PDA

View Full Version : Obrobiona śruba od dB killera


zimny
21.07.2019, 20:21
Jak w tytule, niechcący obrobiłem sobie imbusa od dB killera w tłumiku. W sensie jest mocno dokrecona i gownianym kluczem obrobiłem gniazdo.

Nabijalem torxa i nie dało rady.. główka śruby schowana w tłumiku ok 1,5cm.

Czy macie jakiś pomysł poza rozwiertem tego?

CzarnyCzarownik
22.07.2019, 06:00
Niby są wykrętaki ale mi nigdy nie pomogły... raz mi się wykrętak złamał w szpilce wydechowej głowicy w romecie i dopiero były jaja (wierciłem wiertłem diamentowym, chyba 3 wiertła poszły).

Możesz polewać penetratorem, odrdzewiaczem, traktować palnikiem - kilka razy mi to pomogło, ale dosłownie kilka razy.

Jak śruba jest taka oporna, to chyba najlepiej będzie jak zaopatrzysz się w punktak, ostre wiertło i gwintownik.

Z imbusem powinno iść dość łatwo. Jak jest soczewkowy to odpadnie główka dość szybko, prawie jak rozwiercanie nita. Jak masz imbusa z większym łebkiem to możesz go jeszcze próbować łapać szczypcami morsa.

No i jeszcze jest spawanie nakrętki :)



Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

JaTomek
22.07.2019, 10:48
Jak jest dostęp to odkręcam takie śruby za pomocą wykrętaka udarowego. W zależności czy bity z zestawu mają odpowiednią przyczepność (czy nie obrabiają łba i mają przyczepność) czy też nie. Stosuję bezpośrednio albo wcześniej nacinam łeb dremelem pod płaski śrubokręt.

Emek
22.07.2019, 10:55
Nabijalem torxa i nie dało rady.. główka śruby schowana w tłumiku ok 1,5cm.
Pewnie coś takiego.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQewIjijezhqkINY8uAuBsXMgrQwcfd4 k0S475ne5gAVepqRMVl
Nie ma podejścia.

teddy-boy
22.07.2019, 19:47
Popsikac jakims penetratorem a pozniej dobrac odpowieni plaski srubokret, za pomoca mlotka go dobrze wbic i w koncu pojdzie. Tez jestem fanem tych srub ktore sie tylko rozwalaja przy probach odkrecenia.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Mallory
22.07.2019, 22:24
a dospawać śrubę... da się?

matjas
22.07.2019, 22:25
Mojim zdaniem to tylko dobre wiertlo i pros Boga coby nie peklo. Potem gwintownik.

Prince
23.07.2019, 08:10
A ja tak jak mi polecił dubel, zastosowałbym lewe wiertło. Wręcz przyjemnie patrzyć jak to działa. Mam i mogę użyczyć.

matjas
23.07.2019, 08:16
No i co lewe wiertło zrobi lepiej niż prawe jak zapieczony jest gwint w piździec?
Trójką to wierć centralnie, potem 5 i gwintuj na M6 i zapomnij o temacie.

m

Prince
23.07.2019, 09:30
No i co lewe wiertło zrobi lepiej niż prawe jak zapieczony jest gwint w piździec?
Trójką to wierć centralnie, potem 5 i gwintuj na M6 i zapomnij o temacie.

m
Wyszarpuje. A czy jest zapieczony? raczej tylko typowo dla kwasówki obrobił sie wpust na klucz i siedzi lekko. Ogólnie śruby w wydechu lepiej mi sie odkręca na rozgrzanym. Rozwiązanie szarpiące materiał w kierunku odkręcania jest rozwiązaniem.

Dzieju
25.07.2019, 14:02
Nawiercić odpowiedni otwór i wykrętak albo tulejka osłonowa ( jeśli plastiki blisko) przyspawać i odkręcić ...

matjas
25.07.2019, 14:21
Dzieju, z całym szacunkiem, wykrętak w śrubę M6 /jak mniemam/?
Będą zaraz DWA problemy.
Ze spawaniem też jest nie bardzo bo włókno naokoło jak na zdjęciu i co zrobisz??? Spalisz osłonę?

Dzieju
25.07.2019, 14:28
Nie nie spalę , przyspawam bez uszczerbku na osłonie.
Kiedyś wykrętakiem m5 zrobiłem wykręcenie śruby ale tu faktycznie trochę cienko z materiałem.