PDA

View Full Version : Węższa kierownica do NAT


SikorP
24.06.2019, 18:36
Przyzwyczaiłem się do jazdy z węższą niż w NAT kierownicą. W moim Dziku ma ona 6 cm mniej. Wąska kiera ułatwia manewrowanie i jazdę w korkach. Czy ktoś z Was skracał fabryczną lub może polecić zamiennik?

madafakinges
24.06.2019, 19:55
Kup używkę od 990.
Większość kierownic będzie zdecydowanie niższych niż te używane w Moto adv

olecki79
24.06.2019, 21:01
Sikor mam ten sam kłopot i brak koncepcji. Może poprostu kiera do Dzika zadziała?

SikorP
24.06.2019, 21:37
No właśnie inny kształt może wpłynąć na położenie akcesoryjnej kiery względem ori owiewki i/lub dolnego deflektora. Sprawdziłem, że luzu za dużo nie ma. Do tego ori kiera rozszerza się dając po jakieś 2 cm możliwości przesunięcia klamek na stronę. Może z podwyższeniem będzie lepiej względem owiewki ale klamek dalej się nie ruszy. W aso twierdzą (ja nie rozbierałem jeszcze), że na końcach kiery są mosiężne ciężarki, które zdaje się że muszą się jakoś wkręcić w kierę. Podobno też ori kiera "jest podatna na drgania, więc lepiej nie kombinować". Generalnie ta kiera bardzo mi przypomina układ z GS'a :-)

ex1
25.06.2019, 08:57
a czy aby nie zmierzyliście kiery z odważnikami..? :)

SikorP
25.06.2019, 10:19
Tomek, zmierzyłem odległość skrajnych punktów na kierownicy.
Pytam o doświadczenia innych z kierą bo zwyczajnie nie chce mi się zdejmować całego szpeju z rury, zakładać na nową, sprawdzać czy pasuje a potem zdejmować :-) Najprostsze rozwiązanie to chyba sprawdzenie jak są zamontowane odważniki i jeśli to możliwe obcięcie kierownicy po 2 cm z każdej strony. Niestety kiera jest dość blisko owiewek baku i pole manewru jest niewielkie bo po zbliżeniu szpej może o nie ocierać.

madafakinges
25.06.2019, 10:21
Ori kiera ma na końcu gwinty, i jest dość wysoka, weźcie to pod uwagę przy doborze zamiennika, na pewno opcja skrócenia odpada.
Szeroka kierowniaca ułatwia precyzje manewrowania, myślę że wpływa też na łatwość składania się w zakręty(większa dźwignia=mniej siły w przeciwskręt)

SikorP
25.06.2019, 14:31
Mada: ta "precyzja" i "łatwość" są mniejsze niż brak wygód w korku i szybkość reakcji.

Zdaje się, że jedyna możliwość to wymiana kiery na inną.
https://www.africatwinforum.com/forum/193-appearance-body/8674-need-handlebar-swap-ideas-2.html

Tutaj jest kilka pomysłów:
https://www.africatwinforum.com/forum/193-appearance-body/8674-need-handlebar-swap-ideas.html
https://www.africatwinforum.com/forum/113-honda-crf1000l-africa-twin-general-discussion-forum/18689-handlebar-africa-twin.html

Mesjasz
25.06.2019, 15:29
Ja podwyższyłem kiere ile się dało i idealnie się mieści nad lusterkami osobówek..
I szybciej zaczepił bym kufrem z tyłu niż kierownicą..

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

GregoryS
25.06.2019, 16:32
W ATAS fabrycznie przechodzi nad lusterkami, jest fabrycznie wyzej zamontowana. Domyslam sie ze wyzszy montaz z ATAS powinien pasowac do NAT bez zadnych przerobek.

ex1
25.06.2019, 19:38
Mada: ta "precyzja" i "łatwość" są mniejsze niż brak wygód w korku i szybkość reakcji.

Zdaje się, że jedyna możliwość to wymiana kiery na inną.
https://www.africatwinforum.com/forum/193-appearance-body/8674-need-handlebar-swap-ideas-2.html

Tutaj jest kilka pomysłów:
https://www.africatwinforum.com/forum/193-appearance-body/8674-need-handlebar-swap-ideas.html
https://www.africatwinforum.com/forum/113-honda-crf1000l-africa-twin-general-discussion-forum/18689-handlebar-africa-twin.html

jeżeli różnica jest po 2 cm.. to jaki jest sens..? :) to jest przecież jedynie kwestia tych odważników po oby stronach.. wykręć je i nie będziesz musiał nic skracać.. :)