PDA

View Full Version : Dodatki do NAT AS


Lukhor
15.01.2019, 08:57
Witam

Czy oprócz stopki centralnej i mocowania kufra centralnego warto coś brać OEM przy zamawianiu NAT AS? Pomijając koszt, to czy i co warto wziąć od innego producenta? Osłony? halogeny? deflektory?
Wybaczcie jeśli idę na łatwiznę. Przebrnąłem przez część postów, ale nie mam niestety ostatnio czasu drążyć tematu, a sprzęta muszę zamówić w tym tygodniu.

Pozdrawiam

szelas
15.01.2019, 09:09
Witam

Czy oprócz stopki centralnej i mocowania kufra centralnego warto coś brać OEM przy zamawianiu NAT AS? Pomijając koszt, to czy i co warto wziąć od innego producenta? Osłony? halogeny? deflektory?
Wybaczcie jeśli idę na łatwiznę. Przebrnąłem przez część postów, ale nie mam niestety ostatnio czasu drążyć tematu, a sprzęta muszę zamówić w tym tygodniu.

Pozdrawiam

Zdaje się (mogę się mylić), ale honda nie przewidziała w ATAS mocowania kufra centralnego, więc i tak musisz wziąć coś od innego producenta. Cała reszta jest w standardzie. Co do wymiany OEMowych dodatków na jakieś alternatywne niech się wypowiedzą ci co mają ATAS ;)

muszel72
15.01.2019, 17:35
Nie mylisz się z tym mocowaniem. Ja kupowałem kufry H&B i w zestawie jest dostępne.

guenvyhar
16.01.2019, 10:42
W listopadzie kupiłem ATAS DCT, dodatkowo u dealera wziąłem:

- Kufry boczne OEM.
- Kufer centralny z płytą Givi Treker 42L.
- Scottoiler xSystem
- Komplet deflektorów przednich (dół i góra) OEM.
- Stopka centralna OEM.

Sam montowałem:
- Gmole HEED bunkier.
- Osłony handbarów H&B.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Emek
16.01.2019, 10:55
- Komplet deflektorów przednich (dół i góra) OEM.

Co to za deflektory?

Lukhor
16.01.2019, 11:45
Sam montowałem:
- Gmole HEED bunkier.
- Osłony handbarów H&B.


Wymieniałes oryginalne gmole? Dużo roboty? Nie haczysz kolanami o rury?

chemik
16.01.2019, 12:49
- Osłony handbarów H&B.


Co to osłony handbarów? Przecież handbar to osłona. Osłaniać osłonę osłoną? Po co? ;)

EDIT:
Chyba już wiem: https://www.hepco-shop.de/meinbike/honda/crf-1000-africa-twin-adventure-sport-2018/griffschutz-rechts-links-schwarz-fuer-honda-crf1000l-africa-twin-adventure-sports-ab-bj-2018.html

Pytanie pozostaje - po co?

Emek
16.01.2019, 13:07
Ten drucik to chyba jakiś żart?

CzarnyCzarownik
16.01.2019, 13:09
Teraz tylko czekać na osłonę osłony, która osłania osłonę ... :dizzy:

Tank
16.01.2019, 17:22
Czemu to służy? Serio pytam.
Za tą kasę można przeciez porządne handbady kupić.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Novy
16.01.2019, 17:28
Jak dobrze pamiętam to HarryLey4x4 ma/miał takie osłony H&B i po swojej wypierdolce ponownie je zachwalał i zwracał na nie uwagę w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Zresztą każdy kupuje, co chce i lubi, więc docinki i naśmiewanie się chyba nie do końca jest w porządku?

guenvyhar
16.01.2019, 23:39
Co to za deflektory?

Przednie: https://ruggedroads.co.uk/OEM-Honda-Visor-Kit-CRF1000l-Adventure-Sport-2018
Boczne: https://ruggedroads.co.uk/OEM-Honda-Upper-Lower-Deflector-Kit-CRF1000-Adventure-Sport-2018

Wymieniałes oryginalne gmole? Dużo roboty? Nie haczysz kolanami o rury?

Robiłem to pierwszy raz i trochę roboty z tym jest, powiedzmy 2-3h samemu. Oryginalne orurowanie to kpina, która może co najwyżej służyć do mocowania dodatkowych świateł. Podczas ich demontażu nie mogłem się nadziwić jak to jest zamocowane do czaszy (pod światłami). Te gmole bunkier z HEED są mega solidne. Do kolan jeszcze bardzo daleko, bardziej bałem się prawej strony nad hamulcem tylnym, czy butem nie będę zahaczał, z uwagi na pokrywę DCT- po montażu okazało się, że nie ma problemu.

Co to osłony handbarów? Przecież handbar to osłona. Osłaniać osłonę osłoną? Po co? ;)

EDIT:
Chyba już wiem: https://www.hepco-shop.de/meinbike/honda/crf-1000-africa-twin-adventure-sport-2018/griffschutz-rechts-links-schwarz-fuer-honda-crf1000l-africa-twin-adventure-sports-ab-bj-2018.html

Pytanie pozostaje - po co?

Po pierwsze zrwacam uwagę na estetykę, Barkbusters mi zwyczajnie nie leży, aluminiowy wspornik wg. mnie po prostu nie pasuje. Te rury z H&B są idealnie dopasowane do osłon OEM. Po co?- motocykl po upadku opiera się o kierownicę i sety/gmole, to chyba wystarczający powód biorąc pod uwagę TBW? Te osłony są mega solidne i wyglądają estetycznie, w odróżnieniu do osłon aftermarketowych.

Kostas
17.01.2019, 09:37
Potwierdzam co napisał Guenvyhar. Ja również mam zamontowane osłony handbarów H&B i spełniają swoje zadanie (przed montażem już raz wymieniałem Handbar).
Co ciekawe... u chincoli znalazłem coś takiego :

Link (https://pl.aliexpress.com/item/1-para-stali-motocykl-stra-r-czne-kierownica-Protector-dla-Honda-CRF1000L-afryki-Twin-2016-2017/32960692490.html?spm=a2g17.search0604.3.47.71581f7 ewLkT96&transAbTest=ae803_4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4_10065_ 10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_10618_431_ 10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10843_10059_ 10884_5736015_10887_100031_321_322_10103_5736115_5 735615%2Csearchweb201603_53%2CppcSwitch_0&algo_pvid=27a5ef6f-15bf-48c4-adb5-fa8bcd592ce2&algo_expid=27a5ef6f-15bf-48c4-adb5-fa8bcd592ce2-6)

Nie wiem tylko jak z jakością .....
Jednak z uwagi że jest to element który nie ma bezpośrednio wpływu na jakiś rodzaj bezpieczeństwa, można zaryzykować u kupić u Chincoli.

robertG7
17.01.2019, 09:57
Co to osłony handbarów? Przecież handbar to osłona. Osłaniać osłonę osłoną? Po co? ;)

EDIT:
Chyba już wiem: https://www.hepco-shop.de/meinbike/honda/crf-1000-africa-twin-adventure-sport-2018/griffschutz-rechts-links-schwarz-fuer-honda-crf1000l-africa-twin-adventure-sports-ab-bj-2018.html

Pytanie pozostaje - po co?

Niedługo wymyślą osłony osłon handbarów... takie czasy :)
Wiosna już za kilka tygodni i znów na ulicach pojawią się globetroterzy z 3 kuframi wyjeżdżający codziennie rano na wyprawę i powracający z niej po południu :)

guenvyhar
17.01.2019, 10:39
Niedługo wymyślą osłony osłon handbarów... takie czasy :)
Wiosna już za kilka tygodni i znów na ulicach pojawią się globetroterzy z 3 kuframi wyjeżdżający codziennie rano na wyprawę i powracający z niej po południu :)

Nawet jeśli tak będzie to tylko się cieszyć- biznes się kręci. Nie każdy ma ambicje taplać się w błocie itd.- ironia jak dla mnie nieuzasadniona. Uważasz się za kogoś lepszego bo?

Sorry za off topic.

Emek
17.01.2019, 10:57
Oryginalnych osłon nie można nazwać handbarem. Kawałek plastiku co pęka przy byle glebie. Dla mnie tylko BB, te druty z HB nie budzą zaufania a i estetyka dyskusyjna (rzecz gustu).

muszel72
17.01.2019, 14:29
tak czy inaczej 8 dych w obcej walucie za kawałek pogiętego druta to i tak za wiele. Może by ktoś sprytny wzorem innych co już robią błyskotki do NATek zrobiłby takie ustrojstwo?

madafakinges
17.01.2019, 16:46
Oryginalnych osłon nie można nazwać handbarem. Kawałek plastiku co pęka przy byle glebie. Dla mnie tylko BB, te druty z HB nie budzą zaufania a i estetyka dyskusyjna (rzecz gustu).

Podzielam zdanie.

kristoch
17.01.2019, 17:39
Hm...
Nie wiem co oznacza rdzennie polskie słowo „handbar”, bo w angielskim słowniku takiego nie znalazłem. Jest „handlebar” i oznacza kierownicę, „drążek sterowniczy”. Jest w potocznym szekspirowskim „handguard” i oznacza osłonę dłoni.
Mam w NAT zamontowane BB od nowości i na kupiłem właśnie te druciki by wrócić do ori osłon dłoni. W realu sprawiają solidniejsze wrażenie niż BB z dwóch powodów:
- są stalowe, słusznej średnicy i sztywności,
- drugi, wewnętrzny punkt mocowania jest nie do kierownicy jak w przypadku BB tylko do wsporników kierownicy.

Ale w sumie to dość przecież podobne produkty - składają się z metalowego elementu konstrukcyjnego, który ma przenosić obciążenia i plastiku chroniącego od wiatru.
Nie testowałem jeszcze wprawdzie w realnych glebach ale nie podzielam lekkodrwiącego charakteru opinii o drucikach ;-) BB zaliczyły parę paciaków i żyją.
Zdrowia!

PS opcja z drucikami + ori osłony ma wadę w postaci braku możliwości obracania kierownicy w osi, kierownica może być tylko w fabrycznej pozycji. Wynika z mocowania do wsporników kierownicy.

guenvyhar
17.01.2019, 22:28
Potwierdzam to co napisał kristoch, te osłony handguardów (?) budzą zaufanie. Co do podśmiewywania- Polska, tutaj każdy zna się na wszystkim i ma coś do powiedzenia na temat czegoś czego na oczy nie widział...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Tank
18.01.2019, 05:28
PS opcja z drucikami + ori osłony ma wadę w postaci braku możliwości obracania kierownicy w osi, kierownica może być tylko w fabrycznej pozycji. Wynika z mocowania do wsporników kierownicy.
Czyli, jak rozumiem, nie ma mozliwosci ustawienia czegos, co z zalozenia ma służyć w offie, do jazdy w offie?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

bukowski
18.01.2019, 06:59
Nie ma co się emocjonowac. Estetyka sprawa indywidualna, ale ta konstrukcja nie naprawia słabego fabrycznego mocowania oryginalnej osłony. U mnie to pękło przy byle paciaku. Na BB miałem tych paciakow z 10 i nic..

Sent from my G8441 using Tapatalk

Borkow
19.01.2019, 22:01
Czemu to służy? Serio pytam.
Za tą kasę można przeciez porządne handbady kupić.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Przy okazji, może szanowne forum, polecić coś dobrego w temacie?