PDA

View Full Version : Twindero


Kazmir
01.06.2009, 00:27
Mam pytanko do Afrykanerów z całej Polski :
Czy ktoś wie, widział Twindero (Varadero XL 1000 przeczesane na AT) w kraju ?
Jest chociaż jedna sztuka taka w kraju?
Będę wdzięczny za pomoc ewentualnie za kontakt

Dzieju
01.06.2009, 08:31
fotomontarz czy rzeczywistość?

wieczny
01.06.2009, 08:33
Rzeczywistość African Queens Dzieju. Pieniądze też z ich galaktyki niestety...

Dzieju
01.06.2009, 08:37
no jak zejdą z tej galaktyki cenowej ....to GS straci nieco klientów
a przy okazji ile sobie cenią?

puntek
01.06.2009, 08:40
http://www.africanqueens.de/html/twindero.html

graphia
01.06.2009, 08:40
no np 10 000 zł za przednie zawieszenie Marcocchi.... :D

wieczny
01.06.2009, 08:44
Gdyby ta przeróbka silnika w AT kosztowała 5kpln, a nie 5k ojro...

Dzieju
01.06.2009, 08:53
kiedyś kosztowało poniesienie w AT 10KM -3000 DM i jak dobrze doczytałem 1.5 litra więcej spalanie.
wysokie to twindero , coś jak ktm adventure

chomik
01.06.2009, 09:41
No 10.000 ojro przeróbka.... jak bym miał, to bym se kupił :D

puszek
01.06.2009, 10:01
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=1279982&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=twindero&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Jest jeden do wziecia deczko taniej

rambo
01.06.2009, 10:32
ja myśle że to coś jest cieższe od wszytskich innych litrowych "enduro". No może kilka kg lżejsze niż varadero ale to pewnie nic nie zmienia, KLOC

chomik
01.06.2009, 12:13
ja myśle że to coś jest cieższe od wszytskich innych litrowych "enduro". No może kilka kg lżejsze niż varadero ale to pewnie nic nie zmienia, KLOC
No niby tak ale:
AT RD07 - 205 kg - 0,30 km.kg
AT RD03 - 187 kg - 0,26 km/kg
KTM 990 Adventure - 209 kg - 0,55 km/kg
R1200 GS - 225 kg - 0,43 km/kg
Varadero - 220 kg - 0,43 km/kg
TWINDERO - 217kg - 0,43 km/kg

więc ta waga to znów nie taka większa a km/kg to jednak lepiej wygląda...

rambo
01.06.2009, 12:20
GS 1200 cieższy od afryki i ktm..?

A nie przypadkiem KTM i GS 1200 oba po 199kg..?

chomik
01.06.2009, 12:21
GS 1200 cieższy od afryki i ktm..?

A nie przypadkiem KTM i GS 1200 oba po 199kg..?
Dane ze stron producentów.... wszystkie pojazdy suche oczywizda...

Kazmir
01.06.2009, 16:55
Fajnie to Chomiku przeliczyłeś:Thumbs_Up:

Pytanie nadal bez odpowiedzi ??? czyżby nie było takiego sprzętu w kraju???
Kto tam ma znajomych na forach "Viadrowych???"

wolly
01.06.2009, 18:53
kazimir toż ten sprzęt to jak( HP2, ktm erzberg) , w odpowiednich rekach to wczasy na urazówce na bank wcześniej czy później, albo jeszcze gorzej !!

yonec
01.06.2009, 20:45
No niby tak ale:
AT RD07 - 205 kg - 0,30 km.kg
AT RD03 - 187 kg - 0,26 km/kg
KTM 990 Adventure - 209 kg - 0,55 km/kg
R1200 GS - 225 kg - 0,43 km/kg
Varadero - 220 kg - 0,43 km/kg
TWINDERO - 217kg - 0,43 km/kg
KTM to nawet 2kg mniej ;)
a ciekawy też jest średni GS (i nawet tani ;))

F800 GS - 185 kg - 0,46 KM/kg

Marcin z Zakopanego
01.06.2009, 21:16
Jak to kogoś wciąga to zwarcam uwagę, że sensownie liczac kg/km nie mozna brać suchych motocykli i nie mozna bez kierowcy (bo raczej nie jeżdżą same, a jak juz to niedaleko :) Zeby mówić o użytkowych różnicach trzeba dodac ze 20 kg na płyny/paliwo i 60 na jeżdżca czyli sto do kazdej suchej wagi to różnice się zmniejszają. 185 kg gs 800 i 205 afryki to ok 10% w ktora strone by nie liczyc, a 285 i 305 to juz około 5% - wciąż przy układzie moto/jeżdziec. Jakby była pasażerka i babagaż to się okaże że z motocykli wspomnianych w tym wątku zostają tylko moce, bo masy się niemal wyrównają...

Misza
01.06.2009, 21:40
Wolly: HP2 to bardzo zacny sprzęt, gdybym był tylko trochę bogatszy to bym se sprawił :).

Co do moc/masa to jestem raczej za zmniejszaniem masy niż zwiększaniem mocy... a i KM mnie też lekko mniej interesują, raczej przyrost Nm preferuję... :)

Kazmir
01.06.2009, 21:53
Wolly: HP2 to bardzo zacny sprzęt, gdybym był tylko trochę bogatszy to bym se sprawił :).

Co do moc/masa to jestem raczej za zmniejszaniem masy niż zwiększaniem mocy... a i KM mnie też lekko mniej interesują, raczej przyrost Nm preferuję... :)

Jeździłem Triumph’em Rocket III Moment obrotowy na wale korbowym to 200 (słownie: dwieście) Nm przy 2500 obr/min. o wadze nie wspomnę. Prowadziło mi się to jak motorynkę. Próbowałem HP2 i KTM 990, ale kuźwa Twindero nie jeździłem:mur:

Misza
01.06.2009, 22:05
Stoßdämpfer:
Öhlins Typ 4B für Honda XL1000V Varadero
Federweg: 160mm
AQ – Umlenk-Platten zur Fahrwerkserhöhung um 45mm

Federweg: skok zawieszenia? Trochę mało chyba, nie? Przód już lepiej.... 285 mm.

100 koni, 100Nm i masa 245kg czyni z tego jakiegoś potwora w terenie, podjazdy nadal ciężkie do wykonania ze względu na masę. Dla mnie to szukanie na siłę takiej "mocniejszej afryki". Choć przejechać to bym się tym chciał :). Sprzęt dla ludzi z kasą i niezłym wkrętem na oryginalną, niespotykaną machinę :)

Kazmir
01.06.2009, 22:19
Dobrze prawisz...Afrykańskie czarnuchy to silne chłopy 100 koni, 100Nm i masa 245kg to chyba wartości do opanowania ???

wieczny
01.06.2009, 22:47
Co kto lubi :). Za taki hajs można zrobić z AT 880ccm i zostanie na Fazera 1000 na wypady w Alpy :).

Kazmir
01.06.2009, 23:03
Hmm....u Niemca za taką przeróbkę jaką zrobił Motormaniak z TA to by drugiego trampka kupił:)...........nie tędy droga.......:)

jorge
01.06.2009, 23:26
Tak czy siak Panowie czeka nas w przyszłości (pewnie dalszej) zmiana AT na coś innego. I teraz czas na mały sondaż: kto na następce? Może w dziale "Ankiety"? Moje propozycje:

1. GS 1200 Adventure
2. KTM 990 Adventure
3. Honda Transalp 700
4. Yamaha Super Tenere
4. Aprilla Caponord
5. Moto Guzzi Stelvio;)

wieczny
01.06.2009, 23:28
Rany boskie, nie znowu... :)

myku
01.06.2009, 23:31
Rany boskie, nie znowu... :)
...he,he...:dizzy:

Artuditu
01.06.2009, 23:33
KTM 660 rally factory replica:drif::drif::drif:

jorge
01.06.2009, 23:37
Tak czy siak Panowie czeka nas w przyszłości (pewnie dalszej) zmiana AT na coś innego. I teraz czas na mały sondaż: kto na następce? Może w dziale "Ankiety"? Moje propozycje:

1. BMW 800 GS
2. KTM 990 Adventure
3. Honda Transalp 700
4. Yamaha Super Tenere
5. GS 1150
6. GS 1200 Adventure
7. BMW 650 GS Dackar
4. Aprilla Caponord
5. Moto Guzzi Stelvio

Co Wy na to ?

jorge
01.06.2009, 23:39
Tak czy siak Panowie czeka nas w przyszłości (pewnie dalszej) zmiana AT na coś innego. I teraz czas na mały sondaż: kto na następce? Może w dziale "Ankiety"? Moje propozycje:

1. BMW 800 GS
2. KTM 990 Adventure
3. Honda Transalp 700
4. Yamaha Super Tenere
5. GS 1150
6. GS 1200 Adventure
7. BMW 650 GS Dackar
4. Aprilla Caponord
5. Moto Guzzi Stelvio

Co Wy na to ?



heheh - sam to pozmieniałem - fakt może i nudna, ale dyskusja się przewija - jak coś wywalcie :vis:

rambo
02.06.2009, 00:03
ja bym dodał jeszcze GS500 :drif:

wieczny
02.06.2009, 00:13
A Ty widziałeś jak Tomek Kulik z nowa Tenerką dawał na GS500 na Pogoni za Lisem :)? Ty sie nie śmiej! Ja mowię ja widziałem! Powiedziałem - widziałem.

rambo
02.06.2009, 00:19
Myśle że Przygońki na GS500 ojebał by całe forum na AT na każdym piachu :)

Kazmir
02.06.2009, 17:49
Tak czy siak Panowie czeka nas w przyszłości (pewnie dalszej) zmiana AT na coś innego. I teraz czas na mały sondaż: kto na następce? Może w dziale "Ankiety"? Moje propozycje:

1. BMW 800 GS
2. KTM 990 Adventure
3. Honda Transalp 700
4. Yamaha Super Tenere
5. GS 1150
6. GS 1200 Adventure
7. BMW 650 GS Dackar
4. Aprilla Caponord
5. Moto Guzzi Stelvio

Co Wy na to ?

Myślę, że większość forumowiczów będzie za pozycją 1-3 wydaje mi się, że te motory są najbliżej AT
Jeśli nowy trampek to i Varadero XL 1000 to ten sam zestaw obiadowy tyle tylko, że TA jest zupą, a wiadro II daniem:)

Dubel
02.06.2009, 18:09
moim skromnym zdaniem bmw 800 gs sie prezentuje całkiem zacnie :) ale ,wlasnie jest te ale ..:)

Dzieju
02.06.2009, 19:04
A Ty widziałeś jak Tomek Kulik z nowa Tenerką dawał na GS500 na Pogoni za Lisem :)? Ty sie nie śmiej! Ja mowię ja widziałem! Powiedziałem - widziałem.
znam człowieka co to na szosowych oponach wiadrem lata tak że wiekszość na AT nie da rady
oczywiście nie mówię tu o asfalcie ale o drogach polnych, leśnych a i z piachem na nich też...generalnie gruntowych.

Babel
02.06.2009, 19:20
znam człowieka co to na szosowych oponach wiadrem lata tak że wiekszość na AT nie da rady
oczywiście nie mówię tu o asfalcie ale o drogach polnych, leśnych a i z piachem na nich też...generalnie gruntowych.
Ja tez go znam :)

Dzieju
02.06.2009, 19:37
hmmm, myślimy o tym samym? podaj na PW

ŁukaszBIA
02.06.2009, 20:04
Jest jeszcze DL 1000 V-Strom, chociaż nikt go tu nie bierze pod uwagę.

Artuditu
02.06.2009, 21:13
Bo to SUZUKI;)
A jak dla mnie, jeśli już muszę wybierać, to po AT najchętniej, tak jak juz wspomniałem, KTM 660 rally. Raczej mało powszechny, ciężko dostępny i...w ch.. drogi.
Zatem pozostaje wybrać coś z listy
Wybieram bramkę nr 4. YAMAHA SUPER TENERE (nowa rzecz jasna:) )

rambo
02.06.2009, 22:14
moim skromnym zdaniem bmw 800 gs sie prezentuje całkiem zacnie :) ale ,wlasnie jest te ale ..:)
Szkoda że silnik robiony w Chinach i zesrywa sie po 200km za salonem :p

zbyszek_africa
03.06.2009, 12:35
Panowie, przed zakupem KTM990Adv. w zeszłym roku robiłem jazdy próbne na większości motocykli które są na tej liście. Wybrałem wiadomo co.
Po roku jazdy, wybrałbym znowu LC8. Moim zdaniem jest następcą AT.

pozdr.

Kazmir
03.06.2009, 15:52
Panowie, przed zakupem KTM990Adv. w zeszłym roku robiłem jazdy próbne na większości motocykli które są na tej liście. Wybrałem wiadomo co.
Po roku jazdy, wybrałbym znowu LC8. Moim zdaniem jest następcą AT.

pozdr.

W moich rozważaniach też niestety wygrywa Kat 990Adv tylko ta cena......

Dubel
03.06.2009, 23:19
Szkoda że silnik robiony w Chinach i zesrywa sie po 200km za salonem :p

całkiem mozliwe nie zaprzeczam :) nie orientowałem sie w temacie :)
ja uważam że jak na mój gust to wizualnbie jest naprawde ok

rambo
03.06.2009, 23:25
no ok, każdy na swoją melodie. Ja jak jade patrze na droge, nie na motor :)

chomik
04.06.2009, 08:08
Szkoda że silnik robiony w Chinach i zesrywa sie po 200km za salonem :p
A skunt te informacje ? Chętnie poczytam :)

7Greg
04.06.2009, 08:50
A skunt te informacje ? Chętnie poczytam :)

Z nienawiści do BMW ;)

sambor1965
04.06.2009, 08:53
No akurat znany nam jest chyba z Rambo ten sam przypadek. No, ale jak jedna jaskółka wiosny nie czyni tak i trudno cos wyrokować na temat calej serii na podstawie jednego Marcela.
Silnik jest robiony na Tajwanie, a nie w Chinach.
W kazdym razie przygladam sie tez BMW 800GS i jej grzechom mlodosci.
I martwia mnie bardziej takie rzeczy:

BMW Recall
Manufacturer: BMW of North America
Model Year: 2008
Models affected: F800 GS
NHTSA Campaign Number: 09V088000
Problem: BMW is recalling model year 2008 F800 GS motorcycles. The axle shaft wall thickness may not have been manufactured according to specifications. If the wall thickness was not sufficient, the axle shaft could deform and could break increasing the risk of a crash.
Corrective Action: Dealers will inspect the axle shaft assembly and replace or repair the necessary components free of charge. The manufacturer has not yet provided an owner notification schedule.


albo to:
I went to my dealer yesterday to get Front Axle replaced when I experienced subject coolant leak [17000km]. The mechanic has added me to the recall list [not all vin numbers included in original recall notice] for this problem and ordered parts. Was also informed that a new recall was published Fri night 29 May [Australia time] reference replacement of fuel sender device under seat, something to do with flaking material from sender unit getting into fuel. All parts have been ordered for replacement.


Mimo to w testach pisza o nim jako o nowej Afryce:
http://www.motorcyclists-online.com/o1_805_Road-Test--2008-BMW-F-800-GS-launch---Africa-Twin-.html

jorge
04.06.2009, 14:58
Mimo to w testach pisza o nim jako o nowej Afryce:
http://www.motorcyclists-online.com/o1_805_Road-Test--2008-BMW-F-800-GS-launch---Africa-Twin-.html[/quote]

Tajwańswkie BMW to może trochę gorzej niż Hiszpańskie Hondy..., mi też się nasuwa podobieństwo do ideii AT - trochę wygląd, silnik tylko ińszy... ogólnie wygląda jakby BMW czytało forum AT i zareagowało (próba) na oczekwiania wielbicieli na następczynie...
KTM z ceną jest chyba osiagalny jedynie dla wybranych (mądrzejszych co nie kupują BMW GS 1200 Adventure).

jorge
04.06.2009, 15:00
aha co nowego Trmpka - siedziałem, pukałem - nie jeździłem w terenie. generalnie wyglada na jeden wielki plastik (osłona z plastiku na silniku to chyba pomyłka). Nie dodałem Kawy KLE 500 - gość w Bydgoszczy ma z 2004 z przebiegiem 450 km (!), ale uczciwie mówi, że dleko mu do Trampka (o AT nie mówię).

rambo
04.06.2009, 15:45
Dzięki Sambor, jak zwykle nic dodać nic ujać.

Hiszpańskie hondy mają się dobrze, (są tylko tam montowane, cześci są głównie z japonii a silnik cały napewno) sam mam jedną co ma wiecej deko jak 200km od wyjechania z salonu i jeszcze nie wyciekł z niej olej :)

Co do KLe 500, to jest to najwieksza pomyłka jaką jeździłem z "enduro"

hubert
04.06.2009, 16:24
Hiszpańskie hondy mają się dobrze

No ja nie wiem... Na targach przyjrzałem się nowemu wiaderku i np jakość plastików kokpitu i ich montaż przypominał mi turecką jakość wykonania mojego Fiata Fiorino :) No ale w sumie jeśli serce i większość części mechanicznych jest made in Japan to jest OK :D

rambo
04.06.2009, 16:25
nie wiem jak twój fiat ;) ale moje viadro hiszpańskie ma lepsze plastiki od mojej hondy panda, choć nie zwracam na to już większej uwagi. Bardziej rama silnik :)

tomekc
04.06.2009, 19:41
Devilki tez od bykobojcow pochodza - generalnie znane sa z niezawodnosci a reszte kto by dalej drazyl