PDA

View Full Version : Xt660Z Tenere - PILNE !!


Pawel_z_Jasla
17.04.2019, 06:43
Panie i Panowie, wczoraj kumpel zanabył drogą kupna takiego wynalazka z 2009/2010 roku. Motorek ma nalatane koło 40.000 km., przez zimę stał u poprzedniego właściciela w ogrzewanym garażu. Odpalił, zagadał i pojechał do nowego domu - aku takie sobie ale zakręciło. W trakcie jazdy ponoć wszystko OK choć Ja słyszałem jakiś wystrzał z wydechu /akcesoryjne LeoVince SBK więc katalizator wykastrowany/. Moc i wszystko ponoć ładnie. Ja do siebie on do siebie gdzie miał 20 km. Mija godzina i dzwoni, że moto w garażu po zgaszeniu nie odpali a na blacie przy próbie rozruchu pojawia się kontrolka "engine". Podał prundy z kabli bo przypadłość zwalił na karb aku ale i to nie pomaga - po prostu rozrusznik nie żyje a kontrolka przy próbie rozruchu świeci - ktoś coś :confused: Ponoć jak zgasił po przyjechaniu do garażu to się bawił kierunkami, awaryjnymi i chyba przełącznikiem od świateł ale na zgaszonym silniku i chyba wyłączonym zapłonie ?? Może aku padło ?? ale czy wtedy się "engine" zapala i dlaczego prund z kabla nie pomaga - nie znam zupełnie tego moto.

Korbol
17.04.2019, 07:17
Kontrolka engine wymruguje kod błędu to może pomóc w szukaniu usterki. Długie mrugnięcia to dziesiątki krótkie jednostki.

.

KODY.BŁĘDÓW:.
Błąd nr 11: Błąd czujnika rozpoznania cylindra - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd nr 12: Błąd czujnika pozycji wału korbowego - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd nr 13: Błąd czujnika ciśnienia powietrza wlotowego - tryb diagnostyczny (03).
Błąd nr 14: Błąd kanału wlotowego powietrza - tryb diagnostyczny (03).
Błąd nr 15: Błąd czujnika pozycji przepustnicy - tryb diagnostyczny (01).
Błąd nr 19: Błąd czujnika nóżki bocznej - tryb diagnostyczny (20).
Błąd nr 20: Błąd czujnika ciśnienia powietrza - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd nr 21: Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego - tryb diagnostyczny (06).
Błąd nr 22: Błąd czujnika temperatury powietrza wlotowego - tryb diagnostyczny (05).
Błąd nr 23: Błąd czujnika ciśnienia powietrza atmosferycznego - tryb diagnostyczny (02).
Błąd nr 24: Błąd sondy lambda - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd nr 30: Błąd czujnika pochyłu - aktywowany wyłącznik bezpieczeństwa (prawdopodobnie motocykl wywrócony) - tryb diagnostyczny (08).
Błąd nr 33: Otwarty obwód cewki 1 - tryb diagnostyczny (30).
Błąd nr 34: Otwarty obwód cewki 2 - tryb diagnostyczny (31).
Błąd nr 41: Błąd czujnika przechyłu - tryb diagnostyczny (08).
Błąd nr 42: Błąd czujnika prędkości / czujnik biegu zerowego w zwarciu - tryb diagnostyczny (07 lub 21).
Błąd nr 43: Błąd kontroli napięcia baterii - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd nr 44: Błąd odczytu / zapisu do pamięci EEPROM - tryb diagnostyczny (60).
Błąd nr 46: Niskie napięcie akumulatora - tryb diagnostyczny (09).
Błąd nr 50: Błąd pamięci ECU - tryb diagnostyczny (brak).
Błąd Er-1: Błąd połączenia ECU.
Błąd Er-2: Błąd połączenia ECU.
Błąd Er-3: Błąd połączenia ECU.
Błąd Er-4: Błąd połączenia ECU.

Poniższe błędy uniemożliwiają uruchomienie silnika:.
11, 12, 19, 30, 41, 50, Er-1, Er-4.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

mirkoslawski
17.04.2019, 08:13
Niech spróbuje odpalić taką kombinacją (o ile dobrze pamiętam):
stacyjka off - wciśnięty starter rozrusznika (trzymać) i przekręca kluczyk w stacyjce na ON.

Czasem immo się zawiesza zarówno w Z jak i w R czy X i z tego, co pamiętam, taką kombinacją się je "odwiesza".

Franz
17.04.2019, 08:34
Niech żyją proste motocykle bez elektroniki
Hip hip! Hurra!

chemik
17.04.2019, 09:03
Niech żyją proste motocykle bez elektroniki
Hip hip! Hurra!

Franz, z całym szacunkiem, jeszcze nikt nie wie co w motocyklu klękło, a Ty już obwiniasz o to elektronikę. Obawiam się, że gdyby to był wspomniany motocykl bez elektroniki to też nie odpaliłby, a jedyną różnicą byłoby to, że nie byłoby kontrolki "check engine". I wtedy zaczęłoby się szukanie - a może gaźnik, a może cewka zapłonowa.
Tu zczytanie kodu błędu dość dokładnie naprowadzi na usterkę.
Ale jeśli tak tęskno Ci za czasami bez elektroniki to nikt Ci nie broni przesiadki na wóz drabiniasty ciągnięty przez parę wołów oświetlony lampą naftową dyndającą na dyszlu.

teddy-boy
17.04.2019, 09:04
Mam taką tenerke i takie numery robila mi jak aku bylo do dupy. Raz odpala, raz nie chcial, zegary swirowaly po przekreceniu kluczyka, mrugaly wszystkie lampki.
Co do strzelania z wydechu to tenerka robi to i na fabrycznym, z tym ze odpowiednio cicho bo fabryczny wydech to jakas porazka. Wszystkie te akcesoryjne sa lzejsze i ladniejsze, ale glosne, ten model tak ma. Trzeba z tym zyc. Poza tym to fajny prosty motek do wszelkiego ciorania.

Emek
17.04.2019, 09:10
Franz, z całym szacunkiem, jeszcze nikt nie wie co w motocyklu klękło, a Ty już obwiniasz o to elektronikę. Obawiam się, że gdyby to był wspomniany motocykl bez elektroniki to też nie odpaliłby, a jedyną różnicą byłoby to, że nie byłoby kontrolki "check engine". I wtedy zaczęłoby się szukanie - a może gaźnik, a może cewka zapłonowa.
Tu zczytanie kodu błędu dość dokładnie naprowadzi na usterkę.
Ale jeśli tak tęskno Ci za czasami bez elektroniki to nikt Ci nie broni przesiadki na wóz drabiniasty ciągnięty przez parę wołów oświetlony lampą naftową dyndającą na dyszlu.
Tylko to zczytanie kodu wymaga interwencji serwisu lub specjalistycznego sprzętu. Z kilkunastu motocykli jakie mam lub miałem zawsze największe problemy generowały te na wtrysku z elektroniką. Poczciwe kowadła gaźnikowe dało się szybko zdiagnozować i wyeliminować usterkę. Ale oczywiście kto co lubi.

madafakinges
17.04.2019, 09:13
Akurat w xt660 jest tyle elektroniki co w oplu kadecie z 90 roku...

chemik
17.04.2019, 09:47
Tylko to zczytanie kodu wymaga interwencji serwisu lub specjalistycznego sprzętu. Z kilkunastu motocykli jakie mam lub miałem zawsze największe problemy generowały te na wtrysku z elektroniką. Poczciwe kowadła gaźnikowe dało się szybko zdiagnozować i wyeliminować usterkę. Ale oczywiście kto co lubi.

Emku, liczenie ilości mrugnięć kontrolki wymaga specjalistycznego sprzętu albo wizyty w serwisie? Bez jaj!
W swej karierze miałem tylko jednego gaźnikowca. Reszta była na wtrysku. I to właśnie ten gaźnikowiec wygenerował najwięcej problemów. Więcej niż wszystkie wspomniane wtryskowce razem wzięte.
Ale czy Twoje doświadczenia, albo moje są regułą? To nieważne. Przed elektroniką nie uciekniemy.

Mada, słuszna uwaga.

Pawle z Jasła - niech kolega naładuje akumulator. Na 90% wszystkie problemy znikną.

teddy-boy
17.04.2019, 09:48
Naladuje albo go lepiej zmieni. Fortuny nie kosztuje, a jak slabe aku to takie pokazy wszystkich lampek bedzie ogladal co dwa dni i sie wkurzal.

Franz
17.04.2019, 09:56
Chemiku, żadnego motocykla nie mam z elektroniką
Same proste kowadla. Elektronika to zapłon CDI
i to mi styka.
Akurat te co mam , odpala i bez akumulatora :p

pattryk
17.04.2019, 10:24
Akurat w xt660 jest tyle elektroniki co w oplu kadecie z 90 roku...
:bow:

8 sezon jeżdżę, drugi aku dopiero i nawet gleba w rzece nie zatrzymała maszinu.

Niech wymieni aku, 200zl to nie piniondz.
Pompa mruczy na zapłonie?

Brzeszczot
17.04.2019, 10:36
wymień akumulator ,odpalanie motocykla z kabli to ostateczna ostateczność

Pawel_z_Jasla
17.04.2019, 11:59
No i sie wyjaśniło !! Poprzedni besitzer po prostu przed wydaniem koledze motocykla poczuł się w obowiązku i umył Treske. Mycie jak mycie tyle, że Pan pojęcie o motocyklach ma śladowe więc umył karcherem nawet pod siodełkiem wkładając lance w każdy zakamarek /jak myć to porządnie/. Ablucja zaskutkowała ślicznością Teresy oraz zalaniem skrzynki z prundami - pomogło sprężone powietrze i spray do styków ale docelowo trzeba wszystkie kable i połączenia posprawdzać. Aku też do wymiany ale tu widać wilgoć mu "pomogła". WIELKIE dzięki za zainteresowanie tematem i tak błyskawiczne podpowiedzi:bow:
Ps. Zawsze twierdziłem, że częste mycie skraca życie ale od ponad 30 lat małżonka twierdzi, że się mylę ...

kudlacz
17.04.2019, 12:18
A już leciały joby na nowoczesna technikę.

chemik
17.04.2019, 12:59
A już leciały joby na nowoczesna technikę.

...umył karcherem...

A jak powszechnie wiadomo myjki ciśnieniowe karchera wynaleziono w późnym neolicie. ;)

teddy-boy
17.04.2019, 14:46
no naprawde durny pomysl myc karcherem wszystkie kostki i polaczenia przewodow pod siodlem...
Ciekawe jak ten czlowiek dbal na codzien i ile jeszcze roznych patentow wymyslil :D

CzarnyCzarownik
19.04.2019, 08:00
Do mycia motocykla spokojnie można użyć myjki ciśnieniowej ale z głową. Po prostu jedziemy po większych elementach i nie psikamy po uszczelniaczach/złączkach z prądem. A do pozostałości używamy naprzemiennie: środek do mycia silnika + polewamy wodą spryskiwaczem do kwiatków (taki co pierwsze pompujemy ciśnienie a potem psikamy jak pistoletem, pojemność 1l w auchan za 8zł). Aktualnie myję afrykę na sprzedanie i nigdy nie była ładna (oby tylko odpaliła po myciu :D)

Kornel1
20.04.2019, 07:57
W czterozaworowych bokserach BMW na skutek eksploatacji zużytych akumulatorów padają ponoć pompy ABS-u. Tak słyszałem.