PDA

View Full Version : łożysko główki ramy czy lagi?


Mecia
26.05.2009, 16:13
Witam. Problem następujący: Przy ostrym hamowania przednim heblem następuje stuknięcie(przy nurkowaniu i odbiciu) Nie moge zlokalizować skąd ten dzwięk sie wydobywa. Obstawiam łożysko główki. Zrobiłem nią ponad 30 tys km , i nie wiem ile zrobił poprzedni własciciel. Na centralnej, nie jest wykrywalny,tylko prze ostrych przeciążeniach. Jakies pomysły czarnuchy?

chomik
26.05.2009, 18:37
Jak na centralce nie nie ma przeskoku to chyba nie łożysko, sprawdź może jeszcze tarcze..

ramires
26.05.2009, 19:04
Jeśli ma łożyska kulkowe to na centralce nie zawsze wyczujesz to. Teraz testowałem właśnie to na trampku. Na podnośniku nie bardzo chciało coś się "stukać" ale na kostce brukowej od razu było czuć. Także to nie reguła.
Przejedź się po drodze, kostce brukowej - to najlepszy test

podos
26.05.2009, 20:11
na kulkach orginał pada przy 50 tysiacach i mur beton jest przeskok przy polozeniu na wprost. Stawiam na slizgacze w lagach.

dabal
27.05.2009, 19:36
tak czy siak i z jednym i z drugim lepiej nie jeździć a robota niewielka.Tak jak sugeruje Podos-stawiam na lagi

chomik
27.05.2009, 22:33
na kulkach orginał pada przy 50 tysiacach i mur beton jest przeskok przy polozeniu na wprost. Stawiam na slizgacze w lagach.
Mi oryginał zaczął padać po 21.000, wszystko zależy jak jeździć.....

Ronin22
27.05.2009, 23:29
a ja zapytam tak ... w prawej ladze mam cisnienie 1 atm ... natomiast w lewej gdy chcialem dobic powietrza znalazlem olej .... co z tym zrobic ?? wymiana uszczelniaczy zalatwi sprawe?

Mecia
28.05.2009, 06:50
Znalazłeś olej??? w jakim sensie? Chodzi Ci o wyciek?

sambor1965
28.05.2009, 08:57
a ja zapytam tak ... w prawej ladze mam cisnienie 1 atm ... natomiast w lewej gdy chcialem dobic powietrza znalazlem olej .... co z tym zrobic ?? wymiana uszczelniaczy zalatwi sprawe?

Uwazam ze dla rownowago powinienes miec w lewej 2 atm. A w kolach po 8. Haynes sie klania kolego nisko...

wasilczuk
28.05.2009, 09:20
mecia te stukanie to częsty defekt i moim zdaniem bardziej estetyczny niż groźny mechanicznie. u Szymona też stukało. kupił nowe pierścienie ślizgowe oryginał honda- kupa forsy- założyliśmy, świerze oleum i nic nie dało. dalej stuka. może to padają te małe spręzynki odbijające? sam już nie wiem.
u mnie też stuka ale sie przyzwyczaiłem i mam to w czarnej........

plakiet
28.05.2009, 10:26
na kulkach orginał pada przy 50 tysiacach i mur beton jest przeskok przy polozeniu na wprost. Stawiam na slizgacze w lagach.
Jak jest ten przeskok to trzeba wymieniać? Czy tak ma być?

podos
28.05.2009, 10:32
Jest rozwalona bieżnia. Trzeba wymienić.

Mecia
29.05.2009, 13:27
Czyli nastepne 50kkm zrobie :D

Andrez
04.06.2009, 11:23
Tak sobie czytam, ( bo własnie wskoczyło na szafę magiczne 50 tyś km) i dokładnie 3 dni temu zauważyłem takie samo stukanie. Nie wyczywa się go na centralnej tylko przy nurkowaniu. Przypomina mi się akcja z Volvo v40 gdzie padły przednie amortyzatory ( dwa na raz ) że można było palcem dognieść przód prawie do ziemi. Czyżby Japońce faktycznie przewidzieli te łożyska na 50 tyś km?

Poncki
04.06.2009, 12:10
Rozebranie łożyska główki zajmie ci godzinkę.
Będziesz mógł ocenić stan i przesmarować je.
Zwróć uwagę na bieżnie i będziesz miał wszystko jasne.
Jeśli chodzi weryfikacje luzu na główce to mi najwygodniej jest przy zdjętych lagach (ale robię to przy okazji innych napraw).
Jak jesteś chętny to wbijaj do mnie, chętnie pomogę.

rambo
04.06.2009, 15:30
Tak sobie czytam, ( bo własnie wskoczyło na szafę magiczne 50 tyś km) i dokładnie 3 dni temu zauważyłem takie samo stukanie. Nie wyczywa się go na centralnej tylko przy nurkowaniu. Przypomina mi się akcja z Volvo v40 gdzie padły przednie amortyzatory ( dwa na raz ) że można było palcem dognieść przód prawie do ziemi. Czyżby Japońce faktycznie przewidzieli te łożyska na 50 tyś km?

Ciekawe które z koleji 50 tyś km :haha2: ale 50 000km na takie łożyska nie jest źle. Dziś też swoje dociągnałem, w sumie mają 65 000km i się zrobił mały luz, ale chyba skasowałem go młotkiem :)

ŁukaszBIA
05.06.2009, 21:32
Pytanie w podobnym temacie: Czy zbyt mocne dokręcenie łożyska główki ramy może zaowocować objawem że motocykl 'kładzie się' na bok po puszczeniu kiery??

wieczny
05.06.2009, 21:44
Jak najbardziej.

ŁukaszBIA
05.06.2009, 21:56
Dzięki wieczny!! Przegiąłem pałę przy dokręcaniu!

wieczny
06.06.2009, 12:12
Proszę Cię bardzo :).

Było o wymienianiu łożyska, chyba podos popełnił w afripedii. Tam o ile pamiętam opisał sposób dokręcania, coby luz był odpowiedni.

7Greg
06.06.2009, 12:32
11 Nm ;)

wieczny
06.06.2009, 13:33
Chyba docisk :). Górne półke za to dopierdolić, to chyba najmocniej dokręcana śruba w moturze, niech mnie ktoś poprawi.

Dzieju
07.06.2009, 10:39
było już o tym, ja kasuję luz na zero ale tak żeby koło się nie waliło na boki przy popychaniu( koło w powietrzu na centralce) ale i nie stawiało oporu.
Polecam wałkowe, dłużej polatają niż kulkowe.

podos
08.06.2009, 09:58
Chyba docisk :). Górne półke za to dopierdolić, to chyba najmocniej dokręcana śruba w moturze, niech mnie ktoś poprawi.

125 Nm (mocniej to chyba tylko sprzęgło)

podos
08.06.2009, 10:04
Proszę Cię bardzo :).

Było o wymienianiu łożyska, chyba podos popełnił w afripedii. Tam o ile pamiętam opisał sposób dokręcania, coby luz był odpowiedni.

popełniłem, ale raczej było za luźno - po 500 km poluzowało się i dopycilem.
Nie podobają mi się zajebiście te metody na "OKO", Chce taką nasadkę na klucz nasadowy coby dokręcić dynamometrycznym kluczem.

skąd taką nasadkę koronkową wziąść?

Misza
08.06.2009, 10:42
skąd taką nasadkę koronkową wziąść?


Zrobić: stara nasadka + metaloplastyka spawalnicza, moment znikomy więc powinno działać

wieczny
08.06.2009, 13:31
Każde nowe łożysko się układa i wymaga dokręcenia. Tak mi z praktyki wychodzi. Na swoich motocyklach i nie tylko. Z teorią to wiadomo jak w praktyce jest.

hubert
08.06.2009, 14:50
skąd taką nasadkę koronkową wziąść?

A tutaj można sobie kupić :

http://www.cmsnl.com/products/07916-371-0101-socket_079163710100/

ale cena odstraszająca ...

Hmm myślę że można by gdzieś zamówić zrobienie partii takich nasadek ???