³a, ale to pewnie kwestia gazników i filtra.

NaczelnyFilozof
23.06.2010, 19:27
Ró¿nice w elektryce silnika: inne ko³o magnesowe, ró¿nice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko.


Odgrzejemy kotleta.

Ma kto¶ zdjêcie tego kó³ka magnesowego?

Bo u mnie trwa próba adaptacji updejtu pomy³kowego zap³onu w TA. Przejscie z dwumodu³owych starych modu³ów na modu³ CDI czy jak go zw±.

Czujnik wa³u zostaje strary. Ale trzeba zmienic to ko³o magnesowe.
TPS mo¿na oszukaæ.
Pytanie czy cztery cewki bed± dzia³ac zamiast nowszych cewek dwucewkowych.

JuIo
23.06.2010, 19:57
Ja mam...

JuIo
23.06.2010, 20:01
I ¶ci±gacz...
znaczy szpilka od 30dziechy:D

NaczelnyFilozof
23.06.2010, 20:49
No to pomylilismy kó³ka magnesowe czy jak je zwa³.

Mi chodzi³o o to co¶ magnesowe co lata i wzbudza sygna³ na czujnikach zap³onu.

http://i690.photobucket.com/albums/vv261/danieljbrooker/IMG_1177.jpg

Czyli pomyli³em nazewnictwo.

Ale dziekuje za zdjêcie. Mo¿e kolega spowrotem posk³adaæ silnik :)

Z tego co sie zaglêbiam. Na zdjêciu wyzej bedzie taki okr±g³y bajer.

Misza
23.06.2010, 20:57
AAAaaaaaa widaæ trampion i Afryni z innego ¼ród³a bior± impulsy do zap³onu... bo w afryczanym silniku magnesiki sa na kole magnesowym pr±dnicy a w trampim na wale z prawej strony silnika na zêbatce...

NaczelnyFilozof
23.06.2010, 21:28
AAAaaaaaa widaæ trampion i Afryni z innego ¼ród³a bior± impulsy do zap³onu... bo w afryczanym silniku magnesiki sa na kole magnesowym pr±dnicy a w trampim na wale z prawej strony silnika na zêbatce...

No wlasnie bardzo dziwne. Bo na focie silnik 650tka :)

JuIo
23.06.2010, 22:51
Posk³adaæ to se posk³adam ale przyjd¼ i go wsad¼ z powrtem:dizzy:
Afra ma inaczej...

JuIo
23.06.2010, 23:03
No wlasnie bardzo dziwne. Bo na focie silnik 650tka :)
Nic w tym dziwnego.
Poniek±t to inny silnik...
A mowa o tym co ró¿ni 7 od 7a?
jestem ciekaw bo mam przej¶ciówkê 96r. i sam nie wiem co mam?
Bo niby ¿e to siódemka ( w papiurach) a jednak ju¿ "A".