PDA

View Full Version : Continental TKC-80 - opinie uzytkownikow.


AnubisXRV
18.06.2009, 02:41
Wzorem -> "podosa", lecę dalej ! Według mnie jest to jedyny sposób , na uregulowanie niejasności .

Piszemy opinię tylko i wyłącznie o w/w oponie !

Babel
18.06.2009, 07:30
Mam na przodzie TKC.
Fajna guma ale pod warunkiem, że jeździsz za dużych ciężkich offików.
Asfalt i lekki teren super.
Błotko - zaraz się zapycha - dosyć gęstka kostka.
Przy ostrych hamowaniach przodem potrafi wyząbkowac kostki .
Przejechałem na niej ok 4 tys i myśle, że na drugie tyle spokojnie wystarczy.
Minus to cena oczywiscie - ale jest to chyba najbardziej uniwersalna guma offikowo-szosowa .

chomik
18.06.2009, 09:52
Mam przód TKC i tył Mitas, moim zdaniem to najlepsze połączenie. Przód daje mi wystarczające możliwości w terenie a na asfalcie trzyma się zajebiście także na mokrym.

Ropuch
18.06.2009, 10:05
Ja tak jak Chomikus - przód TKC, tył E09 - w pytona zestawik :)

Marcin SF
18.06.2009, 10:47
TKC z przodu i z tyłu, zajebiste właściwości na asfalcie. Guma klei jak dzika. Raz mi się udało zaliczyć drifta przy temperaturze - 2 na pasach przy lekkiej szadzi na drodze, no ale też dało się to ładnie opanować.

Czy się nadaje na lekkie offy ?

http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 6005770047538 (http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 6005770047538)

moim zdaniem na ciężkie też,

czy się klei w błocie?

http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 1581224183554 (http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 1581224183554)

też sobie głowy nie dam uciąć ;) oczywiście potrzebuje trochę więcej gazu niż guma dedykowana na błocko żeby się oczyścić, ale oczyszcza się całkiem nieźle, tylko nie bójcie się panowie odkręcić :oldman:



oczywiście na porządnej crossowej gumie będzie lepiej, ale do zastosowań do jakich większość z nas używa afryki w zupełności wystarcza. A i w zakręcie można kuframi poszorować.

Uważam, że cena za tak wszechstronną gumę nie jest przewalona. Przewalone jest tempo w jakim schodzi. U mnie 6 tysięcy i pewnie za 1000 do wymiany. Nie jeżdzę spokojnie, ale też nie napierdzielam manetą do oporu.

klanol
18.06.2009, 11:57
TKC z przodu i z tyłu, zajebiste właściwości na asfalcie. Guma klei jak dzika. Raz mi się udało zaliczyć drifta przy temperaturze - 2 na pasach przy lekkiej szadzi na drodze, no ale też dało się to ładnie opanować.

Czy się nadaje na lekkie offy ?

http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 6005770047538 (http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 6005770047538)

moim zdaniem na ciężkie też,

czy się klei w błocie?

http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 1581224183554 (http://picasaweb.google.pl/marcinlow/OffMarqsKletno?authkey=Gv1sRgCN2Xh9WR1Z_FHw#523250 1581224183554)

też sobie głowy nie dam uciąć ;) oczywiście potrzebuje trochę więcej gazu niż guma dedykowana na błocko żeby się oczyścić, ale oczyszcza się całkiem nieźle, tylko nie bójcie się panowie odkręcić :oldman:



oczywiście na porządnej crossowej gumie będzie lepiej, ale do zastosowań do jakich większość z nas używa afryki w zupełności wystarcza. A i w zakręcie można kuframi poszorować.

Uważam, że cena za tak wszechstronną gumę nie jest przewalona. Przewalone jest tempo w jakim schodzi. U mnie 6 tysięcy i pewnie za 1000 do wymiany. Nie jeżdzę spokojnie, ale też nie napierdzielam manetą do oporu.

http://lh6.ggpht.com/_OlbLxMnlM6Y/SJ2UdxOJhwI/AAAAAAAAEmc/jaL5ssjMPCA/s400/IMG_1240.JPG (http://lh6.ggpht.com/_OlbLxMnlM6Y/SJ2UdxOJhwI/AAAAAAAAEmc/jaL5ssjMPCA/s400/IMG_1240.JPG)

drugie się nie łotfiera :O

Babel
18.06.2009, 13:02
też sobie głowy nie dam uciąć ;) oczywiście potrzebuje trochę więcej gazu niż guma dedykowana na błocko żeby się oczyścić, ale oczyszcza się całkiem nieźle, tylko nie bójcie się panowie odkręcić .
U mnie nie było tak słodko - ale to gliniana droga była no i może umiętności.5845
Mam respekt przed błotem na TKC ale nie wiem czy na innych gumach będzie dużo lepiej ??

podos
18.06.2009, 13:06
TKC to takie Anekee wycięte w kostkę. Super guma, ale tył szybko schodzi. Ząbkuje sie na asfalcie ale na szutrach praktycznie wcale (vide Himalaje vs. Kirgizja) Lepiej sie na nich czuję na aslacie niż na T66 - ciagle mi dupa ucieka...

wieczny
18.06.2009, 14:22
t66
...t63?

ramires
18.06.2009, 14:34
Ty, podos, coś Ci się pozajączkowało.
T66 to był poprzednik Anakee. Jeśli chodzi o to co masz pewnie na mysli to T63

Zazigi
18.06.2009, 14:39
albo T-64

podos
18.06.2009, 17:10
teraz mam T66, poprzednika Anake. Kupilem razem z kołem i dojeżdżam.

hero
18.06.2009, 17:45
a ja mialem takie t66 tez sie pochwale . W zeszym roku przed conti escape i powiem T66 to ani na szosie ani na krosie. Taki slizgacz . Mozliwe ze to wina starszej gumy, mimo ze kupilem nowy komplet w sklepie to byla z wyprzedazy(rok produkcji). Przod wyzabkowany po ok12tys a tyl to troszke zmasakrowalem jak bez powietrza wracalem z zona 120 km po zadupiach wiejskich. Potem Conti escape i to byl to co mialem na mysli (dosc uniwersalna, ale nie na bloto), ale o tym pisalem w innym watku. Potem "kilka" km na tkc 80 by poszly do szafy czekac na nastepna okazje. Potem jakis dziwaczny Brigestone - bron was boze przed tymi plastikami . Dalem koledze i nie chcialem zadnych wartosci materialnych bo wstyd brac za takie tandety kase. Ostrzeglem go ze to opony zdjete z kolek od klockow lego. Teraz na szosie Pirelli Scorpion S/T 90 tyl i przod A/T 90. Zobaczymy co bedzie dalej bo pierwsze 6tys spoko.

wieczny
18.06.2009, 18:15
Podos, który rok produkcji tej opony, co to jej już nie produkują od kilku lat?

ramires
18.06.2009, 20:04
Przynajmniej 4 lata ma jak na mój gust

hero
18.06.2009, 20:51
Moje miały 2004

dabal
18.06.2009, 23:06
TKC- są super-zarówno z przodu jak i z tyłu.Niestety nie udało mi się jeździć na komplecie ale raz miałem ją z przodu, a teraz mam na tyle.Każda następna to tylko TKC.Dobrze sprawują się w każdych warunkach.Na aukcjach można takie zanabyć w okazjonalnej cenie.Przednią kupiłem za 100 a tył za 250.Polecam dla tych co jeszcze nie jeździli na takich gumach.

plakiet
18.06.2009, 23:37
Przynajmniej 4 lata ma jak na mój gust
Mniej.
Mam/miałem z 2007r. (34 tydzień). Nawet nie wiedziałem że już nie produkują... szkoda. Tył zszedł w mig, ale na przedniej wciąż jeżdżę. I jakby nie cena to tylko te bym zakładał, ale to by trzeba ze dwie tylnie i jedną przednią na sezon.

Jarek
19.06.2009, 10:05
jeżdże już drugim kompletem TKC /tzn., tył właśnie wymieniłem, bo przód był ok/ wychodzi na to, że na jedną przednią przypadają dwie tylne:)- uważam, że jest to najbardziej uniwersalna guma na rynku- w miarę dobrze trzyma na mokrym i na suchym...a że w błocie jest gorzej, cóż...nie ma takich gum, które na wszystkim są super, a w końcu nie codzień się wjeżdża w grzęzawisko:)- generalnie TKC są naprawdę godne polecenia:)

wolly
19.06.2009, 11:04
w końcu nie codzień się wjeżdża w grzęzawisko:)- generalnie TKC są naprawdę godne polecenia:)

Powiem tak wszystko prawda fajna guma do turystyki on-road wymarzona ale jak dla mnie nie warta swojej cenny stanowczo za droga ,co nie oznacza ze nie zakupie znowu ,

sambor1965
19.06.2009, 12:12
No to ja jestem po trzecim komplecie TKC. Bylem zadowolony, ale w tym roku nie kupuje tej kombinacji, bo kombinuje cos innego.
Jesli chodzi o moje zdanie: nigdy nie zawiodla mnie ta opona na asfalcie, w bloto nie jezdze bo nie lubie i nie umiem. Na szutry wydaje mi sie idealna. Jedn, ale duze ALE: pod duzym obciazeniem tyl wystarczal mi na... 6000 km. Generalnie jest to kostka, ktora pozwala zapomniec na mokrym asfalcie ze jest kostka...

Jarek
19.06.2009, 13:46
No to ja jestem po trzecim komplecie TKC. Bylem zadowolony, ale w tym roku nie kupuje tej kombinacji, bo kombinuje cos innego.
Jesli chodzi o moje zdanie: nigdy nie zawiodla mnie ta opona na asfalcie, w bloto nie jezdze bo nie lubie i nie umiem. Na szutry wydaje mi sie idealna. Jedn, ale duze ALE: pod duzym obciazeniem tyl wystarczal mi na... 6000 km. Generalnie jest to kostka, ktora pozwala zapomniec na mokrym asfalcie ze jest kostka...

Sambor...a może dlatego tak szybko u Ciebie schodzi, bo to nadmierne obciążenie to...duży rozmiar Twoich ...coyonnes?:):):)http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif

zbyszek_africa
19.06.2009, 13:55
Ja dołożę swoje, TKC są fajne oponki po piachu/szutrze/asfalcie ale u mnie w LC8 tył 150x70x18 po ok.1500km w połowie jest już zdarty:(, i trochę mnie to wq.... bo kolejny wydatek 7-u stówek wcale mnie nie kręci:Sarcastic:
TKC dobre, ale drogie, i ja nie mam dużego wyboru opon.
Ramiro jak by si e coś pokazało w tym rozmiarze daj znak

sambor1965
19.06.2009, 13:55
Sambor...a może dlatego tak szybko u Ciebie schodzi, bo to nadmierne obciążenie to...duży rozmiar Twoich ...coyonnes?:):):)http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif

Jakie mam cojones wie - dzieki mojemu k... kumplowi Pastorowi - duzo osob. Prawda jest jednak taka, ze TKC schodza szybko. A dobrze przeladowana Afryka daje na gume z gazu, a nie ze sprzegla ;)

Adagiio
19.06.2009, 15:54
Ja dołożę swoje, TKC są fajne oponki po piachu/szutrze/asfalcie ale u mnie w LC8 tył 150x70x18 po ok.1500km w połowie jest już zdarty:(, i trochę mnie to wq.... bo kolejny wydatek 7-u stówek wcale mnie nie kręci:Sarcastic:
TKC dobre, ale drogie, i ja nie mam dużego wyboru opon.
Ramiro jak by si e coś pokazało w tym rozmiarze daj znak

Cześć Zbychu .
Możesz spróbować Pirelli MT21 , kosztuje zdecydowanie mniej , jeździłem trochu na niej i mogę polecić , co prawda nie występuje w rozmiarze 150 , ale na 140 możesz spokojnie jeździć . To prawda że w motocyklach o dużej mocy i wadze 200 kg guma schodzi w oczach , ale te typy tak mają szczególnie LC8 , na pocieszenie mogę Ci powiedzieć ze w HP2 przy dobrych umiejętnościach jeździeckich , tylny kapeć 1000 km nie wytrzymuje .
Przyjemność z jazdy nade wszystko a kapeć to drugo rzędna kwestia !
Powodzenia :)

chomik
19.06.2009, 16:05
A dobrze przeladowana Afryka daje na gume z gazu, a nie ze sprzegla ;)
Afryka daje i bez przeładowania z gazu :D i na Mitasach E09 :D

Misza
19.06.2009, 16:09
Afryka daje i bez przeładowania z gazu :D i na Mitasach E09 :D


Żeby nie spamować: NIE POTRZEBA TKC, żeby afryka na E09 i to na kapciu dawała na koło z gazu :D

ramires
20.06.2009, 00:23
Ja dołożę swoje, TKC są fajne oponki po piachu/szutrze/asfalcie ale u mnie w LC8 tył 150x70x18 po ok.1500km w połowie jest już zdarty:(, i trochę mnie to wq.... bo kolejny wydatek 7-u stówek wcale mnie nie kręci:Sarcastic:
TKC dobre, ale drogie, i ja nie mam dużego wyboru opon.
Ramiro jak by si e coś pokazało w tym rozmiarze daj znak


jest Metzeler 150/70 R 18 M/C 70R M+S TL MCE KAROO -
jest Pirelli 150/70 R 18 M/C 70V TL MT 90 A/T SCORPION -
z powodzeniem paru bandziorów w LC8 używa Michelin Desert 140/18" ... ale to droższe niż TKC jest i to sporo.
i chyba poza TKC za wiele nie ma :(

zbyszek_africa
20.06.2009, 01:36
Cześć Zbychu .
Możesz spróbować Pirelli MT21 , kosztuje zdecydowanie mniej , jeździłem trochu na niej i mogę polecić , co prawda nie występuje w rozmiarze 150 , ale na 140 możesz spokojnie jeździć . To prawda że w motocyklach o dużej mocy i wadze 200 kg guma schodzi w oczach , ale te typy tak mają szczególnie LC8 , na pocieszenie mogę Ci powiedzieć ze w HP2 przy dobrych umiejętnościach jeździeckich , tylny kapeć 1000 km nie wytrzymuje .
Przyjemność z jazdy nade wszystko a kapeć to drugo rzędna kwestia !
Powodzenia :)

Dzięki Adam za info. Przjemność z jazdy LC8 taaaaak:), ale koszty.....:Sarcastic:
140-ek jest dość duży wybór, Lepi jeździ na nich, ale on ma felgę 4,00, ja mam 4,25 i stąd moje obawy:mad:
Ale pożyjemy, przetestujemy, zobaczymy:) Optymistycznie:)

pozdr.

hubert
26.08.2009, 21:51
Chciałbym wrzucić swoją opinię na temat zakładania 130-stek TKC do RD07...

Moim zdaniem (podkreślam że to jest tylko moje zdanie) 130-stka jest za wąska i bieżnik układa się "płasko" w stosunku do 140-stki. Co prawda nie odczułem żadnych na razie negatywnych objawów ale mam pewne obawy przed mocnym składaniem się w zakręty gdy patrzę jak wygląda ta opona na feldze.

A to porównanie profilu 130-stki i 140-stki ...

http://img19.imageshack.us/img19/3371/p1000776tga.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/3039/p1000779v.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/8946/p1000781b.jpg

deptul
26.08.2009, 22:31
Chciałbym wrzucić swoją opinię na temat zakładania 130-stek TKC do RD07...

Moim zdaniem (podkreślam że to jest tylko moje zdanie) 130-stka jest za wąska i bieżnik układa się "płasko" w stosunku do 140-stki. Co prawda nie odczułem żadnych na razie negatywnych objawów ale mam pewne obawy przed mocnym składaniem się w zakręty gdy patrzę jak wygląda ta opona na feldze.

A to porównanie profilu 130-stki i 140-stki ...
To i ja dorzucę.
Ostatni test długodystansowy jednoznacznie wykazał, że nie jest prawdą jakoby 140 w RD07 robiła się kanciasta, szybciej schodziła i generalnie była gorsza od 130.
Zarówno 130 jak 140 zmienia kształt w taki sam sposób a140 schodzi wolniej od 130.
W teście brały udział 3 RD07. Obciążone mniej więcej tak samo. Dwie wyposażone w 130 a jedna w 140.
Z innych ciekawych obserwacji wynika, że najwolniej przód schodzi temu, który jedzie jako pierwszy a najbardziej ostatniemu. Wynika to oczywiście z siły hamowania.

JuIo
27.08.2009, 08:10
Czy mam rozumieć drogi Hubercie, że tkc 80 w rozmiarze 140 mozna juz u ciebie zanabyć?

podos
27.08.2009, 10:25
Musi szybciej schodzić - popatrz o ile mniejsze są kostki.
Pytanie zasadnicze, czy schodzi szybciej i proporcjonalnie do róznicy w cenie? Sadze ze 130 jednak wygrałaby ten test.

deptul
27.08.2009, 11:19
Oczywiście drogi Podosie masz rację i ilość gumy jaka zostaje na 140 raczej nie jest warta 130zł.
Obserwowaliśmy gumy ponieważ dużo się mówiło o tym, że 140 robi się kwadratowa i szybciej się zużywa. Nie robi się kwadratowa i schodzi wolniej. Może to był przypadek ale tak właśnie było.

hubert
27.08.2009, 11:23
Oczywiście drogi Podosie masz rację i ilość gumy jaka zostaje na 140 raczej nie jest warta 130zł.


Różnica pewnie by była sporo mniejsza gdyby robili 140-stki w wersji dętkowej ...

Wegrzyn
06.02.2010, 10:33
Podaję link do sklepu, z którego zamawiałem z kumplem TKC80. Opony dotarły bez jakichkolwiek problemów. Najlepiej więcej sztuk zamawiać.

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/2/motorcycle/137/motorcycle_ccm_group/5/motorcycle_model/4698/StartRow/0/motorradreifen.html

myku
06.02.2010, 11:11
Z uwagi na to ze akurat mieszkam na miejscu tez u nich zawsze kupuje.Polecam

bukowski
07.08.2010, 23:41
Po dwoch tysiacach na komplecie tkc stwierdzam, co nastepuje:
piach - jest super.
szuter - mimo ze kostka, to bez problemu daje sie plynnie zrywac przyczepnosc
bloto - nie probowalem, bo za sucho bylo
mokre - spoczko, da sie po calkiem mokrym przy 120 km/h w winkle skladac, guma plynnie informuje o limicie przyczepnosci
suche - po prostu szok, przy moich, mocno srednich umiejetnosciach, skladam sie jak na anekee :O

A.Twin
08.08.2010, 14:12
Mam.
Diabelskie gumy.
Polecam

RAFWRO
09.08.2010, 01:10
na przód ok..
Na tył - dobra przyczepność na asfalcie zarówno mokrym jak i suchym, ale coś za coś - cena i bardzo szybkie zużycie.
Błoto - kiepsko- za małe przerwy między kostkami - zapycha się i tworzy się "slik".

BIAŁY
09.08.2010, 10:35
Jako początkujący użytkownik Afryczki (od kwietnia bieżącego roku), uważam że TKC80 są naprawdę super.

Nie zdawałem sobie sprawy, że można do takiego stopnia kłaść motor na winklach.

Jeżeli chodzi o zużycie, to po około 1000 km 1 mm ubyło mi na środku bieżnika.

Polecam...:Thumbs_Up:

Jaro-Ino
09.08.2010, 11:09
Panowie, wytłumaczcie mi jedną rzecz. Po co zakładać takie TKC skoro są opony typowo asfaltowe, z mniejszymi wibracjami i lepszymi właściwościami na mokrym, skoro 80tki i tak się zatykają w błocie, a każda inna nawierzchnia czyli kamienie, piasek itp są spokojnie do przejechania na szosówkach i to bez nerwówki. Oglądałem TKC i wg mnie są one jednym z najgorszych pomysłów. Każdy podnieca się, że świetnie trzymają. Ja w to wierzę. Ale albo wybieram teren i czasem asfalty i wybieram wtedy kość, która średnio radzi sobie na asfalcie, ale dobrze daje rade w jakimkolwiek terenie, albo jeżdże na szosówkach i czasami męczę się w błocie lub piasku. Jaki jest sens kupować terenową drogą opone na asfalt, która na czarnym zachowuje się jak szosówka i tak samo w błocie, ale mimo wszystko na czarnym przyczepność jest nieco mniejsza niż na dobrych szosówkach, a wibracje chcąc nie chcąc są większe niż na gładkich oponach?

Misza
09.08.2010, 11:12
Panowie, wytłumaczcie mi jedną rzecz. Po co zakładać takie TKC skoro są opony typowo asfaltowe, z mniejszymi wibracjami i lepszymi właściwościami na mokrym, skoro 80tki i tak się zatykają w błocie, a każda inna nawierzchnia czyli kamienie, piasek itp są spokojnie do przejechania na szosówkach i to bez nerwówki. Oglądałem TKC i wg mnie są one jednym z najgorszych pomysłów. Każdy podnieca się, że świetnie trzymają. Ja w to wierzę. Ale albo wybieram teren i czasem asfalty i wybieram wtedy kość, która średnio radzi sobie na asfalcie, ale dobrze daje rade w jakimkolwiek terenie, albo jeżdże na szosówkach i czasami męczę się w błocie lub piasku. Jaki jest sens kupować tereonową drogą opone na asfalt, która na czarnym zachowuje się jak szosówka i tak samo w błocie?


Marketing, chłopie, marketing. Ludzie nie wierzą sobie tylko przeświadczeniu wpajanym przez zręcznych krwiopijców, że robią dobrze kupując opony za 800zł/komplet

bukowski
09.08.2010, 11:29
Zaden marketing. Nie kazdego stac na dwa komplety kol, to raz. Po drugie - nie chce mi sie przekladac opon "bo jade w bloto". Po trzecie - na szosowkach piasek to jest koszmar*, a na TKC asfalt wymaga tylko nieco wiecej uwagi. Wibracje pojawiaja sie dopiero kolo 120 km/h, ale da sie spokojnie ciąć dłuższy czas i 140.
Nie wiem, jak w blocie; ale zwykle do blota tez trzeba dojechac. Pewnie dzisiaj wyskocze nad Wisle sprawdzic owo zalepianie, bo znowu wezbralo i wygenerowalo sie swiezutkie bagienko.

*obok chalupy mam na srodku drogi piaskownice, ktora na anakee moglem przejechac wylacznie odciazajac motocykl poprzez dreptanie. Nie pomaga ani dzida, ani techniczne dawkowanie gazu. Na tekace jest nuuuuda w tym miejscu, mozna w nosie dlubac. No i - pamietam, jak jeszcze na supermoto musialem dojechac do hacjendy w lesie. Po 5 km piaszczystej drogi bylem spocony jak szczur walcząc z równowagą.

Jaro-Ino
09.08.2010, 12:33
Zaden marketing. Nie kazdego stac na dwa komplety kol, to raz. Po drugie - nie chce mi sie przekladac opon "bo jade w bloto". Po trzecie - na szosowkach piasek to jest koszmar*, a na TKC asfalt wymaga tylko nieco wiecej uwagi. Wibracje pojawiaja sie dopiero kolo 120 km/h, ale da sie spokojnie ciąć dłuższy czas i 140.
Nie wiem, jak w blocie; ale zwykle do blota tez trzeba dojechac. Pewnie dzisiaj wyskocze nad Wisle sprawdzic owo zalepianie, bo znowu wezbralo i wygenerowalo sie swiezutkie bagienko.

*obok chalupy mam na srodku drogi piaskownice, ktora na anakee moglem przejechac wylacznie odciazajac motocykl poprzez dreptanie. Nie pomaga ani dzida, ani techniczne dawkowanie gazu. Na tekace jest nuuuuda w tym miejscu, mozna w nosie dlubac. No i - pamietam, jak jeszcze na supermoto musialem dojechac do hacjendy w lesie. Po 5 km piaszczystej drogi bylem spocony jak szczur walcząc z równowagą.

No i właśnie jak jedziesz raz na ruski rok w błoto, to możesz sobie na szosówkach jechać. Ja miałem Heidenau K76. W błocie to żadna baletnica w połączeniu z break dance'owcem by mi nie dorównali. A na tegorocznym rajdzie Pałuk jechałem na szosówkach i było masakrycznie sucho, piach miał ze 20-30 cm momentami i też nie mogłem ujechać. Do momentu spotkania Felka :D Powiedział, że pędzel non stop i jedziesz, a jak coś nie wychodzi to za mało gazu:p I faktycznie. przy 50-60 moto ciut rzuca, ale żaden piach mu niestraszny. Pokusiłbym sie o stwierdzenie, że na szosówkach masz lepsze warunki do jazdy po piasku, bo jak osiągniesz pewną prędkość to masz większą jednolitą powierzchnię styku, nie wbijasz się tak jak kostkami i tym samym nie zapadasz.A jak się gdzieś zakopiesz to kostka wybierze pod sobą glebe i wisisz na silniku :D Owszem, kostka jest stworzona do terenu i nie można mówić, że nie ma nic lepszego od szosówek, ale tylko w bardzo ciężkim terenie kostki naprawde się przydają. Na suchym asfalty idą do przodu bez problemu. Jeżdże trampkiem i od momentu pędzlowania nigdy nie miałem problemu w nawet bardzo kopnym piachu. Równowaga trzyma się sama :)

bukowski
09.08.2010, 13:35
No i właśnie jak jedziesz raz na ruski rok w błoto,

teraz bylo siła sucho, ale zamierzam raz na dwa tygodnie poupalać co nieco. Piaskiem jezdze codziennie, nie ma nawet co porownywac kostki ze slickiem.
Ja zestawiam anakee i tkc, bo obie gumy mialem. A Ty zdaje sie nie miales TKC...

Jaro-Ino
09.08.2010, 15:03
nie miałem TKC, ale miałem lipne szosówki i jeździłem na nich po błotach, trawach, łąkach, piaskach.... I wychodze z założenia, że lepsze szosówki radzą sobie w takich warunkach lepiej. Piasek naprawde nie był problemem. A porównanie mam do Mitasa E09 i wyząbkowanego Pirelli Scorpiona z przodu. Bardzo duża poprawa w błocie. W pozostałych warunkach brak różnicy z minusem na asfaltach.

Sum
09.08.2010, 15:18
nie miałem TKC, ale miałem lipne szosówki i jeździłem na nich po błotach, trawach, łąkach, piaskach.... I wychodze z założenia, że lepsze szosówki radzą sobie w takich warunkach lepiej.

uwielbiam jak ktoś krytykuje coś czego nie miał - ciekawe tylko dlaczego tak wielu ludzi, których stać na w zasadzie wszystkie opony wybiera tkc - pewno dlatego, że w lekkim terenie są gorsze od dobrych szosówek :haha2:
no a na szosie to już całkiem bryndza :dizzy:

jaro5000
09.08.2010, 15:43
ponoć jest taka zasada- jeżeli opony oferują choć trochę lepsze osiągi to warto zapłacić za nie nawet dwa razy tyle- tak coś kiedyś przeczytałem, bodajże w "Motocykliście Doskonałym"- bo jak udowadniał autor tego "trochę" może Ci właśnie zabraknąć.

Owszem, kupujesz to na co cię stać, ale nie podważaj sensu takiego właśnie wyboru.

A i na koniec taka myśl- jazda w terenie powinna sprawiać frajdę, a nie przypominać walki na śmierć i życie. Więc jeśli chcesz mieć frajdę to potrzebujesz (między innymi) lepszych opon IMHO.

pozdrawiam
Jaro

Jaro-Ino
09.08.2010, 15:44
Nie tyle krytykuje co zadaje pytania nad sensem wyboru właśnie takiej opony. Wybór jest duży i chyba pytać i poddawać coś pod wątpliwość nie zaszkodzi, żeby wiedzieć więcej przy doborze opon.
Sum, wypowiedz się nt tych opon w odniesieniu do tego co napisałem o poszczególnych podłożach i do mojego porównania szosówek do zestawu kostek, który mam.

A tak sprawowały się w błocie moje szosówki:
http://www.youtube.com/watch?v=uX2PgUh6WAk

Gradient
09.08.2010, 16:17
"Wybór jest duży i chyba pytać i poddawać coś pod wątpliwość nie zaszkodzi, żeby wiedzieć więcej przy doborze opon. "


To co mógłbyś w takim razie równie godnego zaproponować i zakladając,że jeden komplet zużyjemy na sezon to ile będziemy mogli miesięcznie złociszy zaoszczędzić??

Jaro-Ino
09.08.2010, 16:55
Myśle, że coś zamiennego mogą zaproponować Ci, którzy już zjeździli sporo różnych opon. Chętnie sprawdzę kiedyś różnicę podczas jazdy w piachu np na Anakach i TKC. Jeżeli TKC się zapychają i i tak sobie w błocie nie radzą przez małe przerwy w bieżniku i robi się z nich slick jak to ktoś powiedział, to czy w tym momencie różnią się one od zalepionych szosówek? Mitasy E 07 lub E 09 radzą sobie gorzej na asfalcie, ponoć są śliskie itd itd, Anakee to szosówki, więc wg niektórych nie ma jazdy w terenie. Ktoś kiedyś powiedział, że nie ma opony uniwersalnej do wszystkiego. W żadnym punkcie swoich wywodów nie powiedziałem, że TKC to zła opona. Cały czas próbuje dowiedzieć się dlaczego warto akurat tą oponę założyć, a nie inną. Jak narazie usłyszałem tylko, że wypowiadam się na temat o którym nic nie wiem. Jeżeli jeździcie na TKC to podajcie rzeczowe argumenty, które będą jasno wyjaśniać podniesione przez mnie kwestie.

jaro5000
09.08.2010, 17:20
mam założoną na tyle E-09 a z przodu E07. Stachu na afryce założył ten sam tył, ale TKC z przodu. Różnicę czuć. Na asfalcie o tyle, że nie wyje. Na piachach lepiej trzyma i nie ucieka tak szybko. Z tym zalepianiem się błotem to bywa różnie, my akurat na tyle mamy majtasy- które to też się w końcu zalepiają, ale w porównaniu do mojej poprzedniej szosówki (E08) to jest niebo a ziemia, ciągnie jak głupia. Szosówka na każdej wilgotnej powierzchni po za asfaltem zaczynają buksować, tracisz napęd. Taka nibykostka jaką jest majtas 09 lub TKC fajnie daje rade, oczywiście do czasu- ale granica przydatności/efektywności jest dużo bardziej przesunięta.
Nie odczuwam jakiegoś szczególnego dyskomfortu na asfalcie z powodu tych opon, a znacznie poprawia się komfort po za nim- dla mnie warto wkładać takie dualowe kapcie, bo hamowanie trampkiem na full kostkach, na mokrym asfalcie to jeszcze nie na moje umiejętności.

Pozdrawiam
Jaro

Sum
09.08.2010, 17:41
Jaro - błądzisz

ja napisałem:
uwielbiam jak ktoś krytykuje coś czego nie miał - ciekawe tylko dlaczego tak wielu ludzi, których stać na w zasadzie wszystkie opony wybiera tkc - pewno dlatego, że w lekkim terenie są gorsze od dobrych szosówek :haha2:
no a na szosie to już całkiem bryndza :dizzy:


bo Ty napisałeś, że wychodzisz z założenia, że lepsze szosówki radzą sobie w takich warunkach lepiej.

Jak narazie usłyszałem tylko, że wypowiadam się na temat o którym nic nie wiem. Jeżeli jeździcie na TKC to podajcie rzeczowe argumenty, które będą jasno wyjaśniać podniesione przez mnie kwestie.
rzeczowe argumenty - to właśnie ten wątek - ludzie rzeczowo piszą jakie są plusy a jakie minusy - jak ktoś ma to się wypowiada i to jest jego subiektywna opinia
co z nią zrobisz to Twoja decyzja ale wiedz, że nikt za Ciebie jej nie podejmie i pamiętaj, że nie ma czegoś takiego jak "najlepsze" - wszystko to kwestia kompromisów - TKC to też kompromis, który wielu ludziom pasuje i nie wierze, że aż tylu ludzi jest w błędzie jeżdżąc na TKC zamiast na "dobrych szosówkach"

Gradient
09.08.2010, 17:50
Czy jest jakaś opona szosowa do dużych enduraków lepsza niż anakee??

Jaro-Ino
09.08.2010, 18:05
bo Ty napisałeś, że wychodzisz
Cytat:
Napisał Jaro_ino
z założenia, że lepsze szosówki radzą sobie w takich warunkach lepiej.

lepiej niż moje lipne szosówki... Może ciut niezrozumiale to napisałem.
Może wywołałem nieco burzliwą dyskusję, ale dzięki temu ludzie piszą coraz bardziej rzeczowo i wyjasniają dobitniej plusy i minusy plusów i minusów ;)

Sum
09.08.2010, 18:17
lepiej niż moje lipne szosówki... Może ciut niezrozumiale to napisałem.
Może wywołałem nieco burzliwą dyskusję, ale dzięki temu ludzie piszą coraz bardziej rzeczowo i wyjasniają dobitniej plusy i minusy plusów i minusów ;)
aaa - to trochę inaczej brzmi

odnośnie kostek to są 2 główne szkoły - TKC kontra E09 - pewno z jednej i drugiej będziesz zadowolony
a duże błoto to jednak dla crossa zostawmy

Jaro-Ino
09.08.2010, 18:29
Na duże błoto to Pirelli scorpion na przód i Mitas C 02 na tył:D Moczyłem trampka w Tyrawie po osie w błocie. Chinol na Mitasie E09 wygrzebał się z małą pomocą z tego i poszedł pod góre jak strzała :D Trzeba się doposażyć w GPS itp, C02 na tył, gmole stelaże i jakikolwiek wypad planować szutrem ;) Czyli to co tygryski lubią najbardziej :D

A.Twin
09.08.2010, 18:34
Wg mnie w Polsce są (oczywiście na razie) takie szosy, że TKC 80 są na nie optymalne :D

baloo
09.08.2010, 18:47
mam założoną na tyle E-09 a z przodu E07. Stachu na afryce założył ten sam tył, ale TKC z przodu. Różnicę czuć. Na asfalcie o tyle, że nie wyje. Na piachach lepiej trzyma i nie ucieka tak szybko. Z tym zalepianiem się błotem to bywa różnie

Moje zdanie nt TKC z przodu jest identyczne.

Jeśli chodzi o tył to jeździłem na TKC a teraz założyłem E09 Dakar bo taniej, a i koledzy z którymi jeżdżę zachwalali... Może dlatego że nie mieli innej pseudo-terenowej opony z tyłu... Na suchym ok, nie widzę zbytnio różnicy, W terenie - zarówno piach jak i błoto po osie - bez problemu nadążam za kolegami na E09 ;). Ale na mokrym asfalcie jest zdecydowanie inaczej (gorzej).
Solidna ulewa, motocykl z bagażem, dłuuuga prosta, 90km/h na 5 biegu i bez redukcji ostrożna zmiana pasa i przyspieszanie żeby wyprzedzić auto i na łączeniu pasów (tak chętnie obecnie "zalewanym" przez drogowców jakąś czarną substancją z konewki) tył motocykla "pływa". Na TKC tego nie było... Dodam, że łożyska w kołach i tuleje w wachaczu bez luzów ;) Dla mnie to wystarczająca różnica. Kolejne E09 kupię jak będę jechał na pół roku na stepy. Czyli pewnie nigdy.

Pozdrawiam
Darek

Nowy011
09.08.2010, 18:52
Hmm
czegoś może nie rozumiem , ale ,że dobra opona szosowa na piach jest lepsza od kostki ?

jak pamiętam
Mio na anakach w piachu dawał sobie znakomicie ......ja na Scorpionie jak już stałem to stałem . ( dzięki HUBI)
Hubi na kostce dawał rade ...

Tylko jak widać Mio na anakach, co waży hmm z 75 - 80 kilo mógł sobie pozwolić na jazdę dość swobodną po piachu
Ja na scorionach też niby opona szosowa nie dawałem rady waga moja +110
Hubi na kosce , przynajmniej jak ruszył to jechał a waga Hubie chyba ... też nie mała .

To może jeszcze trzeba popatrzeć nie tylko na typ opony ale może też na wagę całego moto z kierownikiem na pokładzie ?

tak mi się wydaje .

Wegrzyn
09.08.2010, 19:19
A tak sprawowały się w błocie moje szosówki:
http://www.youtube.com/watch?v=uX2PgUh6WAk

Obejrzałem Twój film i jak na tą jazdę patrzę to jestem wniebowzięty, że mam TKC.
1. Tam gdzie ty tańczysz jak primabaleron to ja jade i ustawiam sobie GPS
2. Masz problem z podjechaniem pod byle jaki najazd bo zaraz masz duży uślizg tylnego koła
3. Taki styl jazdy to jedna wielka męczarnia. W tym roku na szuter party jechałem z plecaczkiem i mimo tego, że jestem nowicjuszem w jeździe w terenie to spokojnie dawałem rade na błotnych podjazdach, a chłopaki jadący na Anakee solo mieli niezłą przeprawę.
4. Na asfalcie TKC niewiele odstaje od Anaków.
5. Mam komfort psychiczny, że jak zjadę z czarnego zapakowany na maxa z żoną na pokładzie to przejadę bez większego stresu szutry, niewielkie błotka itp.
6. Tak jak któryś kolega wcześniej wspomniał podczas jazdy w deszczu załadowanym motocyklem nie muszę się obawiać linii oddzielających jezdnię (uważać trzeba - ale jest jak dla mnie ok)
7. Jak pojedziesz z grupą, która leci na kostkach i nie są to żółtodzioby takie jak ja, a Ty na szosowej oponie będziesz się trzymał z nimi to wrzuć filmik i obalisz wszystkie plusy TKC :umowa:

baloo
09.08.2010, 20:11
Ja również obejrzałem ten film i zgadzam się z Wegrzynem w 100%. Strasznie mało jazdy... Niemalże zdarta do gładkiego na środku TKC dawała mi dużo więcej kontroli nad motocyklem niż te szosówki na filmie, bo bokami "nadrabiała". A na filmie tylko jazda "na flinstona" i praktycznie jak motocykl stanął to już się nie wygrzebał. Na TKC byłoby tylko: jedynka, trochę gazu, motocykl ruszył, odkręcasz, dwójeczka, wstajesz i jedziesz ;) Myślę, że to również można zapisać do zalet Continentala ;) (na E09 byłoby oczywiście podobnie).

Jaro-Ino
09.08.2010, 21:32
Wegrzyn, też byłem na Tyrawie :D Jechałem z Laską, Felkiem( na szosówkach jechał :D) i Lepim (do pewnego momentu). Miałem Scorpiona PRO F.I.M. na przodzie i E09 na tyle. Jechało się dużo przyjemniej niż na tym filmiku. Przez błoto przechodziłem bez problemu ;) Ja chce jeszcze raz :p

MaRP
09.08.2010, 21:49
Może się przyda:

Przy okazji postu ex1 o oponach do KTM-a 950/990 Adventure
dodam moje opinie.
Moje oceny będą w skali 0-5 w kategoriach:
A. Droga sucha, asfaltowa, górska na przykładzie Salmopol-u.
B. Autostrada Kraków-Wrocław w deszczu
C. Droga publiczna, sucha, szutrowa w Bieszczadach
D. Błotnisty dukt leśny z przejazdem brodem przez szeroką i płytką (0,5m)rzekę (Liswarta)
E. Piachy Pustyni Siedleckiej i Błędowskiej
kolorem pomarańczowym - najwyższa ocena, super
kolorem czarnym - tragedia, porażka, fatalnie...

Continental TKC80 90/90-21 54T + 150/70-B18 70Q
http://i34.tinypic.com/33z8mwz.jpg
to chyba najlepszy zestaw, na którym jeździłem. Polecam wszystkim.
A.5 (jeździ się tak jak na szosowych, świetna poręczność, wyczuwalna granica przyczepności)
B.4 (szybko się nie da - index Q - do 160km/h, ale są wystarczająco miękkie i wyczuwalne)
C.5 (to opony głównie na suche szutry, świetnie)
D.1 (śliskie i słabo oczyszczające się, niski bieżnik, obniżenie ciśnienia niewiele pomaga)
E.3 (płytki, wielkoklockowy bieżnik, przód bardzo precyzyjny)
...

Dominik wykonał, moim zdaniem świetną robotę i dla szukających, może stanowić swego rodzaju przewodnik.
Należy dodać, że testował opony pod ciężkie enduro.
Mitasa nie ma, bo to jednak nie ta półka...

Wegrzyn
09.08.2010, 22:22
Wegrzyn, też byłem na Tyrawie :D Jechałem z Laską, Felkiem( na szosówkach jechał :D) i Lepim (do pewnego momentu). Miałem Scorpiona PRO F.I.M. na przodzie i E09 na tyle. Jechało się dużo przyjemniej niż na tym filmiku. Przez błoto przechodziłem bez problemu ;) Ja chce jeszcze raz :p
No ja też nie mogę się doczekać kolejnej edycji, żeby nie zaśmiecać to dodam, że polecam wszystkim początkującym jazdę Afryką na TKC 80.

Jaro-Ino
09.08.2010, 23:07
A ja uważam, że jak ktoś choć odrobine poczuje mase tych moto jadąc błota i piaski na szosówkach to dużo szybciej nabiera się umiejętności. Wtedy jak założysz kości to wiele rzeczy to bułka z masłem ;)

Wegrzyn
10.08.2010, 18:13
A ja uważam, że jak ktoś choć odrobine poczuje mase tych moto jadąc błota i piaski na szosówkach to dużo szybciej nabiera się umiejętności. Wtedy jak założysz kości to wiele rzeczy to bułka z masłem ;)
Oj chyba nie do końca... Na kościach jeździ się inaczej i inna jest technika jazdy...

Jaro-Ino
10.08.2010, 19:11
Możesz rozwinąć wypowiedź? Czym się ta technika jazdy różni? Na stojąco i dzida. Prowadzisz gazem. Jedyna różnica jaką zauważyłem to dużo bardzije przewidywalne zachowanie w zakrętach i pewniejsze prowadzenie, oraz łatwe wygrzebywanie się z jakichś krzaków traw i błot.

Wegrzyn
10.08.2010, 20:30
Możesz rozwinąć wypowiedź? Czym się ta technika jazdy różni? Na stojąco i dzida. Prowadzisz gazem. Jedyna różnica jaką zauważyłem to dużo bardzije przewidywalne zachowanie w zakrętach i pewniejsze prowadzenie, oraz łatwe wygrzebywanie się z jakichś krzaków traw i błot.

No właśnie o przewidywalne zachowanie chodzi. Jak będziesz jeździł cały czas na szosówkach po czarnym i w terenie, to nie myśl, że jak założysz kostki to będziesz w terenie od razu the best. To jest zupełnie inne prowadzenie motocykla, bardziej pewne.

Mi tak bardziej chodzi o to, żeby ktoś czytając ten wątek nie doszedł do wniosku, że po co kupić TKC jak można na np anaku jeździć po błotach itp bo ktoś tak robił. Tu chodzi o to jaka to jest jazda i czego po oponach można się spodziewać (co pokazuje Twój filmik).

Jaro-Ino
10.08.2010, 21:10
No baletnice to się chowają przy tych moich jazdach, a najlepszych w sytuacji i tak nie ma na filmie ;) To była męczarnia, ale dawałem rade. Fakt, że teren na kościach do przejechania dużo szybciej. Wtedy średnią mieliśmy 25km/5h=5km/h :D
Będąc w Tyrawie wychwalałem tych co mi podrzucili kostki, bo błoto to była kwestia: wstać na podóżki, celować najgłębiej i gazu.

Wegrzyn
10.08.2010, 22:39
No baletnice to się chowają przy tych moich jazdach, a najlepszych w sytuacji i tak nie ma na filmie ;) To była męczarnia, ale dawałem rade. Fakt, że teren na kościach do przejechania dużo szybciej. Wtedy średnią mieliśmy 25km/5h=5km/h :D
Będąc w Tyrawie wychwalałem tych co mi podrzucili kostki, bo błoto to była kwestia: wstać na podóżki, celować najgłębiej i gazu.

No i tym stwierdzeniem możemy zakończyć dyskusję i porównania opon szosowych i kostek. Resztę dokończymy na kolejnym szuter party ;), a może wcześniej :at:

matjas
23.08.2010, 23:53
moje dwa grosze co do TKC 80 i ich własności terenowych w formie graficznej poniżej.
W XLce600LM jest nieco lepiej ale w LC4Adv po 3kkm byłem spokojnie niemało poza połową bieżnika. znikał w oczach zwłaszcza tył.
teraz na XL jak dojadę TKC kupuję coś zdecydowanie bardziej zorientowanego na teren. zawsze powoli dojadę na miejsce ale jak już dojadę tam gdzie CHCĘ jeździć nie chcę żeby była to walka z naturą... ogólnie dość już TKC :vis:
zdjęcia niech powiedzą resztę na temat TKC w określonych sytuacjach.

pozdrawiam
matjas

Jaro-Ino
24.08.2010, 00:39
Czyli moje przemyślenia nie były tak całkiem pozbawione sensu:D

Sum
24.08.2010, 09:05
majtas - ale TKC to kompromis pomiędzy asfaltem a chęcią zjazdu z niego
to nie jest opona typowo terenowa - na TKC da się jeździć spokojnie na asfalcie czego sam doświadczam a i można zjechać z niego ale na tyle ile te nasze motury są stworzone

Czyli moje przemyślenia nie były tak całkiem pozbawione sensu:D
Jaro jak szukasz opony typowo w teren to nie TKC - nie o to w nich chodzi

Wegrzyn
24.08.2010, 09:10
Dokładnie tak jest, że jest to kompromis pomiędzy oponami typowo szosowymi, a terenowymi. Do błota to one się nie nadają :)

matjas
25.08.2010, 08:55
Sum ek - jestem świadom ich kompromisowości. Niestety lato mamy deszczowe jak cholera i nie trzeba wiele oraz nie trzeba daleko jechać, żeby ... nie jechać. W zasadzie większość wyjazdów w teren kończy się jakimiś błotnistymi historiami gdzie trakcja idzie się gonić no i mamy jak w musichallu: 'nogi nogi nogi roztańczone, tańczą tańczą nogi jak szalone...' ;) ;) ;)
uznałem, że na tyle jednak lubię teren i chcę tam jeździć, że nie chcę tracić frajdy z powodu latania na TKC80.
Fakt - na asfalcie trzyma niewiele mniej jak nowe Anakee, zamknięcie tej opony to żaden problem... ale - jak pisałem powyżej. Za każdym razem zdarza się większa lub mniejsza sekcja błotnista a wtedy jest koniec jazdy.
Może jakiś ostrzejszy Mitas rozwiąże sprawę. O wynikach na pewno szanowne koleżeństwo powiadomię.
Ogólnie wnioski mam takie, że TKC to wspaniała opona. Naprawdę. Szkoda, że tyle kosztuje, ale do cięższych ęduro to bardzo dobry kompromis - z uwagi na wagę i tak nie powinno się nimi szukać kłopotu w błocie. Tylko już teraz słyszę te gromy, które spadną na moją głowinę ;)

zdrowia
Matjas

Sum
25.08.2010, 09:04
matjas - jak chcesz błoto to jednak kostki czym rzadsze tym lepsze

ciekaw jestem opinii jak je założysz - czy da się tym jeździć na asfalcie - jak bardzo po 200 km asfaltem będzie wkurzało skakanie ?

puntek
25.08.2010, 11:00
do wszystkiego można się przyzwyczaić :)
po założeniu kostek po raz pierwszy ( ale kostek nie TKC) miałem wrażenie że zawiecha w moim motórze jest do wyrzucenia !
po 300 km i jeździe w terenie stwierdziłem że jest super ! i da się jeździć nawet na asfalcie
ale
kostkami na asfalcie nie wyhamujesz...
kostki na asfalcie nikną w oczach

A TKC
dobry kompromis który na asfalcie się sciera jak diabli ale trzymanie ma super. a w terenie - na latanie podróżowe dobry jest na trudny teren lepszy niż anakee, ale dużo gorszy niż mitas e09

i zasada nr 1 dobra opona trzyma ale się ściera ...


matjas - jak chcesz błoto to jednak kostki czym rzadsze tym lepsze

ciekaw jestem opinii jak je założysz - czy da się tym jeździć na asfalcie - jak bardzo po 200 km asfaltem będzie wkurzało skakanie ?

hubert
25.08.2010, 11:46
TKC jest idealna do warunków do jakich przeznaczona jest Afryka. Afryka to nie lekkie enduro i głębokie błoto lepiej omijać z daleka. TKC pozwala przejechać w miarę bezstresowo przez jakieś niewielkie błotko, głębszą kałużę, mokrą trawę i do tego jest stworzona. Są na pewno lepsze opony w błoto ale są przy tym gorsze na asfalcie ... Musze przetestować Pirelli MT21 bo podobno ma podobne właściwości do TKC na asfalcie a w terenie wygląda obiecująco. Niestety nie ma rozmiaru 140, jest jedynie 130/90-17 ale i tak kiepsko z dostępnością.

jaro5000
25.08.2010, 12:56
Musze przetestować Pirelli MT21 bo podobno ma podobne właściwości do TKC na asfalcie a w terenie wygląda obiecująco. Niestety nie ma rozmiaru 140, jest jedynie 130/90-17 ale i tak kiepsko z dostępnością.

A jak to cenowo wygląda? zwłaszcza przód.

hubert
25.08.2010, 15:19
Przód 256 PLN czyli mniej więcej tle co TKC

Lepi
25.08.2010, 16:39
MT21 jednak gorzej hamuje, przód ząbkuje się szybko a tył szybko ściera. Ale składać w zakrętach można się ładnie. U mnie tył zginął całkiem po powrocie z Rumunii.

blacha_świecie
25.08.2010, 21:51
po założeniu kostek po raz pierwszy ( ale kostek nie TKC) miałem wrażenie że zawiecha w moim motórze jest do wyrzucenia !

Ja mam na przodzie oponkę Michelin Desert, przód zachowuje się jakby był z gumy ale tak jak napisałeś do wszystkiego idzie się przyzwyczaić. Za to poza asfaltem bajka :Thumbs_Up:

matjas
26.08.2010, 08:29
mój kolega ma na KTM400EXC założone solidne kochy Michelin /komplet kosztował jakieś 350PLN/ guma jest twarda ale kolega dolotówki robi bezstresowo nawet w śniegu i błocie pośniegowym. wiadomo - nie jest to latanie na kolanie ale chodzi o to, żeby dojechać.
ja najbardziej PO TKC martwię się właśnie sytuacjami podbramkowymi - kiedy musisz nagle zahamować mimo emeryckiego tempa jazdy /na XL 'latam' max 95kmh mimo, że może sporo więcej/.
może ten Mitas E09 to będzie OK a jak nie to kupię po prostu te michelin'y.
podtrzymuję jednak, że wystarczy dłuższy odcinek błotnistej drogi przez pola, żeby zabić i TKC i kierownika. przed deszczem ta droga to był w miarę ładny twardy odcinek...

pozdrawiam
matjas

puntek
26.08.2010, 10:26
mój kolega ma na KTM400EXC założone solidne kochy Michelin /komplet kosztował jakieś 350PLN/ guma jest twarda ale kolega dolotówki robi bezstresowo nawet w śniegu i błocie pośniegowym. wiadomo - nie jest to latanie na kolanie ale chodzi o to, żeby dojechać.
ja najbardziej PO TKC martwię się właśnie sytuacjami podbramkowymi - kiedy musisz nagle zahamować mimo emeryckiego tempa jazdy /na XL 'latam' max 95kmh mimo, że może sporo więcej/.
może ten Mitas E09 to będzie OK a jak nie to kupię po prostu te michelin'y.
podtrzymuję jednak, że wystarczy dłuższy odcinek błotnistej drogi przez pola, żeby zabić i TKC i kierownika. przed deszczem ta droga to był w miarę ładny twardy odcinek...

pozdrawiam
matjas
to moje subiektywne oceny z palca wzięte 1 źle 5 dobrze

MITASY:
- poziom cenowy 5
- trwałość na asfalcie 4
- przyczepność na mokrym asfalcie 2
- wykorzystanie w terenie 5
TKC 80:
- poziom cenowy 1
- trwałość na asfalcie 2-3
- przyczepność na mokrym asfalcie 4-5
- wykorzystanie w terenie 3

MIHCELIN T63:
- poziom cenowy 1
- trwałość na asfalcie 2-3
- przyczepność na mokrym asfalcie 4-5
- teren 5
MICHELIN Anakee:
- poziom cenowy 1
- trwałość na asfalcie 4
- przyczepność na mokrym asfalcie 5+
- teren 1

banditos
26.08.2010, 10:45
Puntek piknie i rzeczowo! :bow:

bukowski
17.09.2010, 14:29
wczoraj wieczorem bylem taki nagazowany, ze udalem sie nad Wisle wyzyc troche. Dla ciekawskich: wawer, na koncu ul. Sitowie jest kopalnia piask, na lewo od niej fajne bloto po kazdych opadach. Tym razem bylo bardizej grzasko, niz zwykle, revularna ziemia orna pokryta 5 cm wody i troche kolein. zanim synapsy zadzialalyy, juz bylem kolem w 30 cm koleinie, but zaczal mi sie zapadac w tej brei, o zawroceniu nawet nie bylo co marzyc...oczami wyobrazni widzialem juz wlochatego geja, ktory ratuje mnie z opresji. Na pobliskiej plazy bowiem czesto bywa bardzo goraco, a panowie czesto przechadzaja sie bez gaci, niby do auta po wode mineralna.
Gdy uslyszalem trzask galezi za soba, pomyslalem cieplo o zonie i postanowilem nie oddac tanio wnetrza mojej odbytnicy. Wbilem jedynke i odkrecilem. Przez moment zasmierdzialo krowimi plackami, ale sekunde pozniej Matylda wyskoczyla z koleiny i zaczela, lekko bokami co prawda, jechac po blocku. Tak mi sie to spodobalo, ze po chwili jezdzilem po gujanie tam i z powrotem, krecac baczki i wk...byka, ktory sprawca owego trzasku galezi okazal sie byc.

Napisalem to tylko po to, by wyrazic wdziecznosc konstruktorom tkc-80. Moja kiszka stolcowa zawdziecz im wiele. I dementuje niniejszym, jakoby tkc nie robilo w blocie. Robi, zaklejac sie oczywiscie zakleja, ale moment obrotowy powoduje, ze sie super oczyszcza, rewelacyjnie rzymajac bokami

matjas
17.09.2010, 15:45
hej
nie żebym był contras - ale jak zawsze w takich sytuacjach przypomina mi się opowieśc o chłopaku co z przyczepką pojechał rometem do Gruzji. można? owszem.
jak sam pisałeś Sneer jest błoto i błoto - gliniaste błoto z bieszczadów jak masło orzechowe się k... a nie oczyszcza żadnym momentem obrotowym a i karcherem niechętnie.
ogólnie na TKC da się wyjechac z takiego miejsca choć nie zawsze /nie dalej jak dwa tyg temu miałem taki przypadek że i pchanie z wbitym drugim biegiem na niewiele się zdawało/ - będę dalej obstawiał przy swoim, że uniwersalna to ona jest i jest taka jak wszystko co uniwersalne.
a jazda po błocie z roztańczonymi nogami z okazji braku trakcji to nie jest coś co chętnie uprawiałbym na dystansie kilkunastu czy kilku nawet kilometrów. przejazd przez breję bo się takie coś okazjonalnie przydarza owszem. i tu TKC jest u siebie.
dlatego jak skończę TKC80 w tym sezonie to jednak przesiądę na ostrzejszą zdecydowanie kostkę bo po asfalcie nawet na TKC jeźdżę powoli i nie uważam, żebym wiele stracił z atrakcji po czarnym.

zdrowia
matjas

Patiomkin
17.09.2010, 19:04
hej
jak sam pisałeś Sneer jest błoto i błoto - gliniaste błoto z bieszczadów jak masło orzechowe się k... a nie oczyszcza żadnym momentem obrotowym a i karcherem niechętnie.


Potwierdzam, nie sposób się nie zgodzić:)
Poniżej "twarde" dowody i instruktarz jak sobie poradzić:D

bedzie, bedzie, chwilowo nie mogę z tym linkiem poradzi bo youtube nie bangla (dziwne)

matjas
17.09.2010, 21:28
Potwierdzam, nie sposób się nie zgodzić:)
Poniżej "twarde" dowody i instruktarz jak sobie poradzić:D


w rolach głównych KTM640Adv, błoto, mitas i nóż? ;) :) ;)
zdaje się, że już gdzieś to widziałem :haha2:

ale wrzucaj ;)

matjas

Patiomkin
19.09.2010, 20:05
w rolach głównych KTM640Adv, błoto, mitas i nóż? ;) :) ;)
zdaje się, że już gdzieś to widziałem :haha2:

ale wrzucaj ;)

matjas


dokładnie to, prosze...


http://www.youtube.com/watch?v=Bn2TP73F6Sg

Neno
20.09.2010, 12:25
to moje subiektywne oceny z palca wzięte 1 źle 5 dobrze

MITASY:
- poziom cenowy 5
- trwałość na asfalcie 4
- przyczepność na mokrym asfalcie 2
- wykorzystanie w terenie 5


Krótko mówiąc ideał, tylko nie latać po deszczu na czarnym, ew. mocno uważać :)
Jaki model Mitasa oceniałeś ?

Jaca GDA
08.06.2011, 01:12
Jake ciśnienie dajecie do TKC 80 na przód i tył na jazde po asfalcie ? zmieniacie na szutry i off ? ile dajecie na jazdę bardziej terenową?

radekw
04.11.2016, 10:36
Odkopuję bo interesuje mnie odpowiedź na powyższe pytanie :)

Emek
04.11.2016, 10:45
Ja mam jak zaleca fabryka. Nie modyfikowałem ciśnienia na jazdę poza czarnym. Ogólnie jak dotychczas zrobiłem jakieś 1500 km na nich i jestem pozytywnie zaskoczony, szczególnie zachowaniem na czarnym. Po szutrach też bardzo dobrze się sprawują, gorzej w błocie ale bieszczadzkie i ukraińskie błota przelecieliśmy i nie było dramatu. W piachu też nie najgorzej. Zobaczę ile u mnie wytrzymają, to będzie wyznacznik. Poluje na Motoz Tractinator Adventure ale tutaj zbiorówka by się przydała bo 1 komplet ściągać z AUS to kompletnie nieopłacalne.

radiolog
04.11.2016, 10:57
Poluje na Motoz Tractinator Adventure ale tutaj zbiorówka by się przydała bo 1 komplet ściągać z AUS to kompletnie nieopłacalne.

Też byłbym zainteresowany

Emek
04.11.2016, 11:08
Rozumiem, że ceny znasz ;).

radiolog
04.11.2016, 11:40
Kolo 1200 zł za komplet plus shipping?
Ale można próbować z Europy sciągać
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161104/048814c48d47e8bf59702793a04206a8.jpg

Emek
04.11.2016, 11:45
Sprawdzałem swego czasu ale dealerzy w Europie wymienieni na stronie Motoz sprzedają wyłącznie opony Cross i Enduro. Nikt nawet mi nie odpowiedział na meila. Opcje są 2 - AUS lub USA, koszt kole 300$ za komplet do NAT. Naród chwali te gumy.

radiolog
04.11.2016, 11:57
Ja jestem na tak

radekw
04.11.2016, 12:30
Sprawdzałem swego czasu ale dealerzy w Europie wymienieni na stronie Motoz sprzedają wyłącznie opony Cross i Enduro. Nikt nawet mi nie odpowiedział na meila. Opcje są 2 - AUS lub USA, koszt kole 300$ za komplet do NAT. Naród chwali te gumy.

Jakby co to mam kilku znajomych Bułgarów motocyklistów. Mógłbym poprosić któregoś, żeby zadzwonił do tego dilera w Bułgarii i wypytał o wszystko (czy takie opony można dostać, jaki koszt, jak z wysyłką do Polski). Zawsze to inna gadka niż mail po angielsku zza granicy ;) To samo mogę zrobić z hiszpańskim dystrybutorem.

Emek
04.11.2016, 12:33
Jestem na tak. Warto by ustalić ile kompletów byłoby do wzięcia. Na razie to tylko ja i Radio, może ktoś jeszcze by się skusił to wtedy rozmowa bardziej konkretna by się stała.

czarekszo
04.11.2016, 12:35
Dajcie temat na forum Dominatora to z 10 przednich pewnie się też zamówi :Thumbs_Up:

radiolog
04.11.2016, 12:42
Ciekawe czy jak podpisaliśmy CETA to nie byłoby łatwiej z Canady? Jest jeden dystrybutor na Canade

zaczekaj
04.11.2016, 15:21
Dajcie temat na forum Dominatora to z 10 przednich pewnie się też zamówi :Thumbs_Up:
Adventure to trochę inny model niż znany, popularny i uwielbiany Desert.
Swego czasu się orientowałam to ani z Niemiec ani z Czech nie dało rady załatwić Deserta.

wytapatalkowano

radiolog
04.11.2016, 15:37
Jest światełko w tunelu.
Dość szybko dostałem odpowiedź z Hiszpani

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161104/b8ccf451d23350d42a1df8fa273bc717.jpg

Emek
04.11.2016, 15:40
Właśnie Ukraińcy też się do mnie dziś odezwali. Może się coś urodzi.

kudlatov
04.11.2016, 22:32
Temat nie jest o TKC?

radiolog
05.11.2016, 08:23
Jest, ale wprowadzenie nowych elementów temat ożywia :-)

Mallory
05.11.2016, 08:57
Jest, ale wprowadzenie nowych elementów temat ożywia :-)

To ja ożywię informacją, że kupiłem alternatywę TKC 80 w postaci Mitasa E-10 za 295 pln. Na tył.

DwaMariany
05.11.2016, 09:16
To ja ożywię informacją, że kupiłem alternatywę TKC 80 w postaci Mitasa E-10 za 295 pln. Na tył.
I jak??

Emsi
05.11.2016, 09:57
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6002

radiolog
05.11.2016, 10:58
Cieszymy się Twoim szczęściem

tomajkAT
05.11.2016, 11:27
Jeśli ktoś porównuje opony mając na uwadze cenę no to sorki ale nie można brać takich opinii poważnie. Rozumiem gdyby w grę wchodziła różnica w cenie rzędu 1 - 2 tyś zł.

Mallory
05.11.2016, 11:34
I jak??

Jedzie do mnie - zobaczymy więc, ale z wyglądu podobna do TKC 80 - duża kostka jak w tkc czyli "kostka asfaltowa" wersja dakar z żółtym paskiem, wzmocnina. Z zamiarem założenia w głębokiej Azji gdy się asfalt skończy, do tego punktu dojadę na tych co są - conti trail attack.

Emek
05.11.2016, 15:00
Wymieniaj wcześniej zatem. Jak się skończy asfalt to będziesz zdany na wymianę własnymi rękoma.

Mallory
06.11.2016, 12:12
140/80-17 HR Continental Trail Attack 2 a to sie zda do jazdy?dodam ze na off sie nie wybieram!

Ja mam jeszcze w dobrym stanie Trail Attack 2 na przodzie i tyle. Trzyma na asfalcie ładnie, ale nie lubię tej gumy. W shimę wpada kierownica przy prędkości ok.50-60 km/h - tym bardziej im bardziej zużyte jest łożysko główki ramy - pewnie dzięki tej oponie wymieniłem wcześniej łożysko:::))) Po wymianie jest lepiej. O dziwo jeździłem całkiem szybko tym na szutrach, ale w piachu to glebę zaliczyłem tam gdzie na tkc byłoby średnio-trudno.
Podsumowując - na szosę dla mnie ok i na duże przebiegi ok.

WieRcik
06.11.2016, 19:39
Ja tam nie widzę różnicy między TKC80 a E-10 DAKAR , mam na tyle , przód jeszcze poprzedni TKC80 , niczym nie odstaje niczym się nie wyróżnia , znika jak 80 zwłaszcza po asfalcie , zdaje się lepiej robić w polu ale może to być złudzenie bo wiadomo świeża , jedynie wymiana to koszmar samemu bez maszyny chyba nie możliwe żeby nie pokancerować felgi , jest tak twarda że siadając na niej ugięła się może 5 cm a ważę 110kg. Machnąłem na niej niecałe 4000km , nie zwróciłem uwagi że wentel nie trzyma i miałem 0,8 bara ale w zupełności nie robiło to na niej wrażenia.

knypal
06.11.2016, 20:48
Ja kupiłem nowe TKC na początku sezonu. Moim zdaniem opona na asfalcie ma bardzo dobre właściwości kostki odczuwalne są dopiero przy bardzo mocnym kładzeniu się w łukach, czuć moment, w którym opona przeskakuje na ostatnią kostkę, po za tym nie mam żadnych zatrzeżeń. W terenie jak to semi kostka, szutry, lekki piach - dają radę, w ciężkich błotach, kamieniach i mokrej trawie oferuję średnią przyczepność. Na Ukraińskich podjazdach czasami brakowało trakcji.

Największą bolączką jest ścieralność opon, ale coś za coś, oferują dobrą przyczepnośc kosztem trwałości. Przód nie ściera się prawie wcale, ale z tyłu po 4 k km opony w zasadzie nie ma. Używałem jej mniej więcej 50/50 z tym, że asfalt to głównie miasto + dojazdy do lasów.

Macao
11.11.2016, 20:44
gdzie można kupić komplet TKC 80 w dobrej cenie, a jednocześnie pewne (nowe, nie zleżałe, itd). ktoś ma jakiś sprawdzony sklep, dostawcę?

honda_honda
15.11.2016, 16:47
Do Macao : ja kupowałem kilka razy tu-http://www.topgumy.pl/ i jestem zadowolony