PDA

View Full Version : Ustawienie zawieszenia pod pasażera.


Borkow
28.07.2019, 09:54
Cześć,
Poczytałem wszystko co tu mamy na temat zawiasów, ale konkretnie o doregulowaniu zawieszenia pod pasażera i bagaż specjalnie nic nie ma.

Wyczytałem, że w BMW jest po prostu przycisk i moto samo tak się ustawia.
U nas trzeba samemu sobie dopracować ustawienia żeby było OK i tu pytanie jak to cholerstwo doregulować. Na potrzebę dyskusji ustalmy, że robimy to na fabrycznych zawiasach.

Jedyne co tu wyczytałem to żeby tylną sprężynę i odbicie (rebound) skręcić na maksa. (Dzięki dla Mada)
1. - Co dała by regulacja dobicia?
2. - Jak dostroić przód? Też sprężynę i odbicie na maksa? W ogóle czy przód przy pasażerze jest dociążany czy wręcz przeciwnie, bo mam takie wrażenie, że koło chce się podnieść do góry.
Macie jakieś doświadczenia? Ktoś, coś?

radiolog
28.07.2019, 11:02
Jak dociazasz to najważniejszym jest zwiększenie napięcia wstępnego, z resztą bym na trasie nie eksperymentował, a jak co to dodac 1-2 kliki na kompresji
Jak przesadzisz z odbiciem, to koło bedzie skakać, a nie wybierać nierówności

Borkow
28.07.2019, 21:13
Piszesz o przodzie, tyle czy wszystkim?

radiolog
28.07.2019, 21:38
Piszesz o przodzie, tyle czy wszystkim?Najlepiej przod i tyl

matjas
29.07.2019, 00:06
SAGi powinieneś mieć takie jak przy jeździe solo. To w zasadzie tyle :D

Borkow
30.07.2019, 18:56
No więc próbowałem przed chwilą doregulować przedni SAG i nawet się udało. I to wcale nie za pomocą miarki, bo po zapracowaniu zawiasem raz pokazuje tak a raz inaczej i jest to spora różnica około 10-15 mm.

Z instrukcji wynika, że zakres regulacji jest od 1 obr. (super miękki) do 15 obr. (super twardy). Nominalnie jest ustawiony na 5 obrotów. Ja dałem na 9 i zrobiłem testy i chyba jest OK.

Ale jak regulować odbicie? Ta śrubka kręci się z razem z regulacją SAGa, bo jest w jej środku. Czy to znaczy że kręcąc SAGiem dokręcamy odbicie czy po regulacji SAGa trzeba oddzielnie kręcić odbiciem? :confused:

radiolog
30.07.2019, 19:04
odbicie jest na dole lagi.
dobicie czyli śrubka w środku jest niezależne od regulacją napięcia wstępnego

Melon
30.07.2019, 19:52
No więc próbowałem przed chwilą doregulować przedni SAG i nawet się udało. I to wcale nie za pomocą miarki, bo po zapracowaniu zawiasem raz pokazuje tak a raz inaczej i jest to spora różnica około 10-15 mm.

Z instrukcji wynika, że zakres regulacji jest od 1 obr. (super miękki) do 15 obr. (super twardy). Nominalnie jest ustawiony na 5 obrotów. Ja dałem na 9 i zrobiłem testy i chyba jest OK.

Ale jak regulować odbicie? Ta śrubka kręci się z razem z regulacją SAGa, bo jest w jej środku. Czy to znaczy że kręcąc SAGiem dokręcamy odbicie czy po regulacji SAGa trzeba oddzielnie kręcić odbiciem? :confused:
Po czym będziesz jeździł,solo,pasażer plus szpej?Na asfalt robi się bardziej sztywno,w teren miękko.Odbicie(dół) i dobicie(góra) wkręcając utwardzasz.Ja jeżdżę tylko po czarnym i lubię przycisnąć na zakrętach.Ustawiam na w miarę sztywno i moto idzie jak po sznurku w zakręcie bo chodzi głównie o prowadzenie w zakręcie.

Borkow
30.07.2019, 22:03
odbicie jest na dole lagi.
dobicie czyli śrubka w środku jest niezależne od regulacją napięcia wstępnego

Wg. instrukcji odbicie jest u góry a kompresja (dobicie) na dole.


Po czym będziesz jeździł,solo,pasażer plus szpej?
W tym wypadku po asfalcie z pasażerką i szpejem i jeszcze z psem.

radiolog
31.07.2019, 07:10
Wg. instrukcji odbicie jest u góry a kompresja (dobicie) na dole.

Wszystko możliwe, bo cytowalem z pamięci hehe. Teraz mam wygodniej, bo na lewej ladze jest dobicie, a na prawej odbicie