PDA

View Full Version : A4 B8 2,0TFSi czy Insignia 2.8? (4x4)


tyran
09.01.2019, 21:33
Szukam kombi 4x4 z automatem i się zastanawiam. Wybrałem te dwa, bo w miarę mi się podobają.

Dajcie znać o plusach i minusach jednego i drugiego, i na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie.

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

P.S.
Zmieniłem tytuł z A4 czy Insygnia, bo już wybrałem.

wojtekk
09.01.2019, 21:47
W tych modelach nie pomogę, ale ogólnie.

1. Jak 4 x 4 to audi. Jeżeli to torsen to koniecznie. Jeżeli silnik poprzecznie, to juz nie będzie i wtedy bym kupił tańszego.

2. Opel i audi to przepaść jakości wykonania. Brałbym audi.

3. Audi nie ma prawa mieć rdzy. Jak ma - nie brać.

Emek
09.01.2019, 21:48
A4 Allroad miałem 2.0 z automatem. Załadowany zamula i słabo hamuje. Przy lataniu szybkim lubił łyknąć oleum i wkurzające było że nie ma tam bagnetu tylko się dolewa ile komp pokazuje co może być złudne. Sprzedałem kumplowi i dalej nagina chyba 3 rok. Dokupił kit z bagnetem i nic się raczej nie dzieje bo nie dzwonił ze zjebą że mu złom sprzedałem ;) i dalej jeździmy razem na wakacje. Fajne auto, spory kufer, spalanie 10 jak się nie gniecie, jak się jeździ "normalnie" to 12 wypije. Nic złego nie powiem bo byłem zadowolony i nic nie klękło. Jakaś akcja serwisowa była ale auto już nie było u mnie więc nie wiem o co chodziło. Polecałbym jak pewny egzemplarz.
Od Opli się trzymam z dala od lat więc nie pomogę.

tyran
09.01.2019, 22:53
Te nowożytne Ople też takie słabe?

Emek. 211KM z DCT zamula? Miałem 250KM ze zwykłym automatem w cięższym (większym) aucie i nigdy mi nie brakowało.

wojtekk
09.01.2019, 23:07
Opel to zupełnie inna półka. Po prostu. Jakby porównać z fiatem ?

cezeters
10.01.2019, 09:20
Wiesz jak jest z tymi 2.0 TFSI . Piją olej jak szalone, a z wydechu nic. Nawet dymka przy zdrowym katowaniu w ramach testu. Osobiście miałem dwa takie znajome auta. W jednym udało się w serwisie za free zrobic wymianę silnika na poprawiony, a drugi niestety to koleś placil. Trzeba szukać auta z poprawionym silnikiem.

voxan69
10.01.2019, 10:16
Kolega ma Insignię 4x4 turbo od nowości i złego słowa nie mówi - po za tym, że jak na swoje gabaryty zewnętrzne jest ciasna w środku. Odnośnie Audi to jakościowo też juz polecieli w dół - jak zresztą każda firma.

Emek
10.01.2019, 10:45
Emek. 211KM z DCT zamula? Miałem 250KM ze zwykłym automatem w cięższym (większym) aucie i nigdy mi nie brakowało.
Ja niestety wszystko oprócz mojego strucla Land Cruisera gniotę w podłogę na maxa więc dla mnie po załadowaniu zamula jak chu. W ponad 300 konnym X5 to odczucie jest jeszcze bardziej odczuwalne a droga hamowania wydłuża się bardzo mocno. Do tego dynamika przy prędkościach powyżej 150 po prostu przestaje istnieć. Auto nie przyspiesza tylko się rozpędza.

madafakinges
10.01.2019, 10:47
Gdzie ty się tak spieszysz tym samochodem?

Emek
10.01.2019, 10:51
Nad morze z reguły.

wojtekk
10.01.2019, 10:53
Silnik 2.0 kupuj tylko po 2012. Wczesniej niepolecam

siwy
10.01.2019, 10:54
Insygnia to częsty obiekt drwin ze względu na wielkość z zewnątrz a ciasnotę w środku.

Ja mam kombi subaru outback 3.0 245 KM w LPG i jeździ to bardzo fajnie. Minusy ma jak to subaru. Chodzi o to żeby te minusy nie przysłoniły nam plusów :)

Mhv
10.01.2019, 10:55
Dokładnie, proszę się nie podniecać, szczególnie jakością audi, to nie to co 20 lat temu...znam dość blisko takie jedno A7 2,0 tsi czy coś - turbo quattro. Np. wg papierów miało palić średnio <8 a średnio jest 11. W mieście to nie będę mówił..

Emek
10.01.2019, 10:56
Miałem ten motor w 2 pojazdach roczniki 2009 i 2012 i nigdy nic się z nim nie działo.

tyran
10.01.2019, 13:00
Chcę coś z okolicy 2010. Czyli jak z tym spalaniem oleum. Ile to norma, a ile przesada?

Emek
10.01.2019, 13:08
Bez przesady. Olej łykał ale nie jakieś kosmiczne ilości. Miałem go od nowości i dolewałem 2-3 razy po ok litrze. Jeden raz ciut więcej. Występowało to tylko jak pałowałem po autobahnie i nigdy więcej. To w Audi. W Tiguanie miałem ten silnik tylko słabszy i tam nigdy się to nie zdarzyło . VW był w manualu ale nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie.

cezeters
10.01.2019, 13:46
A4 kumpla 2011r. quattro 40.000 mil. Serwisowane. Wymiana oleju i w trakcie drogi z UK do Pl zapala sie poziom oleju po ok 1000km. Dolewka i po następnym tysiącu znowu i znowu. Ani dyma! a rura czysta! Byl juz po gwarancji ale wcześniej serwisowany w Aso. I to go urawowalo. Ponieważ audi robiło na to kiedys akcje to bujanie po dilerach i próby wyegzekwowania naprawy. Któryś wreszcie zalał silnik nowym olejem. Zaplombowal wlewy, spusty, filtr i kazal przyjechac po ilustam milach. Pomierzyli ile zostało i wymienili silnik na nowy (słupek)...
Od tamtej pory spokoj.
Drugi a3 2010. Nie dymi a olej znika. Remont silnika gdzies. Potem oo drodze do PL wylazi korba. Laweta. Reklamacja. Jakis silnik używany. I nowy wlasciciel.
Audi zrobilo babola. Potem zakładali tloki z dłuższym płaszczem i szersze pierścienie.
Nie wiem jak inni, ale ja poznałem tylko dwa egzemplarze. Oba zjeb...ne.

wojtekk
10.01.2019, 14:10
Dlatego po 2012

tyran
10.01.2019, 18:08
Ło querwa! Poczytałem w necie o tym. Ale babol!
Muszę chyba dorzucić kasy na nowszy...
Mało tego w necie z lat 2012-2014.

wojtekk
10.01.2019, 18:24
No niestety. Z oplem nie pomogę ale dojście do speca od audi mam i zawsze mogę Ci coś sprawdzić.

tyran
10.01.2019, 18:48
Dzięki wojtekk.

A może w tą stronę pójść?

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-allroad-quattro-bang-olufsen-navi-led-ID6AcOkH.html

Czy taka usterka go dyskwalifikuje?

Edit.
Chyba pójdę w Allroad’a.

Adagiio
10.01.2019, 18:51
Nie wiem jak z trwałością nowszych modeli, miałem kiedyś bmw 530 turing z trzy litrowym silnikiem benzyny, stałym 4x4. Jedno z wygodniejszych osobowych aut jakim jeździłem, po złożeniu siedzeń sporo miejsca i mogą wygodnie spać nawet dwie osoby. Zimą napęd robił i nie mówię o jeździe po mieście tylko góry i trasy z dużym ogonem. Paliło to od 10 do 16 litrów gazu, przejechałem ze 200 tysiaków i nie robiłem niczego oprócz eksploatacyjnych rzeczy, 2004 albo 2005 rok.

Melon
11.01.2019, 12:29
Dzięki wojtekk.

A może w tą stronę pójść?

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-allroad-quattro-bang-olufsen-navi-led-ID6AcOkH.html

Czy taka usterka go dyskwalifikuje?

Edit.
Chyba pójdę w Allroad’a.

To może być banan,kurtyny wywalone.Ja bym się w to nie pchał.Masz fachowca co to zrobi na tip top?Walone może być ale dla mnie w elementy co sam wymienię.Pamiętaj że tera blachy w audi gorsze od francuza i ruda je lubi.Żona ma może dużo starsze ale ale pod pryszczami dziury.:D
Gaz do tfsi też tani nie jest.

Emek
11.01.2019, 12:30
Ulep z USA. Ja bym unikał.

wojtekk
11.01.2019, 12:46
W Audi blachy wcale blachy nie gorsze - zależy jaki rocznik. W Toyocie był pojedynczy ocynk. Tutaj mam podwórjny.

Konsultacja mechanika - on nie lubi kombinowania. A tu będziesz miał kombinowanie. Jeżei lubisz się bawić, masz ludzi, kâ€.órzy ogarną - to ok. Ale tu jest mnóstwo rzeczym, których może nie uda się zerstoić z elektroniki. Albo drogo, albo półśrodki.

Poczytaj o Allraod - ma swoje wady. Nie lepiej quattro? Mniej kombinowania, tańszy serwis, więce na rynku.

Emek
11.01.2019, 12:50
A jakie to ma wady Allroad?

wojtekk
11.01.2019, 12:58
Na przykład napisałem dalej - ciut tańszy serwis, mniej części (jeżeli chodiz o używki) - mniej tego u nas.

tyran
11.01.2019, 16:00
Luzuje się z rozbitków. Dokładam kasy i szukam Allroada. (Chociaż A5 też mi się podoba :D)

bukowski
11.01.2019, 17:13
Wam te Audi to skrecaja? W zeszłym roku miałem trzy na zastepczaki (A4 tfsi, A5 tfsi 2.7 quattro, a6 chyba 2.7 allroad) wszystkie max dwuletnie, wszystkie kondoniaste i słabo skrecajace. Za każdym razem z ulga wracałem do passerati b8, który dla odmiany skręca.

A 10 lat temu napalony na a6 quattro po przejażdżce kupiłem Subaru outbacka :D rowniez z powodu skręcania.

Sent from my G8441 using Tapatalk

WieniuZiel
11.01.2019, 18:50
Z tym skręcaniem to jak kto czuje, znam takich co mówią że GLS skręca... 🤔.
Outback sprzed 10 lat to był ostatni dobrze jeżdżący, od 2010 to pontony, nawet napęd jest już pseudo stały.
Wymienione modele Audi świetnie się prowadzą, ale to nie są sportowe auta.
Użytkuję aktualnie Paska i cóż, daleko mu do poręczności na krętych drogach w porównaniu do Outbacka mod.09.

lukasz_vip
11.01.2019, 21:21
A6 w quattro słabo skręca. Ciężki przód i niestety najpierw ma tendencję do podsterownosci a później do nadsterownosci. Fajnie to widać na tym filmiku: https://youtu.be/1zAiUwbmCxU najpierw ucieka przod a później zarzuca tyłem.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

lukasz_vip
11.01.2019, 21:45
Nie ten filmik wrzuciłem. Miał być ten https://youtu.be/b1BgULiZxBM

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Śwagier
11.01.2019, 23:30
https://www.youtube.com/watch?v=z8_EhqG8vjM

to może pomoże:dizzy::dizzy::dizzy:

tyran
12.01.2019, 05:10
To dość śmieszne jest:
https://youtu.be/z8_EhqG8vjM

(+18)

Tank
12.01.2019, 07:36
Opel fuj!, choc fanem audi zuelnie nie jestem.:) Ziewanie ogarnia juz od samego patrzenia na znaczek opla. ;) Różnica w jakości wykończenia nieporownywalna, Auta gabarytowo w jednej klasie, wykonczeniowo w dwóch różnych z dużą odległością pomiędzy... Czucc to juz od samogo poczatku po przesiadce z audi. Sam dzwiek zamykanych drzwi rozwiewa zludzenia.:)
Insignia 1-ej generacji zrywa z tradycją jakotakiej niezawodności opli (choc to moze zalezec od wersji). Diesel z automatem l to bylo nieustające pasmo udręk zakończone wymianą skrzyni biegow w ostatnim tygodniu gwarancji (wczesniej byla 3razy "regulowana" az na szczęście padła calkowicie przy przebiegu ca. 80tkm) . Po drodze takie "pierdoły" jak akumulator i alternator, piasty tyl z lozyskami i co rusz jakies cos z elektryką, flownie typu ktoras lampa nie swieci.:)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Dzieju
12.01.2019, 11:32
Od Opli się trzymam z dala od lat więc nie pomogę.
Ja ostatnie 19 lat przelatałem Vectrami ( A , B a teraz C , wszystkie z najlepszymi silnikami w danych modelach).
To dobra średnia półka , niedroga w eksploatacji , niemal wszystko można samemu sobie naprawiać, bardzo dobre silniki benzynowe ( w przeciwieństwie np do grupy VW w analogicznych latach).
Przebiegi tymi autkami to 250tyskm , 150tyskm , 22tyskm i rośnie.
Jak ktoś myśli o Insigni to dopiero od ok 2012 , poprawione względem tych z początku produkcji, ciasnawe w środku względem gabarytów.
Czy po tylu latach z Vectrami kupiłbym Insignię jako kontynuację , nie wiem .....jakoś nie podoba mi się.

Ciekawostką jest to że w Vectrze C można zrobić 4x4 co w połączeniu z 2.0t ustawionym na 320KM i 500Nm daje fajną zabawkę latającą pod 300km/h , trącą nosy posiadaczom wypasionych Audi , BMW czy Mercedesów kosztujących kilka razy więcej kasy.
I taki zestaw może być alternatywą dla Insigni.

W ramach uzupełnienia.
Tata Vectrą B jeździł 15 lat i zrobił nią 270tyskm , w tym miesiącu przesiada się na C.
Siostra ujeżdża już drugą astrę .
Brat cioteczny miał Vectry A , B i teraz C , jego synowie 2x B i teraz C ( jedyny diesel).

Podsumowując mamy razem 75 z hakiem lat jazdy oplami i razem ponad 1.5 mln km nimi zrobione.
Myślę że to wyniki dość wiarygodne jeśli chodzi o wyrobione zdanie o Oplu.
Oczywiście tylko benzyny z lpg i tylko manualne skrzynie.

Nie kwestionuję jakości wykonania wiodących marek ale często po latach jak zaczynają padać różne osprzęty i często drogie to ta jakość zostaje nieco przyćmiona.
Oczywiście chciałbym zarabiać tyle by sobie pozwolić na kupno i bezstresowo eksploatować RS6 dziabnięte na 750KM.
Ale cóż , nie wszystkim wyszło stanąć w tej dobrej kolejce.

Mając tyle lat i kilometrów doświadczenia mogę spokojnie stwierdzić jak wcześniej , że to dobra średnia półka warta uwagi.
Insignie to już nie Vectry i dlatego wielu pozostaje na Vectrach i nie idzie w stronę Insigni.
2.8 to kiepski pomysł ale z drugiej strony nie ma ciekawych benzyn ( o klekotach się nie wypowiadam) w Insigniach

bob.dsk
12.01.2019, 22:01
Mam 2 Insignie w firmie i jestem średnio zadowolony.

Mam tez porównanie A6 C7 do mojej BMW 5 G31 xdrive i wg mnie BMW sporo fajniejsze. Lepsze w prowadzeniu, cichsze i lepiej wykonane. Wcześniej miałem 3 F31 z której byłem mega zadowolony.

SMP
12.01.2019, 22:06
Luzuje się z rozbitków. Dokładam kasy i szukam Allroada. (Chociaż A5 też mi się podoba :D)

A5 baardzo polecam, latam nim rok i złego słowa nie powiem, zakochałem się od pierwszej jazdy próbnej...podobnie zresztą jak w NAT :)

tyran
12.01.2019, 23:20
A5 baardzo polecam, latam nim rok i złego słowa nie powiem, zakochałem się od pierwszej jazdy próbnej...podobnie zresztą jak w NAT :)

No, ładna jest. Ale chyba jednak Allroad będzie. Bardziej uniwersalny.
Generalnie potrzebuję puszkę do miasta. Robię samochodem max 10000km rocznie. Motocyklem znacznie więcej...

tyran
16.01.2019, 00:57
Właśnie wróciłem z polowania.
Jest biała A4 B8 Allroad, 2013r, 2.0TFSI, 58000 przebiegu, ze stanów.
Oczywiście, jak to z USA, puszka po przejściach, ale nic tragicznego, pokiereszowany przód. Znam całą historię auta. Mam całą dokumentację foto i nie tylko. Samochód przejrzałem w salonie/serwisie Audi. Prawie wszystko się potwierdziło, wyszło parę kwiatków, ale pomogły w twardej negocjacji ceny.

Dzięki Panowie za wyleczenie mnie z Opla!

Pozdrawiam.

wojtekk
16.01.2019, 06:15
Niech służy ! Pochwal się zdjęciami. Opisz co dolega

Novy
16.01.2019, 06:22
(..)Dzięki Panowie za wyleczenie mnie z Opla!(...)

Niemcy mają takie powiedzenie:
"Jeder Popel fährt 'nen (albo: mit) Opel" ;)
Każdy babol (koza z nosa) jeździ Oplem

Pochwal się koniecznie i niech nawija kilometry niezawodnie :Thumbs_Up:

wojtekk
16.01.2019, 06:30
I pamiętaj , że wskaźnik w milach :)

tyran
16.01.2019, 21:54
Chwalić się nie ma czym. Audi, jak Audi. Zwykły faszystowski samochód. :D
Przebieg w kilometrach, potwierdzony w serwisie. Wnętrze jak nowe. Bolączką było to że wg. sprzedawcy malowany miał być przód, a okazało się że doszło do tego troje drzwi. Ale powłoka ładna i bez szpachli.
Czeka mnie wymiana olejów, klocków i jedna akcja serwisowa- wymiana nagrzewnicy elektrycznej w nawiewach. Przekonał mnie przebieg i parę rzeczy w wyposażeniu. (Panoramiczny szyberdach, kamera cofania, elektryczna klapa...).
Wynegocjowałem 4% upustu i komplet nowych zimówek.
Puszka jest ciężka i trzeba to brać pod uwagę przy hamowaniu, ale żap... jak dzika. W nocy, na białej autostradzie pewna jazda przy 160 na budziku. :)
Niestety jest dość paliwolubne przy moim stylu jazdy. Na szczęście robią fajną instalację na podtlenek biedy wykorzystującą oryginalny układ paliwowy (wtryski i sterowanie nimi). Także się zastanowię.

apex
18.01.2019, 10:19
Zjecie mistrz!

Navaja
18.01.2019, 17:30
Niemcy mają takie powiedzenie:
"Jeder Popel fährt 'nen (albo: mit) Opel" ;)
Każdy babol (koza z nosa) jeździ Oplem



Ekstra, w gratisie dla Ciebie ;)
Wer Scheisse frisst und Popel kaut, der fährt auch das, was Opel baut"

matjas
18.01.2019, 20:27
Gdzie gowno zamarza a gile kapią??? I co dalej??? :)

tyran
18.01.2019, 20:47
Zjecie mistrz!

Co racja, to racja... :D
Muszą zdjęcia poczekać na czysty samochód i lepsze okoliczności przyrody.

Novy
18.01.2019, 21:02
Gdzie gowno zamarza a gile kapią??? I co dalej??? :)

Kto gówno żre i kozy (z nosa) żuje, ten jeździ tym, co Opel buduje

matjas
18.01.2019, 21:14
O matko :)

tyran
01.03.2019, 13:36
O matko! :)
W końcu umyłem grata.
Czemu zdjęcia tak wchodzą?
I czemu po edycji znikają?
O, jednak nie znikają.
Jak wykasować jedno zdjęcie?

Novy
01.03.2019, 20:35
Proszę...

86476

tyran
01.03.2019, 21:33
Proszę...

86476

Dzięki. Jak to zrobiłeś?

Cezar3
01.03.2019, 22:44
Foto jak do sprzedaży - nic nie wiać 😁

Novy
01.03.2019, 23:03
Dzięki. Jak to zrobiłeś?

Zapisałem zdjęcie, otworzyłem w trybie do edycji, obróciłem i zapisałem. Można jeszcze coś 'zrobić' ze zdjęciem (przyciąć czy nałożyć filter), jeśli nie chce się zapisać tylko po obróceniu.
Przed zatwierdzeniem wiadomości przycisnąłem 'Podgląd wiadomości' czy na pewno jest poprawnie i zadziałało :)

tyran
20.03.2019, 00:39
Zmieniłem tytuł z pytającego o wybór.

Pojeździłem trochę i jest OK.
Acha, skrzynia to Tiptronik 8-mio biegowy, nie DSG.
Wymieniłem oleje w silniku, skrzyni i dyfrze. Doszła jeszcze jedna poducha olejowa w wahaczu.
Auto fajne. Przyśpiesza jak wariat na śliskim.
Mam kilka rzeczy których nie miałem w poprzednim.
1. BiXenon- robi robotę w nocy.
2. Pełna łączność z telefonem-bezpieczeństwo i komfort, no i muzyczka z fona.
3. Keyless-wygodna sprawa, ale ogłupia. (Już parę razy wylazłem z domu bez pilota na szyi i bardzo się zdziwiłem czemu się nie otwiera :D)
4. Kamera cofania+czujniki-wygoda, choć do kamery trzeba się przyzwyczaić. (Zniekształca, ale pokazuje tor jazdy).
4. Automatyczna klapa bagażnika-żona mi zazdrości :D
5. Składane lusterka
6. Panoramiczny szyberdach-miodzio.
7. Home Link-muszę przestroić z US na EU.
Jestem zadowolony.
Spalanie (głównie miasto-11l/100km).
Jest do tego fajna instalacja gazowa, ale kosztuje 10tyś.
Jeszcze czeka mnie wymiana tylnych tarcz hamulcowych (pokrzywione).
Mam 187cm. auto wygodne, nie za małe. Bagażnik OK.
Na razie tyle spostrzeżeń.

P.S.
Biały-ładny, ale dajcie querwa spokój!!!

ŁukaszBIA
20.03.2019, 13:23
Ile miejsca zostaje za fotelem kierowcy?

tyran
20.03.2019, 13:52
Ile miejsca zostaje za fotelem kierowcy?

Specjalnie dla Ciebie poszedłem do auta, bo na miejscu córki jeszcze nie siedziałem.
Spokojnie się mieszczę, choć luzu już nie za wiele.

Dzieju
20.03.2019, 14:10
Gdybyś podał to w cm to zapewne było by bardziej precyzyjnie.
Dla każdego " się mieszczę" oznacza co innego. Każdy też inaczej ustawia fotel odległość/pochylenie.
Dla mnie to by było że jest ciasno ale dałeś radę.
Przykładowo w Vectrze C kombi przy swobodnym/dalszym ustawieniu fotela za mną jest ok 30cm. Jak ktoś mniejszy lub lubi bliżej kierownicy to i 40 spokojnie będzie.

tyran
20.03.2019, 14:42
Gdybyś podał to w cm to zapewne było by bardziej precyzyjnie.
Dla każdego " się mieszczę" oznacza co innego. Każdy też inaczej ustawia fotel odległość/pochylenie.
Dla mnie to by było że jest ciasno ale dałeś radę.
Przykładowo w Vectrze C kombi przy swobodnym/dalszym ustawieniu fotela za mną jest ok 30cm. Jak ktoś mniejszy lub lubi bliżej kierownicy to i 40 spokojnie będzie.

Czepiasz się.
Ale proszę:
Tak jak pisałem mam 187cm. (Mam budowę prooorcjonalną).
Fotel kierowcy ustawiony max daleko, kierownica wysunięta do końca.
Z tylu się mieszczę, nie mam problemu z wsiadaniem/wysiadaniem.
Wiadomo zę A4 toraczę średniej wielkości auto.
Querwa, jak mi te zdjęcia wchodzą?
Miejsca na nogi zostaje z tylu na styk, bez dyskomfortu.

ŁukaszBIA
20.03.2019, 15:42
Specjalnie dla Ciebie poszedłem do auta, bo na miejscu córki jeszcze nie siedziałem.
Spokojnie się mieszczę, choć luzu już nie za wiele.
Dzięki, pytałem pod kątem isofixa, gondolę wsadzić będzie ciężko.

Novy
20.03.2019, 18:51
Proszę :)

86791

tyran
20.03.2019, 19:17
Dzięki, pytałem pod kątem isofixa, gondolę wsadzić będzie ciężko.

Woziłem małe dzieci, nie pamiętam ile gondola ma cm.
Jak Ci zależy to zmierzę.

Dzieju
21.03.2019, 07:18
Czepiasz się.
Eeetam , czasem potrzebna precyzja w określeniu.
Fotka nieco wyjaśnia , tylko czemu siedzisz głową w dół :)