PDA

View Full Version : Czy takie wskazanie termostatu są normalne?


unicron
21.06.2009, 12:34
Witam

Po rozgrzaniu motocykla i ruszeniu w skazówki w górę, w czasie jazdy spada ona prawie do początku, tzn. motocykl wychładza się.

I tu pojawia się moje pytanie, czy wskazówka powinna byc w połowie wskaźnika cały czas? Jeśli tak, to czy to będzie zepsuty termostat czy może coś innego?

Pozdrawiam
Krzychu

dery
21.06.2009, 12:42
wszystko dobrze, nic sie nie martw.

szerokosci!

Dzieju
21.06.2009, 22:35
nie jest całkiem Ok, oczywiście moto ma wieksze tendencje do wychladzania ale jesli mówimy o temp poniżej +5* w innych przypadkach sprawny termostat powinien utrzymać minimum 1/4 skali.
Było wiele pisane , niektórym wystarcza niebieskie pole, ja mam odmienne zdanie od tego.
Jedynie przy jeździe ok 100-120km/h przy -5* gdzie czynnik chlodzenia sięga ok -25* lub lepiej zblizyło sie do niebieskiego pola.
Ale wtedy stosuję przysłonki chłodnic i silnik ma cieplej.

Vooytas
22.06.2009, 08:42
Moim zdaniem przy takiej temperaturze powietrza (10-20*) wskaźnik powinien być przynajmniej na 1/4. Jeżeli Ci się wychładza do niebieskiego to prawdopodobnie termostat niedomknięty.
Łatwo sprawdzić:
Odpal zimny silnik i złap za chłodnice, jeżeli będą się nagrzewać powoli już po odpaleniu to masz odpowiedź (nie domknięty termostat odrazu puszcza na chłodnice)
Jeżeli długo będą chłodne i nagle (przy temperaturze na zegarach powyżej 1/4 skali) zrobią się gorące to wszystko oki.

ramires
22.06.2009, 09:10
a ja musze sprawdzić czy mi się otwiera termostat, bo cholera podczas wypadu poniżej 75 stopni nie schodziła a i pare razy wentylator się włączył przy 90 stopniach :(

Dzieju
22.06.2009, 09:29
może się przycinać

Vooytas
22.06.2009, 10:10
Zobacz Rami dla pewności poziom płynu bezpośrednio w chłodnicy, może "ułożył" beknął i poziom opadł np do połowy chłodnicy, miałeś wszystko demontowane, może gdzieś płyn ucieka na łączeniu albo na tym czujniku temperatury który masz na wężu zainstalowany...

ramires
22.06.2009, 10:24
sprawdze to jeszcze na dniach.
Płynu wejść powinno 2 litry, a ja wlałem i było pełno przy 1,7-1,8 litra więc może coś nie ułożyło się jak należy

rambo
22.06.2009, 10:44
2 litry to razem ze zbiorniczkiem z tyłu.
jak ustaliłeś keidy to 75 a keidy 90 stopni??

Powinien się otwierac przy 82 co na skali w rd07 jest bliżej 1/5 czy 1/6 niż 1/4 na skali optimum. I zrobic jak wojtas pisał. chłodnice do tego momentu muszą byc zupełnie zimne.

ramires
22.06.2009, 10:45
mam podpięty termometr w układzie i jest w zegarach Acewell jakie mam

Vooytas
22.06.2009, 11:16
A może jet poprostu ten nowy zegar nie skalibrowany, masz na wyświetlaczu 90* a naprawde jest 75-80* i wszystko jest jak należy.

ramires
22.06.2009, 12:08
Skalowanie jest co jeden stopien - ale ja mialem zawsze problemy z temperaturą - musze dla pewnosci przed pustynią termostat wymienic i będę miał jasność.

Vooytas
22.06.2009, 12:10
W awaryjnych sytuacjach można go poprostu wyjąć, liepiej jechać bez termostatu niż mieć taki który sie nie otwiera.
Ale Ty masz pewnie pod siedzeniem w aucie z 10 szt. :D

unicron
22.06.2009, 16:51
Sprawdziłem chłodnicę tak jak radziliście - rozgrzewa się po około 1min rozgrzewania silnika, czyli termostat jest cały czas otwarty.

Czyli zabrać się muszę za jego wymianę.

rambo
22.06.2009, 18:32
:D:D:D

hahahaha

Rami weź wymontuj ze dełu, pewnie lepiej działa niz ten twój :haha2::haha2::haha2:

A tak całkiem serio to wymieniałem termostat w afryce na ten od tico za 17zł :) w 2005 roku i jebany do dziś działa jak nowy !!! :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up: żeby się temperatura doszła do polowy skali to ja to może raz tak miałem w tym roku w turcji, a rano jak jest zimny 30sek na ssaniu i po 2 kilometrach już wskazówka się ładnie pnie w góre. Ale jak to bywa w hujowych rzeczach (termostat od tico) egzemplarz egzemplarzowi może się nie równać :)

Dzieju
22.06.2009, 23:28
Jak kiedys pisałem, sprawdzając zakres otwierania i zamykania w nowych termostatach
okazało się że na 5 sztuk tylko jeden działał prawidłowo.
Reszta miała odchyłki.
Dlatego montuję tylko po uprzednim sprawdzeniu czy jast całkiem dobry czy "prawie dobry"

samul
23.06.2009, 10:19
Jak kiedys pisałem, sprawdzając zakres otwierania i zamykania w nowych termostatach
okazało się że na 5 sztuk tylko jeden działał prawidłowo.
Reszta miała odchyłki.
Dlatego montuję tylko po uprzednim sprawdzeniu czy jast całkiem dobry czy "prawie dobry"

Potwierdzam. Test 5 oryginalek dal 5 roznych wynikow. Odchylki byly pomiedzy 5 a 10 stopni. Moze tak ma byc ? "Grzejacym sie" polecalbym zajzec do (prawej ;)) chlodnicy. Jezeli zalewana byla woda z kranu, moze byc pelna kamienia kotlowego, co skutecznie ogranicza skutecznosc (jak wszyscy wiemy z reklamy ;))

Za to moja AT nie nagrzewa sie... i juz! Jedynie w miescie w korkach albo pilujac na torze. Przy normalnej jezdzie strzalka z trudem wspina sie na najnizsza kreske. Wymienilem termostat i plyn i nic. Jedynie chamskie zasloniecie jednej chlodnicy daje cos. Co juz zupenie bez sensu, jezdzilem raz (przez glupie zapomnienie) caly dzien bez plynu, przy 16 st.C i nie wspiela sie na czerwone pole.

wieczny
23.06.2009, 10:39
Bez płynu :)? Poprawcie mnie ale bez płynu to nawet jak się silnik zatrze to strzałka nie drgnie.

Vooytas
23.06.2009, 11:06
Mnie się też tak wydaje, jak nie ma płynu to co ma ogrzać czujnik:confused:
Nie mówiąc już o włączeniu wentylatora.

jorge
20.07.2009, 11:46
Potwierdzam. Test 5 oryginalek dal 5 roznych wynikow. Odchylki byly pomiedzy 5 a 10 stopni. Moze tak ma byc ? "Grzejacym sie" polecalbym zajzec do (prawej ;)) chlodnicy. Jezeli zalewana byla woda z kranu, moze byc pelna kamienia kotlowego, co skutecznie ogranicza skutecznosc (jak wszyscy wiemy z reklamy ;))

Za to moja AT nie nagrzewa sie... i juz! Jedynie w miescie w korkach albo pilujac na torze. Przy normalnej jezdzie strzalka z trudem wspina sie na najnizsza kreske. Wymienilem termostat i plyn i nic. Jedynie chamskie zasloniecie jednej chlodnicy daje cos. Co juz zupenie bez sensu, jezdzilem raz (przez glupie zapomnienie) caly dzien bez plynu, przy 16 st.C i nie wspiela sie na czerwone pole.


A ja mam to co szanowny kolega - śmigam na razie nie wiele, ale jakieś 20 km w tempie do 120 km, lekkie pole - i wskazówka leży. Silnik ciepły więc sądzę, że termostat do wymiany również - cholera, a czytałem że powinien załapać wentylatorek ...

jorge
21.07.2009, 15:25
Luzik. Kierowca - kobieta, lekarz, niepaląca :D

:D eee nie jest tak źle - kierowca kobieta, nie wiem czy lekarz, ale do 2008 - potem poszła w łapy zawodowca od długich dystansów, który po AT przesiadł się na Viadro i znów wrócił do AT - tej obecnie mojej - i dał jej leciuchno w pupcię zaliczając 22 kkm po pustyniach i innych piachach, a jedyne co zrobił to wymiana oleju, filtra na K&N, tłumika na Leo i podwyższenia przedniego zawiasu (tylnego nie zdążyła założyć). Nic więcej nie robił (obecnie śmiga nowym GS 1200) - tzn. nie bardzo pieścił - muszę ją teraz wyczyścić itd. W korkach wentylator działa - w małych przebiegach nie, a chyba powinien ... Mi to ryba ja się nie znam, więc serwis niech się martwi (póki się nie poznam :) ):at:

klanol
22.07.2009, 07:18
jak kolo o nią nie dbał to zobacz jeszcze do wszystkich kostek elektrycznych i pompy. a w temacie termostatu to widziałem na aledrogo polskie, wykonane ze stali nierdzewnej. wykonane są solidniej od pozostałych zamienników.

samul
27.07.2009, 20:34
To zeby wrocic to tematu.
Wszedlszy w posiadanie porzadnego termometru sprawdzilem co tam tak na prawde dzieje sie w silniku i co ta mala wskazowka pokazuje. Otoz twierdze, ze pokazuje co badz i z grubsza i na oko. Natomiast termometr wykazal nastepujaco:
otoczenie 26 st.
otwarcie termostatu - woda 78-82 st. olej 67-68 st.
wskazowka szczesliwa, pokazuje cieply silnik - woda powazej 85 st. (duza rozbieznosc wynikow byla) olej powyzej 76 st.

Nastepnie, po zastosowaniu roznych trickow, odkrylem, ze zasloniecie chlodnicy oleju cieszy wskazowke najbardziej, nie wpedzajac jej jednak na czerwone pole!
Z powyzszego wynikla znacznie przyjemniejsza praca silnika, a co za tym jedzie szeroki usmiech powozacego!

(szybko starty przez zwalona pompe paliwa, grrrrr)

pozdrawiam,
samul

wieczny
04.08.2009, 20:23
Czy zbyt bogata mieszanka może powodować to, że dopóki się jedzie termometr wody pokazuje do 1/3, ale po zatrzymaniu się temperatura rośnie (w tempie faza czerwonych świateł) ponad połowę i wooolno się studzi? Zmieniam termostaty, chłodnice mam czyste... Albo za bogata mieszanka albo mocne zużycie silnika przychodzą mi do głowy. Upierdliwa ta przypadłość jest, bywało, że pół dnia w rumuńskich górach wiatrak chodził.

rambo
04.08.2009, 21:30
No coś masz panie nakićkane. Generalnie żeby się właczył wiatrak na chłodnicy tu musiałbym chyba stawać pod rząd z 3 razy na światłach. Mieszanka za uboga daje wyższa temp spalania anie za bogata z tego co mi wiadomo. Zalej motorlajfa :)

podos
05.08.2009, 16:14
No coś masz panie nakićkane. Generalnie żeby się właczył wiatrak na chłodnicy tu musiałbym chyba stawać pod rząd z 3 razy na światłach. Mieszanka za uboga daje wyższa temp spalania anie za bogata z tego co mi wiadomo. Zalej motorlajfa :)

mieszanka za uboga daje wyzsza temperature spalania mieszanki - i obrywają wtedy głowice. Ale raczej nie bedzie tego widać na wskaźniku. Nie mam pomysłu.

wieczny
05.08.2009, 16:36
Zastanawiam się czy przypadkiem nie mam zjebanego czujnika temperatury przy termostacie...:dizzy:. Na razie poleci szpecyfikant do czyszczenia układu chłodniczego. Wykręcę czujnik włączający wentylator, zobaczę czy ma na sobie jakiś syf, no i... Nie wiem, zmiana chłodnic? Ech, całe szczęście że mi się nie chce jeździć na razie :).

rambo
05.08.2009, 20:56
ja bym na próbe założył oryginalny tłumik jeszcze na chwile. Czujnik może się raczej nie dać wykręcić jak znam życie, bo jest Z kruchego materiału :Sarcastic: (ten od wskaźnika temperatury)

podos
06.08.2009, 10:51
to do kompletu z tlumikiem filtr papier zamiast KNa. Jesli to jest ten przypadek.

wieczny
06.08.2009, 14:40
Jest tak. Ten czujnik http://www.dwa-kola.pl/produkty/37750PC1004 jest wkręcony w obudowę termostatu. U mnie wkręcony jest nie do końca, część gwintu wystaje na zewnątrz obudowy. Wewnątrz obudowy termostatu jest wywiercone miejsce na walcowy koniec czujnika (lewy koniec czujnika, dolne zdjęcie na podanej stronie), by wkręcić ten czujnik do końca. U mnie nie jest wkręcony do końca, walec tylko połową dotyka płynu a gwint jest uszczelniony jakąś chemią, glutem jak sylikon. A na logikę powinien być wkręcony do oporu, tak by łeb na klucz 12mm był dociśnięty do korpusu obudowy termostatu. Ktoś kiedykolwiek zwracał na to uwagę w swoim motocyklu? Bambini coś sknocił czy mam prawidłowo zamontowany dyngs? Ciężko go ruszyć, wolę się upewnić zanim przy próbie poprawienia go popsuję i wydam 200pln :).

rambo
06.08.2009, 14:43
u mnie tez jest "nie do końca" i w TA też tak miałem. Tam przy próbie odkręcania urwałem go, kupiłem drugą kopułkę z czujnikiem na bazarze za 50zł.

wieczny
06.08.2009, 15:36
I jasne.

Evvil
10.09.2011, 19:41
To i ja się podłączę - u mnie nagrzewa się w miarę spokojnie wszystko. I w czasie jazdy (ale jazdy a nie stania w korku albo przed przejazdem kolejowym) to tak gdzieś w połowie wskazówka się znajduje - raz trochę wyżej, raz niżej. W taki dni jak dzisiaj przy zasuwaniu S8 140kmh to wogóle zleciała mocno w dół, a normalnie ulicami to chyba zależy od temperatury otoczenia.

Wystarczy jednak 20 minut w warszawskich korkach i wskazówka leci w górę - 3/4 skali i troszkę wyżej i wtedy włącza się wiatrak i chłodzi. Tak ze 4-5 czerwonych świateł i non stop przeciskania się na jedynce pomiędzy autkami, dojeżdżanie i generalnie poruszanie się w dość ciepłej atmosferze spalin wielkomiejskich.

No generalnie zauważyłem że wiatrak właśnie dość wysoko łapie bakcyla że trzeba chłodzić, ale może po prostu tak ma u mnie być? W sensie - może po prostu skala jest jakaś nietenteges. Do czerwonego pola nie dochodzi na szczęście. Przeglądałem Haynesa i nic tam niestety nie znalazłem w temacie skali temperatury, ale może zimą pobawię się z termostatem.

wieczny
10.09.2011, 19:44
Było. Wpisz w wyszukiwarkę "grzeje się" lub pochodne i się sporo dowiesz.

Evvil
10.09.2011, 20:13
Wiem już. Dzieju piszę że jak przy 3/4 się włącza to jest ok. Byle nie na czerwone pole :) Czyli jest OK :)