PDA

View Full Version : Mity/fakty o nauce DCT


mdxmd
10.04.2019, 13:18
z moich obserwacji wynika iż skrzynia niczego się nie uczy a jedynie dostosowuje do chwilowego stylu jazdy kierowcy... o nauce można by napisać gdyby sterownik DCT brał poprawki na zmianę biegów wymuszone przez przyciski i wprowadził je długofalowo a w obecnym stanie wystarczy zacząć jechać delikatnie i znowu 6 bieg wrzuci przy 55km/h i w żaden sposób nie da się tego wyeliminować, jedynie zmiana trybu na S lub manual z czego ten pierwszy będzie już ciągle mieszał biegami od 55-70km/h od 4 biegu do 6 a spokojnie można jechać tylko na 5 bez grzebania w przełożeniach natomiast tryb D przy 55km/h będzie męczył 6 bieg i każdorazowa redukcja i tak kończy się wrzuceniem 6

dla mnie soft jest niedopracowany

JarekO
10.04.2019, 13:28
A masz pomysł czego skrzynia miałaby się uczyć?

Emek
10.04.2019, 13:31
Chyba stylu jazdy kierownika. Tylko po co?

Novy
10.04.2019, 13:31
I tak, i nie.
To nie jest ciężarówka, która ma miliony czujników i np. sama dodaje ‚gazu’ pod górę i odejmuje, gdy zjeżdża.

Według mnie jest to jakaś nauka jazdy. Jeżeli wciskasz przycisk (+ lub -) to znaczy, że odrzucasz to, co skrzynia się do tej pory ‚nauczyła’ i uczy się ponownie, np. dłuższego trzymania na biegach podczas jazdy pod górę.

mdxmd
10.04.2019, 13:34
I tak, i nie.
Według mnie jest to jakaś nauka jazdy. Jeżeli wciskasz przycisk (+ lub -) to znaczy, że odrzucasz to, co skrzynia się do tej pory ‚nauczyła’ i uczy się ponownie, np. dłuższego trzymania na biegach podczas jazdy pod górę.

a tego nie robi! a nawet w takiej sytuacji wq cię jeszcze bardziej bo po trzecim zrzuceniu z 6 na 5 to po kilku [s] sama wrzuci 4 i jak dalej będziesz jechać spokojnie to znowu wrzuci 6 przy 55km/h i możesz sobie nawet 100x redukować a ona to samo.

Emek
10.04.2019, 13:41
Przeca to automat. Niech się zwie DCT czy inaczej ale automat. Dwusprzęgłowe automaty są na rynku od dawna i to żadna nowość. Jedyna rewolucja to zastosowanie tego w motocyklu.Czego się spodziewasz? Że się nauczy Twojego stajla i jeszcze się domyśli jak ma w danym momencie pracować ?

mdxmd
10.04.2019, 13:43
Przeca to automat. Niech się zwie DCT czy inaczej ale automat. Dwusprzęgłowe automaty są na rynku od dawna i to żadna nowość. Jedyna rewolucja to zastosowanie tego w motocyklu.Czego się spodziewasz? Że się nauczy Twojego stajla i jeszcze się domyśli jak ma w danym momencie pracować ?

wystarczy dopracować soft i dla trybu D 4,5 i 6 bieg wrzucać przy minimalnie wyższej prędkości bez względu na obciążenie i to wszystko. Oraz nie mamić ludzi jakąś fikcyjną nauką a napisać o krótkoterminowej adaptacji do chwilowego temperamentu kierowcy.

Novy
10.04.2019, 13:48
Jak dobrze pamiętam reklamę NC750X to właśnie podstawową ideą była oszczędność paliwa i od początku mowa była o jak najszybszym wspinaniu się na najwyższy bieg. Podejrzewam, że ta sama idea przyświecała też w Afryce. A że to motocykl również terenowy to masz do wyboru jeszcze trzy tryby Sport i jeden terenowy.

Emek
10.04.2019, 13:50
Jest jeszcze opcja manual ;). Lżejsza i robi co jej się każe.

mdxmd
10.04.2019, 13:50
Jak dobrze pamiętam reklamę NC750X to właśnie podstawową ideą była oszczędność paliwa i od początku mowa była o jak najszybszym wspinaniu się na najwyższy bieg. Podejrzewam, że ta sama idea przyświecała też w Afryce. A że to motocykl również terenowy to masz do wyboru jeszcze trzy tryby Sport i jeden terenowy.

w przypadku CRF była mowa także o nauce co oznacza dla mnie, że będzie w jakimś minimalnym stopniu brać pod uwagę moje korekty a tego nie robi zmiana jest wyłącznie chwilowa a nie długoterminowa.

Novy
10.04.2019, 13:53
Jest jeszcze opcja manual ;). Lżejsza i robi co jej się każe.

‚Manualnie’/łopatkami też można zmieniać 😎

Novy
10.04.2019, 13:55
w przypadku CRF była mowa także o nauce co oznacza dla mnie, że będzie w jakimś minimalnym stopniu brać pod uwagę moje korekty a tego nie robi zmiana jest wyłącznie chwilowa a nie długoterminowa.

Zanim będą tak inteligentne skrzynie to jeszcze dużo wody upłynie. A i tak na pewno ktoś się znajdzie niezadowolony 😉

Emek
10.04.2019, 13:56
Właśnie czytam instrukcję i tam nie ma mowy o jakiejkolwiek nauce stylu jazdy kierowcy.
Odnośnie trybu AT:
Tryb D przeznaczony jest do zwykłej jazdy z niewielkim zużyciem paliwa

mdxmd
10.04.2019, 14:00
Zanim będą tak inteligentne skrzynie to jeszcze dużo wody upłynie. A i tak na pewno ktoś się znajdzie niezadowolony ��


to nie kwestia inteligencji po prostu 4-6 wrzucać minimalnie wyżej ( i tego oczekiwałem od "nauki") bo nawet na logikę 55km/h i 6 bieg to kogoś pogięło sorry.. nawet dla tak elastycznego silnika to zbyt nisko a przy dzisiejszej elektronice sterownik DCT w kwestii inteligencji to kompletny archaizm ... bo brakuje adaptacji długoterminowej uwzględniania pochyłości terenu czy nawet możliwości ręcznego określenia obciążenia motocykla bo inaczej operuje się biegami na pusto a inaczej przy załadowanym do granic możliwości moto

radiolog
10.04.2019, 16:09
Przy nastepnej afryce w takim razie zainwestuje w QS

kristoch
10.04.2019, 18:41
Panowie - luz!
Z DCT jak z Kobietą - nigdy nie wiesz co zrobi i lepiej je kochać niż próbować zrozumieć.
Przynajmniej ja tak wolę choć podobno są różne opcje.
😉

darius
10.04.2019, 18:41
Przy nastepnej afryce w takim razie zainwestuje w QS

Dokładnie QS i nic więcej nie potrzeba.

D

Novy
10.04.2019, 18:48
Przy nastepnej afryce w takim razie zainwestuje w QS

Dokładnie QS i nic więcej nie potrzeba.

Ja tam ze swojej skrzyni jestem bardziej niż bardzo zadowolony. :)

Panowie - luz!
Z DCT jak z Kobietą - nigdy nie wiesz co zrobi i lepiej je kochać niż próbować zrozumieć.
Przynajmniej ja tak wolę choć podobno są różne opcje.
😉

W samo sedno :D

Melon
10.04.2019, 21:28
z moich obserwacji wynika iż skrzynia niczego się nie uczy a jedynie dostosowuje do chwilowego stylu jazdy kierowcy... o nauce można by napisać gdyby sterownik DCT brał poprawki na zmianę biegów wymuszone przez przyciski i wprowadził je długofalowo a w obecnym stanie wystarczy zacząć jechać delikatnie i znowu 6 bieg wrzuci przy 55km/h i w żaden sposób nie da się tego wyeliminować, jedynie zmiana trybu na S lub manual z czego ten pierwszy będzie już ciągle mieszał biegami od 55-70km/h od 4 biegu do 6 a spokojnie można jechać tylko na 5 bez grzebania w przełożeniach natomiast tryb D przy 55km/h będzie męczył 6 bieg i każdorazowa redukcja i tak kończy się wrzuceniem 6

dla mnie soft jest niedopracowany
To by chwyt marketigowy.Niektrzy go nie slyszeli:D

Melon
10.04.2019, 21:49
I tak, i nie.
To nie jest ciężarówka, która ma miliony czujników i np. sama dodaje ‚gazu’ pod górę i odejmuje, gdy zjeżdża.

Według mnie jest to jakaś nauka jazdy. Jeżeli wciskasz przycisk (+ lub -) to znaczy, że odrzucasz to, co skrzynia się do tej pory ‚nauczyła’ i uczy się ponownie, np. dłuższego trzymania na biegach podczas jazdy pod górę.

Nie wiem na ile znasz ciężarówki,gazu sama dodaje w momencie redukcji na niższy bieg bo skrzynia nie synchronizowana a o ujmowaniu z góry to pierwsze słyszę.No chyba że silnikiem hamujesz i wcisnołeś VEB.Mowa o volvie.
I nie ma miliona czujników.

Novy
10.04.2019, 22:06
Nie wiem na ile znasz ciężarówki,gazu sama dodaje w momencie redukcji na niższy bieg bo skrzynia nie synchronizowana a o ujmowaniu z góry to pierwsze słyszę.No chyba że silnikiem hamujesz i wcisnołeś VEB.Mowa o volvie.
I nie ma miliona czujników.

Kilka kilometrów zrobiłem parę lat temu, ale jakoś specjalnie się nie znam, więc i nie wymądrzam się. Jednak to o czym wspomniałem to opowieść kolegi, który jeździ dużym DAFem, w którym to przyjemność miałem siedzieć w niedzielę za kołem. To właśnie kolega mi opowiadał, że to już nie jest normalny samochód ciężarowy, jakie były kiedyś :D
Sam hamuje, sam przyśpiesza, trzyma się pasa, odstępy, cuda wianki. Przycisków na konsoli więcej niż na klawiaturze do kompa. Niedługo i kierowca nie będzie potrzebny.

WieniuZiel
10.04.2019, 22:06
Zmiana charakteru pracy pod wpływem zmiennego odkręcania manetki, czy hamowania jest dostosowaniem się do aktualnych preferencji kierownika. Można to określić jako nauka stylu przez sterownik. Oczekiwanie, że po zgaszeniu zapłonu i włączeniu ponownym, skrzynia będzie pamiętała w jakim nastroju jeździliśmy wczoraj jest nieporozumieniem.
Z własnego doświadczenia widzę, że traktując ostro tryb D, sterownik reaguje na to niespełna tak, jakby to był tryb np S1, ale krótkotrwale. Czyż nie o to chodzi?
Lubię czytać uwagi nt nierozgarniętych i niedouczonych inżynierów Hondy, którzy nie umieją zaprogramować softu skrzyni. 😉.

king3
10.04.2019, 22:07
bo to my pewnie sie tej skrzyni nauczymy a nie ona nas
tryb S3 jest w miarę ok, tylko coś spalanie mam wysokie - 5,7-5,8l , momentami wydaje mi sie że pracuje skrzynia idealnie, dla niej problemem jest chyba zbyt duza zmienność. Jak jedzie sie dynamicznie, to całkiem fajnie macha tymi biegami.

tyran
10.04.2019, 22:27
bo to my pewnie sie tej skrzyni nauczymy a nie ona nas
tryb S3 jest w miarę ok, tylko coś spalanie mam wysokie - 5,7-5,8l , momentami wydaje mi sie że pracuje skrzynia idealnie, dla niej problemem jest chyba zbyt duza zmienność. Jak jedzie sie dynamicznie, to całkiem fajnie macha tymi biegami.

Dokładnie to miałem napisać.
Jak kupowałem Crosstourera, to też słyszałem o adaptacji tej skrzyni.
Wiadomix, pierwsza przymiarka do moto i delikatnie z gazem, dyn, dyn, dyn...60 km/h i 6 bieg. Kuerwa myślę, ten poprzedni właściciel to słabo jeździł...
Teraz wiem że ta skrzynia niczego się nie uczy. Jak odkręcisz manetkę, tak jedziesz. Ja mam jeden tryb sportowy. Na szosę wystarczy. Do tego możliwość zbijania biegów ręcznie i praca gazem. Na D da się jeździć po mieście czy autostradach. Na S, po fajnych winklach gdzieś w górach. Jeśli czegoś brakuje, to - i + jest rozwiązaniem. Ja już tę skrzynię rozumiem i jestem mega zadowolony.
Ale to w motku strikte asfaltowym. Chociaż ex1 sobie chwali w terenie.

mdxmd
10.04.2019, 22:46
Dokładnie to miałem napisać.
Jak kupowałem Crosstourera, to też słyszałem o adaptacji tej skrzyni.
Wiadomix, pierwsza przymiarka do moto i delikatnie z gazem, dyn, dyn, dyn...60 km/h i 6 bieg. Kuerwa myślę, ten poprzedni właściciel to słabo jeździł...
Teraz wiem że ta skrzynia niczego się nie uczy. Jak odkręcisz manetkę, tak jedziesz. Ja mam jeden tryb sportowy. Na szosę wystarczy. Do tego możliwość zbijania biegów ręcznie i praca gazem. Na D da się jeździć po mieście czy autostradach. Na S, po fajnych winklach gdzieś w górach. Jeśli czegoś brakuje, to - i + jest rozwiązaniem. Ja już tę skrzynię rozumiem i jestem mega zadowolony.
Ale to w motku strikte asfaltowym. Chociaż ex1 sobie chwali w terenie.

fajnie opisane....

ja natomiast lubię jechać sobie bardzo spokojnie i to baardzo i mam problem z tą skrzynią bo mi pakuje tą "zasraną" 6 za nisko a zbijanie mnie już męczy.. natomiast w S1 miesza biegami co nie jest kompletnie potrzebne dla mojego stylu jazdy... tak to prawda trzeba dostosować się do skrzyni a nie odwrotnie tzn.. jak chcesz aby nie redukowała lub mieszała biegami to musisz np. w obszarze zabudowanym jechać z konkretną prędkością i nie schodzić do obrotów/prędkości redukcji... jednak w S1 pomiędzy 4 i 6 biegiem jest niewielka różnica prędkości i przy jeździe w obszarach zabudowanych ciągle miesza biegami co mnie denerwuje bo nie ma takiej potrzeby a w trybie D jedzie tylko na 6 biegu i mogłoby być ok ale nie rzadko nie jest płasko i nie da się jechać na 6 biegu!!!! więc wrzucam na manual... i tak teraz mieszam raz jadę na S1 raz w manualu a w D prawie wcale a wolałbym nie korzystać z manualnego trybu bo i po co ten automat!!!

DCT nadaje się tylko dla lubiących mocniej odkręcić bo wtedy wszystko jest super!. Natomiast dla skrzywionych własnymi upodobaniami jak ja zawsze będzie przeszkadzać. Ale na razie nie poddaje się może się dogadamy.... jednak uważam to za niedoróbkę bo powinno być odwrotnie to moto powinno być dla mnie a nie na odwrót.

radiolog
11.04.2019, 07:50
Jak przeszladza to co za problem jezdzic na manualu, bedzie tak jak zechce kierownik, na testach tylko uzywalem manuala i bylo jak chcialem, to nic skoplikowanego zamiast wbijać nogą pstrykać palcami

MrWaski
11.04.2019, 08:00
Też słyszałem o "nauce", ale w NC750x DCT. Szczegółów nie znam. Wdziałem też na YT filmik, jak NAT ładnie sama zbija biegi po gwałtownym odkręceniu gazu, a więc jakoś to działa... ;)

mdxmd
11.04.2019, 09:00
Też słyszałem o "nauce", ale w NC750x DCT. Szczegółów nie znam. Wdziałem też na YT filmik, jak NAT ładnie sama zbija biegi po gwałtownym odkręceniu gazu, a więc jakoś to działa... ;)

Nie jeździłeś DCT..... to zbijanie biegów to kolejna porażka ale tylko dla tych co jeżdżą w miarę "normalnie"... np. jadąc 60km/h przy 6 biegu odkręcasz tak 1/2gazu i nie redukuje a silnik prawie wyskoczy z ramy redukuje dopiero przy konkretnym odkręceniu tak na 3/4 gazu.... to już wolę nacisnąć guzik i sam sobie zredukować bieg ... sama reakcja motocykla jest duuuużo za późno i dla mnie bezużyteczna kompletnie. Ale jeszcze raz podkreślę, że dla lubiących kręcić będzie super.... tylko ktoś z inżynierów zapomniał, do czego ten motocykl służy.

Dlatego obawiam się, że najbardziej zajeżdżone CRF'y to będą właśnie te z DCT :( ile ten kosz wytrzyma takiego dziabania na niskich obrotach. (tryb D).

muszel72
11.04.2019, 09:13
Zanim kupiłem moją to po testach u Pomirskiego zwróciłem uwagę na to samo co mdxmd. Pan sprzedawca poinformował mnie, że ta skrzynia nauczy się mojego stylu jazdy:haha2:
Kupiłem manuala ale dziś raczej wybrałbym jednak DCT. Życie takie krotkie:at:

GregoryS
11.04.2019, 09:42
Nie mam jeszcze AT, wiec sie wypowiem :D Jako ze uczenie maszynowe to tak jakby moja branza ;)
Pytanie czy "uczenie sie" stylu jazdy kierownika byloby wogole potrzebne ? Jesli jest jak mdxmd pisze, to mozna to poprawic samym softem, albo zmieniajac na stale ustawienia trybu D, albo w wersji LUX dodac mozliwosc wprowadzenia przez kierownika predkosci obrotowej ponizej/powyzej ktorej moto powinno redukowac, wrzucac wyzszy bieg. Caly hardware juz jest - wyswietlacz, przyciski, sterownik, wiec to kwestia jedynie softu.
Czy Honda to zrobi ? Mysle ze nie sądze :)
Co do prawdziwego "uczenia sie" skrzyni - jak najbardziej jest to do zrobienia, ale nie w tym konfigu. Przypuszczam ze sterownik zawiera prosty procek/mikrokontroler, bo wiecej do zalozonych zadan nie potrzeba (a skoro mozna zrobic dobrze i tanio...). Uczenie maszynowe moze brac pod uwage predkosc, nachylenie, obroty, co tylko chcecie i jakie tylko sa czujniki. Z fabryki wyjdzie z defaultowymi nastawami I nauczy sie "swojej roboty" doskonale pod danego kierownika, i bedzie sie "modyfikowac" na biezaco. Ba... mozna zrobic zeby uczylo sie "osobno" do kazdego trybu, D, S1, S2. Tak zeby kierownik mogl rozrozniac jak to ma dzialac w zaleznosci od tego czy dzis jedzie spokojnie czy popierdala bo poklocil sie z zona. Tu nie ma problemu. Problemem jest hardware, bo tego nie da sie zrobic na malym mikrokontrolerze, tu juz musi byc porzadniejszy procek. Warty moze z kilkanascie dolców, to juz wystarczy przy takiej ilosci sygnalow, ale do tego algorytm uczacy ktory trzeba stworzyc... wiec nie w tej wersji - jestem tego pewien :) Ale w przyszlosci na pewno, Honda przed tym nie ucieknie.

Novy
11.04.2019, 09:47
(...)
dzis jedzie spokojnie czy popierdala bo poklocil sie z zona
(...)

Ta opcja mi się bardzo podoba! W ogóle powinien być extra przycisk z taką opcją 🤪

GregoryS
11.04.2019, 10:03
Ta opcja mi się bardzo podoba! W ogóle powinien być extra przycisk z taką opcją 🤪

Taki z ikonka krzyczacej kobity ?
Motocykla jeszcze nie mam, ale mam juz "odpowiednia koszulke" :D

http://i68.tinypic.com/343g8kl.jpg

mdxmd
11.04.2019, 10:46
najlepszym podsumowaniem będzie stwierdzenie, że w obecnej wersji to użytkownik ma dostosować się do skrzyni a nie odwrotnie i tak należałoby reklamować towar zamiast robić ludziom papkę...

samo DCT jako rozwiązanie jest rewelacyjne jednak soft jest do poprawek a jak pan inżynier nie ma czasu albo chęci to niech sobie walnie sake zamiast łamać głowę i doda funkcję własnej parametryzacji i każdy będzie zadowolony:)

i tak na pewno się stanie, obecnie tak się robi aby nie było wszystko doskonałe bo co zmusi klienta do zmiany motocykla? zwłaszcza tego,którego stać na zakup nowego... nawet jak obecny ma 2-3 lata

LuckyStrike
11.04.2019, 17:34
Tak tryby jazdy Honda opisuje w swojej serwisówce do Afryki jak by kogoś interesowało :)

https://i.imgur.com/nTc1QDh.png

Mario
11.04.2019, 23:48
Podczas jazdy próbnej miałem skrzynię w trybie S2, jak poradził sprzedawca i było ok. Jak potrzebowałem szybciej to redukcja guzikiem i już. To mi odpowiadało.
Nie analizowałem tej skrzyni jakoś bardzo..

Dymkaaa
12.04.2019, 00:36
Jeżeli sądzisz, że zbijanie biegu przy 3/4 gazu to bład to powiem Ci tyle, że podobnie to działa w moim aucie.
Ba nawet uważam jego skrzynie za rewelacyjna jak na tamte czasy...a też z początku miałem jakieś ale, To kwestia nauki jak ona pracuje.
A to, że dąży do jak najwyższego biegu i ekonomii to chyba normalne prawda? Od czegoś jest ten tryb sport...
Brakuje tylko, żeby za was jeszcze skręcał i zdjęcia same się robiły...Eh.

tyran
12.04.2019, 01:12
Od czegoś jest ten tryb sport...
Brakuje tylko, żeby za was jeszcze skręcał i zdjęcia same się robiły...Eh.

Hahaha. W punkt. :Thumbs_Up:

mdxmd
12.04.2019, 07:13
Jeżeli sądzisz, że zbijanie biegu przy 3/4 gazu to bład to powiem Ci tyle, że podobnie to działa w moim aucie.
Ba nawet uważam jego skrzynie za rewelacyjna jak na tamte czasy...a też z początku miałem jakieś ale, To kwestia nauki jak ona pracuje.
A to, że dąży do jak najwyższego biegu i ekonomii to chyba normalne prawda? Od czegoś jest ten tryb sport...
Brakuje tylko, żeby za was jeszcze skręcał i zdjęcia same się robiły...Eh.

następny mówca, który nawet nie jeździł pewnie CRF DCT zgadza się? ile masz cylindrów w aucie jaki silnik... jaka jest logika w takich porównaniach

turas
12.04.2019, 09:42
Ekonomia ekonomią, ale w manualu raczej nigdy nie schodzę na 6-tce poniżej 80-90 km/h, bo silnik już szarpie i czuć, że to nie jego obroty.
60 km/h na 6-tce to nawet sobie nie wyobrażam...

Kazmir
12.04.2019, 10:06
60 km/h na 6-tce to nawet sobie nie wyobrażam...
Ja jadę na 6-tce 36km (wolne obroty) i nic nie szarpie?

LuckyStrike
12.04.2019, 10:40
Widzieliście wykres który wrzuciłem? Jakby pociągnęli D do góry to S1 traciłoby sens, a widocznie w Hondzie ktoś wymyślił, że ma być D i 3xS i wyszło jak wyszło ;)

W ogóle to nie wiem z czym macie problem, ja z automatu wrzucam na S3 nawet o tym nie myśląc i przestałem sobie zawracać tym D głowę po pierwszych kilku godzinach na motocyklu. Oczywiście najlepiej by było jakby motocykl zapamiętał nasze ustawienia skrzyni, trakcji i ABS'u ale może homologacja nie pozwala albo dodadzą to po którymś lifcie żeby naciągnąć nas na kolejny wydatek :)

motormaniak
12.04.2019, 10:52
No fajnie , ale temat był że się nie uczy i to prawda w przeciwieństwie do tego co niektórzy sugerują.
Druga sprawa która poruszałem już 2 lata temu po użytkowaniu przez rok N750 z DCT.
Jak się jeździ w miarę spokojnie z zapasem przyczepności - to ok. Ale jak jadę na granicy przyczepności to szarpniecie przy zmianie może zakończyć się glebą.
Dwa - jak jeździłem zima przy padającym śniegu z deszczem tak samo - koło się ślizgało, nie stawiało oporu a automat wrzucał kolejne biegi i pogłębiał jeszcze poślizg. Rozwiązaniem było dopiero przejscie na tryb manual.
Z automatów wolę bezstopniowy w moim skuterze...

MrWaski
12.04.2019, 10:54
To dwa lata temu N750 DCT nie miała kontroli trakcji?

Novy
12.04.2019, 12:07
(...)
Jak się jeździ w miarę spokojnie z zapasem przyczepności - to ok. Ale jak jadę na granicy przyczepności to szarpniecie przy zmianie może zakończyć się glebą.
(...)

To nie do końca tak. Jak jedziesz np. na trzecim biegu to zapięty jest i drugi i czwarty, żeby właśnie takiej sytuacji nie było, o której piszesz.

To dwa lata temu N750 DCT nie miała kontroli trakcji?

Niestety nie miał.

mdxmd
14.04.2019, 18:45
Mała poprawka 6 bieg w trybie D wrzuca nawet przy 50km/h (GPS) wg licznika (55km/h) także debilizm w czystej postaci. Nie mam kompletnie pojęcia co autor miał na myśli programując sterownik ... chyba kopiuj wklej z VFR1200

bogdanbc
14.04.2019, 19:27
D - to tryb pracy zjazdu w dół na małym spadku: "D-DOWN" - i w tedy gra

luk2asz
14.04.2019, 22:22
Ale wy się spinacie. Conajmniej jak DCT na 2 biegu. Ja tam jeżdżę na D , używam, kciuka i wskazującego, do poprawy komfortu jazdy i po sprawie.

radiolog
27.04.2019, 12:10
Dokładnie QS i nic więcej nie potrzeba.

D

a poniżej dowód na to

https://youtu.be/jbR3Qh1OqkE?t=102