PDA

View Full Version : Pompa paliwa, nie pracuje


Reizes
31.05.2019, 08:09
Cześć, to mój pierwszy post tutaj, proszę o wyrozumiałość za brak wiedzy.
3 miesiące temu kupiłem RD07 95r, pech chciał stała 2,5msc bez odpalania i niestety pompa nie pracuje, po przekręceniu kluczyka na zapłon nic nie słychać.
Rozebrałem ją, zauważyłem, że kable na oczku już zazieleniały, analogicznie wymienię to, przekaźnik (ten obok siedzenia z lewej strony pod plastikiem) jest ok. Co jeszcze może być przyczyną?
Dodam, że wcześniej bez problemu odpalała.

chemik
31.05.2019, 08:17
Może głupie pytanie - akumulator masz sprawny? Podaje wystarczająco dużo prądu?

Reizes
31.05.2019, 08:19
Tak, odczekałem z dobre 10 min pod prostownikiem, i nawet z podłączonym przekręcałem na zapłon i nic.

tommi
31.05.2019, 08:22
Jak sprawdzałeś przekaźnik pompy? Robiłeś jego bypass? Bezpieczniki sprawdzone?

Zet Johny
31.05.2019, 08:24
Pompa zaczyna pracę dopiero po uruchomieniu rozrusznika.
Po samym włączeniu zapłonu nic nie powinno być słychać.
Ale tak czy siak warto pompie się przyjrzeć.

Reizes
31.05.2019, 08:28
Sprawdziłem na zasadzie czy styki nie zaśniedziały. Sprawdzałem bezpieczniki te z lewej strony przy zbiorniku wyrównawczym. Gdzie są inne, niestety nie wiem, przypuszczam, że gdzie w kokpicie.

Mallory
31.05.2019, 08:29
Tak jak chłopaki piszą: akumulator musi być sprawny - przy mocno wyjechanym 10 minut na prostowniku nie wystarczy, najpierw bym na 100% wykluczył pompę pomijając ją - 5-10 minut i masz pewność.

Reizes
31.05.2019, 08:29
Pompa zaczyna pracę dopiero po uruchomieniu rozrusznika.
Po samym włączeniu zapłonu nic nie powinno być słychać.
Ale tak czy siak warto pompie się przyjrzeć.
Odpaliłem na chwilę moto, na oparach i pompa nie pracowała.

tommi
31.05.2019, 08:33
Sprawdź przekaźnik czy działa, a nie czy wizualnie jest ok - nie widać jego uszkodzenia/zrób bypass przekaźnika - znajdziesz jak to zrobić na forum, a najlepiej poszukaj haynesa w necie. Bezpieczniki są pod prawym tylnym boczkiem, stojąc za moto - Edycja - ok, sprawdziłeś je, skoro piszesz, że przy zbiorniczku wyrównawczym.

Reizes
31.05.2019, 08:36
Sprawdź przekaźnik czy działa, a nie czy wizualnie jest ok - nie widać jego uszkodzenia/zrób bypass przekaźnika - znajdziesz jak to zrobić na forum, a najlepiej poszukaj haynesa w necie. Bezpieczniki są pod prawym tylnym boczkiem, stojąc za moto.
Te bezpieczniki sprawdzałem, wszystkie są ok, okey zrobię bypass ale dopiero w poniedziałek będę grzebał.

tommi
31.05.2019, 08:40
Te bezpieczniki sprawdzałem, wszystkie są ok, okey zrobię bypass ale dopiero w poniedziałek będę grzebał.

Czas nie ma tu żadnego znaczenia ;)
Dawaj znać jak idzie temat.
Powodzenia.

matjas
31.05.2019, 08:40
Najprościej podłącz pompę na 'krótko' do zasilania - może być prostownik. Jeśli działa szukasz przed pompą: kable, wtyki, przekaźnik.
Na wszelki możesz się już zapoznać z ofertą Larssona - styki są do kupienia, wymiana nie jest skomplikowana. Potrzebna jest lutownica.
Jak pisano wcześniej w AT pompa jest taktowana zapłonem i jeśli silnik nie działa nic nie usłyszysz.

m

Artek
31.05.2019, 08:44
Zalecam ostrożność podczas podłączania na kablach pompy paliwa. Opary mogą się zająć od iskry.

Reizes
31.05.2019, 09:08
Najprościej podłącz pompę na 'krótko' do zasilania - może być prostownik. Jeśli działa szukasz przed pompą: kable, wtyki, przekaźnik.
Na wszelki możesz się już zapoznać z ofertą Larssona - styki są do kupienia, wymiana nie jest skomplikowana. Potrzebna jest lutownica.
Jak pisano wcześniej w AT pompa jest taktowana zapłonem i jeśli silnik nie działa nic nie usłyszysz.

m
Hmm, z gaźników już na pewno paliwo wyparowało, tym bardziej, że odpaliłem ją na chwilę. Pompa nie powinna najpierw podać paliwo na gaźniki przed odpaleniem? W każdym moto tak jest czy to jest zależne od pompy?

matjas
31.05.2019, 09:21
Artek chodzi mi o podpięcie pompy póki jest w 'systemie' bez rozpinania linii paliwowych. Krótki, szybki test.

Reizes - niestety w AT jest to trochę kiepsko zrobione bo jeśli motocykl długo stał to komory pływakowe są puste i motocykl nie odpali póki pompa ich nie zaleje a nie zaleje ich jeśli nie ma kilkudziesięciu cykli pracy, czyli chechłasz aż nie ma paliwa w gaźnikach...
Przynajmniej w mojej RD04 tak było - coś jarzę, że w RD07/a chyba to poprawiono ale wątpię tak naprawdę.

W FJ1200 czy obecnym VMaxie, którego mam jest ta sama pompa co w AT ale zawsze po włączeniui zapłonu dobija gaźniki do pełna. Szkoda, że tu nie jest tak to zrobione.

Powodzenia w diagnostyce.

m

Dubel
31.05.2019, 09:24
O pompie jest tu (na forum) napisane chyba juz wszystko.
W skrocie, podaj prod na krotko i bedziesz widzial czy pracuje. Jesli nie wymien styki jesli pracuje sprawdz czy dochodzi prad po odpaleniu np. kontrolka. Jesli prad nie dochodzi szukaj przekaznika i go pomin , powtorz procedure z katrolka. Jesli dalej nie dochodzi do pompy a wychodzi z przekaznika szukaj w kablach, jesli dochodzi wymien przekaznik. Do tych testow podaj paliwo na krotko (z pominieciem pompy) z zbiornika (musi byc mozliwie pelen) lub z zewnetrznego zbiorniczka zawieszonego np. na kierownicy.

Edit. Matjas w rd07a poprawiono tylko odpowietrzenie ...

Reizes
31.05.2019, 09:28
Okey, dzięki za podpowiedzi! Będzie robione :D

tommi
31.05.2019, 09:31
W FJ1200 czy obecnym VMaxie, którego mam jest ta sama pompa co w AT ale zawsze po włączeniui zapłonu dobija gaźniki do pełna. Szkoda, że tu nie jest tak to zrobione.

m

Wystarczy ominąć przekaźnik, pompuje wtedy na zapłonie do utraty tchu ;)

Mallory
31.05.2019, 09:55
Tak jak chłopaki piszą.
Dodatkowo jeżeli wywalimy pompę całkowicie (podłączymy zbiornik do gaźnika bezpośrednio - wyciągamy dwa przewody z pompy i wkładamy jeden w drugi) i poziom paliwa w baku będzie ponad wysokość pływaka w gaźniku to pali od strzała - zarówno 4 jak i 7. Może wcześniej gaźnik być suchy nawet - bez pompy od pierwszego... z pompa po długim staniu często musi pokręcić długo chwile. Wszystko sprawdzone doświadczalnie.

klanol
31.05.2019, 11:40
Zanim się rozbierze trzeba sprawdzić podłączajac na krótko. Pompa uruchamia sie po uruchomieniu rozrusznika. Jezeli ciśnienie paliwa w gaznikach jest wysokie popmpa wlaczy sie dopiero po jakimś czasie jak paliwo się wypali

Many Bugs
31.05.2019, 11:44
Zacząłbym od podstawy przy długim postoju.
Czy ssanie załączyłeś? 🙂

Reizes
01.06.2019, 00:38
Zacząłbym od podstawy przy długim postoju.
Czy ssanie załączyłeś? 🙂
Tak, załączyłem hah

Reizes
03.06.2019, 09:49
Jeszcze jedno pytanie, w pompie są dwa kabelki, zółto-zielony to plus a czarny idący do środka pompy to masa tak?

Novy
03.06.2019, 10:48
Jeszcze jedno pytanie, w pompie są dwa kabelki, zółto-zielony to plus a czarny idący do środka pompy to masa tak?

Biorąc pod uwagę znajomość elektryki to na odwrót.
Czarny (lub brązowy, szary) - faza
Żółto-zielony - masa

Reizes
03.06.2019, 11:49
Jeszcze sprawdzę na wszelki wypadek hah

Reizes
03.06.2019, 18:05
Afryka naprawiona :D wina była po stronie zaśniedziałego kabla. Zdj wrzucałem z początku watka.