PDA

View Full Version : Podciśnienie w gaźnikach - rd04


swatko
11.06.2019, 22:06
Cześć Wszystkim, słuchajcie mam takie pytanie ile powinno wynosić podciśnienie przy synchronizacji gaźników? Dzisiaj rozmawiałem z kolegą i powiedział mi, że w swoim motocyklu ustawił na 26 tak miał napisane w serwisówce ( Yamaha diversion) może wiecie ile jest w rd04? Dzisiaj szukałem i jest tylko wzmianka o różnicy między gaźnikami.

KORNIK
11.06.2019, 22:15
Podciśnienie zależy od kondycji silnika (tego się nie ustawia), ustawia się żeby było jednakowe w obu cylindrach.

swatko
11.06.2019, 22:36
https://images91.fotosik.pl/199/5c62993538754799med.jpg

swatko
11.06.2019, 23:02
hmmm czyli u każdego może występować inne podciśnienie? Wydaje mi się, że ktoś musiał podać jakieś domyślne wartości. Zdjęcie zrobiłem przy ok 1250-1300 obrotów i nie wiem czy na tylu wskaźniki powinny się zatrzymać

matjas
12.06.2019, 00:12
Wartość podciśnienia nic nie mówi. Ważne aby agadzala się między cylindrami.

swatko
12.06.2019, 11:51
To ja już sam nie wiem, zacząłem trochę o tym czytać i wydaje mi się że te wartości są ważne, chociażby po to żeby ustawić dobrze skład mieszanki. https://images91.fotosik.pl/199/06f45b18c427677dmed.jpg

matjas
12.06.2019, 12:04
Nie chcę się mądrzyć ale skład mieszanki nie ma wpływu na wartość podciśnienia.

Jeśli masz za niski odczyt sprawdź czy wolne są nie za wolne etc.
Szczerze - jeśli spręż masz ok, świece kawowe to bym się niczym nie przejmował. Ustaw na równo i w drogę.

swatko
12.06.2019, 12:38
Nie chcę się mądrzyć ale skład mieszanki nie ma wpływu na wartość podciśnienia.

Jeśli masz za niski odczyt sprawdź czy wolne są nie za wolne etc.
Szczerze - jeśli spręż masz ok, świece kawowe to bym się niczym nie przejmował. Ustaw na równo i w drogę.


Szczerze to nawet nie wiem czy mam za niski odczyt, ponieważ nie wiem jaki właściwie ma być. :mur: czyli znajomy opowiadał mi bajki, że to właśnie przez zmianę składu mieszanki regulował to podciśnienie. Sprawdzę ten temat u niego w diversionie bo u mnie za dużo roboty jest ta ten eksperyment.

cezeters
12.06.2019, 12:48
Matjas to nie tak do końca jest że nie ma wpływu. W sobotę robiłem synchro TA650 i podciśnienia miałem właśnie w okolicach 28 na wolnych. Potem podkrecilem obroty do ok 2.5-3tys żeby w tym przedziale zsynchronizowac. Było podobnie i w pewnym momencie obroty spadły do poziomu normalnych wolnych (Nie mam obrotomierza) silnik chodził równo, a podciśnienia spadły do zera. Do tego brak reakcji na gaz z manetki. Gasł ale odpalał normalnie. Po chwili drapanie się po łbie zauważyłem załamany wąż paliwowy. Po wyprostowaniu obroty skończyły do poprzedniego zadanego poziomu i podciśnienia również. Przy zubożonej mieszance były podciśnienia wyraźnie mniejsze. Czyli coś w tym jest. Nie zastanawiałem się jeszcze czemu bo brak czasu. A Moto zaczęło jeździć więc olałem temat.

swatko
12.06.2019, 12:58
Mój znajomy twierdzi, że nie ustawia mieszanki po obrotach tylko właśnie podciśnieniem.

matjas
12.06.2019, 13:01
hm... po zastanowieniu się
chyba kumam dlaczego tak jest NA ILE TO ROZUMIEM:
podciśnienie tworzy osuwający się w dół tłok, zamknięta jest na ileś tam przepustnica i /jeśli rozważamy tylko kwestię wolnych obrotów/ to silnik zasysa tylko powietrze przez szparę między gardzielą i przepustnicą.
jeśli nie zmienia się układ dostarczania powietrza /nie ruszamy manetki ani wolnych/ to kręcąc śrubą składu mieszanki dostarczamy więcej/mniej paliwa co w pewnym przedziale wartości /kiedy wciąż jest zachowany stechiometryczna mieszanina/ powoduje wzrost obrotów = wzrost podciśnienia bo nie ruszamy przepustnicy prawda?

defacto nigdy nie regulowałem mieszanki w ten sposób ale owszem zawsze na ucho - minimalne wolne i kręcimy do najwyższych możliwych obrotów w tym układzie. znowu obniżamy wolne i sprawdzamy czy sie nie podniosą przy następnej regulacji. jeśli nie to zostawiamy lub /w niektórych motkach/ wracamy pół obrotu, ustawiamy wolne i presto - gotowe.

Cofam to co powiedziałem powyżej bo po przemyśleniu tematu, faktycznie skład mieszanki może mieć wpływ na podciśnienie w gardzieli - w przypadku wolnych obrotów, regulacji synchro.

Nie zmienia to jednak kwestii - jeśli świece są ok, spalanie w normie to zsynchronizuj gaźniki i to wszystko.

m

swatko
12.06.2019, 14:11
Wczoraj musiałem zrobić synchronizację ponieważ wymieniałem uszkodzoną membranę. Dlatego też naszły mnie takie przemyślenia co do tego podciśnienia. Dzięki za uwagę ,a ja postaram się w wolnym czasie ustawić to jak należy. Pewnie zacznę od sprawdzenia świec. Ewentualnie zapytam się naszych braci zza wschodniej granicy ...