PDA

View Full Version : 3-ka nie schodzi na wolne obroty


ArtiZet
31.05.2019, 14:59
Ostatni powrót do domu w ulewie (może to przypadek) zaskutkował tym że na wolnych utrzymuje się 2-3tys obrotów;
na razie nie miałem czasu nic sprawdzać- może ktoś coś podpowie.
Mam do sprawdzenia inne gaźniki wiec bede je podstawiał to wtedy pewnie posprawdzam wszystko co tam się da ale może ktoś coś podpowie.

P.S. na ssaniu wchodzi na jeszcze wyższe obroty

Bałtrok
31.05.2019, 15:09
Ostatni powrót do domu w ulewie (może to przypadek) zaskutkował tym że na wolnych utrzymuje się 2-3tys obrotów;
na razie nie miałem czasu nic sprawdzać- może ktoś coś podpowie.
Mam do sprawdzenia inne gaźniki wiec bede je podstawiał to wtedy pewnie posprawdzam wszystko co tam się da ale może ktoś coś podpowie.

P.S. na ssaniu wchodzi na jeszcze wyższe obroty

Może się ssanie podwiesiło.
Zobacz czy jak ruszasz pancerzem linki ssanie przy kierownicy jest jakaś reakcja.
Inna opcja która mi się raz przytrafiła to wysuniecie się pancerzyka linki ssania w miejscu gdzie się rozdwaja i oparcie o krawędź jej gniazda.
Prawdopodobnie przyczyną było blokowanie się linki w pancerzu, po smarowaniu już tak nie robi.
U mnie mimo tego jest jeszcze jakiś problem bo czasami też trzyma 2k obr.
Dalej obstawiam ssanie

matjas
31.05.2019, 15:43
zapsikaj okolice gaźnika podczas pracy propanem takim z butli/kuchenki/kartusza i słuchaj zmiany w pracy silnika - najszybszy sposób na zlokalizowanie lewego powietrza.
kapturki od podciśnień są na swoim miejscu?
trzyma 3 tys i nie ma możliwości ustawienia śrubą wolnych obrotów??? może jakiś kutasina Ci coś pokręcił na postoju???

m

wojtekk
01.06.2019, 00:25
Obstawiał bym lewe powietrze.

Dredd
02.06.2019, 11:41
zapsikaj okolice gaźnika podczas pracy propanem takim z butli/kuchenki/kartusza i słuchaj zmiany w pracy silnika - najszybszy sposób na zlokalizowanie lewego powietrza.
m

Świetny sposób. Spalając gaz obroty powinny wrócić do normy?
Dobrze kombinuję?

ArtiZet
02.06.2019, 12:07
Sruba od wolnych reguluje obroty ale przy 1400 kicha/prycha i nierowno pracuje...brak bylo czasu ma dalsza diagnoze. Musze zdjac bak bo tak to nic nie widac.

Bałtrok
04.06.2019, 14:52
Sruba od wolnych reguluje obroty ale przy 1400 kicha/prycha i nierowno pracuje...brak bylo czasu ma dalsza diagnoze. Musze zdjac bak bo tak to nic nie widac.

Udało Ci się ustalić przyczynę?

matjas
04.06.2019, 15:10
Świetny sposób. Spalając gaz obroty powinny wrócić do normy?

Niekoniecznie ale zmienia się skład mieszanki co wyraźnie słychać po pracy silnika. Polecam bo sposób sprawdzony i naprawdę działa.

ArtiZet
04.06.2019, 15:14
Udało Ci się ustalić przyczynę?
Nie i nawet nad tym nie pracuje jeszcze choć bak juz zdjalem...totalny brak czasu na wiecej...

ArtiZet
07.06.2019, 20:09
Wylot rurki z gazem pod gaznik miedzy cylindrami powoduke wzrost obrotow...nadal nie widze nieszczelnosci. Musze chyba wyjac gaziory

wojtekk
07.06.2019, 20:25
Nie znam tych gaźników a trampkowe widziałem dawno temu. Ale ... Może ta rurka ma być zaślepiona ! Bo inaczej ciągniesz syf do cylindrów. Gaźnik nie powinien ciągnąć powietrza inaczej , jak przez filtry.

Zatkaj (np śruba , zegnij w pół i złap trytka). Zobacz , czy objawy ustały.

ArtiZet
07.06.2019, 20:28
Eee rurke z gazem to z butli 11kg podaje gaz pod gaziory :)

Bałtrok
07.06.2019, 20:29
Chodzi chyba o rurkę którą Kierownik podaje gaz, żeby sprawdzić reakcje silnika. Tak jest czy nie?

Jak podałeś dużą dawkę to zawsze mógł po prostu zassać gaz z powietrzem przez filtr i stąd zmiana obrotów. A airbox szczelny/cały? Chociaż nie wiem czy to by miało wpływ bo jest przed gaźnikami. Za w sumie są tylko krućce. Czy w tych gażnikach są rurki od aircut'ów?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

ArtiZet
07.06.2019, 20:34
Podanie gazu przed wlot do filtra calkowicie gasi silnik ...

Bałtrok
07.06.2019, 21:01
Bo stężenie z duże, a jak się wymiesza z powietrzem to może być zjadliwy dla silnika.

A zawory są ok?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

ArtiZet
07.06.2019, 22:36
Zaworow nie sprawdzalem ostatnio ale to sie stalo z dnia na dzien wiec wykluczam jakis proces dlugotrwaly.

Bałtrok
07.06.2019, 23:36
Może jakiś syf podparł zawór albo coś.

A ssanie sprawdziłeś?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

ArtiZet
08.06.2019, 00:57
Ssanie chodzi ladnie. Wchodzi na 4tys. na pelnym ssaniu.
...Gaziory juz na stole- niestety nie widac nic niepokojacego-zadna guma nie pekla:D
P.S. czy pokrywy dociskajace membrany sa zakladane "na sucho" czy daje sie tam jakis specyfik ??
Moje sa dosc utlenione- musze je zdjac i sprawdzic czy tam nie ma wzerow.
Mam jakies inne gaziory wiec je wstawie i zobacze jak chodza.

ArtiZet
08.06.2019, 19:52
Czym to skleic ??

Artek
08.06.2019, 21:08
Parę lat temu kleiłem to jakimś super hiper odpornym na wszystko loclitem.
Wytrzymało.3 sezony (12 kkm). Potem poprawiałem;)
Pan futrzak polecał klej do szyb.

ArtiZet
08.06.2019, 21:12
Polecialem tym co mialem czyli siliconem. Raczej szalu nie bedzie na dlugo bo on nie jeat olejoodporny ale zauwazylem to jak juz wlozylem "nowe" gaziory wiec pewnie bede to jeszcze raz demontowal to poprawie.

Artek
08.06.2019, 21:20
Najwyżej opary benzyny rozpuszczą i zassa trochę....
Ale to 3-ka....
Jest niezniszczalna.:D

ArtiZet
08.06.2019, 21:58
Dalem silikon na zewnatrz wiec nie powinno...wstepnie powiem ze na drugich gaziorach ruszyla i moze bedzie ok. Niestety nie moglem jej dogrzac i wyregulowac obrotow bo niw chce juz o tej porze wk...c sasiada za plotem a nie bede robil testow z Propano-Butanem w garazu pod domem :D

wierny
09.06.2019, 07:27
Co to za gumowa część,która koledze tak popękała?Domyślam się że może jakiś element airboxa?;)

ArtiZet
09.06.2019, 08:55
Tak ale to nie peklo tylko sie rozkleilo na laczeniu

wierny
09.06.2019, 10:45
Dzięki za info.Rozglądam się za Trójeczką i interesuję wszystkim co z nią związane.Pozdro:at:

ArtiZet
09.06.2019, 21:00
3-ka chodzi ale...na drugich gaznikach wiec nie ma pewnosci ze na 100% tylko to bylo przyczyna...konieczny bylby powrot do pierwotnych gaziorow aby to na 100 stwierdzic.
Ponadto podawanie propano-butanu w okolice krocca ssacego jefnego z cylindrow nadal powoduje przyspieszone bicie serducha ale b. Minimalnie nie tak jak wczesniej.
Na ssaniu jest teraz 3tys. Obrotow i da sie wyregulowac wolne 1300 i nie kicha/prycha jak wczesniej

Artek
09.06.2019, 21:08
Króćce NOWE gaźników pasują od trampka 650. Tourmax. Kosztują grosze.

Fihu
09.06.2019, 22:30
Są różne zamienniki. Rozumiem, że różnica jest w średnicy? Do 750 jest ona większa, do 650 mniejsza, czy się mylę?
Jak takie zamienniki zachowują się po paru latach?