PDA

View Full Version : List otwarty do HONDY dalsze losy modelu CRF


mdxmd
18.04.2019, 08:28
Moje zapotrzebowanie

1. Programowalny jeden tryb DCT + poprawka trybu D i żeby kuźwa się uczył!
2. Zintegrowany układ hamulcowy realizowany przez ABS ale żaden tam dual-cbs z możliwością odłączenia
3. maksymalne uproszczenie konstrukcji i montażu elementów jak owiewki wywalenie tych gum i zatrzasków, zastąpienie tego śrubami
3. Zmiany w instalacji elektrycznej cewko-fajki zamiast skuterowych cewek zrobi się dużo miejsca pod airboxem
4. Wywalenie bezpieczników i przeniesienie wszystkiego na sterownik z zabezpieczeniami zwolni się miejsce pod siedzeniem. 100% hermetycznych złącz elektrycznych!!! po co te kondony na złączach!
5. Wszelkie złącza dodatkowe proszę wykonać w dostępnym miejscu!!!! bez rozbierania 1/2 motocykla!!!
5. bezdętkowe felgi
6. Zadupek z dużą ilością uchwytów i wystających elementów bez tej łajbowej zabudowy a plastiki na śruby zamiast jednorazowych zatrzasków
7. Solidne fabryczne punkty mocowania gmoli
8. Słuchać klientów z nie tylko księgowych!!!!! Bo ci ostatni osiągnęli już dawno granicę absurdu a klienci chcą wydać kasę !!! ale chcą też coś w zamian, nie można ciągle jechać po kosztach!!!

większość to pierdoły i dobra wola z drugiej strony w co wątpię chociaż nadzieja matką...

i druga lista jeszcze mniej realna...

1. CRF1100 z kardanem wielu Bmiarzy marzy o zmianie motka ale wałek musi być i na nic tu się zdadzą inne atrakcje..

możecie kopiować i dopisywać swoje na koniec przetłumaczymy na japoński i wyślemy !

Emek
18.04.2019, 08:46
Z kardanem masz Crosstourera, który w porównaniu z GSem jest jak prom kosmiczny przy parowcu.

mdxmd
18.04.2019, 09:07
Z kardanem masz Crosstourera, który w porównaniu z GSem jest jak prom kosmiczny przy parowcu.

może i tak, crossturerm nie widzę jazdy po terenie ani takich, którzy bo to robili a parowcem już tak.

Emek
18.04.2019, 09:10
To podobnie jak z GSem. Są tacy co nie zjeżdżają z czarnego i tacy co się taplają w błocie. CT jest ciężki , do offu bym go nie kupił ale Afryki czy GSa też.

muszel72
18.04.2019, 09:15
1. Programowalny jeden tryb DCT + poprawka trybu D i żeby kuźwa się uczył!
2. Zintegrowany układ hamulcowy realizowany przez ABS ale żaden tam dual-cbs z możliwością odłączenia
3. maksymalne uproszczenie konstrukcji i montażu elementów jak owiewki wywalenie tych gum i zatrzasków, zastąpienie tego śrubami
3. Zmiany w instalacji elektrycznej cewko-fajki zamiast skuterowych cewek zrobi się dużo miejsca pod airboxem
4. Wywalenie bezpieczników i przeniesienie wszystkiego na sterownik z zabezpieczeniami zwolni się miejsce pod siedzeniem. 100% hermetycznych złącz elektrycznych!!! po co te kondony na złączach!
5. Wszelkie złącza dodatkowe proszę wykonać w dostępnym miejscu!!!! bez rozbierania 1/2 motocykla!!!
5. bezdętkowe felgi
6. Zadupek z dużą ilością uchwytów i wystających elementów bez tej łajbowej zabudowy a plastiki na śruby zamiast jednorazowych zatrzasków
7. Solidne fabryczne punkty mocowania gmoli
8. Słuchać klientów z nie tylko księgowych!!!!! Bo ci ostatni osiągnęli już dawno granicę absurdu a klienci chcą wydać kasę !!! ale chcą też coś w zamian, nie można ciągle jechać po kosztach!!!
9. Prosta (może być jak w starym DL-u na śruby) regulacja wysokości szyby

Novy
18.04.2019, 09:24
Ale Africa nie ma dual-cbs.

madafakinges
18.04.2019, 09:27
Jak dla mnie wypuście wersje SP na ohlinsie i lekko odchudzoną najlepiej taką.

87423

Nie wiem czemu czepiacie się tych zatrzasków pierwszy raz jest ciężko, ale teraz wymienię filtry powietrza w 15min.

Mogła by być troszkę mocniejsza do jazdy w 2 osoby, ale nie mogła by straciś swojej łagodności.

mdxmd
18.04.2019, 10:19
1. Programowalny jeden tryb DCT + poprawka trybu D i żeby kuźwa się uczył!
2. Zintegrowany układ hamulcowy realizowany przez ABS ale żaden tam dual-cbs (jak w inny hondach) z możliwością odłączenia
3. maksymalne uproszczenie konstrukcji i montażu elementów jak owiewki wywalenie tych gum i zatrzasków, zastąpienie tego śrubami a w ostateczności poprawienie samych "jednorazowych" zatrzasków na wielokrotnego użytku
3. Zmiany w instalacji elektrycznej cewko-fajki zamiast skuterowych cewek zrobi się dużo miejsca pod airboxem
4. Wywalenie bezpieczników i przeniesienie wszystkiego na sterownik z zabezpieczeniami zwolni się miejsce pod siedzeniem. 100% hermetycznych złącz elektrycznych!!! po co te kondony na złączach!
5. Wszelkie złącza dodatkowe proszę wykonać w dostępnym miejscu!!!! bez rozbierania 1/2 motocykla!!!
5. bezdętkowe felgi
6. Zadupek z dużą ilością uchwytów i wystających elementów bez tej łajbowej zabudowy a plastiki na śruby zamiast niemal "jednorazowych" zatrzasków
7. Solidne fabryczne punkty mocowania gmoli
8. Słuchać klientów z nie tylko księgowych!!!!! Bo ci ostatni osiągnęli już dawno granicę absurdu a klienci chcą wydać kasę !!! ale chcą też coś w zamian, nie można ciągle jechać po kosztach!!!
9. Prosta (może być jak w starym DL-u na śruby) regulacja wysokości szyby (Muszel72)
10. Możliwość parametryzacji motocykla w kwestii zawieszenia na etapie zakupu nawet gdyby okres oczekiwanie na moto był dłuższy bo po płacić za oem zawias i od nowa za ohlins/wilbers .... no po co... ew. robić od razu dwie wersje (madafakinges + mdxmd)

tyran
18.04.2019, 10:37
Marzyciele... :D

muszel72
18.04.2019, 10:43
Marzyciele wysłali pierwszą rakietę w kosmos:)

Marcinnn6
18.04.2019, 10:55
część tych "postulatów" może zostanie uwzględniona w jakimś kolejnym upgrejdzie, ale wybór zawiasu i druga wersja z kardanem raczej nigdy. Bo po co Ci lepsze zawieszenie skoro dokładasz tam kardan?

LuckyStrike
18.04.2019, 11:17
Jak dla mnie taki idealny motocykl to trochę nudny by był, lepiej dostosować pod siebie samemu :)

Ostatnio spotkałem starszego gościa z pustymi kuframi na Afrze który narzekał, że źle mu się po mieście jeździ, a chyba tylko w tym celu tą NAT kupił :D I takich klientów pewnie jest większość więc czego tu oczekiwać...

tommi
18.04.2019, 11:30
Ostatnio spotkałem starszego gościa z pustymi kuframi na Afrze który narzekał, że źle mu się po mieście jeździ, a chyba tylko w tym celu tą NAT kupił :D I takich klientów pewnie jest większość więc czego tu oczekiwać...

I jak by miał możliwość wsadzenia mega zawiasu to może by zamówił. Chwała mu za to i innym pierwszym właścicielom być może mojego kolejnego używanego motocykla.
:D

LuckyStrike
18.04.2019, 11:37
Pewnie tak, bo poza kompletem kufrów, miał też gmole, halogeny, i osłonę pod silnik z ATAS :D Jedyne bezdroża jakie ten motocykl widział to pewnie trawnik koło domu :)

Emek
18.04.2019, 11:39
Prawdziwy patriota dba o rodaków. Potem się odkupi i wykorzysta zgodnie z przeznaczeniem.

Futrzak
18.04.2019, 11:49
Odpowiedź będzie:)
Z przyjemnością uwzględnimy Państwa oczekiwania w trakcie realizacji projektu. Mając na uwadze zadowolenie naszych klientów cena nowej NAT w wersi ADV będzie oscylowała w granicach GS 1250 :):)

mdxmd
18.04.2019, 12:33
Odpowiedź będzie:)
Z przyjemnością uwzględnimy Państwa oczekiwania w trakcie realizacji projektu. Mając na uwadze zadowolenie naszych klientów cena nowej NAT w wersi ADV będzie oscylowała w granicach GS 1250 :):)

nie sądzę aby powołali się na konkurencję zresztą klienci BMW w salonie nie rozmawiają o cenie bo to kwas i nie wypada... jak wchodzisz do salonu BMW to albo cię stać i kupujesz moto albo w przyszłości będzie Cię stać i tam wrócisz. Tyle teorii a jak w praktyce to nie wiem :)

Futrzak
18.04.2019, 12:42
Jak mi pokażesz klienta w salonie BMW, którego wąż w kieszeni nie udupczył w rękę to szacun. Tam się dopiero rozmowy zaczynają, i nikt nie ma sentymentu czy go stać czy nie:)
Co do porównania z konkurencją masz rację napiszą po prostu 22 tys Eurosów

zylek
18.04.2019, 16:20
Wydaje mnie się, ze problemem nie są pieniądze, tzn jak kogoś nie stać/nie będzie stać na nowe moto, to poczeka i kupi z drugiej ręki. Teraz tez to tak działa! Dla mających kasę i tak warto poczekać sezon/dwa aż się moto z problemów wieku dziecięcego wyleczy.
Problemem jest dostępność zwinnego moto, poniżej 200kg na mokro, z rozsądna mocą, żeby na asfalcie w górach można było normalnie wyprzedzać, niezawodnego i łączącego zajebiste właściwości w terenie z prowadzeniem na asfalcie na poziomie GSa. A no i odporny na gleby żeby był bez rur które dokładają 10kg, tylko żeby z fabryki było jak należy. Najlepiej jak by producent zooferował fabryczne torby, w kooperacji z kriega czy kimś innym kto ma doświadczenie. A wisienką byłby wyświetlacz wspierający apple carPlay/android auto.

Z t7 w produkcyjnej wersji została sylwetka, ale moto jest moim zdaniem za ciężkie. Może KAT 790 jak poprawią tu i tam, da radę! Na pewno nie każdemu się spodoba ale chyba jest najbliżej ideału technicznie, presto z fabryki znaczy :-)

Na koniec wesołych świąt!

Novy
18.04.2019, 16:51
Zylek - to, co piszesz w pierwszym akapicie to wypisz, wymaluj AJP PR7

bukowski
18.04.2019, 17:08
Jak mi pokażesz klienta w salonie BMW, którego wąż w kieszeni nie udupczył w rękę to szacun.

Zebys wiedział. Kiedyś robiłem projekt dla jednego z dealerów BMW, głównie auta. Pogadałem sobie z szefem sprzedaży. Mówił, że jakby x6 były w wersji z korbkami, to najlepiej by szły...

Sent from my G8441 using Tapatalk

zylek
19.04.2019, 08:42
Zylek - to, co piszesz w pierwszym akapicie to wypisz, wymaluj AJP PR7

Singiele jakoś mi nie leżą, głównie przez wibracje. Dla mnie „rozsądna moc” to około 90 kucy. Chętnie przehandlował bym w tym AJP 10-15 kg na dodatkowe 40KM.

QrczaQ
19.04.2019, 09:36
Singiele jakoś mi nie leżą, głównie przez wibracje. Dla mnie „rozsądna moc” to około 90 kucy. Chętnie przehandlował bym w tym AJP 10-15 kg na dodatkowe 40KM.Dwa gary jakby to miało. Ale wtedy już taki filigranowy by nie był.

zylek
19.04.2019, 10:42
Dwa gary jakby to miało. Ale wtedy już taki filigranowy by nie był.

No to taka kula śniegowa, bo te dodatkowe 30 czy 40KM to już pojedyncza tarcza nie ogarnia, a i pewnie ABS się wtedy należy, a że spalanie większe to i zbiornik te 4-5 litrów musi być większy ... i waga 200 kg się szybko robi.
Dla mnie ciagle jak by miał poniżej 200, było by pięknie

QrczaQ
19.04.2019, 10:59
No to taka kula śniegowa, bo te dodatkowe 30 czy 40KM to już pojedyncza tarcza nie ogarnia, a i pewnie ABS się wtedy należy, a że spalanie większe to i zbiornik te 4-5 litrów musi być większy ... i waga 200 kg się szybko robi.
Dla mnie ciagle jak by miał poniżej 200, było by pięknie

No to moze ta Tenera 700. Tylko jest jeden problem. Ten silniczek jakis taki nerwowy i brzmi jak scigacz.

Mo moze Arrow da rade. A ten M4 jest komiczny.

U30RTU3S27A

QrczaQ
19.04.2019, 11:18
1. Programowalny jeden tryb DCT + poprawka trybu D i żeby kuźwa się uczył!
3. maksymalne uproszczenie konstrukcji i montażu elementów jak owiewki wywalenie tych gum i zatrzasków, zastąpienie tego śrubami
3. Zmiany w instalacji elektrycznej cewko-fajki zamiast skuterowych cewek zrobi się dużo miejsca pod airboxem
4. Wywalenie bezpieczników i przeniesienie wszystkiego na sterownik z zabezpieczeniami zwolni się miejsce pod siedzeniem. 100% hermetycznych złącz elektrycznych!!! po co te kondony na złączach!
5. Wszelkie złącza dodatkowe proszę wykonać w dostępnym miejscu!!!! bez rozbierania 1/2 motocykla!!! OMG
6. Zadupek z dużą ilością uchwytów i wystających elementów bez tej łajbowej zabudowy a plastiki na śruby zamiast jednorazowych zatrzasków OMG
7. Solidne fabryczne punkty mocowania gmoli OMG
8. Fajnie jakby odpalal jak nalezy, bo moj to jakis nie w humorze po zimie.

Jak na moje oko to jest to dobry wielozadaniowy motor jak pisal Mada.
+ na jedna lub dwie osoby. Nie jest bardzo dobry ani na jedna ani na dwie ale daje rade dobrze.
+ na autostrade i w teren i na miasto! Na niczym nie jest bardzo dobry ale jest dobry wszedzie
+ super silnik.
+ potezna siec dystrybucji

Rozwazam zmiane na lzejsze i wchodzi w gre:
1. Tenere T700 - wyglada ze to moze byc to tylko niewiadomo jak z balansem tego motoru. Wydaje sie ze cala masa jest za wysoko. Np. Tenera 660 jest nieporeczna.
2. AJP PR7 - ale to jeden gar i to raczej 80/20 na teren, mala siec dilerska. Ale moze sie myle, moze ten silnik dawac rade a zawias 48mm 300mm skoku, 155kg suchy... Tutaj da sie to kupic za jakies 10.000 chf
3. SWM Super Dual 650 X - troche to jednak nie to. Troche jak powyzej a nie ten wyglad.
4. KTM 790 jakos nie ufam, drogi. Ale to jest pewnie zajebisty motor. Ten silnik z szosowego KTMa mnie powalil na kolana!

Chyba trzeba sie bedzie przejechac tym wszystkim po prostu i jezdzic dalej Kurewną.

mdxmd
20.04.2019, 06:52
Propozycje zmian dla modelu CRF1000

1. Programowalny jeden tryb DCT + poprawka trybu D i żeby D się uczył.
2. Zintegrowany układ hamulcowy (bezpieczeństwo) realizowany przez moduł ABS z możliwością odłączenia, bez dodatkowych układów typu DUAL CBS
3. maksymalne uproszczenie konstrukcji i montażu elementów jak owiewki usunięcie delikatnych zatrzasków ew. zastąpienie tego śrubami a w ostateczności poprawienie delikatnych i nierzadko "jednorazowych" zatrzasków (boczne owiewki a szczególnie zadupek)
3. Zmiany w instalacji elektrycznej cewko-fajki zamiast cewek zrobi się dużo miejsca pod airboxem bo montaż plastiku cewek oraz samych cewek jest bardzo pracochłonny. Przydałyby się także niezależne czujniki podciśnienia dla obu cylindrów i dwie sondy lambda bo widać, że sterowanie mieszanką mogłoby być bardziej precyzyjne szczególnie już przy większym przebiegu.
4. Zastąpienie bezpieczników i przeniesienie wszystkiego na sterownik z zabezpieczeniami zwolni się miejsce pod siedzeniem. 100% hermetycznych złącz elektrycznych zamiast dodatkowych osłonek nasuwanych na złącza które utrudniają tylko dostęp do złącz i tak nie zabezpieczają ich.
5. Wszelkie złącza dodatkowe akcesoriów prosimy umieścić w dostępnym miejscu, bez rozbierania 1/2 motocykla. Umieszczenie bezpiecznik 7.5A pod przednią czachą jest delikatnie pisząc nieporozumieniem.
5. bezdętkowe felgi
6. Zadupek z dużą ilością uchwytów i wystających elementów bez pełnej zabudowy a plastiki na śruby zamiast niemal "jednorazowych" zatrzasków
7. Solidne fabryczne punkty mocowania gmoli przy ramie lub w trwałych miejscach silnika
8. Prosta regulacja wysokości szyby (Muszel72)
9. Możliwość parametryzacji motocykla w kwestii zawieszenia na etapie zakupu nawet gdyby okres oczekiwanie na moto był dłuższy aby uniknąć kosztów o stronie klientów za oem zawias i od nowa za np. ohlins/wilbers . (madafakinges + mdxmd)
11. Przeanalizowanie moto pod kątem serwisantów obecnie motocykl jest zbyt pracochłonny dla serwisu. Dostęp do świec, demontaż zbiornika paliwa.
12. Zmiana całej koncepcji instalacji elektrycznej poprzez przeniesienie wszystkiego na sterowniki to pozwoli na zmniejszenie ilość okablowania i ułatwi diagnostykę np. poprzez interfejs/wifi (smartfony) bo motocykl nawet po poprawkach będzie trudny do diagnostyki i naprawy w warunkach braku dostępności serwisu.
13. Przeniesienie regulacji napięcia sprężyny tylnego amortyzatora na prawią stronę, obecnie nie rzadko regulacja wiąże się z usmarowaniem rąk od smaru rozrzuconego przez łańcuch.