PDA

View Full Version : podłączanie "przez stacyjkę"


Ronin
09.06.2009, 12:21
Rady poszukuję i zdjęć:)
Powiedzcie, jak się cokolwiek podłącza "przez stacyjkę"?
łopatologicznie proszę, jak do 3-latka;)
jak np. podłączyć olejarkę od Pałeła? - poproszę konkretnie, gdzie który kabelek "wtyknąć" (oprócz tego do elektozaworu;)z tym dam radę;)).
Bardzo pożądane fotki poglądowe!

Sprawa kolejna z tego cyklu.
Jak już kupię gniazda zapalniczki, to też chcę jedno z nich podłączyć "przez stacyjkę". I to samo - jak to zrobić? osoby, które tak mają zrobione poproszę o zrobienie fotek, żeby było jasno widać, gdzie i jak podłączyć kabelki:)

i jeśli bym chciał zmienić, żeby grzane manetki były podłączone przez stacyjkę, to jeśli te kilka rzeczy będzie tak podłączone, to nie pierdzielnie to wszystko?;)

czy od razu mam jeszcze zasięgnąć rady jak voltomierz zamontować?:D;)

rambo
09.06.2009, 12:31
Ja polecam wpiecie pod kabelek od świateł pozycyjnych :)

podos
09.06.2009, 13:26
wszystkie nowo dodawane elemeny wlutowujesz w odizolowany kabel + przy samej skrzynce bezpiecznikowej. Jaki ma kolor - sprawdz w heynesie na schemacie od 04.
W siódemkach to czerwono czarny.
Drugi kabel do masy - czyli do ramy (najlepiej przez jakiś gwint niezamalowany!!!)
Na każdym kabelku do użądzenia są bezpieczniki własne. I to jest OK.

Voltomierz - mam tak samo, ale nie wiem czy przez to nie ma jakiś przekłamań.

klanol
09.06.2009, 13:28
a ja polecam fpiencie w przewód zasilający wiatrak na chłodnicy, dlaczego?
- jest włączany stacyjką
- zabezpieczony bezpiecznikiem o odpowiednim zapasie
- jak spalisz bezpiecznik nie odłączysz żadnej funkcji życiowej (np światła, zapłon)
- łatwy dostęp do niego powoduje brak konieczności ingerencji w wiązki.
- ponieważ wiatrak jest jedynym odbiornikiem w tym układzie moszna dać mocniejszy bezpiecznik (średnio polecane ale daje radę)

poza tym, nie polecam grzebania w prondach jak nie masz o tym pojęcia bo bardzo łatwo zrobić kuku a gorzej naprawić :)

pod wentylator najbezpieczniej i najmniej inwazyjnie. zesztą zobacz po schemacie.

zombi
09.06.2009, 21:12
Mam pod światła, ale klanol otworzył mi oczy. Wiatrak jest "coool" rozwiązaniem.

Ronin
09.06.2009, 22:49
Spoko, wiedziałem, że z czasem pojawi się taki głos rozsądku;)
lubię moją AT, więc jeśli nie będę miał pewności, to kaleczył jej nie będę, spokojnie:)
ale chcę zobaczyć, bo rozwiązań na pewno jest sporo:)

Wieczny a pochwal się jak masz podłączony voltomierz? może chcesz powtórzyć operację zamontowania u mnie? :D

wieczny
09.06.2009, 23:01
Ja mam podłączony źle, to znaczy trochę głupio. Działa, ale jest do poprawki. Gniazdko zapalniczki odłączyłem pod pozycyjne. Do małego obciążenia się nadaje, ale do większego już nie bardzo. Lekka partyzantka wyszła. Eksperymentować wolę na swoim ;). Cenne uwagi klanola biorę do siebie ażeby zastosować w czasie bliżej nieokreślonym - byle przed następnymi wakacjami.

A woltomierz sobie wydumałem, że pod aku, ale poprzez przekaźnik podłączony do pozycyjnych. Bo na razie jest też pod pozycyjne.

zombi
09.06.2009, 23:07
Żeby było jasne, do świateł mam podłączone sterownia cewką przekaźnika. Sam voltomierz, manety, i mam nadzieje w tym tygodniu gniazdo zapalniczki, do akumulatora poprzez przekaźnik.

Vooytas
15.06.2009, 09:29
Gniazdko zapalniczki podpięte mam bezpośrednio do aku. Oczywiście zaraz przy aku bezpiecznik.
Ma to swoje plusy i minusy, np. moge ładować komórke podczas postoju (bez przekręconej stacyjki).
Dodatkowe urządzenia typu voltomierz czy olejarke, podpiąłbym pod wentylator jak radzą.
Pozdrawiam!

klanol
15.06.2009, 10:15
Gniazdko zapalniczki podpięte mam bezpośrednio do aku. Oczywiście zaraz przy aku bezpiecznik.
Ma to swoje plusy i minusy, np. moge ładować komórke podczas postoju (bez przekręconej stacyjki).
Dodatkowe urządzenia typu voltomierz czy olejarke, podpiąłbym pod wentylator jak radzą.
Pozdrawiam!
moszna i tak, aczkolwiek radziłbym ukryć gdzieś wyłącznik, najlepiej pod kanapą aby ktoś ci nie zrobił jakiegoś psikusa. rózne są ludziki na tym świecie i i mendy złośliwe nadzwyczj często spotkać moszna :oldman:

Vooytas
15.06.2009, 13:55
To są właśnie minusy tego rozwiązania.
Kolejnym minusem jest możliwe rozładowanie aku przez skleroze i zostawienie jakiejś lampki lub innej duperelki na noc.

Ronin
15.06.2009, 18:29
a ja bardzo dziękuję qkasurf'owi, bo dzięki niemu już wiem jak się do tego zabrać:) ale to dopiero początek lipca. olejarka będzie podłączona przez postojowe lub wentylator, a gniazdo bezpośrednio do aku + włącznik.

wieczny
19.06.2009, 21:04
Leń przeze mnie przemówił. Gdzie jest ten kabelek od wiatraka? Robię porządek z dodatkami elektrycznymi i się zastanawiam gdzie ten przewód można wygodnie naruszyć.

Babel
19.06.2009, 22:37
Leń przeze mnie przemówił. Gdzie jest ten kabelek od wiatraka? Robię porządek z dodatkami elektrycznymi i się zastanawiam gdzie ten przewód można wygodnie naruszyć.
Przy prawej chłodnicy - tam masz czujnik wentylatora

wieczny
20.06.2009, 00:07
Pod czujnik wentylatora czy pod wiatrak zatem należy się wpiąć podpiąć?

zombi
20.06.2009, 00:18
Pod czujnik wentylatora czy pod wiatrak zatem należy się wpiąć podpiąć?
Jak podłączysz się pod wiatrak to napięcie będziesz miał tylko po zagotowaniu silnika :)

wieczny
20.06.2009, 00:22
Ze wszech miar celna uwaga :). Pokrywa się z moimi obawami. Wolałem zapytać ;). Dałem tam gniazdko i woltomierz.

Vooytas
20.06.2009, 09:39
A nie jest tak że wentylator ma + zawsze po przekręceniu stacyjki a załączenie wiatraka następuje przez podanie masy z czujnika????

PawelZDR
20.06.2009, 10:11
Pewnie ,że tak jest.Wiatrak jest sterowany masą.Wieczny-niczego się nie obawiaj:) Wsio jest dobrze podłączone.

Kazmir
20.06.2009, 10:20
Dokładnie !!! można bezpośrednio z puszki bezpieczników - stąd wychodzi przewód na silnik (plus) i zamykany jest obwód przez wył. termiczny do masy

wieczny
22.06.2009, 20:57
Jadę sobie jadę... Wieczorek, ciemno, świecące zegary pieszczą oczy. Tnę poprzez biegi trzymając silnik w okolicach 5000rpm. Czyli lajcik. Na światłach staje za mną Merol ML. Zielone, ruszam, widzę, że mnie gniecie, spokojnie dopinam dwójeczkę ale przy 70km/h odkręcam do końca - nie będzie mnie na ogonie gałgan siedział. Trójka, czwórka - widzę te chmurę niespalonego oleju w strudze jego ksenonów - trzyma się za mną, ciśnie. Paka piędziesiąt, wrzucam piątkę. Silnik zaczyna kończyć przyspieszanie, Merol mnie wyprzedza przy 170ciu i dopina chyba do 200. Po chwili zwalnia i daje mi szansę wyprzedzić siebie - lecę paka 70 i nic więcej. Dałem się wyprzedzić. Pewnie miał jakieś fajne V8 pod maską. Spójrzmy prawdzie w oczy - AT to nie ścigacz. Gdybym jechał po szutrówce szanse byłyby może większe...? Myśli kłębią się po głowie... Po cholere w ogóle zacząłem odkręcać. Teraz jestem tym wyprzedzonym. A taki fajny lajtowy wieczorek był... I tak lecę tę pakę 60, patrzę na woltomierz podpięty pod czujnik wentylatora - 11,9V!!

Czy to znaczy, ze mi regler siada? Do 5000rpm ładowanie jest powyżej 13,2V. Potem spada.

majki
23.06.2009, 09:36
A może powyżej 5k obr wchodzi jakieś obciążenie na ten obwód? Ja chyba się podepnę pod aku z zamontowanym włącznikiem na jakiś czas, żeby zobaczyć jakie będą wskazania. Potem wepnę pod jakiś obwód po kluczyku i porównam czy nie ma jakiś przekłamań.:dizzy:

BTW. ciekawe jak szybko MLka przestawiła obieg powietrza na wewnętrzny?? Jak nie złapał od razu to się mógł trochę nawdychać!:haha2:

LukaSS
23.06.2009, 09:53
Ma ograniczenie, ale do ok. 14,5V :)

Wieczny, sprawdz ładowanie na aku z pominięciem dodatkoweog voltomierza, podłączenie przewodów, masę, daj dodatkowy przewód z masy reglera do aku i kostkę czy nie zjarana.

Przy okazji możesz sprawdzić alternator ;)

wieczny
23.06.2009, 18:26
Dobra, jak z tym ładowaniem u tych co mają woltomierze pod czujnik :)? Widzę, że historyjki do końca nie przeczytaliście chyba ;).

http://www.youtube.com/watch?v=Io19EPHDz8I

A regler do mnie niedługo nowy przyjedzie. Chyba sobie zalutuję...